Tragedian Synty osoittaa suvakkimaisen mentaliteettinsa kun hän heti paikalla, yhden vähän kiistanalaisemman kommentaarin jälkeen, on valmis hautaamaan koko EKREn. Ei noin heikolla asenteella isojen poikien politiikassa selvitä.
Tässä on kyse samasta asiasta kuin Soinin Perussuomalaisten kanssa. Soini esiintyi kansallismielisenä, joka vastusti EU:n ylivaltaa, mutta hillotolpan saatuaan osoittautuikin aisankannattelijaksi, jolle kansallinen asia ei oikeasti merkinnyt mitään. Silloin minä menetin luottamukseni häneen ja olin iloinen, kun Halla-aho valittiin puheenjohtajaksi.
Mart Helme on elänyt läpi Viron neuvostoajan, joka alkoi, koska Viro oli rauhan puolella, jotta ihmisiä ei kuolisi. Mutta mitä oli rauha Venäjän ehdoilla? Kymmeniä tuhansia virolaisia lähetettiin yksisuuntaiselle matkalle Siperiaan ja tilalle tuotiin venäläisiä sillä ajatuksella, että muutamassa sukupolvessa virolaiset sulautetaan venäläisiin. Kuten olen ennenkin vääntänyt rautalangasta, venäläiset ovat paljon tehokkaampia väestönvaihdon toteuttamisessa kuin yksikään vihervasemmistolainen. Tämä on se, minkä suhteen EKRE Mart Helmen suulla julistautui puolueettomaksi, ja sitä minä en voi sietää. Jos Venäjä ei hänestä ole vastaan taistelemisen arvoinen, miksi muslimit, afrikkalaiset tai muut mahdolliset valloittajat olisivat?
Joten miksi on suvakkimaista hylätä puolue, joka selkeäsanaisesti irtisanoutuu niistä kansallismielisistä periaatteista, jotka minulle ovat tärkeitä? Oliko suvakkimaista jatkaa Perussuomalaisten kannattamista vuonna 2017, vaikka tarjolla olisi ollut kansalliseen alistumiseen puolueettomasti suhtautunut Sininen tulevaisuus? Entä oliko suvakkimaista ylipäätään ryhtyä kannattamaan Perussuomalaisia vuonna 2010? Olisinhan minä voinut hyväksyä kansallisten periaatteiden pettämisen ja äänestää Kokoomusta, joka vielä joskus 1960-luvulla oli kansallismielinen. Sitten kai en olisi ollut hienohelmaisen neitimäinen.
Toki EKRE voisi puhdistautua samalla tavalla kuin Perussuomalaiset: vaihtamalla johtoa ja savustamalla Helmen johonkin uuteen vaihtoehtoon, joka tarjoaa äänestäjille alistumista härskeimmän terroristin edessä, jotta ihmisiä ei kuolisi.