Anteeksi kyynisyyteni, mutta mielestäni tämä sinänsä tervetullut maltillisuuttakin edustava ulostulo on puhtaasti mainos, jolla kuusikymppiset ukot yrittävät tehdä itsestään uudelleen ajankohtaisia. Kannanotto sananvapauden tilaan on taiteilijoille pakkopullaa, jota heiltä edellytetään ja se uppoaa yleisöön, sillä kliseisesti huonoa julkisuutta ei olekaan. Bisnestä tämä on ennen kaikkea. Ei suotta tässä yhteydessä puhuta Eppu Normaalista, vaikka jossain muussa tapauksessa puhuttaisiin pikemminkin vaikkapa vain keulakuvahahmo Martti Syrjän kannanotosta. Yksityishenkilön ja hahmon ero on häilyvä. Eppujen historiaa muistellen "uutinen" on hyvinkin laskelmoitu ja se selvästi uppoaa jo elämää nähneeseen fanijoukkoon, jonka ajattelutapa on valmiiksi muotoutunut, eikä nykyinen hössötys juurikaan vedä mukaansa. Puhe Neuvostoliitosta ja moottoripyöristä kiinnostaa enemmän. Sananvapaus palautuu sekin menneisyyteen. Nostalgiaa. "Muistatathan kuitenkin, että pitkän keikkatauon jälkeen ollaan tulossa takaisin areenoille nyt kesällä ja meistä on tulossa uusi kirjakin. Uutta tuotantoakin on tietenkin luvassa (jos on)."
Enpä usko Akun antavan potkuja serkuilleen ja yhtiökumppaneilleen. Ei niin vain voi tehdä, eikä tietenkään ole tarkoituskaan. Bisnestä tämä on. Muistakaa Eppu Normaali Oy (Y-0833599-9) ja Akun Tehdas Oy (Y-0833599-9) ja ostakaa meidän levyjä. Jyväskylä, Oulu, Jämsä. Suomipop, Himos. Varaa liput ja majoitus hyvissä ajoin.
– Niin, eivätkä enää edes festarijärjestäjät pidä yleisöä karjalaumana, joka vaan tungetaan surutta jonnekin aitaukseen ja suljetaan sinne pamppuvalvonnalla. Nyt kun yleisölle tarjotaan jopa erilaisia palveluja, myös bändit haluavat satsata festarisetteihinsä huimasti, jatkaa Juha Torvinen, joka niin ikään vietti kuusikymppisiään keväällä.
https://www.is.fi/viihde/art-2000006142687.htmlNyt olisi valkoihoista heteroa myytävänä jälleen. Se on kaupan lenkkimakkara, keskikalja ja ruisleipä. Aina haluttu ja aina halpaa. En ihmettele, etteivät taiteilijat suuremmin puhu järkeviä. Nyhtökaurassa, soijamaidossa ja orgaanisessa mikromuovissa on kasvava kysyntä ja pitää takoa, kun rauta on kuuma. Kohta ihmiset unohtavat ne ja palataan lenkkimakkaraan, keskikaljaan ja ruisleipään. Olet kapinallinen, kun syöt hampurilaisen, jossa on paketillinen jauhelihaa, sillä jauheliha halutaan kieltää. Kohta ei makaronilaatikossa ole lihaa eikä maksalaatikossa rusinoita. Kuluta, kuluta, kun vielä voit. Tilaa nyt suoratoistopalvelusta biisi, jonka nauhoitit kasetille soittaaksesi sitä tytöille ensimmäisessä autossasi ja joka sinulla on myös CD:llä useampaankin kertaan.
"Lenkkimakkaran" kysyntä on kasvussa. Katsotaanpa kuinka moni "lihakauppias" lähtee buumiin mukaan. Koti, uskonto ja isänmaa, mitä ihminen iltarukouksista kertookaan.