HOMMAN POLIITTINEN SIIPI > Muut puolueet ja poliittiset vaikuttajat

Timo Soinin nousu ja tuho

<< < (336/340) > >>

IDA:
Olen Soinin kanssa aika lailla samaa mieltä siitä, että Päivi Räsänen on tällä hetkellä tärkein kansanedustaja.

http://timosoini.fi/2021/12/eduskunnan-tarkein-kansanedustaja/

Kuitenkin esimerkiksi piispa Häkkinen on ottanut asiaan kantaa.  Soini itse, Suomen itseoikeutetusti kokeneimpana ja kovimpana lainsäätäjänä, on itse ollut säätämässä lakeja, joiden pohjalta luterilaisten piispojen on virkamiehinä erittäin vaikea ottaa kantaa käynnissä olevaan oikeusjuttuun. Kysymyksen "Kuinka te kehtaatte?" voisikin kääntää Soinille itselleen, jos joviaali hevosmies nyt teitittelyn hyväksyisi. Oli meinaan aika hiljaista silloin, kun vastaavat syytteet kohdistuivat oman puolueen edustajiin. Korkeintaan väliaikainen erotus eduskuntaryhmästä oli reaktiona.

Keskustelussa, josta Soini puhuu Juhani Pohjola oli ainoa, joka toi selkeästi sen, että lakia pitää muuttaa vaikka oikeudessa tulos olisikin hänen ja Päivi Räsäsen tapauksessa vapauttava päätös. Jos meillä olisi Soinin sijaan lainsäätäjinä luterilaisia piispoja, niin ehkä asiat olisivat paremmin? Kuka tietää.

ikuturso:
Lukaisin sen edellisenkin plokikirjoituksen.

Tuli siinä mieleen, että minkähän puolueen miehiä Soini nykyään on? KD?

Nimittäin jos hän ei olisi pelkkä hillotolppa-ville, ja jos hän olisi huolissaan Suomen tulevaisuudesta (koska sinisen tulevaisuuden hän on jo hylännyt), niin hän ei mollaisi ainoaa puoluetta, joka ajaa hänen asiaansa: Perussuomalaisia.

Edelleen lähinnä sitä linjaa, mitä Soini itse ajoi, on perussuomalainen puolue. Nyt hän väittää puolueen hyljänneen vennamolaisuuden ja kristillisen arvopohjan ja nyt myös älyllistä epärehellisyyttä osoittaen pakkoruotsin. Soinikin näköjään luottaa Hufvudstadsbladetin toimittajan väärinymmärrykseen enemmän kuin siihen ihmiseen, jonka sanomia Höblö tulkitsee.

Mutta kuka enää uskoo, mitä Soini väittää nykypersujen olevan. Nykypersuilta puuttuvat vain Soinin omat "vennamo sitä ja vennamo tätä" ja "abortti on murha". Ne ovat soinin vennamolaisuus ja kristillisyys. No, voisihan persut tukea näkykvämmin Päivi Räsästä vaikka vain sananvapausmielessä. Se myönnettäköön.

-i-

IDA:

--- Lainaus käyttäjältä: ikuturso - 18.12.2021, 18:46:50 ---Edelleen lähinnä sitä linjaa, mitä Soini itse ajoi, on perussuomalainen puolue. Nyt hän väittää puolueen hyljänneen vennamolaisuuden ja kristillisen arvopohjan ja nyt myös älyllistä epärehellisyyttä osoittaen pakkoruotsin. Soinikin näköjään luottaa Hufvudstadsbladetin toimittajan väärinymmärrykseen enemmän kuin siihen ihmiseen, jonka sanomia Höblö tulkitsee.

Mutta kuka enää uskoo, mitä Soini väittää nykypersujen olevan. Nykypersuilta puuttuvat vain Soinin omat "vennamo sitä ja vennamo tätä" ja "abortti on murha". Ne ovat soinin vennamolaisuus ja kristillisyys. No, voisihan persut tukea näkykvämmin Päivi Räsästä vaikka vain sananvapausmielessä. Se myönnettäköön.

-i-

--- Lainaus päättyy ---

Riikasta en vielä tiedä, mutta ainakin Jussi oli selkeästi vennamolaisempi, kuin Soini. Soinin vennamolaisuus oli tosiaan vain hassuja juttuja ja osuvia iskulauseita. Vennamo itse ei ollut sitä.

Tuo plokin edellinen kirjoitus oli niin syvältä, että en kehdannut kommentoida sitä. Mutta kun nyt otit sen esille niin, alkaa vähän vaikuttaa siltä, että keskeisin asia mikä Soinilta puuttuu ovat kristillissosiaaliset arvot ja kyky nähdä omaa, hevosmiehen länkytyksellä saatavaa, menestystä laajempaa kuvaa.

Roope:

--- Lainaus käyttäjältä: ikuturso - 18.12.2021, 18:46:50 ---Edelleen lähinnä sitä linjaa, mitä Soini itse ajoi, on perussuomalainen puolue. Nyt hän väittää puolueen hyljänneen vennamolaisuuden ja kristillisen arvopohjan ja nyt myös älyllistä epärehellisyyttä osoittaen pakkoruotsin. Soinikin näköjään luottaa Hufvudstadsbladetin toimittajan väärinymmärrykseen enemmän kuin siihen ihmiseen, jonka sanomia Höblö tulkitsee.

--- Lainaus päättyy ---

Soini ei varsinaisesti väitä vaan on vain vilpittömän vahingoniloinen Hesarin valehtelusta, vaikka tietää, että Höblän haastattelussa ei oikeasti sanottu sellaista.

--- Lainaus käyttäjältä: Timo Soini ---En ole pitänyt tapanani juuri kommentoida perustamani puolueen tekemisiä puheenjohtajuuteni jälkeen.

Eikä tästä uutta tapaa tule.

Olkoon tämä piristävä poikkeus.

Suuren rahan Helsingin Sanomat ilakoi pääkirjoituksessaan, että Perussuomalaiset luopuvat pakkoruotsin vastustamisesta.

[...]

Vahinko on massiivinen, vaikka uutinen kiistetään. Mitä puheenjohtaja on Huvudstadsbladetille todella sanonut?

No mitäs pienistä, koska eivät pienetkään meistä.

Tätä ennen  Persut on jo luopunut vennamolaisuudesta ja kristillissosiaalisesta perustasta. Pakkoruotsista luopuminen olisi sopinut siihen sarjaan kuin sierain nenään.
--- Lainaus päättyy ---

Mielelläni kuulisin, mitä konkreettisia poliittisen linjan muutoksia tuo vennamolaisuudesta ja kristillissosiaalisesta perustasta luopuminen (vuoden 2017 puoluekokouksessa) tarkoittaa, mutta Soini ei ole kai koskaan selittänyt suosikkihokemaansa.

ämpee:

--- Lainaus käyttäjältä: ikuturso - 18.12.2021, 18:46:50 ---
Edelleen lähinnä sitä linjaa, mitä Soini itse ajoi, on perussuomalainen puolue. Nyt hän väittää puolueen hyljänneen vennamolaisuuden ja kristillisen arvopohjan ja nyt myös älyllistä epärehellisyyttä osoittaen pakkoruotsin. Soinikin näköjään luottaa Hufvudstadsbladetin toimittajan väärinymmärrykseen enemmän kuin siihen ihmiseen, jonka sanomia Höblö tulkitsee.
--- Lainaus päättyy ---

Torikauppias Soini olisi myynyt mitä hyvänsä aikanaan, joten ei kannata puhua mistään linjoista.
Nyt tapahtuva jälkimyynti on yhtä moraalista kuin aikanaan tapahtunut ensimyynti.
Vai onko näyttöä jostain muusta ?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta