Kirjoittaja Aihe: 2018-12-13 Työryhmä esittää bensiinille ja dieselille veronkorotuksia  (Luettu 23740 kertaa)

Jorma M.

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 484
  • Liked: 16426
  • tökerö, tyhmä ja köyhä

Jos valtaosalla suomalaisista miesoletetuista olisi pippeli, saataisiin aikaan vastaisku näille kieltohourailuille. Mutta ei. Jotain peruuttamatonta on maassamme tapahtunut. Munattomuus on ottanut vallan kaikkialla.

Päättäjät. Virkamiehet. Kirkko. Armeija. Poliisi. Kulttuurielämä. Mutta ennen kaikkea media.

En olisi ennen uskonut ihailevani Ranskaa ja ranskalaisuutta.

guest15586

  • Vieras

Jos valtaosalla suomalaisista miesoletetuista olisi pippeli, saataisiin aikaan vastaisku näille kieltohourailuille. Mutta ei. Jotain peruuttamatonta on maassamme tapahtunut. Munattomuus on ottanut vallan kaikkialla.

Päättäjät. Virkamiehet. Kirkko. Armeija. Poliisi. Kulttuurielämä. Mutta ennen kaikkea media.

En olisi ennen uskonut ihailevani Ranskaa ja ranskalaisuutta.

Kansaltakin tuntuu se pippeli leikatun pois,kun kerta toisensa jälkeen äänestämme samatpäättäjätvaltaan.

newspeak

  • Vieras

Jos valtaosalla suomalaisista miesoletetuista olisi pippeli, saataisiin aikaan vastaisku näille kieltohourailuille. Mutta ei. Jotain peruuttamatonta on maassamme tapahtunut. Munattomuus on ottanut vallan kaikkialla.

Päättäjät. Virkamiehet. Kirkko. Armeija. Poliisi. Kulttuurielämä. Mutta ennen kaikkea media.

En olisi ennen uskonut ihailevani Ranskaa ja ranskalaisuutta.

Ranskalainen mielenosoituskulttuuri tuskin koskaan rantautuu Suomeen. Ranskalaisille on ominaista hajottaa paikkoja säännöllisin väliajoin. Käyttäytymismalli lienee tuttu kaikille Asterixin ystäville: jos ei voi nujakoida roomalaisia eli auktoriteettia kohtaan, nujakoidaan keskenään. Tämä on eri asia kuin känniääliöiden joukkotappelut, muhamettilaisten mellakat tai anarkistien ja muiden pellejen itkupotkuraivarit.
« Viimeksi muokattu: 26.02.2019, 09:50:58 kirjoittanut newspeak »

dothefake

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 36 550
  • Liked: 22277
  • Imaaminoloinen kaktuslakkisetä. Rutinuiva.
Ongelma pitkien matkojen suhteen ratkeaa vetämällä teiden ylle johtimet, kuten raitiovaunuissa.
Reservaatin asukki.

”Oma kansa ensin” -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Mielenvigast läpändeerust!

kivimies

  • Vieras
Keskusta ja Kristillisdemokraatit olivat mukana ilmastotyöryhmässä, mutta vaalien lähestyessä ovat heittäneet sen vaatimukset päästötavoitteen kiristämisestä roskakoriin.

Lainaus
HS:n laaja kysely: Vielä joulukuussa kahdeksan puoluetta ajoi ilmastopolitiikan tiukennusta, nyt kaksi on irronnut rintamasta

[...]

”Tiukennamme Suomen ilmastolain mukaista päästövähennysvelvoitetta. Saavutamme Suomessa 2040-luvulla tilanteen, jossa kasvihuonekaasupäästömme ovat selvästi negatiiviset, eli poistamme nielujen avulla ilmakehästä enemmän kasvihuonekaasuja kuin tuotamme.”

Näin linjataan joulukuussa julkaistussa kahdeksan puolueen yhteisessä ilmastolinjapaperissa, jonka allekirjoittivat keskusta, kokoomus, Sdp, siniset, vihreät, vasemmistoliitto, Rkp ja Kristillisdemokraatit. Yllättävää onkin, että HS:n kyselyssä kaksi puoluetta näyttää jo irtoavan tästä linjauksesta: keskustan ja kristillisdemokraattien mukaan Suomen päästövähennystavoitetta ei pidä kiristää ensi vaalikaudella.

Kristillisdemokraattien mukaan Suomen päästövähennystavoitteet ovat jo nyt kireät, ja ensisijainen tavoite pitää olla niiden saavuttaminen sekä EU:n yhteisen tavoitteen kiristäminen.

”Suomi tekee tavoitteen eteen oman osansa, mutta pelkästään Suomen päästöjen vähentämisellä ei ole suuressa mittakaavassa merkitystä, ellei muita maita saada tavoitteen taakse”, puolue perustelee.

Keskusta vetoaa vastauksessaan siihen, ettei Suomella ole kansallista kokonaispäästöjen vähennystavoitetta vuodelle 2030. Puolueen mielestä EU:n yhteistä tavoitetta pitäisi kiristää.

Myös siniset kannattavat kansallisten tavoitteiden kiristämistä vain yhdessä muiden EU-maiden kanssa.

[...]

HS (17.3.2019)

Roope

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 36 013
  • Liked: 97632
Keskusta ja Kristillisdemokraatit olivat mukana ilmastotyöryhmässä, mutta vaalien lähestyessä ovat heittäneet sen vaatimukset päästötavoitteen kiristämisestä roskakoriin.

Kaikki kahdeksan puoluetta ovat olleet vaalien alla epämääräisiä sen suhteen, miten niiden ilmastotavoitteet käytännössä saavutettaisiin.

Esimerkiksi Vihreät on sitoutunut hiilineutraaliuteen jo vuonna 2030, mutta silti Emma Kari ja Pekka Haavisto ovat väittäneet kirkkain silmin haastatteluissa, että ei tietynlaisia autoja olla kieltämässä tai muutenkaan kansalaisten valintoihin puututa. Vaaleja ennen kikkaillaan hiilinielulaskelmilla, ja vasta vaalien jälkeen mennään todellisiin keinoihin, joita ovat väistämättä reippaat veronkorotukset ja lopulta kiellot ja niihin verrattavat rajoitukset.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Larva

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 737
  • Liked: 6585
  • The Phosphorescent
Lainaus
HS:n laaja kysely: Vielä joulukuussa kahdeksan puoluetta ajoi ilmastopolitiikan tiukennusta, nyt kaksi on irronnut rintamasta
Niillä taisi mennä pupu pöksyyn, ainakin jos lukivat samoja mielipidekirjoituksia kuin mitä allekirjoittanut. Tätä aihepiiriä käsittelevistä uutisista oli 99,9-prosenttisesti täynnä epäuskoisia, raivostuneita ja kyynisiä kommentteja, ja todella moni ilmaisi selkeästi kantansa: jos autoilusta tehdään vielä nykyistä kalliimpaa, työnteko loppuu siihen, koska rahaa työssäkulkemiseen ei enää ole. Ja ehkä näillä riveistä livenneillä puolueilla kävi myös mielessä, että fillarointi ja sähköautolla ajelu on vähän helkkarin hankalaa 30 asteen pakkasella, fillarointi myös räntäsateessa.

Itse nykyään luen uutisista melkein ensimmäisenä kommentit (jos kommenttiboksi sattuu olemaan auki), koska uutista suurempi painoarvo on sillä, mitä ihmiset siitä ajattelevat.
Uhrautuminen on suotavaa; uhriutuminen säälittävää.

Kari Kinnunen

  • Vieras
No naftan hinnan maksaa lopulta kuluttaja. Jopa se vihreä. Jokainen pahuksen tofupurkkikin on tulee sinne kauppaan ajoneuvolla joka polttaa dieseliä.

Toistaiseksi talous toimii kaasuöljyllä. Hinnan korotukset dieseliin ovat kusemista kansalaisten muroihin.

Larva

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 737
  • Liked: 6585
  • The Phosphorescent
No naftan hinnan maksaa lopulta kuluttaja. Jopa se vihreä. Jokainen pahuksen tofupurkkikin on tulee sinne kauppaan ajoneuvolla joka polttaa dieseliä.

Toistaiseksi talous toimii kaasuöljyllä. Hinnan korotukset dieseliin ovat kusemista kansalaisten muroihin.
Näinpä juuri. Kun polttoaineveroa tai polttoaineen hintaa korotetaan, nousee kaiken muunkin hinta. Suomessa kun on tapana kuskata ruokaa ja päivittäistavaroita rekoilla pitkin poikin maata, koska lähituotantoa ei juurikaan ole ja tuontitavaraakin on paljon.
Uhrautuminen on suotavaa; uhriutuminen säälittävää.

Kari Kinnunen

  • Vieras
^
Niinpä. Logistiikka on dieselillä toimiva tapahtumaketju jonka molemmissa päissä on persvakohenkilö ja pumppukärryt.

Taitaa ne pullakuskien pullarommelitkin vielä pääsääntöisesti polttaa naftaa. Joitain LNG käyttöisiä jakokoppeja taitaa tsadissa olla.

Jorma M.

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 484
  • Liked: 16426
  • tökerö, tyhmä ja köyhä

OT

Diesel, bensa ja koirat.

Rauman kaupunginhallituksen PJ vaatii SDP:n korkeassa puolue-elimessä, puoluevaltuustossa, selvitystä PJ Antti Rinteeltä:

Mitä puolue aikoo tehdä isoille koirille? Ne syövät yhtä paljon lihaa kuin miehet. (Siis naiset eivät syö.)

loput linkistä

https://ls24.fi/lannen-media/rinteen-mukaan-sdp-ei-kannata-lihaveroa-kotimaisille-tuotteille-puoluejohtaja-vaikeni-koirien-lihansyonnista


Lihaa syövät lemmikit
Puoluevaltuustossa Pekka Wallenius Satakunnasta kertoi demareiden joutuneen ottamaan vaalikentillä kantaa lihaveroon.

– Oli oikea täsmennys puheenjohtajalta puhua nimenomaan ulkomaisesta lihasta tv:ssä.

Wallenius kysyi, voisiko sdp olla ensimmäinen puolue, joka ottaa lihakeskustelussa esille myös lemmikkieläimet.

– Tämä on oikeasti vakava asia. Keskikokoisen koiran ruoan valmistukseen käytetään 164 kiloa lihaa vuodessa.

– Se on hirveä määrä. Se pitää ottaa yhtä vakavasti kuin suomalaisen miehen lihansyönti, Wallenius ehdotti.

kivimies

  • Vieras
Laitan tämän tänne, koska täällä on puhuttu LVM:n asettaman ilmastotyöryhmän ehdotuksista.

LVM:n virkamiehet haluavat, että seuraava hallitus yhtiöittää valtion tieverkon, ottaa tiemaksut käyttöön sen lisäksi kieltää polttomoottoriautojen myymisen samaan aikaan muiden pohjoismaiden kanssa.

Lainaus
Liikenneministeriön virkakunta haluaa maantiet yhtiöön, tiemaksut käyttöön ja polttomoottoriautot myyntikieltoon.

Liikenne- ja viestintäministeriön virkamiesten tavoitteena on saada hallitusohjelmaan kirjaus, jonka tuloksena olisi väyläomaisuuden siirtäminen valtionyhtiön haltuun.

[...]

”Tehdään parlamentaarinen suunnitelma maantieverkon omistajuuden siirtämiseksi valtionyhtiölle.”

”Muiden Pohjoismaiden tahdissa kielletään uusien bensiini- ja dieselkäyttöisten henkilöautojen myynti ja vaikutetaan vastaavan EU-tasoisen tavoitteen saavuttamiseksi.”


[...]

Liikenne- ja viestintäministeriön hallitusohjelmatavoitteet on kirjattu kahdeksansivuiseen asiakirjaan, joka vilisee toimenpide-ehdotuksia liikenne- ja viestintäpolitiikan linjauksista vuosille 2019–2023.

Asiakirjaa ei löydy esimerkiksi ministeriön nettisivuilta, mutta sen on saanut pyydettäessä.

”Se edustaa ylimmän virkamiehistön asiantuntemusta, näkemyksiä, sidosryhmäsuhteiden kautta käytyjä keskusteluja ja niin edelleen. Tavallaan valistunutta arviota siitä, mitä teknokraattisesti pitäisi tehdä”, liikenne- ja viestintäministeriön osastopäällikkö Juhapekka Ristola sanoo.

[...]

Suomen Kuvalehti (28.3.2019)


Uuno Nuivanen

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 23 566
  • Liked: 43425
  • It's gotta be PS
^ Poliitikkoja voidaan silloin tällöin sentään vaihtaa, mutta noita saamarin satraappeja ei sitten mitenkään.  :facepalm:
"Afroeurooppalaisen liikkuvuuden poetiikka ranskankielisessä afrikkalaisessa kirjallisuudessa."

Suomen Akatemia on tukenut Anna-Leena Toivasen akatemiatutkijan viisivuotista hanketta 438  874 eurolla.

Vänkääjä

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 520
  • Liked: 1021
...
Esimerkiksi täällä meillä böndellä lähimpään kauppaan ja terveyskeskukseen on kuusi kilometriä, eikä joukkoliikennettä ole ja isompaan kauppaan ja vaatekauppaan on 25 km tai yli. Jos ajaisi päivittäin 62km, se tekisi vuodessa 22630 km. Eli kävisin jokapäivä töissä, tai supermarketissa haahuilemassa, ja vielä erikseen kylillä viemässä vaikkapa metallinkeräykseen tyhjiä peltipurkkeja.
...

Noista etäisyyksistä ja böndestä tälläinen äkkinäinen päättelee, että asut omakoti- tai vähintäänkin rivitalossa (toki jostain hiipuneesta asutuskeskuksesta, josta kaikki palvelut on viety, voi vielä asuttuja kerrostalojakin löytyä).
Eikö siinä tapauksessa kannattaisi vaihtaa sähköautoon tai ainakin hybridiin? Lataus onnistuisi kotipihassa ja nykyhybridilläkin ajelisi varmaan suurimman osan ajeluista pelkällä sähköllä.
Ilmastokin kiittäisi.

Tunkki

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 6 811
  • Liked: 11714
^Telkkarissa vituttaa jonkun hybridin mainos jossa kehutaan suurena ihmeenä että "tämä vehje lataa itse itsensä ajettaessa".

Millä, miten? No bensaa polttamalla, bensamootorilla.

Charlie

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Liked: 2022
  • terrorijärjestöt lakkautettava
^Telkkarissa vituttaa jonkun hybridin mainos jossa kehutaan suurena ihmeenä että "tämä vehje lataa itse itsensä ajettaessa".

Millä, miten? No bensaa polttamalla, bensamootorilla.
Useimmat hybridit osaavat ottaa talteen jarrutuksessa haaskaantuvaa energiaa.

SatuSetä

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 599
  • Liked: 1231
^Telkkarissa vituttaa jonkun hybridin mainos jossa kehutaan suurena ihmeenä että "tämä vehje lataa itse itsensä ajettaessa".

Millä, miten? No bensaa polttamalla, bensamootorilla.
Useimmat hybridit osaavat ottaa talteen jarrutuksessa haaskaantuvaa energiaa.

Käytännössä siis jarruttavat sähkömoottoreilla, eikä normaaliin tapaan mekaanisilla jarruilla.
Kissat on koiria ja hauki on kala, joka tekee pesän puuhun.

insinörtti

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 625
  • Liked: 3077
^Telkkarissa vituttaa jonkun hybridin mainos jossa kehutaan suurena ihmeenä että "tämä vehje lataa itse itsensä ajettaessa".

Millä, miten? No bensaa polttamalla, bensamootorilla.
Useimmat hybridit osaavat ottaa talteen jarrutuksessa haaskaantuvaa energiaa.

Käytännössä siis jarruttavat sähkömoottoreilla, eikä normaaliin tapaan mekaanisilla jarruilla.

Jarrutuksissa syntyy mitattavia häviöitä lähinnä kaupunkiajossa, ennakoimattomissa tilanteissa, ja ajettaessa hyvin mäkisessä maastossa. Muussa käytössä järjestelmä on kuollutta painoa joka lisää kulutusta. Uusissa autoissa käytetään joka tapauksessa ns älykästä latausjärjestelmää ja -ilmastointia, jotka toimivat täysillä moottorijarrutuksissa tai kun muuten jarruttaa. Siis köyhän miehen hybridi, joka tulee aina kaupan päälle.
Muutenhan uudet autot ovat massan puolesta täysiä susia: paino vastaa rättisitikkaa, jonka katolle on lastattu kolme flyygeliä. Lisääntynyt paino kertautuu jokaisessa osassa, koska jokainen osa on suunniteltava painavammaksi, jotta se kestäisi lisääntyneen kuorman. Tuosta noidankehästä ei varmaan olla lähiaikoina pääsemässä eroon, kun kerran virtahevot käyvät kaupaksi niin hyvin.

Viimeinen linja

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 197
  • Liked: 574
Näkyy polttoaineiden hinnat nousevan vauhdilla, minä en voi muuta kuin maksaa. Diesel autoni on muutaman vuoden vanha ja täydessä iskussa eli en vaihda eikä muuten olisi rahaakaan uuteen sähköautoon. Käytettynä en taas osta jos en saa alennusta vähintään akkupaketin hintaa joka hajoaa jossain kohtaa kuitenkin, käytetyn myyjä ei tätä hyväksy joten pattitilanteessa ollaan. Eli lopputulemana vähennän ajoja minkä pystyn ja vähennän muuta kuluttamista sen verran että saan kallistuneen menoveden maksettua. Ja sitten vielä yksi, ei siitä niin montaa vuotta ole kun dieseliä hehkutettiin että sellainen se kannattaa hankkia...

marjanpoimija

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 328
  • Liked: 1508
Mulla menee 13€ työmatkalla. Eli hoitsun hommissa tunnin palkka. Ihanaa!

Pitäisköhän ostaa täyssähkö? Lehdessä just luki, että keskihinta semmoselle 52500€

#köyhätkulkeejulkisilla