Ylilaudalla tuli vastaan mainioita kommentteja hallituksemme ilmastokiimasta, mm. seuraava lanka,
"
Päästöt nollaan niin pelastetaan maailma", josta lainauksia:
" Henkilöautoliikenteen päästöt olivat 9,1 % Suomen tieliikennepäästöistä. Tuo on käytännössä se, mihin Ohisalo haluaa vaikuttaa, koska jos yritysten käyttämän logistiikan kuluihin kosketaan merkittävästi, niin tämä johtaa entistä heikompaan kilpailukykyyn vs. muut maat.
Toki eihän tässä haluta oikeasti päästöjä vähentää, vaan saada köyhät pois paremman väen jaloista liikenteessä."
" >meillä on yhteinen tavoite
Ei. Noilla vatipäillä on yhteinen tavoite.
Suomen päästöt globaalissa mittakaavassa on 0,1% maailman päästöistä. Tästä 0,1% raskas teollisuus tuottaa 90%. Jäljelle jäävä 10% on autoilua, josta raskas liikenne tuottaa noin 7%, loput 3% on yksityisautoilun tuottamat päästöt.
Kiinan ja Intian päästöt saa nousta aina vuoteen 2030 asti näiden kehitysmaastatuksen vuoksi. Pelkästään nämä maat tuottavat nyt kahdessa viikossa sen mitä Suomi tuottaa vuodessa. Kumpaankin maahan on rakenteilla enemmän kivihiilivoimaloita mitä on tällä hetkellä euroopan alueella.
Jokainen voi vapaasti laskea paljon Suomen yksityisautoilu tuottaa globaalisti täällä maailman puhtaimmassa ja vähiten saastuttavassa valtiossa. Jokainen voi myös vapaasti päätellä mitkä ovat ne konkreettiset hyödyt valtion ajamasta ilmastohysteriaan.
Prosenteilla on hauska leikkiä, mutta niitä pitää varoa koska se voi johtaa tämän hallituksen kaltaiseen ilmastohysteriaan."
" >Kaikki kivet on käännettävä, jotta pääsemme tarvittaviin päästövähennystavoitteisiin.
Muistutus: Suomi on hiilineutraali tai oikeastaan hiilinegatiivinen valtio. Laskennallisesti Suomen metsät sitovat vuodessa hiilidioksidia tuplasti siihen nähden mitä Suomi sitä tuottaa.
Ympäristöasiat ovat toki itselleni tärkeitä, esim. terveyteen välittömästi vaikuttavat saasteet, mikromuovit ja luonnon monimuotoisuus. Vihreitä kiinnostaa enemmän kasveille välttämätön kaasu, jota Suomi muutenkin sitoo todella tehokkaasti.
Valtio voisi tehdä sellaisen ilmastoteon, että perustaisi tehtaita, joissa valmistettaisiin kestäviä käyttötavaroita kansalaisille. Tämä tuskin tulee toteutumaan, sillä kertakäyttökulttuuri on välttämätön kapitalistin rahapussille. Vanhojen autojen korvaaminen uusilla ja infran rakentaminen sähköautoille puolestaan on kapitalisteille ilouutinen.
Ajatella, että nämä ihmiset luonnehtivat itsejään vasemmistolaisiksi."
https://ylilauta.org/yhteiskunta/128940398