Kirjoittaja Aihe: Kuntavaalit 2021 -ehdokkaaksi?  (Luettu 7693 kertaa)

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 23893
  • antikomintern
Kuntavaalit 2021 -ehdokkaaksi?
« : 21.12.2019, 04:08:24 »
Kuntavaalit 2021

Kuntavaalit 2021 järjestetään sunnuntaina 18. huhtikuuta 2021. Alla olevalla sivulla paljon tietoa kiinnostuneille. Katso myös video!

https://www.perussuomalaiset.fi/kuntavaalit-2021/mitapa-jos-lahtisit-ehdolle-kuntavaaleihin/
Lainaus
Mitäpä jos lähtisit ehdolle kuntavaaleihin? (20.12.2019)

Perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho:

”Kuntavaaleissa voidaan menestyä vain täysillä listoilla, ja kun joku haluaa äänestää perussuomalaisia, tulee meillä olla hänelle sopiva ehdokas. Jokaisessa kaupungissa ja kunnassa.”

”Ehdokkaaksi tarvitaan tavallisia ihmisiä ja erilaisia ihmisiä, nuoria, vanhoja, miehiä, naisia, duunareita ja yrittäjiä, sekä kaikkea tältä väliltä.”

”Ehdokkaaksi tarvitaan ehkä juuri sinua.”

Ilmoittaudu ehdolle:

Täytä alla olevaan lomakkeeseen yhteystietosi ja paina Lähetä-painiketta.

Näin paikallisyhdistys saa tiedon siitä, että olet kiinnostunut ehdokkuudesta ja ottaa sinuun yhteyttä.

[ALUSTAVA ILMOITTAUTUMISLOMAKE SIVULLA]

– –

Video (3:08) Ehdolle kuntavaaleihin!
Lainaus
Puheenjohtaja Jussi Halla-aho: "Jokaisessa kaupungissa ja kunnassa. Ehdokkaaksi tarvitaan tavallisia ihmisiä ja erilaisia ihmisiä, nuoria, vanhoja, miehiä, naisia, duunareita ja yrittäjiä, sekä kaikkea tältä väliltä.

Ehdokkaaksi tarvitaan ehkä juuri sinua. Ota yhteyttä ja lähde tekemään perussuomalaisempaa Suomea!"

Taffu

• Jäsen^^^
  • Liked: 1261
Vs: Kuntavaalit 2021 -ehdokkaaksi?
« Vastaus #1 : 21.12.2019, 04:43:28 »
Läpällä imoitin itseni, saas nähdä mitä tuumaavat  :o

Kari Kinnunen

• Vieras
« Vastaus #2 : 21.12.2019, 06:20:29 »
^

Varovasti nyt. Päädyt pian möläytteleväksi varavaltuutettuksi. :P

Tossa on nyt semmoinen asia, että jos asettuu ehdolle, niin saattaa tulla valituksi. Vaikka toi ei ole "kuin" kunnanvaltuutetun homma, niin aikaa ja vaivaa sekin vaatii.

Kannattaa miettiä onko sitä aikaa ja viitseliäisyyttä alkaa perehtymään kuntansa sekavimpiin sykeröihin.

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • Liked: 50223
  • Kyllä tästä vielä selvitään, kaikesta huolimatta!
« Vastaus #3 : 21.12.2019, 10:57:47 »
Nostan hattua kaikille ehdokkaaksi ryhtyville! Mitä nyt olen noita valtuusto videoitakatsellut ja juttuja lukenut, niin meno on usein jostain sirkuksen ja teatterin väliltä silloin, keskustelut videoidaan julkisuuteen. Roolinaamioita kuulemma otetaan sitten pois, kun videokamerat eivät ole päällä. Eli ollaan enemmän ihmisiksi.
“Tavoitteemme on pakolaisten suojelu. Kansalliset rajat ovat sille este.”
— Soros

“Rajat auki ja Suomi kiinni tai rajat kiinni ja Suomi auki.  Kas siinä pulma.”
— Jäsen Valtakunnanpärkhele

“Järjestelmän tavoitteena on epänormaaliuden normalisointi ja normaaliuden epänormalisointi.”
— Jäsen Marcus Porcius Cato

Tuomas Tähti

• Asiantuntija
  • Jäsen^^^
  • Liked: 1100
  • sivarinationalisti
    • verkkosivusto
« Vastaus #4 : 25.12.2019, 01:45:24 »
Ilmoittauduin verkkolomakkeella kuntavaaleihin eilen jouluaattona 24.12.2019.

Heille, jotka nyt empivät ehdokkaaksi pyrkimistä, suosittelen yrittämistä. Ehdokkaana oleminen on varsinkin ensimmäisellä kerralla opettavainen kokemus ja ehdokkuus antaa tilaisuuden kertoa omista näkemyksistä ja niiden perusteluista muille ihmisille, vaikka vaalimenestystä ei tulisi. Ole se muutos, jonka haluat maailmassa nähdä!

Kuntavaaleissa voi tulla valituksi vaikka ei tulisi valituksi. Tarkoitan, että vaikka kuntavaaliehdokas ei pääsisi valtuustoryhmään, hän voi päästä vaalien jälkeen johonkin lautakuntaan, toimikuntaan, johtokuntaan tai neuvostoon.

Itse haluan yrittää kolmannen kerran kuntavaaleissa. Vuoden 2012 kuntavaaleissa sain 179 ääntä ja olisin tarvinnut 11 ääntä lisää päästäkseni Perussuomalaisten valtuustoryhmään. Vuoden 2017 kuntavaaleissa sain 82 ääntä ja olisin tarvinnut 16 ääntä lisää päästäkseni Perussuomalaisten valtuustoryhmään.

Jouni Tirkkonen

• Nimellinen
  • Jäsen^^
  • Liked: 383
  • Perussuomalainen Keravalta
    • http://jounitirkkonen.blogit.uusisuomi.fi/
« Vastaus #5 : 01.01.2020, 06:12:09 »
Minä olen ollut ehdokkaana kolmissa kuntavaaleissa ja toiminut kaupunginvaltuutettuna Keravalla vuodesta 2009. Kokouksia on vuodessa virallisesti yhdeksän, mutta kun kaikki valmistelevat kokoukset lasketaan mukaan, kokousiltoja kertyy vuodessa huomattavasti enemmän. Mikäli sinua ei valita valtuustoon, voit kuitenkin päästä erilaisiin lautakuntiin. Järjestötoiminnassa pätee sanonta - Tekevälle aina töitä löytyy. Minä voisin esimerkiksi istua joka viikko jossakin kokouksessa, mikäli ahnehtisin itselleni erilaisia luottamustehtäviä. Muista siis jättää töitä myös muille, jotta et väsytä itseäsi ja luottamustoimet tulevat kunnialla hoidetuiksi.

Kaupunginvaltuutettu joka käy töissä tai jolla on pieniä lapsia, ei ehdi mielestäni paneutua asioihin niin syvällisesti kuin päätöksenteko edellyttää. Tästä syystä asioita päätetään monesti mutu -tuntumalla tai joissain puolueissa ryhmäkurin määräämällä tavalla. Perussuomalaisilla ei ryhmäkuria juurikaan ole, tai jos on niin se on kaikkein löyhin.

Kunnanvaltuusto on ylin päättävä elin kunnassa. Valtuuston kokoukset ovat kuitenkin mielestäni lähinnä teatteria, jossa esiinnytään kameralle tai medialle. Puolueet ovat jo keskenään sopineet asiat kun ne tulevat valtuustoon. Valtuutettuna tai varavaltuutettuna et voi puhua tai kirjoittaa mitä sylki suuhun tuo, koska sinua tullaan käyttämään työkaluna puoluetta vastaan mikäli hölmöilet julkisesti.

Kannattaako ehdolle sitten lähteä - se vähän riippuu siitä mitä olet hakemassa. Kokouspalkkiot ovat niin pieniä (Suomessa keskimäärin 80 euroa), että et voi luopua päivätöistä. Tämän lisäksi maksat palkkiosta veron, sekä puolueen perimän puolueveron. Mikäli olet kiinnostunut esimerkiksi vain maahanmuutosta, niin tätä aihetta käsitellään vuodessa vain 0-3 kertaa. Jos etsit helppoa ja nopeaa tietä eduskuntaan, tulet todennäköisesti pettymään. Pikavoitot ovat politiikassa hyvin harvinaisia. Mikäli etsit ystäviä muista puolueista niin voin kertoa, että heille me edustamme velhokoulun Luihuisia joita ei oikeasti ole edes olemassa. Toisaalta jos et lähde ehdolle, muut tekevät päätökset puolestasi ja sinun on vain hyväksyttävä kaikki ja jupistava itseksesi. Jos sinulla on lapsia, voit aina kysyä itseltäsi minkälaisen maailman haluat heille jättää. Minä lähdin mukaan politiikkaan siksi, että mielestäni on parempi yrittää vaikuttaa asioihin ja epäonnistua - kuin se että ei yritä eikä myöskään onnistu.

Tabula Rasa

• Jäsen^^^
  • Liked: 15102
  • Kuka jos en minä
« Vastaus #6 : 01.01.2020, 07:23:24 »
Ilmoittaudun itse kevään mittaan ehdolle, ja etsin uusia ehdokkaita jatkuvasti, sekä omaan että naapurikuntiin joissa liikun. Se kun on puhdasta vaalimatematiikkaa, että parhaaseen vaalitulokseen tarvitaan täydet listat. Kuopiossa se on 88 ehdokasta mahdollista asettaa 59 paikasta kisaamaan, ja kuten sanottua, viiden äänen varavaltuutetuillekin on joku lautakuntapaikka melko varma, koska noita tehtäviä on varsin paljon. Oma mietintänsä onkin, tulisiko noihin kipattavaa rahaa vähentämällä turhempia lautakuntia yms. Kuitenkin, pyritään maksimoimaan psn tulos ja vaikutusvalta sekä paikallisesti, että etenkin veretseisauttava kokonaistulos valtakunnallisesti. 30% keskiarvo maanlaajuisesti ei liene tällä hallituksella mitenkään mahdoton tulos, mutta vaatii ennenäkemätöntä aktivoitumista ihmisiltä. Jos ennen on tämän kokoisessa kunnassa saatu pari-kolmekymmentä ehdokasta, sen listan tulisi olla lähestulkoon täysi.
Hedelmistään puu tunnetaan.

Lahti-Saloranta

• Jäsen^^^
  • Liked: 28333
  • Kiihottavat vieraslajit
« Vastaus #7 : 01.01.2020, 09:41:16 »
Aikanaan SMP:n ja myöhemmin persujen kuntavaaliehdokkaaksi lähteminen oli kova juttu, siinä pantiin itsensä peliin ja kuunneltiin vittuilua. Nyt uskoisin tilanteen olevan ihan toinen, persut on iso puolue, suomen suurin eikä mikään yhden valtuutetun puolue. Jos tulee valituksi niin voi isossa porukassa vaikuttaan räksyttämisen sijaan. Itse en vanhana ukkona kehtaa lähteä muutamaa ääntä tutuilta keräämään mutta nuoremmille politiikasta kiinnostuneille suosittelen mukaan lähtemistä. Itse keskityn hyvän ehdokkaan tukemiseen. Niitä tukimiehiä ja tukinaisia muuten tarvitaan.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

newspeak

• Vieras
« Vastaus #8 : 01.01.2020, 10:23:06 »
Sitä vain että vaikka perussuomalaisilla on kohtuullinen kannatus äänestäjien keskuudessa, jäsenmäärät eivät ole kuitenkaan moniin muihin puolueisiin verrattuna erityisen suuria. Tämä sikäli kuntavaalien valtuustopaikkoja silmällä pitäen, että täydet listat ympäri maan lienevät kaukainen ajatus, koska jäsenmäärä ei kuitenkaan ylitä merkittävästi jaossa olevia paikkoja ja tästä huolimatta joku varmasti harmistuu, kun ei pääsekään ehdolle. Mahdolliset vaaliliitot ja sitoutumattomat ehdokkaat sekä loikkarit toki huomioiden ja uuvatteja unohtamatta.

ÄmTeeAa

• Jäsen^^^
  • Liked: 6105
« Vastaus #9 : 01.01.2020, 12:00:07 »
Allekirjoittanut on ilmoittanut halukkuutensa osallistua kunnallisvaaleihin. Katsotaan sitten mitä puolue sanoo asiasta. Ja kyllä, tiedän että omalla ajalla tapahtuvia selvittelyhommia tulisi noissa hommissa, mutta niinpä niitä tulee täällä hompanssinakin sekä somessa öyhöttäessä.

Hyvä juttu tuo jäsen @Tabula Rasa toiminta, hakea muitakin PS:n kunnallisvaalilistoille. Jussi avasi pelin myös hyvin tuolla viestillään.

Tämän osalta paikallisyhdistysten sekä aktiivijäsenten ihmistuntemus nousee arvoon arvaamattomaan. Tupailloissa sitä mietiskeltiin, että tulijata voi löytyä suuntaan jos toiseenkin PS:n osalta kunnallisvaaleihin.

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 13200
  • Big Bear Market, Now Here
« Vastaus #10 : 01.01.2020, 13:57:55 »
Lainaus
viiden äänen varavaltuutetuillekin on joku lautakuntapaikka melko varma, koska noita tehtäviä on varsin paljon.

Sukupuolikiintiöt vaikuttavat myös....
"Luulisi että tähän ikään mennessä olisi edes jotain tajunnut elämästä ja yhteiskunnasta." Rosa Meriläinen, HS 30.9.2014

Viestistäsi tulee minulle ilmoitus, jos kirjoitat tekstiin @Miniluv. Tai laita yksityisviesti.

Piia Aallonharja

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 186
« Vastaus #11 : 20.01.2020, 07:22:14 »
Ensimmäinen kausi takana ja seuraavaa lähden hakemaan Kirkkonummella :)
On aikaa vievää hommaa, mutta oon tykännyt kovasti.

Kiril

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 134
« Vastaus #12 : 21.01.2020, 22:00:18 »
Simon Elo pyysi mua ehdokkaaksi viime kierroksella. Mutta nyt hän on väärässä puolueessa tai itse asiassa eronnut siitäkin.

Pyhä Olavi

• Jäsen^^^
  • Liked: 795
« Vastaus #13 : 26.01.2020, 11:18:19 »
Harkinnassa. Julkisen sektorin työpaikka mennee alta, mutta olen jo yli 60 v., joten sillä ei ole enää merkitystä. Olen ollut pitkään eri kuntien keskijohdossa, joten päätöksentekomalli on tuttu. Normiluottamushenkilöltä vaaditaan aika lailla resursseja, aikaa ja osaamista, jos yrittää hahmottaa kaiken päätöksenteossa tarvittavan tiedon. Oleellisten asioiden löytäminen on myös haastavaa. Taloudellisesti ei kannata ja politiikassa eteenpäin pääsee hyvin harva. Mukana pitää olla rakkaudesta lajiin.

Taikakaulin

• Jäsen^^^
  • Liked: 4736
    • Luonnonperintösäätiö ostaa lahjoitusvaroin luonnonalueita ja rauhoittaa ne pysyvästi.
« Vastaus #14 : 19.02.2020, 18:38:09 »
Vantaan PS Kuntavaalistartti la 21.3.

Paikalla mm. Tero Vaara.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 61871
  • Ei maata ilman kansaa, ei kansaa ilman verilinjaa
« Vastaus #15 : 20.02.2020, 01:02:41 »
Ilmoittaudun itse kevään mittaan ehdolle, ja etsin uusia ehdokkaita jatkuvasti, sekä omaan että naapurikuntiin joissa liikun. Se kun on puhdasta vaalimatematiikkaa, että parhaaseen vaalitulokseen tarvitaan täydet listat. Kuopiossa se on 88 ehdokasta mahdollista asettaa 59 paikasta kisaamaan, ja kuten sanottua, viiden äänen varavaltuutetuillekin on joku lautakuntapaikka melko varma, koska noita tehtäviä on varsin paljon. Oma mietintänsä onkin, tulisiko noihin kipattavaa rahaa vähentämällä turhempia lautakuntia yms. Kuitenkin, pyritään maksimoimaan psn tulos ja vaikutusvalta sekä paikallisesti, että etenkin veretseisauttava kokonaistulos valtakunnallisesti. 30% keskiarvo maanlaajuisesti ei liene tällä hallituksella mitenkään mahdoton tulos, mutta vaatii ennenäkemätöntä aktivoitumista ihmisiltä. Jos ennen on tämän kokoisessa kunnassa saatu pari-kolmekymmentä ehdokasta, sen listan tulisi olla lähestulkoon täysi.

Muistakin kunnista olen kuullut samansuuntaista viestiä, että pyritään vain maksimoimaan listalla olevien ehdokkaiden määrä.

Sillä saadaan sitten kaiken maailman uuvatteja ja muuta "ei maahanmuutto ole tärkein asia" -jämäporukkaa kenties päättäviin asemiin. Olisiko syytä kuitenkin panostaa laatuun pelkän määrän sijaan?

Pidemmällä tähtäimellä ajatellen laarinpohjien kaapiminen ei ole järkevää. Kannattaa oikeasti pitää tuo mielessä, jos ehdokkaita yritätte listoille houkutella.
Sinimusta liike - uusi kansallismielinen puolueprojekti!

Puolueohjelma on julkaistu ja kannattajakorttikeräys on kohta alkamassa.

https://sinimustaliike.fi/

Tabula Rasa

• Jäsen^^^
  • Liked: 15102
  • Kuka jos en minä
« Vastaus #16 : 20.02.2020, 15:41:34 »

Muistakin kunnista olen kuullut samansuuntaista viestiä, että pyritään vain maksimoimaan listalla olevien ehdokkaiden määrä.

Sillä saadaan sitten kaiken maailman uuvatteja ja muuta "ei maahanmuutto ole tärkein asia" -jämäporukkaa kenties päättäviin asemiin. Olisiko syytä kuitenkin panostaa laatuun pelkän määrän sijaan?

Pidemmällä tähtäimellä ajatellen laarinpohjien kaapiminen ei ole järkevää. Kannattaa oikeasti pitää tuo mielessä, jos ehdokkaita yritätte listoille houkutella.

Noinko luulet että uuvattilaisia olisi oikeasti merkittävä fraktio toimijoista? Ja eiköhän päättäviin asemiin löydy muitakin toimijoita. Sellaisia jotka tiedetään luotettaviksi. On varsin eri asia kerätä viimeinenkin ääni mitä saatavilla, ja rakentaa läpimenijöistä/aktiivisista toimijoista kunnallispoliittinen työkalu. Sopimukseen sopiva klausuuli joka antaa mahdollisuuden kenkäistä sellaisen joka hommaa ei hoida aktiivisesti ja hyvin, pihalle. Akanat karsiutuu pikkuhiljaa pihalle ihan sillä kun nähdään kuka tekee ja kuka pelkästään puhuu.
Hedelmistään puu tunnetaan.

kgb

• Globaali kulttuurimarksisti
  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 5220
  • A spherical bastard
« Vastaus #17 : 29.02.2020, 12:55:04 »
Kannattaa tutustua vaalimatematiikkaan ja miettiä sen jälkeen, miksi täysi lista on tärkeä. Toki myös ”laatuun” pitää panostaa, mutta jokainen ääni lasketaan ja jokainen ääni on tärkeä.
Lisäksi laadun käsite on sen verran häilyvä, että veikkaan minulla ja @Alaric ’lla olevan hieman eri käsitys siitä millainen ehdokas on laadukas :)
Aivoton ja päätön maan johto on
Aivoton ja päätön maan johto on

Ei kun
Päät pois tai hirteen
Päät pois tai hirteen
Päät pois tai hirteen
Sitä mieltä minä oon

wannabe

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 266
« Vastaus #18 : 07.03.2020, 11:02:21 »
Ilmoittauduin mukaan.

Onkin mielenkiintoista nähdä, minkälainen tilanne maailmassa ja Suomessa on vuoden päästä; miten koronaepidemia on vaikuttanut ihmisten elämään ja talouteen. Oli tilanne millainen tahansa, elämä jatkuu, myös poliittinen elämä.
"En minä teitä tarvitse. Minulla on jo teidän lapsenne." -AH

Pentecost

• Jäsen^^^
  • Liked: 5411
  • Kivapuhe sallittu!
« Vastaus #19 : 07.03.2020, 12:17:54 »

Umh...kunnanvaltuustossa ei oikein hallituksen toimiin ja päätöksiin voi vaikuttaa. Kuntatasolla voi vaikuttaa kenties siihen, otetaanko kuntaan vaikka jotain pakolaiskeskusta tai vastaavaa.

Suuremmaksi vaikutuskeinoksi nämä tulevat vaalit näen siksi, että jos perussuomalaiset saavat runsaasti valtuustopaikkoja, pakottaa se muut puolueet arvioimaan linjaansa. 

Tästä syystä ilmoittauduin. Aion ajaa myös muita asioita, kuten investointeja yritysten saamiseksi kuntaan sekä muuta aluetta kehittävää, jos tulisin valituksi. Tosin kuten tuossa ylhäällä sanottiinkin, valta on lautakunnissa, ei valtuustosalissa.
Nothing is more fucking pathetic than self-identified “leftists” who think Silicon Valley oligarchs are going to censor speech and police discourse for the good of the marginalized and the oppressed. There’s literally nothing dumber than believing this.
— Glenn Greenwald

sattuma

• Jäsen^^^
  • Liked: 1574
« Vastaus #20 : 07.03.2020, 12:43:45 »
Kannattaa tutustua vaalimatematiikkaan ja miettiä sen jälkeen, miksi täysi lista on tärkeä. Toki myös ”laatuun” pitää panostaa, mutta jokainen ääni lasketaan ja jokainen ääni on tärkeä.
Lisäksi laadun käsite on sen verran häilyvä, että veikkaan minulla ja @Alaric ’lla olevan hieman eri käsitys siitä millainen ehdokas on laadukas :)

Tänä päivänä listan laatuun voidaan vaikuttaa hyvin harvoin.
Ainoastaan paikallisesti isoilla puolueilla on mahdollisuus nirsoilla ehdokasasettelussa.
Pääkaupunkiseudulla lähinnä Demareilla, Kokoomuksella sekä Vihreillä on tähän varaa.
Muut puolueet joutuvat kyselemään ehdokkaita. 

Noin kuusituhatta (6000) ehdokasta on Persuille hyvä ehdokasmäärä.
Täydet listat on hyvä tavoite, mutta epärealistinen toteuma. Pienissä kunnissa on hyvä tulos, jos saadaan edes puolet listasta täyteen.

Koivuniemi

• Jäsen
  • *
  • Liked: 30
« Vastaus #21 : 24.03.2020, 10:51:51 »
Minua kysyttiin kuntavaaleihin ehdolle ja sinänsä ajatus on hyvä. Mutta.

Itseäni hieman arveluttaa kuntavaaliehdokkaaksi asettuminen koska olen mahdollisesti suuntaamassa jatko-opintoihin ja yliopiston ilmapiiri on melko edistyksellinen verrattuna Perussuomalaisten ohjelmiin ja ihmisiin.

Olisiko jollain näkökulmaa/kokemusta akateemisessa maailmassa etenemisestä kansallismielisenä? Jostain syystä minulla on sellainen olo että ei kannata riskeerata tässä vaiheessa mitään siksi että asettuu katujen varsille väärän puolueen tauluun näytille (näin pienessä kaupungissa). Onko tällainen tunne täysin perusteetonta ylireagointia yliopiston propagandaan/asenneilmapiiriin vai onko jättäytyminen julkipersuudesta itseasiassa hyvä veto mahdollisia jatko-opintoja ja työpaikkaa yliopistolla ajatellen?

Juuri tuli Itä-Suomen yliopiston antirasismi -kurssin ketju lukaistua muistutukseksi siitä minkälaisessa instituutiossa opiskelen.
« Viimeksi muokattu: 24.03.2020, 11:06:42 kirjoittanut Koivuniemi »

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • Liked: 50223
  • Kyllä tästä vielä selvitään, kaikesta huolimatta!
« Vastaus #22 : 24.03.2020, 10:58:47 »
Maailma ei ole vielä valmis hyväksymään kansallismielisyyttä, ja jos sellaiseksi ilmoittautuu, on siitä maksettava hinta. Ehkä tilanne muuttuu koronan jälkeen.
“Tavoitteemme on pakolaisten suojelu. Kansalliset rajat ovat sille este.”
— Soros

“Rajat auki ja Suomi kiinni tai rajat kiinni ja Suomi auki.  Kas siinä pulma.”
— Jäsen Valtakunnanpärkhele

“Järjestelmän tavoitteena on epänormaaliuden normalisointi ja normaaliuden epänormalisointi.”
— Jäsen Marcus Porcius Cato

Vaniljaihminen

• Jäsen^^^
  • Liked: 7690
  • Seksikäs kristallilumisuklaa
« Vastaus #23 : 24.03.2020, 11:53:09 »
Mietin vaan, että millähän tavoin tämä korona loppuvaiheineen vaikuttaa ehdokasasetteluun? Jonninjoutavien julkkisehdokkaiden määrä supistunee, sillä nyt joudutaan pesemään paljon pyykkiä eikä mikään puuhastelu keinotekoisten ongelmien parissa taida enää olla niin seksikästä. Niinistön viimeisin ärähdys hallitukselle rajojen sulkemisesta oli suorastaan kekkosmainen teko, tyylipisteitä tosin laskee se, että vihreitä ei ole vielä saatu kuriin.

Vihreät kun olisivat kurissa ja nuhteessa niin tätä maata voisi jopa oikeastikin sanoa "maailman onnellisimmaksi".
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Liked: 9577
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #24 : 05.08.2020, 12:51:39 »
Minua kysyttiin kuntavaaleihin ehdolle ja sinänsä ajatus on hyvä. Mutta.

Jostain syystä minulla on sellainen olo että ei kannata riskeerata tässä vaiheessa mitään siksi että asettuu katujen varsille väärän puolueen tauluun näytille (näin pienessä kaupungissa). Onko tällainen tunne täysin perusteetonta ylireagointia yliopiston propagandaan/asenneilmapiiriin vai onko jättäytyminen julkipersuudesta itseasiassa hyvä veto mahdollisia jatko-opintoja ja työpaikkaa yliopistolla ajatellen?

1. Sebastian Tynkkynen ja Juha Karjalainen ovat akateemisia opiskelijoita, joitten menoa persuilu ei haittaa.

2. Politiikassa täytyy ottaa riskejä ja uskaltaa olla eri mieltä.

OT: oma ehdokkuuteni Oulussa koputeltiin läpi eilen.

Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

http://asfalttikukka.blogspot.fi/
Nude but not naked.

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Somehow, Satan got behind me

tyhmyri

• Jäsen^^^
  • Liked: 1523
« Vastaus #25 : 06.08.2020, 00:49:17 »
Kunnallisvaaleilla on paljon suurempi merkitys kuin moni kuvittelee. Kunnallisvaaleissa päätetään siitä, että löytyykö valtuutettuja, jotka vastustavat vaikka kivijätteen murskaamoa naapuriisi.

Tai siitä, että onko kunnan ainoa ala-aste kaukana vai lähellä.

Erittäin moni ihmisten arkeen vaikuttava asia ratkaistaan kuntavaaleissa. Tai oikeammin edustajat ratkaisevat.

Joten vaaleihin lähteminen on erittäin suositeltavaa. Lisäksi kannattaa tuoda esiin oman asuinalueen juttuja. Mikäli lähiseudun asukkaat kokevat sinun ajavan heidän etuaan, niin kommarit ovat valmiita äänestämään persua.

Kunnallisvaaleissa äänestetään oman alueen asioiden edistämisestä.

paljas uneksija

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 124
« Vastaus #26 : 20.01.2021, 09:21:14 »
Vastasin kutsuun myöntävästi ja ehdolle lähdin. Ensimmäinen kerta tällaista. Odotukset eivät ole suuria, tuskin tulen valituksi, mutta joku sotealan lautakuntapaikka kävisi kyllä.

marjanpoimija

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 717
« Vastaus #27 : 20.01.2021, 15:37:59 »
Kunnanvaltuusto on ylin päättävä elin kunnassa. Valtuuston kokoukset ovat kuitenkin mielestäni lähinnä teatteria, jossa esiinnytään kameralle tai medialle. Puolueet ovat jo keskenään sopineet asiat kun ne tulevat valtuustoon.

Tämä on juurikin näin. Olen myös asiasta kirjoitellut ja keskustellut vuosien mittaan paljon.

Vastasin kutsuun myöntävästi ja ehdolle lähdin. Ensimmäinen kerta tällaista. Odotukset eivät ole suuria, tuskin tulen valituksi, mutta joku sotealan lautakuntapaikka kävisi kyllä.
Tuo on erittäin arvokas paikka, jos ei arvokkain. Riippuu miten asiota pähkäilee.
Tämän lautakunnan kautta kulkee suurin osa kunnan rahoista, oli kunta sitten mikä hyvänsä. Toisekseen lautakunnassa VOI yksittäinen henkilökin saada paljon aikaan, valtuustossa nimen lehteen. Lautakuntatyössä myös tavallaan unohdetaan puoluerajat. Suosittelen.
------

Itseäni kysyttiin myös. Kieltäydyin kohteliaasti. Ei ole tarpeeksi poltetta, paloa ja intohimoa. Silloin, jos noita ei löydy, ei mielestäni kannata lähteä mukaan. Aiheista täytyy olla aidosti kiinnostunut ja perehtyä. Ei toki kaikkiin pykäliin, mutta olennaisiin ja se vie aikaa ja vaivaa. Silloin kun on paloa hommaan, ei ajankäytöllä ole niinkään väliä.

Toki täysin perehtymätön persukin on paljon parempi vaihtoehto, kuin joku vihreä tai kommari. Ja jos esim sinä, arvoisa lukija, pääset läpi, niin se tarkoittaa sitä, että silloin syöt paikan joltain toiselta puolueelta.

Jos haluaa mainetta, kunniaa ja tykkäyksiä, niin kannattaa vaikka alkaa Minegraft-tubettajaksi  :)
Mitä voi seurata, jos hölmöilee karanteenin kanssa. https://youtu.be/rm10yPdIr5k

Supernuiva

• Jäsen^^^
  • Liked: 7561
« Vastaus #28 : 20.01.2021, 23:40:59 »
^Valtuustotyöskentely on todella isolla osalta "tyhjän toimittamista", äänestyksien tulokset ovat jo kassakaapissa ennen äänestystä kuten neuvostoaikaan vaalien tulokset.

Kun isoja päätöksiä tehdään: puhutaan paljon, mutta mitä varten? Muut valtuutetut eivät muuta kantaansa, vaikka omaansa perustelisi ja kuinka moni äänestäjä noita kokouksia katsoo tai seuraa?

Päätökset tehdään käytävillä ja muualla kokoussalin ulkopuolella, sekä ryhmäkurin vuoksi osin todella pienen piirin voimin. Kuinkahan paljon eri puolueiden välillä on eroa siinä, miten vaikkapa valtuutetut voivat olla mukana muodostamassa oman puoleensa kantaa?

Joskus kuulee, että valtuustosalissa on "irtiottoja", joissa saman puolueen valtuutetut alkavat riitelemään puolueensa linjasta vielä koko valtuuston kuullen. Joissain puolueissa näitä ei ole, joten kertooko tämä jostain puoluedemokratian puutteesta? Vai vain siitä, että puolueen sisällä hävinnyt osapuoli haluaa tuoda koko maailmalle tietoon, että hän ei voi tuota tai tätä hyväksyä.

K.L.O

• Jäsen^^^
  • Liked: 4480
  • Kiittämättömyys on maailman palkka.
« Vastaus #29 : 22.01.2021, 15:10:57 »
Viesti perussuomalaisilta sähköpostiin.

Lainaus
Perussuomalaisten kuntavaaliohjelma julkaistaan Työmiehen tuumaustunnilla tulevana maanantaina 25.1. klo 10. Suora lähetys näytetään Suomen Uutisten verkkosivuilla ja ohjelma tulee maanantaina luettavaksi puolueen verkkosivuille. Mukana Tuumaustunnilla ovat puheenjohtaja Jussi Halla-aho ja puoluesihteeri Simo Grönroos. Ohjelma luo suuntaviivat siitä mitä asioita puolue painottaa tulevissa kuntavaaleissa ja ohjelmaa täydentävät paikalliset omat ohjelmat ja vaaliteemat.

Toivottavasti kaikki täyspäiset hommalaiset ovat ilmoittautuneet ehdokkaaksi. Vielä ehtii!

https://www.perussuomalaiset.fi/kuntavaalit-2021/lahde-ehdolle-kuntavaaleihin/
Perussuomalaisten kuntavaaliehdokkaat ja tapahtumat
https://vaalit.perussuomalaiset.fi/kuntavaalit

Tagit: