Keskustelu on taas kolme vuotta vanha, mutta kommentoin silti ja totean että maahanmuuttokriittiselle muusikolle Popeda ei ole oikea bändi. Yhtyeen laulusolistihan on kova anti-persu.
Itse en ole koskaan pitänyt Popedasta, mutta se ei kyllä johdu siitä, että he eivät ole kansallismielisiä, vaan siitä, että musiikki ja sanoitukset eivät vain toimi minulle.
Viimeinen kerta kun olin missään rockfestivaaleilla joutui ensin kuuntelemaan Viikatteen ja CMX:n synkkää yksinpuhelua. Sitten tuli Popeda, jossa Pate Mustajärvi oli täysin kännissä, eikä mikään oikein toiminut ennen kuin bändi otti ohjat ja sai soitettua keikan kunnialla loppuun. Viimeinen esiintyjä Hanoi Rocks kuitenkin räjäytti potin täydellisesti. Se tuli soittamaan viihdyttääkseen yleisöä ja sen se teki todella hienosti. Se oli aidosti Rock and Roll. Eli hyvä yleiskuva loppujen lopuksi jäi, mutta kuitenkin sellainen tunnelma kokonaisuutena, että ei tämä ole aikuisen ihmisen hommaa. Ainakaan jos edes alustavasti yrittää olla järkevä sellainen.