HOMMAN POLIITTINEN SIIPI > Muut puolueet ja poliittiset vaikuttajat

Iiris Suomela (vihr) koontiketju

<< < (49/66) > >>

JoKaGO:

--- Lainaus käyttäjältä: ikuturso - 20.12.2021, 22:34:51 ---ˆ ˆ Artikkelista... Mikä vittu on palopelastaja.

--- Lainaus päättyy ---

No, kerro sinä! Tai laita edes linkki siihen, mistä v-ttuilet  >:(

Onko se artikkeli "the" vai "a" vai kenties "an"  :P

JoKaGO:

--- Lainaus käyttäjältä: Hohtava Mamma - 20.12.2021, 22:50:28 ---
--- Lainaus käyttäjältä: ikuturso - 20.12.2021, 22:34:51 ---ˆ ˆ Artikkelista... Mikä vittu on palopelastaja.

Palomiehen tiedän ja pelastusopiston, mutta kuka pelastaa paloja tai käy palopelastusopiston?

Palopelastaja my ass.

-i-

--- Lainaus päättyy ---

No se nyt on mulle aivan se ja sama mikä joku termi tai ammattinimike on, jos sana mies on liian toksinen. Voin olla palobeibe, putkimervi, tykkivosu, talonhoney, merimatroona, sotasussu, lentosotamussukka, lakisuttura, kirveskörö tai luottamusleidi. Ei tee haavaa.

Sitä minä en katso hyvällä, että minut asetetaan eriarvoiseen asemaan sukupuoleni takia, kuten suunniteltu verohelpotus naisille sähköautojen ostamiseen. Jos miehet nyt vaan hankkivat yleisesti enemmän Tesloja kuin naiset niin get over it, miehiä kiinnostaa alle 4 sekuntia nollasta sataan enemmän kuin auton kiva väri. Feel the need. Need for speed.

Tällaista sukupuoleen perustuvaa sortoa mihin iFeminismi pyrkii ei olla kyllä nähty soijahomomuistiin.

--- Lainaus päättyy ---

Niin kauan, kuin muistan, naiset on valittaneet naisvaltaisten alojen palkkakuopasta. Silti niille löytyy yhä uusista sukupolvista naisia, liekö sitten syynä se, että kyvyt ei riitä "miesvaltaisille" aloille  ???

Miesvaltaisella alalla, jossa itse toimin, on vähitellen enemmän ja enemmän naisiakin, ja jokainen noista vastustaa puheita "naisen euro 80c" tai "sama palkka kaikille" tai "sukupuolikiintiöt".

ikuturso:

--- Lainaus käyttäjältä: JoKaGO - 20.12.2021, 22:39:44 ---

--- Lainaus päättyy ---

No, kerro sinä! Tai laita edes linkki siihen, mistä v-ttuilet  >:(

Onko se artikkeli "the" vai "a" vai kenties "an"  :P

--- Lainaus päättyy ---

Laitoin kaksi ylänuolta viittaamaan kaksi viestiä ylöspäin (yleinen käytäntö), jossa on twiitti ja twiitissä artikkeli.

Tässä linkki artikkeliin:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/db36f0ab-05ef-4f88-a94e-4b5ca8809435

Ja tässä lainaus ko. artikkelista.

--- Lainaus ---...
Poliisien työkulttuurin inhimillistäminen
Vihreät kantaa hallituksessa sisäministerin salkkua. Puolue on pyrkinyt inhimillistämään maskuliinisena pidettyä hallinnonalaa.

– Olemme vahvistaneet poliisien ja palopelastajien traumatyötä. Nämä ovat ammatteja, joissa ihmiset kohtaavat todella vaikeita tilanteita säännöllisesti. Se on työn ydintä, että kohtaa väkivaltaa ja vaaratilanteita. Kun apu tulee työpaikalle ja nähdään osana ammattia samalla tavalla kuin fyysisen kunnon ylläpitäminen, se purkaa tehokkaasti leimoja ja stigmoja, Suomela uskoo.

...

Luutuneet sukupuoliroolit ovat Suomelan silmissä osa ongelmaa, vaikka niitä on onnistuttu monin paikoin jo murtamaan.

– Toivon, että Suomessa ammattiryhmien välinen sukupuolittuneisuus saataisiin purettua. Palopelastajat ja poliisit ovat vinoutuneesti lähinnä miehiä, ja sosiaalityöntekijöiden joukossa on vinoutuneesti lähinnä naisia. Ylipäänsä olisi tärkeää, että nuoret kokevat voivansa valita minkä ammatin tahansa. Ihan jo itseisarvona se on tärkeä tavoite, Suomela painottaa.

...

--- Lainaus päättyy ---

Saako olla muuta?

-i-

ikuturso:

--- Lainaus käyttäjältä: Hohtava Mamma - 20.12.2021, 22:50:28 ---No se nyt on mulle aivan se ja sama mikä joku termi tai ammattinimike on, jos sana mies on liian toksinen. Voin olla palobeibe, putkimervi, tykkivosu, talonhoney, merimatroona, sotasussu, lentosotamussukka, lakisuttura, kirveskörö tai luottamusleidi. Ei tee haavaa.

--- Lainaus päättyy ---

Käsittääkseni palopelastaja ei ole suomen kielen ammattinimike, kuten ei myöskään Aamulehden käyttämä varushenkilö.

Se jos eduskunnan puhemiehestä tehdään eduskunnan päätöksellä puheenjohtaja, se ei minua haittaa. Mutta jos yksittäiset tahot alkavat kutsua voimassa olevia yleisiä ammattinimikkeitä intersektionaalisilla korvikkeilla, se ei käy laatuun. Vaihdetaan siinä sitten mies henkilöksi tai nainen pelastajaksi, niin yhtä hyvin voitaisiin sairaanhoitajasta puhua sairaanhoivaajasta tai kipeänholhoojasta. Tai lääke- lääkitysjohdannaisesta lääkäristä troppari tai jotain.

Eli ei nimien muuttuminen minua häiritse, mutta tietoisesti wokettajien käyttämät virheelliset ammattinimikkeet silloin kun on olemassa yleinen voimassaoleva ammattinimike.

-i-

Lalli IsoTalo:

--- Lainaus käyttäjältä: JoKaGO - 20.12.2021, 22:57:45 ---Miesvaltaisella alalla, jossa itse toimin, on vähitellen enemmän ja enemmän naisiakin, ja jokainen noista vastustaa puheita "naisen euro 80c" tai "sama palkka kaikille" tai "sukupuolikiintiöt".

--- Lainaus päättyy ---

Vastustavat myös naiskiintiöitä, koska se heittää epäilyksen varjon heidän päälleen, että kiipesivät asemaansa kiintiöreitt(i)ä pitkin. Mulla on näitä kavereina aika paljon opiskelun ja vaimon ystävien kautta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta