^Niin! Älä kerro vastausta, vaan anna muidenkin kokeilla ensin 
Haha, enhän minä tiedä, onko minulla vastausta. Se on vain minun näkemykseni. Siksi onkin kiinnostavaa kuulla, mitä muilla on sanottavanaan...
Saako tässä jopa kaltaiseni tällaisen filosofiauniversumin merkityksetön ja tyhmä hyttynen sanoa ajatuksiaan Jumalten juhlapöydässä? Kiitos, jos saan ja anteeksi jos olisi parempi olla hiljaa.
Kaltaiseni vähäoppisen filosofiahyttysen merkitys on, ymmärrän sen, sama kuin sillä oikeallakin mitättömällä yhdellä hyttysellä jolla ei ole mitään merkitystä, ei arvoa, ei välinearvoa universaalista puhumattakaan. Miksi Jumalia kiinnostaisi kuunnella hyttystä? Ei minua ainakaan kiinnostaisi. Jos itse olisin filosofiajumala tai oikea Jumala niin sanoisin vain suoraan mikä on totuus arvoista.
Faktahan on että Jumalten juhlat on eri mittakaavassa, sillä on arvoa millä mittarilla tahansa. Niillä puheilla ja teoilla on universaaliarvoa ja välinearvoa. Sitä on vaikea kiistää, ainakaan minun hyttysenkaltaisen. Jumalten sormia napsauttamalla hyttynen kärsii, nauttii tai vaikka kuolee.
Ei sellaisesta voi sanoa kuin, että siinä pöydässä ne teot määrittävät mitkä ja missä on universaaliarvot. Siispä, hyttysenä, voin sanoa, että Jumalat määrittävät itseisarvot ja välinearvot - hyttynen ei voi, koska ei ole tarpeeksi viisas eikä ole kykyä siihen.
Hyttyselle Jumalten tyhmäkin viisaus on totuus ja kyky on valtaa. Eli voisiko hyttynen siis sanoa Jumalille juhlapöydässä, että universumin tärkeimmät arvot ja kaiken merkitys vaatii kahta asiaa: totuutta ja valtaa?
Jos minä, hyttynen, saisin valtaa niin määrittäisin mikä on totuus. Ja kun tietäisin totuuden, olisi minulla valta kaikkeen. Silloin en olisi merkityksetön mitätön hyttynen. Sillä hyttysellä olisi arvoa ja elämällä merkitystä, todellakin. Edit: olisinko silloin kaikkivaltias Jumala?
Olisiko siis hankittava mahdollisimman paljon viisautta ja valtaa, jotta on merkitystä ja arvoa? Onko tämä edes vastausehdotus vaiko vain huono kysymys? Voidaanko sama kysyä vaikka toisin niin, että tuoko se arvoa ja merkitystä elämälle, jos ajattelisimme kykenevämme aiheuttamaan ilmastonmuutoksen ja estämään sen. Silti, loppuviimein, minulla, mitättömällä hyttysellä ei ole arvoa eikä merkitystä. Ja pyydän vielä kerran anteeksi, että häiritsin filosofiajumalia näin tyhmyyksilläni.