Kirjoittaja Aihe: Kysely hommattarille: Miten saadaan naiset ymmärtämään maahanmuuton merkitys?  (Luettu 56482 kertaa)

Tavan

• Jäsen^^^
  • Liked: 6426
Tämä naiskeskustelu on saanut minusta hyvin ikävän ja ahdasmielisen sävyn.

Ensinnäkin homman nais-kriittisiä keskustelijoita haukutaan epämääräisin perustein moukkamaisiksi tai junteiksi tms., kun harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta täällä esitetty naiskritiikki on hyvin syvällistä, tarkoin argumentoitua, älykästä, järkevää ja tasapainoista.

Esimerkiksi naisten äänioikeuden tuhoisista seuraamuksista keskustellaan täällä hyvin sivistyneesti ja hedelmällisesti. Olen oppinut monia asioita, mistä saan kiittää näitä "juntteja" ja "moukkia".

Lisäksi Teuvo Hakkaraisen kaltaista raudanlujaa, rehellistä, kaikissa hapoissa liotettua miesten miestä, leijonaa ja alpha-persua vedetään surutta kölin ali, häntä parjataan ja hänet halutaan puolueesta ulos. Kohtuutonta ja epäreilua puhetta.

Toisekseen nyt monella suulla korostetaan, että naiskritiikkiä ei saa esittää, koska se karkottaa naisäänestäjiä. Tuossa voi olla jotain järkeä, jos tarkastelemme maailmaa vain poliittisesti laskelmoiden. Mutta Homma on vertaansa vailla oleva yleisluontoinen poliittisen ja yhteiskunnalisen keskustelun palsta, jonne pitää mahtua moniääninen keskustelu, jossa kaikkea ei väkisin pursoteta machiavellilaisen lihamyllyn läpi.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

JT

• Jäsen^^^
  • Liked: 6777
  • Sameiden vesien sukeltaja
Somen perusteella ainakin Pohjois-Suomessa näyttää siltä, että naisten aktiivisuus olisi lisääntynyt radikaalisti Oulun seksuaalirikosepidemian paljastumisen jälkeen. Se ei ehkä näy vielä kaikkialla ps-ehdokasasettelussa, mutta trendi lienee siinäkin nouseva. Uskon, että persujen joukosta eduskuntaan valittujen naisten määrä ei ainakaan laske.

Itselleni sukupuoli ei ole ollut aiemmin millään lailla äänestyspäätökseen vaikuttava asia. Äänestin tällä(kin) kertaa naista, vaikka hyviä miehiäkin olisi ollut tarjolla. Päätös oli tosin pienen pohtimisen takana ja siinä sattoi vaikuttaa se, että mielestäni naisia olisi hyvä nähdä enemmän ps-päättäjinä ja esimerkkeinä - puolet äänestäjistä kun on naisia ja monelle äänestäminen on jollain lailla sukupuolikysymys.

Yksi persujen nopeaa nousua selittävä tekijä voisi olla naisten aktivoituminen.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

You can be full of kindness and love, but you cannot sleep next to a mad dog.
-Ashin Wirathu

Alabama

• Jäsen^^^
  • Liked: 3593
  • weltoffen = sturmreif
Julleht kirjoitti:
Lainaus
Yleisradion tilaama Taloustutkimus luodannut myös sukupuolijakaumaa vuoden alusta. Liitteinä 1 ja 2 tammi-, helmi- ja molemmat maaliskuun mittaukset. Perussuomalaisten osalta suunnilleen suhteessa yksi naiskannattaja neljää miestä kohti.

Jos naisten näinkin suuri enemmistö ei kykene johdonmukaiseen ja selkeään ajatteluun, niin sille ei sitten voi mitään. Naiset ovat kaivamassa vihreäsympatioillaan ja persuantipatioillaan itselleen valtavaa kuoppaa. Ken itselleen kuoppaa kaivaa, niin se myös siihen lankeaa...

Järkevät ja voimakkaat naiset ei sitä paitsi pidä meteliä naiseudestaan, vaan panostavat työnsä tuloksiin vaatimatta itselleen etuoikeuksia.

By the way...

Filosofi Sokrateksen väitetään kiittäneen jumalia seuraavasta kolmesta syystä:
1. koska on ihminen eikä eläin
2. koskas on mies eikä nainen
3. koska on kreikkalainen eikä barbaari

Nykyäänkin etuoikeutettu voi kiittää jumaliaan:
1. koska on värillinen eikä valkoinen
2. koska on nainen eikä mies (vaihtuu pian maahanmuuton takia takaisin Sokrateen kakkoskohtaan)
3. koska on muslimi eikä juutalainen/kristitty
"This is your last chance. After this, there is no turning back. You take the blue pill - the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.
You take the red pill - you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."

S.T.

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 117
Pitäisi tajuta, että harvemmat naiset kokevat kaipaavansa nuivistumista mutta nuivapiirit kaipaavat naisia. (Ainakin jos halutaan valtavirtaistaa maahanmuuttokriittisiä ajatuksia entisestään.) Pallo on siis hyvin vahvasti tällä puolella kenttää.

Tämä on aivan totta, jos tavoite on, että Persut on pääministeripuolue tulevaisuudessa tai väestönvaihto-operaatio saadaan poikki muilla toimilla. Suurin kannatuspotentiaali on suomalaisissa naisissa, kun tuo prosenttiero on noin valtava.

Olisi siis hyvä miettiä, kumpi on tärkeämpää: maahanmuuttokriittisten oma "Mestari jauhottaa ja poika saunoo" -ryhmäfiilistely vai laajemman (ja näin väistämättä vähemmän yhtenäisen) kannattajajoukon rakentaminen?

Suomen kannalta tietenkin jälkinmäinen, mutta tämä foorumi on suppea otos kansallismielisistä äänestäjistä. Kutun muissakin foorumeissa, niin täälläkin on eritasoisia käyttäjiä. Osa on kirjoitellut Halla-ahon vieraskirjaan ja kirjautunut tänne, kun foorumi on pistetty pystyyn. Vuosien saatossa on todennäköisesti tullut kaverisuhteita ja tavallaan se synnyttää myös kuplaantumista. Itse aloin lukea foorumia 2009 ja kirjautuminen tapahtui pari vuotta sitten. Minun mielestäni foorumin sisältä löytyy kummatkin ryhmät, mutta varmasti ensimmäinen ryhmä on näkyvämpi, koska tuottavat sisältöä foorumille.

duc

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 7836
  • Tecumseh

- -
Lähetelkää Homman pojat mulle yksärinä ne naiset hellan ääreen -kommentit, minä luen ne ja esitän loukkaantunuttta, jos niin haluatte - yksäreissä. Säästyy Homman julkisivu puhtaana.

Rakas, Emo. Huumoria tai ei, mutta älä aseta maalitaulua rintaasi, äläkä esitä! Kaikilla meillä sukupuolesta riippumatta on heikot kohtamme. Jonkun viesti, joka osuisi kristillistä vakaumustasi kohtaan, ei välttämättä olisi emon tavoin torjuttavissa. Tietänen, koulutukseni kautta, mikä sinua satuttaa, mutta miksi satuttaisin? Olet julkisesti kova, mutta yksityisesti et ehkä kuitenkaan.

Vaatii suurta rohkeutta niin miehiltä kuin naisilta mennä joukkoon, jonka tietää olevan enimmäkseen vastakkaista sukupuolta, ja uskaltaa asettaa mielipiteensä sekä persoonansa alttiiksi. Tämä forum on miehinen, kuten persut ja nuivat ylipäänsä, mutta kovin mielelläni lukisin yhä useamman naisen puheenvuoroja. Mielestäni täällä naisia, kuten miehiäkin, asetetaan turhaan muottiin, millainen pitäisi täällä olla, mitä täällä pitäisi kirjoittaa. Moniäänisyyden ylläpito on hyvin vaikeaa, vaan väkeä ajetaan karsinoihin. Moni häipyy loukkaantuneena pois ajatellen: "en sovi porukkaan."
ὁ βίος βραχύς, ἡ δὲ τέχνη μακρή / vita brevis ars longa / learning one's craft takes so long that a lifetime may not be adequate (käännös Merriam-Webster)

"Sivistyksen ja ihmisyyden tulisikin velvoittaa kaikkia lukeneita ihmisiä ottamaan vastuuta älyllisen vaihtoehdon tarjoamisesta populismille." - Arvo Pohjalainen

Soljuvainen

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 679
Tämä naiskeskustelu on saanut minusta hyvin ikävän ja ahdasmielisen sävyn. - -

Jokaisella on tietenkin oikeus sanoa mitä haluaa. Se, kuinka järkevää kaikkien näkemysten esittäminen on, on sitten toinen kysymys.

Homma-foorumilla keskustelu on vielä jokseenkin asiallista, mutta esimerkiksi yleisillä keskustelupalstoilla ja YT-kanavilla kommentointi on usein puolin ja toisin myötähäpeällistä. Jos jonkin tietyn aatteen kannattaja nousee aina esille negatiivisessa valossa, kyllä se väistämättä antaa negatiivisen kuvan koko aatteesta. Etenkin, jos koko aatteesta on luotu hiukan epämääräinen ja synkeä kuva, kuten maahanmuuttokriittisyyden kanssa on tapahtunut.

Siinä saa sitten miettiä, onko omista räväköistä kommenteista enemmän hyötyä vai haittaa oman aatteen edistämiselle. Jos sitä nyt siis on tarkoitus jotenkin edistää.

Soljuvainen

• Jäsen^^
  • **

Olisi siis hyvä miettiä, kumpi on tärkeämpää: maahanmuuttokriittisten oma "Mestari jauhottaa ja poika saunoo" -ryhmäfiilistely vai laajemman (ja näin väistämättä vähemmän yhtenäisen) kannattajajoukon rakentaminen?

Suomen kannalta tietenkin jälkinmäinen, mutta tämä foorumi on suppea otos kansallismielisistä äänestäjistä. Kutun muissakin foorumeissa, niin täälläkin on eritasoisia käyttäjiä. Osa on kirjoitellut Halla-ahon vieraskirjaan ja kirjautunut tänne, kun foorumi on pistetty pystyyn. Vuosien saatossa on todennäköisesti tullut kaverisuhteita ja tavallaan se synnyttää myös kuplaantumista. Itse aloin lukea foorumia 2009 ja kirjautuminen tapahtui pari vuotta sitten. Minun mielestäni foorumin sisältä löytyy kummatkin ryhmät, mutta varmasti ensimmäinen ryhmä on näkyvämpi, koska tuottavat sisältöä foorumille.

Niin, tässä selkeästi kaivattaisiin selkeämpää määrittelyä sille, missä kulkevat yksityisten ja julkisten maahanmuuttopiirien rajat ja mikä on yksittäisen henkilön vastuu ideologian kehittymisessä. Itselleni Homma näyttäytyy vähintäänkin puolijulkisena foorumina, jota kuka tahansa utelias voi päätyä lueskelemaan, mutta ymmärrän, että monelle keskustelijalle foorumilla on paljon muutakin merkitystä.

Emo

• Jäsen^^^
  • Liked: 20849
- -Lähetelkää Homman pojat mulle yksärinä ne naiset hellan ääreen -kommentit, minä luen ne ja esitän loukkaantunuttta, jos niin haluatte - yksäreissä. Säästyy Homman julkisivu puhtaana.
Rakas, Emo. Huumoria tai ei, mutta älä aseta maalitaulua rintaasi, äläkä esitä! Kaikilla meillä sukupuolesta riippumatta on heikot kohtamme. Jonkun viesti, joka osuisi kristillistä vakaumustasi kohtaan, ei välttämättä olisi emon tavoin torjuttavissa. Tietänen, koulutukseni kautta, mikä sinua satuttaa, mutta miksi satuttaisin? Olet julkisesti kova, mutta yksityisesti et ehkä kuitenkaan.

Vaatii suurta rohkeutta niin miehiltä kuin naisilta mennä joukkoon, jonka tietää olevan enimmäkseen vastakkaista sukupuolta, ja uskaltaa asettaa mielipiteensä sekä persoonansa alttiiksi. Tämä forum on miehinen, kuten persut ja nuivat ylipäänsä, mutta kovin mielelläni lukisin yhä useamman naisen puheenvuoroja. Mielestäni täällä naisia, kuten miehiäkin, asetetaan turhaan muottiin, millainen pitäisi täällä olla, mitä täällä pitäisi kirjoittaa. Moniäänisyyden ylläpito on hyvin vaikeaa, vaan väkeä ajetaan karsinoihin. Moni häipyy loukkaantuneena pois ajatellen: "en sovi porukkaan."

En minä ole kova kauttaaltaan, en ole ikinä esittänyt olevanikaan. Esimerkiksi aborttikeskustelun julmuus itketti ja oksetti minua, oikeasti voin fyysisesti pahoin, kroppaan sattui.
Minun heikko kohta on myöskin eläimissä, rakastan eläimiä.
Mutta minun heikko kohta ei ole naisten äänioikeudessa, senpoistoa vaativilla ei ole mitään mahiksia onnistua, se turhaa puhetta. Mutta ählämit kyllä vielä onnistuvat naisten äänioikeuden poistossa, jos saavat riittävästi jalansijaa Suomessa. Suomalaiset miehet vaan puhuvat.

Tavan

• Jäsen^^^
  • Liked: 6426

Siinä saa sitten miettiä, onko omista räväköistä kommenteista enemmän hyötyä vai haittaa oman aatteen edistämiselle. Jos sitä nyt siis on tarkoitus jotenkin edistää.

On olemassa muitakin motiiveja keskustelulle, kuin oman aatteen edistäminen. Minulla on lukuisia mielipiteitä, joiden julki tuominen ei edistä mitään aatetta, mutta joista olen silti halukas keskustelemaan, koska olen utelias, haluan jakaa ajatuksia, kuulla palautetta, tavoitella totuutta, jne.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Pitsi

• Jäsen
  • *
  • Liked: 40
- -Lähetelkää Homman pojat mulle yksärinä ne naiset hellan ääreen -kommentit, minä luen ne ja esitän loukkaantunuttta, jos niin haluatte - yksäreissä. Säästyy Homman julkisivu puhtaana.

En minä ole kova kauttaaltaan, en ole ikinä esittänyt olevanikaan. Esimerkiksi aborttikeskustelun julmuus itketti ja oksetti minua, oikeasti voin fyysisesti pahoin, kroppaan sattui.
Minun heikko kohta on myöskin eläimissä, rakastan eläimiä.
Mutta minun heikko kohta ei ole naisten äänioikeudessa, senpoistoa vaativilla ei ole mitään mahiksia onnistua, se turhaa puhetta. Mutta ählämit kyllä vielä onnistuvat naisten äänioikeuden poistossa, jos saavat riittävästi jalansijaa Suomessa. Suomalaiset miehet vaan puhuvat.

Tuossahan olet oikeassa, että ählämit ryhtyy sanoista tekoihin. Sen takia suomalaisten miesten puheet jää lähinnä ihmettelyn puolelle. Pidän huolen, että saan jatkossa ottaa kantaa ja äänestää, ja tämähän hoituu äänestämällä oikeaa puoluetta. Olen ollut sen verran pessimistinen kansalaisten äänestykseen liittyen ja aina kysyn, että miksi helvetissä äänestäjät ei opi läksyäänsä. Usein sanotaan hyvien kouluarvosanojen  korreloivan älykkyyden kanssa, mutta en minä ole nähnyt mitään sellaista käytännössä. Minä, seiskan tyttö, kykenen itsenäiseen tiedonhakuun, mutta tätä ominaisuutta ei ole koskaan nähty minussa. Luulin koululaisena olevani paska kaikessa, mutta tiedonhaku itsenäisesti näyttää onnistuvan, ja se on myös syy pessimistiluonteelleni.

En pystyisi korkeastikoulutetun isosiskon kanssa puhumaan maahanmuuttopolitiikasta, koska olen jo satavarma hänen kannastaan, vaikkei hän äänestä omien sanojensa mukaan. Onneksi hän ei sentään kudo sukkia ja leivo pullaa pakolaisille, olisin jo järkyttynyt. Olen kyllä paljon tekemisissä siskon kanssa asuessamme samassa kaupungissa ja koitetaan pitää yhtä, vaikka sosiaalisissa tilanteissa välillä nyökkään ja puhun, kun minulla on asiaa. Joskus hänen luona ollessaan siskon mies silmäili Kärkkäisen kuvastoa, niin johan sisko alkoi puhumaan, kuinka kyseinen mies komppaa uusnatsiliikettä. Siskon mies on ainoa, jonka kuullen raaskii puhua näistä, ja noin pari viikkoa sitten tuli puhuttua hänen firmalla äänestämisestä, maahanmuutosta ja Israelista tuttujen kanssa. Siskon mies on muuten puoliksi ulkomaalainen (etelä-Euroopan suunnalta) eikä pidä näistä tulijoista.

Eläimet ovat myös heikkouteni ja olen ymmärtänyt niitä paremmin kuin ihmisiä. Ne ei tuomitse toisin kuin ihmiset. Siskon lapsen kanssa ollessa menen jotenkin lukkoon miettiessäni, miten minun pitäisi olla tämän kanssa, ja siksi lykkään sen hoitamista isälle. Raaskin ainoastaan vahtia ja katsoa perään. Minulla ei ole hoivaviettiä ihmistä kohtaan, mutta osaan kyllä välittää ja huomioida. On niin välillä paskaa elää lähes neurologisesti sairaana, mutta toisaalta on siinä ilonsa. Introvertit onkin enemmän pidettyjä, joten voin onnitella itseäni.
« Viimeksi muokattu: 09.04.2019, 17:37:19 kirjoittanut Pitsi »

Alabama

• Jäsen^^^
  • Liked: 3593
  • weltoffen = sturmreif

On olemassa muitakin motiiveja keskustelulle, kuin oman aatteen edistäminen. Minulla on lukuisia mielipiteitä, joiden julki tuominen ei edistä mitään aatetta, mutta joista olen silti halukas keskustelemaan, koska olen utelias, haluan jakaa ajatuksia, kuulla palautetta, tavoitella totuutta, jne.

Sama täällä. Minua kiinnostaisi myös keskustella erityisesti sellaisten henkilöiden kanssa, jotka puhuvat yhtä ja tekevät toista. Näiden motiivien ja niiden ilmeisten ristiriitaisuuksien taakse olisi mielenkiintoista päästä kurkistamaan. Jotakin uteliaisuutta sekin.

Niin, se aate. Nykyään on vaikea olla jonkun tietyn aatteen takana, kun kaikki poliittiset suuntaukset on niin pirstottu osiin. Pitää ottaa omaan politiikkamaailmaan luontoteema sieltä, maahanmuuttokriittisyys täältä, talous kolmannelta aatteelta, puolustus- ja ulkopolitiikka taas jostakin ihan muualta. Mikään ns. ideologia ei enää tunnu omalta. Pitää vain valita paiseruton ja koleran väliltä ja yrittää silti pysytellä hengissä...
"This is your last chance. After this, there is no turning back. You take the blue pill - the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.
You take the red pill - you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."

duc

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Tecumseh
Olen oppinut Emoa tuntemaan, ja hänestä pitämään.

Naisten äänioikeus on tullut jäädäkseen. Suffragettien työ ei valu hukkaan. Suomalaiset miehet pitävät siitä huolen, viimekädessä asein. Ei sen poistoa tarvitsisi pelätä, mutta naisista on täällä paljon puhetta vähättelevään sävyyn, eikä puhe äänioikeuden poistamisesta kaikilta mene toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Minäkin olen nykyfeminismin hullutuksia moittinut, jopa suoranaista miesvihaa ja miesten vähättelyä. Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin. Ihmisiä me olemme. Silti kansallismielisyys ja nuivuus on yhteinen asiamme, ei sukupuolten syyttely tästä mokutushulluudesta.

Osa hompansseista vitsailee äänioikeuden poistosta, osa on vakavissaan nickejä mainitsematta. Kumpikin on haitallista ennakkoluulojen täyttämälle, joka uteliaana tulee tänne keskustelua seuraamaan. Nuivuus, persut ja tämä myös forum ovat leimautuneet naista vähätteleväksi, koska poliittinen vastustaja valtamedian hyvällä yhteistyöllä on sen pyrkinyt leimaamaan ja onnistunut. Jonkin verran leimassa on perää, ja se on vahingollista, jos on hyvin herkkä sellaiselle, mutta moniäänisyys ja sananvapaus antaa siihen oikeuden täällä sääntöjen puitteissa. Nahan kovettuminen on eduksi, koska voimakas kritiikki täällä sallitaan. Tämän forumin ei tule pyhäkouluksi muuttua.
ὁ βίος βραχύς, ἡ δὲ τέχνη μακρή / vita brevis ars longa / learning one's craft takes so long that a lifetime may not be adequate (käännös Merriam-Webster)

"Sivistyksen ja ihmisyyden tulisikin velvoittaa kaikkia lukeneita ihmisiä ottamaan vastuuta älyllisen vaihtoehdon tarjoamisesta populismille." - Arvo Pohjalainen

Riia

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 610
Enpä ole tähän aikaisemmin kommentoinut. Enkä aio nytkään kommentoida sitä, onko naisen paikka nyrkin ja hellan välissä vai jossain muualla. Ei tarvitse sitä kommentoida, koska ainakin vielä eletään Suomessa.

Mun neljästä parhaasta ystävästä kaikki on nuivia. Mutta. Yksi on tosi nuiva, hänen lapsensa on eskarirymässä, jossa on tämän hänen lapsensa lisäksi vain yksi kantasuomalainen, muut matuja. Ystävä kritisoi sitä rankasti, mutta silti ei tiedä vielä, "jaksaako" lähteä äänestämään persuja.

Toinen ystävä, oululainen, myös nuiva, mutta yrittäjä, eli äänestää sen vuoksi kokoomusta.

Kolmas haahuilee. Ei pidä lainkaan nykymenosta, pelkää liikkua Turun kaduilla, taksilla kotiin. Mutta "tuntuis niin oudolta äänestää persuja". Koska muillakin on tarjolla sitä ja tätä.

Neljäs vastaava kuin kolmonen, mutta hänet ehkä olen saanut käännytettyä, vaikka hän onkin sitä mieltä, ettei halua lukea eikä kuulla mitä kauheuksia nykyään Suomessa tapahtuu. Jos laitan linkin johonkin ajankohtaiseen esim Oulu-juttuun, vastaa heti, että en pysty/halua lukea tuota.

Eli vastaus otsikon kysymykseen on: en tiedä. Halla-aho itsessään on kyllä Perussuomalaisten paras mainos.

Soljuvainen

• Jäsen^^
  • **

Jeps, totta kai. Halusin vaan tuoda esille foorumin, maahanmuuttokriittisyyden ja "skenen" ulkopuolella olevien ihmisten välistä yhteyttä. Vaikka kaipa ihmiset ovat tällaisista asioista jo tietoisia?

Inna

• Jäsen^^^
  • Liked: 275
  • Nuiva persu vuodesta 2010. Kivapuhuja.
Pitäisi tajuta, että harvemmat naiset kokevat kaipaavansa nuivistumista mutta nuivapiirit kaipaavat naisia. (Ainakin jos halutaan valtavirtaistaa maahanmuuttokriittisiä ajatuksia entisestään.) Pallo on siis hyvin vahvasti tällä puolella kenttää.

Kiitos tästä, mahtava pointti. Oma nuivistuminen on ollut enimmäkseen kohta kymmenen vuotta kestänyt karmea kokemus, muutamia hyviä hetkiä on toki ollut. Kokonaisuutena kauheaa kuraa, en varsinaisesti henkilökohtaisella tasolla suosittele. Voin vain kuvitella  kuinka mahdotonta nuivuus on yhtään sovinnollisemmalle ja mukavammalle naistyypille!
"Jos Vehkoo olisi noudattanut Keijon kivapuheohjeita, hänellä ei olisi ollut mitään ongelmia, ellei nyt ongelmaksi laske sitä, että yhteiskunnallinen keskustelu muuttuu ennen pitkää puolin ja toisin infantiiliksi lässytykseksi." Kaarisade

Soljuvainen

• Jäsen^^
  • **

Kiitos tästä, mahtava pointti. Oma nuivistuminen on ollut enimmäkseen kohta kymmenen vuotta kestänyt karmea kokemus, muutamia hyviä hetkiä on toki ollut. Kokonaisuutena kauheaa kuraa, en varsinaisesti henkilökohtaisella tasolla suosittele. Voin vain kuvitella  kuinka mahdotonta nuivuus on yhtään sovinnollisemmalle ja mukavammalle naistyypille!

Oliko tää sarkasmia vai...? :D En enää oikein erota vittuilua vilpittömistä kiitoksista.

Emo

• Jäsen^^^
Oliko tää sarkasmia vai...? :D En enää oikein erota vittuilua vilpittömistä kiitoksista.

Minäkään en tiedä oliko huumoria, vittuilua tai mitä oli, eikä sillä ole väliäkään mitä oli, mutta tuossa saattaa olla perääkin. Olen syntymänuiva ja kaikkea muuta kuin sopeutuvainen ja sovinnollinen naistyyppi, eikä minulle nuivuus ole ikinä ollut kuraa, se on sitä mitä olen.
Kai se siitä johtuu, että kun olen riidanhaluinen ihminen  (tai en riidanhaluinen mutta jos ja kun riita tulee, niin en kavahda riitaa), niin en koe pahaksi kun minua haukutaan natsiksi ja rasistiksi.

Inna

• Jäsen^^^

Ei ollut sarkasmia ainakaan sinua kohtaan :). Jos persuäänestäjiä on neljä miestä yhtä naista kohti (kuten tuossa edellä joku kertoi), niin täällä nettiskenessä on kahdeksan vihaista miestä yhtä keskustelemaan pyrkivää naisnimimerkkiä vastaan.

Selaan somevirtaa ja mietin joka päivä kuinka helppoa olisi olla suvis tai edes epäpoliittinen. Olemalla nuiva mutta ei välttämättä täysin "oikein" nuiva saa vaan pahan mielen kaikkialla :D. Ehkä tämä asia tässä jotenkin etenee, onhan siitä lohtua.
"Jos Vehkoo olisi noudattanut Keijon kivapuheohjeita, hänellä ei olisi ollut mitään ongelmia, ellei nyt ongelmaksi laske sitä, että yhteiskunnallinen keskustelu muuttuu ennen pitkää puolin ja toisin infantiiliksi lässytykseksi." Kaarisade

Porcius

• Jäsen^^^
  • Liked: 2531
  • Asiantuntija ilman papereita
Selaan somevirtaa ja mietin joka päivä kuinka helppoa olisi olla suvis tai edes epäpoliittinen. Olemalla nuiva mutta ei välttämättä täysin "oikein" nuiva saa vaan pahan mielen kaikkialla :D. Ehkä tämä asia tässä jotenkin etenee, onhan siitä lohtua.

Läpi historian on aina ollut helpointa olla hiljaa ja mukautua enemmistön mielipiteisiin kiistakysymyksissä. Sokrates tuomittiin kuolemaan, Cicero murhattiin, Galileo laitettiin inkvisition eteen, Voltaire vangittiin ja Darwin joutui julkisen pilkan kohteeksi.

Julkisen toisinajattelijan osa on aina kova, mutta ehdottoman tarpeellinen.
"On helvetin tyhmää mennä helvettiin, kun taivaaseenkin pääsisi"

-Jouko Piho

duc

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Tecumseh
Oletan Innan esittäneen vilpittömän kiitoksen. Väitän, että nuivistuminen on yleensä naisille, erityisesti akateemisille, vaikeampi ja raskaampi prosessi kuin miehille. Haittamaahanmuuton riskit ja vaarat ovat naisille huomattavasti suuremmat seksuaalirikoksineen yms. turvallisuuden heikentymisineen. Sitä on vaikea uskoa, ennen kuin sen itse kokee enkä soisi kenenkään kokevan sitä niin kuin joukkoraiskatut lapset ovat tänä talvena Suomessa kokeneet. Parempi olisi uskoa varoituksia, mutta kun ne leimataan ihmisvihaksi ja rasismiksi ja todetaan, ettei saa antaa pelolle valtaa, niin kuka lähtisi omaa vapauttaan vapaaehtoisesti rajoittamaan nuivien varoitusten perusteella. Jopa minun kaltaisen uskontotieteilijän varoitukset kaikunevat kuuroille korville, kun esim. prof. Hämeen-Anttila kertoo toisin.

Soljuvainen

• Jäsen^^
  • **
Ei ollut sarkasmia ainakaan sinua kohtaan :). Jos persuäänestäjiä on neljä miestä yhtä naista kohti (kuten tuossa edellä joku kertoi), niin täällä nettiskenessä on kahdeksan vihaista miestä yhtä keskustelemaan pyrkivää naisnimimerkkiä vastaan.

Aa, okei, ymmärrän oikein hyvin! Juuri tänään ajattelin itse samaa. Koko ajan on vähän sellainen olo kuin olisi kaksoisagentti. Kavereiden kanssa ei oikein kehtaa puhua asioista kunnolla, koska ne on ihan täysillä maailmanpelastustalkoissa mukana. Täällä taas koen olevani vähän liian "suvakki", kun en koe kaikkien maahanmuuttajien ja punavihreiden dissaamista mielekkääksi ja yritän ymmärtää sitäkin näkökulmaa.

Mut hyvä tietää, et täällä on muita moniongelmaisia nuivia.

Soljuvainen

• Jäsen^^
  • **
- - Jopa minun kaltaisen uskontotieteilijän varoitukset kaikunevat kuuroille korville, kun esim. prof. Hämeen-Anttila kertoo toisin.

Olet uskontotieteilijä? Mielenkiintoista. Oletko tutustunut tätä kautta tarkemmin islamiin vai...?

Ei tarvitse vastata, jos outtaaminen pelottaa.  :)

Inna

• Jäsen^^^
Otsikon kysymykseen sanoisin, että rauhallista faktaa pöytään ja omia kokemuksia nuivistumisesta mausteeksi. Miesten tunnemaailma on luonnostaan keskimäärin nuivempi ja siitä on turha kantaa naissukupuolelle kaunaa, biologia on mitä on. Harva nainen on huvikseen sellainen isänmaallinen sotahistorian harrastaja, joita nuivaskenessä on paljon. Eivät naiset ole miehille velkaa nuivuutta tai mitään muutakaan, ja kuten todettu, suviksilla on hauskempaa. 

Kun olin itse nuorempi ja akateemisempi ja innokkaampi kirjoittelemaan, minut poimi täältä haastateltavaksi toimittajaopiskelija, varmaankin siksi että olin jotenkin samaistuttava tai helposti lähestyttävä. Olen siis ollut jonkinlainen semiaktiivi kirjoittelija aikana ennen ensimmäistä jytkyä, ja olin nuivistunut jo ennen foorumile rekkautumista. En kuitenkaan pitänyt tarpeellisena toistella hommajargoneita kovinkaan monissa viesteissä, vaan jauhoin asian vierestä esim. tällaisissa naisketjuissa. Pitkään nimelläni googlaamalla löytyi kuvallinen nettiartikkeli nuivia ajatuksia aika neutraalisti kirjoitettuna artikkelina, joita ei siihen aikaan liiemmälti ollut (eikä tämäkään ollut mikään oikea lehtijuttu, vaan opiskelijoiden koulutyönä tekemä nettilehti). Vaikkapa Soljuvainen ja kaltaisensa "ei niin ilmeiset nuivat" ovat minusta aika tärkeitä. Itse sen sijaan olen muuttunut parikymppisestä akateemisesta naisestä nelikymppiseksi persvakoäijäksi (noin suunnilleen), eli minulla ei oikein ole sitäkään vähää kirjoiteltavaa antamaan mitään perspektiiviä asiaintiloille.

Ernst

• Asiantuntija
  • Jäsen^^^
  • Liked: 18407
Itse Mr.Persu, Jussi Halla-aho, ei ikinä ole sanonut mitään sovinistista, ja hän luo puolueen linjan, joten hänen puheensa merkitsevät, ...

Kuinkas hyvin Halla-ahon puheet ja teot ovat linjassa, naisten ja perheen kunnioittamisen suhteen?

Osaatko itse vastata kysymykseesi?
Meillä oli peli käynnissä, mustavalkoinen peli ja niistä oli mukava leikkiä. Boyer tuli luokseni, kosketti minua käsivarteen ja sanoi:
-"Veli, jos minulla olisi sinun väritys niin minä olisin miljonääri".
-"Takuulla olisit Boyer. Valkoinen nahkahan siihen vaan vaaditaan.

Charles Bukowski: Postitoimisto

Punaniska

• Jäsen^^^
  • Liked: 6915
  • patataantumuksellinen arkkikonservatiivi pimeästä
Parilla aasinsillalla asiaan...

1918 valkoiset olivat Tampereelle hyökätessään liemessä. Punaiset miehet olivat antaneet periksi, mutta punakaartilaiset naiset taistelivat kuin villipedot, antamatta tuumaakaan periksi. Heidän taistelutahtonsa nousi miesten yläpuolelle.

Feministeissä on paljon sellaisia, joita joku / jotkut miehet ovat oikeasti kohdelleet törkeästi. Henkilökohtainen tragedia on vain käännetty oman toiminnan moottoriksi ja virtalähteeksi. Nämä feministit ovat niitä, joille tuskin tekisi tiukkaa tunkea virkkuukoukkuja miesten tiedätte kyllä minne. (Kuka on lukenut "Pelon  maantieteen"?)

Nyt kun tietyt ryhmät ovat tehneet, mitä ovat tehneet, on aivan varma, että nyt teini-ikäisistä tytöistä nousee vielä sellaista nuivuutta ja kovaa asennetta, että siinä ovat uusnassetkin ihmeissään. Kaikki paskiaisten tekemä kertautuu, koska vaikka ne eivät olisikaan olleet omassa kimpussa, niin jonkun tutun kimpussa ovat olleet, ja kaikki ne yksittäistapaukset tulevat muistamaan kollektiivisesti.

Kun naisten viha syttyy, se polttaa hieman eri tavalla kuin miesten vastaava. Siksi yksittäistapauksilla tulee olemaan tulevaisuudessa vastustaja, jolle armo on täysin tuntematon käsite. Mutta sitä saa mitä tilaa.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Totti

• Jäsen^^^
  • Liked: 11362

Mielenkiintoinen näkökanta.

Miesten ja naisten ajatusmaailma vaikuttaisi todellakin olevan niin erilainen, että ymmärtämys sukupuolten välillä on usein hyvin vaikeaa.

Olen tavannut nuivistuneita miehiä, ja prosessi ei vaikuttaisi olevan kovin tuskallinen. Ehkä miesten ns. putkiaivo mahdollistaa suoraviivaisemman mielialan hallinnan, missä yks'oikoon ja ripeästi vaan jätetään vanhat aatteet ja siirrytään uusiin ilman suurempia tunnontuskia.

Näihin kokemuksiin perustuen mieleeni ei ole tullut, että naiset ehkä kokevat aatteenmuutoksen suurempana ja tuskallisempana asiana kun miehet. Ehkä naisten tunnetusti suuremmalla muutosvastarinnalla on osansa tässä; turvalliseksi mielletystä aatteesta pidetään kiinni ja siirtyminen muuttuu vaikeammaksi.

Kaikissa gallupeissa miehet suhtautuvat aina konservatiivisemmin esim. maahanmuuttoon kun naiset. Sopii tietenkin pohtia miksi näin on, ottaen huomioon että naiset ovat yksi ensimmäisistä maahanmuuton uhreista esim. homojen ja vastaavien heikkojen ryhmien kanssa.

Selitys löytynee luolamiesajoilta, joissa miehillä oli huoltajan rooli ja naisilla hoivaajan rooli. Huoltajan huoli on mm. turvata resurssien riittävyys myös tulevaisuudessa eikä niitä silloin sovi jakaa vieraiden heimojen kanssa. Etenkään jos ottajat ovat lähinnä vieraita miehiä jotka "verottavat" osan resursseista omalle porukalleen.

Samasta syystä miehet ovat perinteisesti panostaneet pitkäjänteisesti ja ennakoiden puolustukseen siinä missä naiset keskittyvät pakenemaan ja piiloutumaan vihollisen lähestyessä.

On myös huomattava, että miehillä ei ole suojaajaa samalla lailla kun naisilla. Miesten on pakko suojata itsensä, mutta lähes joka kulttuurissa naisten suojaaja on mies. Ts. naisilla on turvaverkko miehissä, miehillä ei ole.

Tämän puitteissa naisten elämä on tietyllä lailla henkisesti helpompi koska elämän haasteet ovat tässä hetkessä eikä ehkä kuukausien tai jopa vuosien päässä. Kun lisäksi nainen voi turvautua miehiin, jotka vapaaehtoisesti ottavat suojaajan roolin, ongelmat voi tietyssä määrin myös ulkoistaa pois miehille.

Vaikuttaisi siis siltä, että naisilla on mahdollisuus huolettomampaan suhtautumiseen tulevaisuuteen ja sen puitteissa ei huomata tai ymmärretä sitä uhkaa mitä suuri maahanmuutto tuo mukanaan.
"Where have all the good men gone and where are all the gods? Where's the streetwise Hercules to fight the rising odds?"

- Bonnie Tyler

Emo

• Jäsen^^^
...

Miesten ja naisten ajatusmaailma vaikuttaisi todellakin olevan niin erilainen, että ymmärtämys sukupuolten välillä on usein hyvin vaikeaa.

Olen tavannut nuivistuneita miehiä, ja prosessi ei vaikuttaisi olevan kovin tuskallinen. Ehkä miesten ns. putkiaivo mahdollistaa suoraviivaisemman mielialan hallinnan, missä yks'oikoon ja ripeästi vaan jätetään vanhat aatteet ja siirrytään uusiin ilman suurempia tunnontuskia.

Näihin kokemuksiin perustuen mieleeni ei ole tullut, että naiset ehkä kokevat aatteenmuutoksen suurempana ja tuskallisempana asiana kun miehet. Ehkä naisten tunnetusti suuremmalla muutosvastarinnalla on osansa tässä; turvalliseksi mielletystä aatteesta pidetään kiinni ja siirtyminen muuttuu vaikeammaksi.
...

Älä välitä, Totti, en ole minäkään tajunnut, että aatteenmuutos on naiselle tuskallinen.

Toisaalta kun ikäni olen ollut tällainen samanlainen, mitä nykykielellä kutsutaan nuivaksi rasistiksi, enkä siis tätä aatettani ole muuttanut, ja kun tiedän muutoin olevani erittäin muutosvastarintainen henkilö, niin siinäpä tämä minun tragediani onkin. Ensin luulin olevani erilainen nainen, mutta osoittautuikin, että erilaisuus on näköharhaa ja olen samanlainen nainen. Itseymmärrykseni on ollut viallinen.

Kuvittelin, että aivoni ovat miesmäiset, mutta ei siitä sitten ollutkaan kyse. Toivottavasti tämä ei lisää peniskateutta.

Mutta vielä itse asiasta: Jos naiset ovat muutosvastarintaisia, niin minkä tähden naiset äänestävät muutoksen puolesta, miksi he kannattavat Euroopan täydellistä muuttamista muhamettilaiseksi helvetiksi? Minun muutosvastarintani näettten vastustaa myös tätäkin muutosta!!

Uuno83

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 385
Kysymällä: "Muuttaisitko Ahvenanmaalle tai Tammisaareen?"
Nainen ei tässä kohtaa vielä tajua, että puhutaan maahanmuutosta. Todennäköisesti sanoo jollain tapaa, että niissä on liian vieras kulttuuri.

" Se että väestö ympärillä vaihtuu on sama kuin muuttaisi itse. Haluaisitko että koko Ahvenanmaan väestö vaihtuisi naapureiksesi?" Näin on käynyt köyhimmillemme lähiöissä. paitsi että kulttuuri on vaihtunut Ruotsiakin 1000x vieraampaan. Mitä luulet heidän ajattelevan?"

« Viimeksi muokattu: 10.04.2019, 11:46:17 kirjoittanut Uuno83 »

kriittinen_ajattelija

• Jäsen^^^
  • Liked: 6248
  • Punavihreäkriittinen
Nooh naimisissa olevat äänestää aina konservatiivisemmin kuin sinkkunaiset.

Anyway mielestäni on vähän naisten biologian vastaista yrittää saada niistä "nuivia" vaikkakin aina on poikkeuksia sääntöön.

Oleellisempi kysymys onkin, miten miehet saisi naiset paremmin kontrolliin.
All we're really doing is just fighting the clock, and it always wins.

Inna

• Jäsen^^^
Jonkinlaisen kevytnuivuuden pitää ylipäätään valtavirtaistua. Rajat suurinpiirtein kiinni ja sen jälkeen voidaan täällä omalla porukalla yksisarvistella ja lutkamarssia ilman suurempaa ongelmaa. Puheet voi olla kivoja ja apuakin voidaan antaa, kunhan se raja on valvottu, eikä sen aukaiseminen ole enää keskustelussa. Ps:lla on tämä aika hyvin hoidossa, ja tämä voi toteutua ensi vaalikaudella ilman naisten hc-nuivistumisaaltoa.

Tagit: naiset