Voi Vihta-Raappanan munat... (Radiosketsistä taisi alkaa PPP:n luontoura? Tuohan oli siis luontoiltojen parodia, yhdessä Pedro Hietasen kanssa.)
PPP teki hyvää viihdettä luontoiltojen soittajista, ja osui ihan asian ytimeen aina välillä.
Mietinpä nyt kuitenkin sitä, että kuinka pitkälle hän on hyväosaisen eliitin edustajana valmis menemään tavallisen ihmisen elämän haittaamisessa, maailman pelastamisen nimissä. Jos hän nyt haluaisi näyttää esimerkkiä, niin muuttaisi itse ensin hienosta palatsistaan asumaan neukkukuutioon sekä jättämään lentämisen sekä yksityisautoilun kokonaan pois. (Ai ei onnistu?) Aha, eli älkää tehkö niin kuin minä, vaan tehkää kuten minä sanon.
Pian elämme henkisessä sekä fyysisessä Pohjois-Koreassa, jossa eliitillä on lomamatkat, liharuoat, yksityisautot ja hienot talot. (Noita kaikkia virheät olisivat ottamassa tavallisilta pois, jotta maailma pelastuisi.) Eliitille joku parin sadan lento- tai tienkäyttövero ei tunnu missään, mutta jo keskituloiselle se tuntuu ja paljon. Puhumattakaan pienituloisista.
PPP elää aivan eri todellisuudessa kuin hänen radiokuuntelijansa, eivätkä heidän maailmat kohtaa. Toki on myönnettävä, että PPP kommentoi ihan järkevästi AA-puu-va kohua korkeintaan pari vuotta sitten. Muistetaan kuitenkin se, että PPP:n sketsiohjelmien uusintoja ei ole televisiosta näkynyt, eikä taida enää koskaan näkyä - koska nykyinen poliittinen korrektius.