Minä olen ollut ehdokkaana kolmissa kuntavaaleissa ja toiminut kaupunginvaltuutettuna Keravalla vuodesta 2009. Kokouksia on vuodessa virallisesti yhdeksän, mutta kun kaikki valmistelevat kokoukset lasketaan mukaan, kokousiltoja kertyy vuodessa huomattavasti enemmän. Mikäli sinua ei valita valtuustoon, voit kuitenkin päästä erilaisiin lautakuntiin. Järjestötoiminnassa pätee sanonta - Tekevälle aina töitä löytyy. Minä voisin esimerkiksi istua joka viikko jossakin kokouksessa, mikäli ahnehtisin itselleni erilaisia luottamustehtäviä. Muista siis jättää töitä myös muille, jotta et väsytä itseäsi ja luottamustoimet tulevat kunnialla hoidetuiksi.
Kaupunginvaltuutettu joka käy töissä tai jolla on pieniä lapsia, ei ehdi mielestäni paneutua asioihin niin syvällisesti kuin päätöksenteko edellyttää. Tästä syystä asioita päätetään monesti mutu -tuntumalla tai joissain puolueissa ryhmäkurin määräämällä tavalla. Perussuomalaisilla ei ryhmäkuria juurikaan ole, tai jos on niin se on kaikkein löyhin.
Kunnanvaltuusto on ylin päättävä elin kunnassa. Valtuuston kokoukset ovat kuitenkin mielestäni lähinnä teatteria, jossa esiinnytään kameralle tai medialle. Puolueet ovat jo keskenään sopineet asiat kun ne tulevat valtuustoon. Valtuutettuna tai varavaltuutettuna et voi puhua tai kirjoittaa mitä sylki suuhun tuo, koska sinua tullaan käyttämään työkaluna puoluetta vastaan mikäli hölmöilet julkisesti.
Kannattaako ehdolle sitten lähteä - se vähän riippuu siitä mitä olet hakemassa. Kokouspalkkiot ovat niin pieniä (Suomessa keskimäärin 80 euroa), että et voi luopua päivätöistä. Tämän lisäksi maksat palkkiosta veron, sekä puolueen perimän puolueveron. Mikäli olet kiinnostunut esimerkiksi vain maahanmuutosta, niin tätä aihetta käsitellään vuodessa vain 0-3 kertaa. Jos etsit helppoa ja nopeaa tietä eduskuntaan, tulet todennäköisesti pettymään. Pikavoitot ovat politiikassa hyvin harvinaisia. Mikäli etsit ystäviä muista puolueista niin voin kertoa, että heille me edustamme velhokoulun Luihuisia joita ei oikeasti ole edes olemassa. Toisaalta jos et lähde ehdolle, muut tekevät päätökset puolestasi ja sinun on vain hyväksyttävä kaikki ja jupistava itseksesi. Jos sinulla on lapsia, voit aina kysyä itseltäsi minkälaisen maailman haluat heille jättää. Minä lähdin mukaan politiikkaan siksi, että mielestäni on parempi yrittää vaikuttaa asioihin ja epäonnistua - kuin se että ei yritä eikä myöskään onnistu.