Kirjoittaja Aihe: 2018-11-27 Joka kolmas EU:n tummaihoinen kertoo kokevansa ihonväriin liittyvää sortoa  (Luettu 28906 kertaa)

Näkkileipä

• Jäsen^^^
  • Liked: 2270
En ole tuota kyselytutkimusta lukenut, mutta oletan, että sieltä puuttuu muutama tärkeä kysymys aiheesta.

-Mikä on sinun kansallinen ja kulttuurinen tausta?
-Mitkä asiat ovat sinusta rasismia?
-Mitkä asiat eivät ole sinusta lainkaan rasismia?
-Anna arvio 1-10 (1=ei lainkaan & 10=Ehdottomasti rasistinen) kuinka rasistista on...

Noiden kysymysten vastaukset olisivat hyvin mielenkiintoisia ja tärkeitä, koska siinä selviäisi, mitä eri kulttuurien edustajat pitävät ja varsinkin mitä eivät pidä rasismina.

Tuollainen erittäin laaja kysely kertoisi enemmän ulkomaalaisten ajatuksista rasismista ja heidän omista ennakkoluuloista kohdemaan kansalaisia kohtaan.

Nuo vastaukset helpottaisivat ja vähentäisivät myös valtakunnansyyttäjän työ taakkaa, kun selviäisi, mitkä asiat eivät ole edes ulkomaalaisten mielestä "rasistista vihapuhetta" ja/tai "kiihottamista kansanryhmää kohtaan". Tuossa voittavat ihan kaikki, kun valtakunnansyyttäjän ei tarvitse aloittaa turhia ja kalliita oikeudenkäyntejä mitättömistä asioista...
« Viimeksi muokattu: 10.05.2021, 21:22:59 kirjoittanut Näkkileipä »
On vain kaksi tapaa tehdä hommia, järkevä ja yksinkertainen tapa tai Suomen hallituksen tapa.

Jorma Teräsrautela

• Jäsen^^^
  • Liked: 2951
Tämä kolme vuotta sitten Euroopan perusoikeusviraston FRA tekemä tutkimus on vakiinnuttanut puheenparteen ilmaisun "Suomi on Euroopan rasistisin maa". Tässä ketjussa on ollut tutkimuksen menetelmäkritiikkiä, mistä yksi on tulosten yhteensopimattomuus muihin tietoihin, mistä Roope on huomauttanut. Rikosilmoituksia rasistisesta väkivallasta on kirjattu  paljon vähemmän poliisin rekistereihin kuin mitä kyselyyn  vastanneet ovat väittäneet tehneensä.

Tutkimusta voi ihmetellä monista syistä, joita kaikkia ei ketjussakaan ole vielä käsitelty. FRA on poliittinen toimija, eikä tutkimusta ole vertaisarvioitu. Raportin esitystapa on sekava eikä noudata normaalin tieteellisen tutkimuksen käytäntöjä. Muutakin ihmeteltävää raportista löytyy. Miinuspisteitä maalle tulee esimerkiksi siitä, että muslimihuivia ei hyväksytä virkapuvun osaksi.

Suuri kysymysmerkki on sanan rasismi käyttäminen. Miten voi olla rotuun kohdistuvaa sortoa, jos kerran rotuja ei ole, kuten FRA itse tähdentää? Sanalla rasismi on vahva emotionaalinen ja poliittinen lataus, joten vaikuttaa siltä, että FRA on antanut kiusaukselle periksi ja ryhtynyt politikoimaan, vaikka olisi pitänyt tutkia.
« Viimeksi muokattu: 02.11.2021, 14:47:53 kirjoittanut Jorma Teräsrautela »
Älkää työ pojat säästelkö niit sokerloitanne! Myö uijjaan koht.

duc

• Jäsen^^^
  • Liked: 12544
  • Savage
Kolmanneksesta ja ihonväristä puheenollen:

Lainaus

Yli kolmannes valkoisista valehteli rotunsa päästäkseen yliopistoon – USA:n positiivinen syrjintä johtaa erikoisiin tekoihin

Yhdysvalloissa harjoitetaan ”positiivista syrjintää” oppilaitosten opiskelijahaun ja julkisen puolen työhönoton yhteydessä vähemmistöjen tukemiseksi. Yleisesti ottaen Yhdysvalloissa jokainen ihminen voi melko vapaasti itse määritellä oman rodullisen identiteettinsä. Tämä on johtanut muun muassa siihen, että monet valkoiset valehtelevat rodustaan hakiessaan yliopistoon.

Yli kolmannes valkoisista opiskelijoista valehtelee rotunsa päästäkseen helpommin yliopistoon, kertoo liberaali nettilehti The Hill. Korkeakouluihin haluavat valkoiset merkitsevät hakemukseensa edustavansa jotakin rodullista vähemmistöä päästäkseen helpommin sisään tai saadakseen vähemmistöille tarkoitettua taloudellista tukea.

Asiaa tutkinut Intelligent.com -nettisivusto kysyi 1 250 valkoiselta korkea-asteen koulutukseen hakeneelta, valehtelivatko he hakemuksessaan kuuluvansa johonkin rodullisen vähemmistöön. Peräti 34 prosenttia myönsi valehdelleensa.

- -

Lihavointi alkup.

https://www.suomenuutiset.fi/yli-kolmannes-valkoisista-valehteli-rotunsa-paastakseen-yliopistoon-usan-positiivinen-syrjinta-johtaa-erikoisiin-tekoihin/
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική

'häpäisy, kosto ja tuomio'

Roope

• Jäsen^^^
  • Liked: 104691
Rasismia on taas löydetty kaikkialta.

Lainaus
Kipeitä kokemuksia

Kymmenet tuhannet ihmiset kohtaavat arjessaan toistuvasti syrjintää ihonvärinsä vuoksi. HS tapasi Naserin, Emnetin ja Mundherin, jotka kertovat, millaisten rasististen sanojen ja tekojen kohteeksi he ovat Suomessa joutuneet ja miten se on vaikuttanut heidän elämäänsä.

SUOMESSA ON verrattain paljon rasismia.

Tämän osoittaa esimerkiksi Euroopan Unionin vähemmistöjä ja syrjintää koskeva tutkimus vuodelta 2018.

Tutkimuksessa käy ilmi, että Suomessa 60 prosenttia afrikkalaistaustaisista koki tulleensa syrjityksi viimeksi kuluneiden viiden vuoden aikana. Syrjintä johtui muun muassa ihonväristä, etnisestä alkuperästä, maahanmuuttajataustasta tai uskonnosta. Sitä tapahtui elämänalueilla, kuten työnhaussa, työpaikalla ja asunnon etsimisessä.

Samansuuntaisia tuloksia on saatu muissakin tutkimuksissa, joissa on selvitetty ulkomailla syntyneiden kokemaa syrjintää, häirintää ja epäoikeudenmukaisuuden kokemuksia”, summaa tutkimuspäällikkö Anu Castaneda Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselta.

THL:n tuore väestöntutkimus osoitti, että liki 40 prosenttia ulkomailla syntyneistä oli kokenut syrjintää viimeksi kuluneen vuoden aikana. Erityisesti afrikkalaistaustaiset ihmiset kohtasivat syrjintää.

”Syrjinnän ilmiö koskettaa kymmeniä tuhansia ihmisiä Suomen väestössä”, Castaneda toteaa.

RASISMIN PERUSAJATUS on, että omaa viiteryhmää pidetään ylempiarvoisena kuin muita ihmisiä, sanoo vanhempi yliopistonlehtori, rasismitutkija Alemanji Aminkeng Atabong Åbo Akademista.

Rasismi on hänen mukaansa itseään ruokkiva kierre, jonka moottori on rakenteellinen rasismi.

Sitä on kaikissa suomalaisen yhteiskunnan instituutioissa: politiikassa, poliisivoimissa, tiedonvälityksessä, terveydenhuollossa ja kouluissa.”

[...]

Kerran olin vähän aikaa työttömänä ja koin hirveän identiteettikriisin. Olin maksanut liiton jäsenmaksua ja sain päivärahaa. Silti tunsin tarvetta selittää, että en saa sossulta rahaa, älkää syyllistäkö. Olen kuullut, kuinka jopa tuttavani arvostelevat, että ”siellä ne Itäkeskuksessa shoppailevat meidän verorahoilla”.

Tällaiseen ohisanomiseen olen törmännyt muuallakin. Jos sanon, että olen tietyssä koulussa töissä, suomalainen keskustelukumppani saattaa todeta, että ”ahaa sehän oli hyvä koulu ennen kuin ne maahanmuuttajat tulivat sinne.” Tällaiset kommentit ovat mikroaggressioita ja aiheuttavat minulle vähemmistöstressiä.

[...]

Koen rasismia jatkuvasti ja uskon, että muutkin kaltaiseni kokevat. Rasismia ei voi ennakoida tai välttää. Sitä voi kohdata missä vain: bussissa, koulussa, työpaikalla.

[...]

Olen huomannut, että joskus ihmiset yrittävät olla kilttejä, mutta tekevät rasistisia tekoja, kuten koskevat hiuksiani ilman lupaa. Jokaisen olisi hyvä tiedostaa, millaiset teot ovat rasistisia.

OLEN KOKENUT myös rakenteellista rasismia eli sitä, että kaikki järjestelmässä on minua vastaan. Se on usein vaikeampaa tunnistaa kuin yksilöiden rasistiset teot.

Vaikeinta on ollut huomata, että jopa päättävissä asemissa on ihmisiä, jotka ajattelevat rasistisesti ja käyttävät valtaa. He käyttävät järjestelmää hyväkseen vahvistaessaan rasismia.

Koen, että taustani vuoksi minua on kohdeltu väärin työnhakupalveluissa, jotka ovat olleet osa kotoutumissuunnitelmaani. Minulle on ehdotettu maalarin, siivoojan tai rakennusalan ammatin opiskelua, vaikka itse halusin opiskella nuoriso- ja yhteisöohjaajaksi.

[...]

Olen suomalainen ja Suomen kansalainen.
Helsingin Sanomat 28.7.2022

Toimittaja Liisa Saarisen tulkinta FRA:n kyselytutkimuksen tuloksista ei ole edelleenkään totta. Pelkät omat subjektiiviset tuntemukset vaikkapa epäasiallisesta katseesta tai loukkaavasta nettikirjoituksesta eivät ole vertailukelpoisia.

Sanotaan, että valhe ei hokemalla muuksi muutu, mutta sehän ei ole totta. Kun Suomen on viime vuodet hoettu olevan "EU:n rasistisin maa", se on muuttunut valtamediassa kyseenalaistamattomaksi totuudeksi.
...
Tutkimuksessa ei määritelty tai arvotettu Suomea EU:n, Euroopan tai minkään muunkaan maaryhmän rasistisimmaksi maaksi.

Suomi sijoittui ensimmäiseksi yhdessä kyselytutkimuksen monista osioista, jossa kysyttiin maassa asuvilta afrikkalaistaustaisilta (Suomessa arvatenkin somaleilta) viiden vuoden aikana koetusta "rasistisesta häirinnästä". Tällaiseksi häirinnäksi luettiin muun muassa "epäasialliset katseet" ja loukkaantuminen nettikirjoituksista. Suomen jälkeen toiseksi ja kolmanneksi tässä osiossa tulivat Luxemburg ja Irlanti, joita tuskin kukaan kehtaa väittää tunnetuiksi rasistisuudestaan.

FRA:n kyselyn ja siitä tehtyjen johtopäätösten uskottavuuden tuhoaa viimeistään se, että mikäli Suomessa annettuihin vastauksiin olisi luottaminen, poliisin olisi pitänyt vastaanottaa ja tilastoida tuhansia ilmoituksia rasistisesta väkivallasta. Tällaisia tapauksia todetaan vuosittain ehkä muutama.

Hesari estänyt Suomea ja suomalaisia rasistisuudesta syyttävän jutun kommentoinnin.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

JoKaGO

• Jäsen^^^
  • Liked: 8054
  • Huumoria(?) Lappeenrannan metsistä
^ Jos jotain positiivista haluaa tuossa nähdä, niin se, että nuo ovat kokeneet ihan rasismia (vaikka en aina itse ymmärräkään, mikä noissa on rasismia). Siis hyvää on se, että rasismi on ollut ... todellista(?). Siis ajatelkaa, jos se olisikin ollut rasismin muodoista kamalinta, piilorasismia   :o

OK, haen vain takkini ...
Virus on taas laukalla ja vieläpä keskellä kesää! Ja eikun pahenee mitä pidemmälle syksy etenee... Talvi 21-22 ja virus huutaa jippiitä rokotuskattavuudesta huolimatta. Mutta onneksi helmikuussa 2022 koko painajainen on ohi, näin Sanna I Suuri on päättänyt. Kaikki pääsee hiihtolomille ja bilettämään, kiitos Sannamme!

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • Liked: 64269
  • Takaisinviskaaja ja -työntäjä. Takaisin! Takaisin!
Rasismia on taas löydetty kaikkialta.
Lainaus käyttäjältä: vanhempi yliopistonlehtori, rasismitutkija Alemanji Aminkeng Atabong Åbo Akademista
OLEN KOKENUT myös rakenteellista rasismia eli sitä, että kaikki järjestelmässä on minua vastaan.

Sen vielä ymmärrän, että yksittäinen masokisti roikkuu täällä vuodesta toiseen, vaikka kaikki järjestelmän rakenteet ovat häntä vastaan, tässä tapauksessa nekin jotka palkkasivat hänet.

Mutta sitä en kyllä ymmärrä, että useimmat kokonaisvaltaisesti järjestelmärasismoidut tuovat tänne sukulaisensakin kärsimään! Julma ja epätavallinen rangaistus, sano!

^^^
Niin. Olisihan se aika outoa, jos rasismoinnin tutkija ei löytäisi rasismia. Virka pitäisi lakkauttaa tarpeettomana. Tosin, samaa voidaan sanoa koko mokuteollisesta sektorista ...
« Viimeksi muokattu: 29.07.2022, 23:48:57 kirjoittanut Lalli IsoTalo »
“Tavoitteemme on pakolaisten suojelu. Rajat ovat sille este.”
— Soros

“Punavihreä siirtymä on paskanruskea!”
— Tri. Eero Paloheimo

“Vasemmistolaisuus on vamma, johon kuuluu vielä tarve näyttää se.”
— Kari Suomalainen

“Eurooppalaisten ainoa vastuu on viedä ehkäisyvälineitä Afrikkaan ...”
— Pauli Vahtera

Uuno Nuivanen

• Jäsen^^^
  • Liked: 44879
  • Kompostitarkastaja
Hesarin mukaan neekereillä on täällä hirveän paha olla joka puolelta ryöppyävän rasismin takia, mutta silti ne punkevat tänne läpi puolen maapallon minkä kerkiävät.  ???

Omasta rodullisesta älyllisestä kehnoudestani kertoo se kun näkisin tuossa jotain ristiriitaa.  :-\
RASISMIN PERUSAJATUS on, että omaa viiteryhmää pidetään ylempiarvoisena kuin muita ihmisiä, sanoo vanhempi yliopistonlehtori, rasismitutkija Alemanji Aminkeng Atabong Åbo Akademista.

Kim Evil-666

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 58987
  • Saatanalliset Säkeet Tervetuloa!
Olen tullut siihen tulokseen- että rasismi on tänne punkijoille samanlainen lottovoitto, kuin jättimäinen kultahippu mainarille. Se oletettu- punkijoiden mieliin iskostettu pottunokkainen rasismi elättää ja antaa leivän näille elintasopunkijoille. Toisia elättää työ- toisia mitä mielikuvituksellisin rasismi.

Oletettu suomalainen rasismi antaa omille paskasäkeillemme mielestään oikeutuksen sille- että he siirtävät omien kansalaistemme varallisuutta näiden punkijoiden taskuihin- ja laittavat meidät elättämään heidät. Punkijat ovat myös paljolti omaksuneet tavat- missä kuvittelevat olevansa kuninkaita vieraalla maalla, jossa mitkään paikalliset säännöt eivät koske heitä- vaan he ovat mielestään oikeutettuja toimimaan parhaaksi katsomallaan tavalla.

Nykyinen tola on paskastanian alku- eikä loppua ole näköpiirissä. Omat koirat purivat- mutta vieras koira puree tulevaisuudessa tykimmin.

Jos mulla ois valta- julistaisin nykyisenkaltaiset ihmisoikeudet lopetetuiksi. Syynä seuraukset- jotka ovat jokaisen näkevän nähtävillä- kun katsoo nykyisen Euroopan rappiota. Olemme tilanteessa- jossa "hyvyyden tavoittelu" on matkannut tyhmyyden tuolle puolen jo hyvän matkaa sitten. Aallonpohja on sitä- että tyhmyydestä on tullut uusi normaali- jota hyvyydeksi ja ihmisoikeuksiksi kutsutaan.

Sävytteisviritteinen ja erittäin Nuiva!
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Ethnos Nation!

"islam on kallon ajettelukeskukset tyhjentävä lobotomia." - Veikko

Uuno Nuivanen

• Jäsen^^^
  • Liked: 44879
  • Kompostitarkastaja
Olen tullut siihen tulokseen- että rasismi on tänne punkijoille samanlainen lottovoitto, kuin jättimäinen kultahippu mainarille. Se oletettu- punkijoiden mieliin iskostettu pottunokkainen rasismi elättää ja antaa leivän näille elintasopunkijoille. Toisia elättää työ- toisia mitä mielikuvituksellisin rasismi.

Oletettu suomalainen rasismi antaa omille paskasäkeillemme mielestään oikeutuksen sille- että he siirtävät omien kansalaistemme varallisuutta näiden punkijoiden taskuihin- ja laittavat meidät elättämään heidät. Punkijat ovat myös paljolti omaksuneet tavat- missä kuvittelevat olevansa kuninkaita vieraalla maalla, jossa mitkään paikalliset säännöt eivät koske heitä- vaan he ovat mielestään oikeutettuja toimimaan parhaaksi katsomallaan tavalla.

Nykyinen tola on paskastanian alku- eikä loppua ole näköpiirissä. Omat koirat purivat- mutta vieras koira puree tulevaisuudessa tykimmin.

Jos mulla ois valta- julistaisin nykyisenkaltaiset ihmisoikeudet lopetetuiksi. Syynä seuraukset- jotka ovat jokaisen näkevän nähtävillä- kun katsoo nykyisen Euroopan rappiota. Olemme tilanteessa- jossa "hyvyyden tavoittelu" on matkannut tyhmyyden tuolle puolen jo hyvän matkaa sitten. Aallonpohja on sitä- että tyhmyydestä on tullut uusi normaali- jota hyvyydeksi ja ihmisoikeuksiksi kutsutaan.

Veli Kimin analyyttinen kirjoitus on tiivistettävissä jotenkin näin; katso länteen, niin tiedät tasan tarkkaan miten tässä tulee käymään. Toki sillä erotuksela, että meillä ei ole, ei ole koskaan ollut eikä tule koskaan olemaankaan Ruotsin vanhan rahan resursseja. Ruotsin (vihollismaa) löysä raha on ostanut Hölmölästä pois harvat kannattavat yritykset jo vuosikymmeniä. Ihmeesti tuota menestystarinaa on markkinoitu massiivisen kehari- ja sosiaalimaahanmuuton ansiona, ja ääliöt täällä uskovat.

Kun tässä olen jo ehtoo-osastoa pikkuhiljaa kuitenkin, olen vain huolissani nuoremmasta polvesta. Minä kyllä pärjään jotenkin aina, mutta keljuttaa, kun annoimme sontiaisten pilata heidän tulevaisuutensa vain muutaman hillotolpan tähden.

Nyt se 20 netsiä ei enää ole pelkkä vitsi, valitettavasti.

"Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät". 

Tagit: