UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: Persut eivät pysty tähän  (Luettu 2162 kertaa)

Jorma M.

• Jäsen^^^
  • Liked: 8808
  • köyhää suomalaista paskasakkia
Persut eivät pysty tähän
« : 06.07.2019, 01:37:07 »

70-80 v. mammat panevat mediaan vauhtia:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006165241.html

Pitkäaikaiset keskustavaikuttajat syyttävät Yleä syrjinnästä – päällikkö vastaa: ”Kaikki puolueet saavat osansa”

PITKÄAIKAINEN keskustavaikuttaja, entinen ministeri ja kansanedustaja Liisa Hyssälä kritisoi kovasanaisesti Yleisradion politiikan toimitusta Twitterissä. Hyssälän mukaan keskustataustaiset henkilöt eivät ole koskaan olleet edustettuina Ylen Aamu-TV:n Jälkiviisaat-ohjelmaosiossa.

– Ylessä jatkuu linja, ettei koskaan (lue: ei koskaan) ole ollut keskustataustaista keskustelijaa, kok, vihr, sdp kyllä, mutta keskustaa läimitään siinä vuodesta toiseen, Hyssälä kirjoittaa.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Sillä ei ole merkitystä että persut ovat ottaneet kikkeliä sisään vuosia. Ja erityisesti nyt kevätvaalien jälkeen. Kepua paljon suurempi puolue on täysin kateissa Ylen ohjelmissa. Ei edes Matias Turkkila ole herännyt.

Perussuomalaiset on suurin oppositiopuolue. Kepulla nyt 11,7% mutta medianäkyvyys vähän eri tasoa.

Lyyti

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 986
Vs: Persut eivät pysty tähän
« Vastaus #1 : 06.07.2019, 07:22:42 »
Hyssälä tulee myöntäneeksi ettei suurin puolue ole myöskään edustettuna "koskaan".

EDIT: itse asiassa tässähän olisi asia ajettavaksi eduskunnassa. Verorahoitteiselle YLE:lle velvollisuus raportoida keskusteluohjelmiensa vieraiden puoluesidonnaisuudet kootusti vuosittain!
« Viimeksi muokattu: 06.07.2019, 07:25:30 kirjoittanut Lyyti »
Vastuullista öyhötystä vuodesta 2017.

repo

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 2354
  • Sus siunatkoon
« Vastaus #2 : 06.07.2019, 08:28:27 »
Piti vähän aikaa ihmetellä, mihin PS ei pysty?

Perussuomalaiset on suurin oppositiopuolue. Kepulla nyt 11,7% mutta medianäkyvyys vähän eri tasoa.

Löytyihän se jyvä aloittajan viimeisestä lauseesta. Eli meinaat, että PS:n taustapirujen olisi pitänyt jo rakentaa mediasuhteiden verkosto, jolla PS voittaisi vähintään Kepun medianäkyvyydessä? En vain pidä tätä realistisena, vaikka ketjun aloittajaan nähden omaan varmasti promillen tuhannesosia kokemusta mediakentästä - näin pidempi aikaisella hommaseurannalla arvioituna.

Niin pitkään kuin itse muistan, eli noin 30 vuotta, IS:n omistajan Sanoma konsernin poliittinen sidonnaisuus on ollut vahvaa Keskustaan, SDP:hen ja Vihreisiin. Sitä en tiedä, mistä ja miten SDP-myönteisyys on tullut Sanoman julkaisuihin, sen sijaan Vihreät-myönteisyys tulee selvästi toimittajakunnan ja/tai toimituksien sisäisistä aatteista ja Keskusta-myönteisyys tulee selvästi johdosta (toimitus-, konserni- ja omistajajohto).

En ole enää ollenkaan varma, että PS:n kannattaa lähteä kilpailemaan muiden puolueiden kanssa mediasuhteista ja sen kautta paremmasta medianäkyvyydestä vaikka tälläiselle Hyssälän esittämälle itkuparkulle. Uskon ja luotan siihen, että valtamedian vaikutus äänestäjiin kokee vielä vakavan romahduksen. Antaa vain valtamedian jatkaa valitsemallaan tiellä.

Tuomionenkeli

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 827
  • 'Till things are brighter, I'm the Man In Black
« Vastaus #3 : 06.07.2019, 08:42:48 »
Hyvät rouvat Anttila ja Hyssälä.

Syy ongelmaan  on yksinkertainen.

Kun ei ole viisautta ei voi osallistua jälkiviisaat-ohjelmaan.
Yksinkertaista.
Be careful who you trust; Even the Devil was once an Angel.

Orjuus pois, taikka menköön henki.

Kari Kinnunen

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 7886
  • Antaa olla. Ei jaksa enää
« Vastaus #4 : 06.07.2019, 08:48:17 »
^
Miksiköhän luulen noiden jälkiviisaiden olevan semmoista viisauden jälkeistä kansanosaa?

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • Liked: 35172
  • Toivo parasta, varaudu pahimpaan.
« Vastaus #5 : 06.07.2019, 09:45:45 »
Pitkäaikaiset keskustavaikuttajat syyttävät Yleä syrjinnästä ...

Sikäli totta, että jälkiviisaissa syrjitään viisautta.
Arvoituksellisin kehityssuunta on länsimaiden johtajien määrätietoisuus luoda NL uudelleen Eurooppaan.
- Gorbachev

Kun fasismi saapuu uudelleen, se ei sano „minä olen fasismi“, vaan „minä olen antifasismi.“
- Ignazio Silone

Poliittinen korrektius on fasismia, joka teeskentelee hyvää käytöstä.
- George Carlin

törö

• Jäsen^^^
  • Liked: 9507
« Vastaus #6 : 06.07.2019, 09:56:31 »
Enemmän tässä vaikuttaa kyllä se, että Kepu änkesi taas hallitukseen möhlimään uskottavuutensa, vaikka kannatus oli jo valmiiksi alhaalla.

Nykyisissä luvuissa kannattaa pitää mielessä, että äkäisin palaute syntyy siitä kun uskolliset kannattajat muuttavat mieltään. Jos niitä vielä erehtyy haukkumaan, niin ne eivät ehkä koskaan palaa.
101-vuotissynttärilahja koko Suomelle.

https://pohjolangalapagos.wordpress.com/

Atte Saarela

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 946
« Vastaus #7 : 06.07.2019, 10:38:47 »
Kuulin puoluekokousbussissa juorun, että Ylen rahoitusta olisi viime vuosina leikattu 50 milj tms Ylen johtokunnassa istuneen persun toimesta, en muista kuka.

Jos näin, tämä on varmaankin se syy jos persuja ei Ylellä näy. Sille ei nyt mitään voi, ja ihan turha syyttää ketään persua tästä. Tosin näkyykö toinen oppositiopuolue Kokoomus sitten Ylellä enemmän, en ole seurannut

Suurin puolue ollaan joka tapauksessa .. On ihan hyvä että Yleltäkin säästetään, ei puolueiden pidä suostua rahoittamaan Ylen törsäystä, vaikka se kyynisesti ajatellen olisi niille edullista .
« Viimeksi muokattu: 06.07.2019, 10:41:55 kirjoittanut Atte Saarela »

Lyyti

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 986
« Vastaus #8 : 06.07.2019, 11:04:56 »
En ole enää ollenkaan varma, että PS:n kannattaa lähteä kilpailemaan muiden puolueiden kanssa mediasuhteista ja sen kautta paremmasta medianäkyvyydestä vaikka tälläiselle Hyssälän esittämälle itkuparkulle. Uskon ja luotan siihen, että valtamedian vaikutus äänestäjiin kokee vielä vakavan romahduksen. Antaa vain valtamedian jatkaa valitsemallaan tiellä.

Melko varmaa on että itku ei kannata: siinä antaa vaikutelman että on alakynnessä. Sen sijaan faktan toteaminen ohimennen on paikallaan.

Olisi mielenkiintoista, mitä mieltä avoimessa tiedotusvälineessä (tai no YLEssä) oltaisiin velvollisuudesta listata ajankohtaisohjelmien keskustelijat puoluetaustan mukaan. Tämän ajaminen voisi olla yllättävänkin tehokas tapa osoittaa kaksoisstandardit. Miten tuota kukaan tasapuolisuutta ja avoimuutta kannattava taho voisi vastustaa?

TYPO
Vastuullista öyhötystä vuodesta 2017.

Kim Evil-666

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 43876
  • Saatanalliset säkeet Tervetuloa!
« Vastaus #9 : 06.07.2019, 11:41:53 »
Noin yleisesti totean, että on turha ruikuttaa omaa asemaa jonkun toisen agendalla. Kannattaa löytää, tai perustaa omia medioita ajamaan omaa agendaa eteenpäin. Muiden läpiagendoitujen medioiden kautta tämä tuskin tulee koskaan onnistumaan, sillä uutisten-, sekä puolueettoman informaation jakamisen sijaan, nykyiset valtakunnalliset toimijat ovat lähinnä aivopesutehtaita omalla sarallaan.

Ymmärrän sikäli mammojen närkästyksen, koska YLE:n julkisverorahoitteisena toimijana tulisi erityisen tarkkaan pitää huolta puolueettomuudesta, sekä tasapuolisesta kohtelusta eri agendalla olevien kesken. Nykyisällään siltä toimintansa vuoksi tulisi ottaa oikeus verorahoihin kokonaan pois.
Sävytteisviritteinen ja erittäin Nuiva!
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Ethnos Nation!

Paawo

• Jäsen^^^
  • Liked: 2971
  • Palkittu toimittaja
« Vastaus #10 : 06.07.2019, 11:53:44 »
YLEn politisoitunutta toimintaa on entisten ja nykyisten  PS-vaikuttajien toimesta kyllä arvosteltu sekä somessa että lehtien palstoilla jo vuosien ajan.

Uhriutumista ja ulinaa se on tähän asti ollut kunnes vanhat rouvat nyt sitten antavatkin palautetta.

Vähän hassusti on päässyt käymään niin että PS ja Iiris Suomela ovat siinä mielessä asemansa uhreja ja jopa samiksia siinä että nuorta ei uskota eikä kuunnella - sama asia menee toisen sanomana läpi ja herättää heti keskustelua. Mutta toisin kuin pikku-Iiris onkin PS ykskaks muuttunut toiseksi. Inhokkipuolue onkin kuin vanhan isännän väheksymä ongelmalapsi joka kasvaa heilahtikin isäukkoaan pidemmäksi ja mikä pahinta osaa ottaa vanhaa polvea järkevämmin kantaa talon ja kylän asioihin. 8)

Jossain välissä joku valtamedian toimittelijakin tämän yhteneväisyyden hoksaa, mutta henkeäni en pidätä odotellessa. :facepalm:
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Kriittinen, mutta myös objektiivinen julkinen sana on oleellinen osa demokratiaa. Jos se rappeutuu – kaupallisista tai poliittisista syistä yhdentekevää – niin demokratiakin saa ydinvian." - Kalevi Sorsa

no future

• Jäsen^^^
  • Liked: 1402
« Vastaus #11 : 06.07.2019, 12:07:07 »
Laura Kolbehan oli jälkiviisaissa ihan vakkarina, että vähän valikoiva muisti nyt kepuleilla.

Pääsääntöisestihän noi Jälkiviisaat taitaa olla toimittajia yms, eivätkä suoraan minkään puolueen politrukkeja?

Supernuiva

• Jäsen^^^
  • Liked: 5000
« Vastaus #12 : 06.07.2019, 12:18:17 »
Laura Kolbehan oli jälkiviisaissa ihan vakkarina, että vähän valikoiva muisti nyt kepuleilla.

Pääsääntöisestihän noi Jälkiviisaat taitaa olla toimittajia yms, eivätkä suoraan minkään puolueen politrukkeja?

Ritva Santavuori taisi olla jälkiviisaissa vain yhden kerran: ensimmäisen ja viimeisen. (Hän sanoi muistaakseni jotain Obaman isoäidistä tms., jonka jälkeen häntä ei ole enää päästetty julkisuuteen.)

satasenlaina

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 186
« Vastaus #13 : 06.07.2019, 12:32:59 »

Ritva Santavuori taisi olla jälkiviisaissa vain yhden kerran: ensimmäisen ja viimeisen. (Hän sanoi muistaakseni jotain Obaman isoäidistä tms., jonka jälkeen häntä ei ole enää päästetty julkisuuteen.)

Santavuori oli jäliviisaiden vakiojäsen vuosien ajan.

Supernuiva

• Jäsen^^^
« Vastaus #14 : 06.07.2019, 12:36:58 »

Santavuori oli jäliviisaiden vakiojäsen vuosien ajan.

Anteeksi olin väärässä. Joka tapauksessa hänen olonsa jälkiviisaissa päättyi siihen, kun hän totesi valokuvan perusteella Obaman isoäidissä tms. olevan muistaakseni apinamaisia kasvonpiirteitä.

Tämän sanomisen jälkeen häntä ei ole enää nähty tietääkseni julkisuudessa.

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • Liked: 35172
  • Toivo parasta, varaudu pahimpaan.
« Vastaus #15 : 06.07.2019, 12:54:40 »

Komissaari eli politrukki (...’poliittinen ohjaaja’) oli Neuvostoliitossa poliittinen upseeri, joka valvoi kommunistisen puolueen määräysten ja ohjeiden toimeenpanoa puna-armeijassa sen eri yksiköiden johtajien, päälliköiden ja komentajien rinnalla.

Kyllä nuo jälkiviisaat vaikuttavat federalisti-globalisti-kansanvaihtajilta, eli Eurostoliiton (Soroslandian) poliittisilta ohjaajilta. Tämä vaikutelma on jäänyt silloin harvoin, kun olen ohjelmaa pystynyt seuraamaan.

Kalle Isokallio oli viimeisin viisaalta kuulostava jälkiviisas. Hänen jälkeensä siellä on ollut kaiken maailman somalia ja suomenvihaajaa sönköttämässä ilmastonmuutoksesta, liittovaltiosta ja elintasohuijareiden vastaanottamisesta Suomeen.
« Viimeksi muokattu: 06.07.2019, 12:57:57 kirjoittanut Lalli IsoTalo »
Arvoituksellisin kehityssuunta on länsimaiden johtajien määrätietoisuus luoda NL uudelleen Eurooppaan.
- Gorbachev

Kun fasismi saapuu uudelleen, se ei sano „minä olen fasismi“, vaan „minä olen antifasismi.“
- Ignazio Silone

Poliittinen korrektius on fasismia, joka teeskentelee hyvää käytöstä.
- George Carlin

Supernuiva

• Jäsen^^^
« Vastaus #16 : 06.07.2019, 13:14:26 »
^Itse olen lopettanut Jälkiviisaiden katsomisen, sillä Isokallion poistumisen jälkeen puheet eivät ole kuulostaneet korviini useinkaan kovin viisailta.

Ernst

• Asiantuntija
  • Jäsen^^^
  • Liked: 18635
« Vastaus #17 : 06.07.2019, 13:43:07 »
Pitkäaikaiset keskustavaikuttajat syyttävät Yleä syrjinnästä ...

Sikäli totta, että jälkiviisaissa syrjitään viisautta.

Niin, ensin tuli  viisaus ja sitten ns. jälkeiset.
Meillä oli peli käynnissä, mustavalkoinen peli ja niistä oli mukava leikkiä. Boyer tuli luokseni, kosketti minua käsivarteen ja sanoi:
-"Veli, jos minulla olisi sinun väritys niin minä olisin miljonääri".
-"Takuulla olisit Boyer. Valkoinen nahkahan siihen vaan vaaditaan.

Charles Bukowski: Postitoimisto

Tagit: