Kirjoittaja Aihe: Silakkaliike "rasismia ja populismia" vastaan  (Luettu 359463 kertaa)

Optimi

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 169
Vs: Silakkaliike "rasismia ja populismia" vastaan
« Vastaus #60 : 29.12.2019, 18:49:29 »
Jussi Juhani kertoo mielipiteensä silakoista: ”Tullut pari pyyntöä liittyä muodikkaasti Silakoihin. Kiitti vain, mutta olen aika huono parvikala. Tykkään mieluummin uiskennella yksin. Enkä oikein muutenkaan samaistu rannikkovesien kaloihin. Olen sisämaasta, suolampien rannoilta. Että sielultani enempi ruutana.”

https://www.lue.fi/blogit/blogit/silakat-ei-kiitos-olen-ruutanamiehia/
"Kukaan ei ole hyödytön,
aina voi olla edes
huonona esimerkkinä."

Pullervo

• Jäsen^^^
  • Liked: 23917
  • antikomintern
« Vastaus #61 : 29.12.2019, 19:18:52 »
Nyt on Silakkaliikkeellä jo oma valansa, jonka laati Jufo, räppäri ja rkp:n eduskuntavaaliehdokas vuodelta 2015. Pusutellaan paha pois...

https://www.facebook.com/groups/Silakkaliike/permalink/606271660135948/
Lainaus
"Hei, minä [Jufo Peltomaa] rakastan kaikenvärisiä ihmisiä ihan samalla tavalla. Rakastan somaleita, romaneita, arabeja, keravalaisia ja norjalaisia. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos he haluavat vaikkapa pusutella ja halailla minua - ja heille kaikille täytyy turvata samat ihmisoikeudet. Suomi kaipaa maahanmuuttoa ja lupaan olla eturintamassa puolustamassa tänne tulevia vähemmistöjä. Ja seksuaalivähemmistöt ovat myös lähellä sydäntäni, minusta on tosi OK, jos miesoletettu käyttää mekkoa tai naisoletettu menee naimisiin toisen naisoletetun kanssa. Rakkaus on tärkeintä ja sanoudun 100 % irti rasismista ja muusta syrjinnästä. Teen myös hartiavoimin työtä, että kaikki järjestöt, yritykset ja puolueet, joihin kuulun, sitoutuisivat kaikkeen edellämainuttuun."

Osa vähän kritisoi ja jostain syystä pelkää, että tällainen lässytys antaisi katetta derogatoriselle suvakki-termille ja ketjun lukijat luisuvat naureskelen kohti äärioikeistoa.

Lainaus
Ai niin, näin typerien julkitulojen ja uloslausumien vuoksi äärioikeisto käyttääkin vastustajistaan vajaamieliseen viittaavaa termiä "suvakki" sekä ei ota vastustajiaan vakavasti.
Tämänkaltaiset aivopierut vain vahvistavat äärioikeiston kannatusta.

Mikäli joku tästä ketjusta on kuvakaappauksen ottanut, kuten varmasti on, äärioikeiston foorumeilla parhaillaan taivastellaan, kiroillaan ja nauretaan ääneen. Ja syystä.

Ihmiset, jotka ovat äärioikealle kallellaan, mutta eivät vielä sinne luisuneet, luisuvat kyllä tämän aloituksen luettuaan

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 68034
  • Ei maata ilman kansaa, ei kansaa ilman verilinjaa
« Vastaus #62 : 29.12.2019, 19:22:47 »
^ Voi veljet, että näitä hönöilyjä tullaan vielä nauramaan täällä ja somessa :D Jufo kyllä tiivisti siinä hienosti naiivin maailmanhalailijan eli keskimääräisen silakkalaatikkolaisen ajatukset.

---

Silakalta tuoksahtavan kommariliikkeen manifesti on nyt julkaistu.

https://twitter.com/silakkaliike/status/1211313432735170563

Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Lahti-Saloranta

• Jäsen^^^
  • Liked: 40202
  • Eläkeikää lähestyvä keittiömies
« Vastaus #63 : 29.12.2019, 19:22:52 »
Tietääköhän Tiina Elovaara millaista liikettä fanittaa. Minusta tuo kuvan nainen tekee ihan oikeaoppisen käsitervehdyksen, muut yrittävät matkia
« Viimeksi muokattu: 29.12.2019, 19:26:04 kirjoittanut Lahti-Saloranta »
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

kivimies

• Vieras
« Vastaus #64 : 29.12.2019, 19:33:07 »
^^^
Tuo "oletettu"-sanan käyttäminen ja rajattoman maahanmuuton vaatiminen eivät ole varmasti yhtä suosittuja kuin esim "rasismin vastustaminen". Kannattaa vaan jatkaa samalla tavalla, niin kukaan ei halua mukaan hapansilliliikkeeseen.

Mitä tulee "tänne tuleviin vähemmistöihin", rajaton maahanmuutto nimenomaan tarkoittaa, että mitään enemmistöä ei enää ole, vaan kaikki, myös suomalaiset ovat vähemmistöjä, tosin uusi enemmistö voi muodostua uskonnon (esim. islam) tai lähtömaanosan (esim. Afrikka tai Lähi-Itä) perusteella.

jka

• Jäsen^^^
  • Liked: 10469
  • Kuka vei meidän munat?
« Vastaus #65 : 29.12.2019, 19:41:16 »
Kuvaavaa on että antipersu-liike tarvitsee ensimmäisenä valat ja manifestit joissa julistetaan mitä jokaisen liikkeeseen kuuluvan pitää olla nimenomaan että voidaan erottua persuista. Jostain syystä persuliike ei tarvitse mitään, varsinkaan mitään millä erottua antipersuista. Jokainen on mitä on. Ei tarvitse olla edes maahanmuuttokriittinen.

Eino P. Keravalta

• Jäsen^^^
  • Liked: 42747
  • The Buddha of Kerava
« Vastaus #66 : 29.12.2019, 19:54:51 »
Lainaus
"Hei, minä [Jufo Peltomaa] rakastan kaikenvärisiä ihmisiä ihan samalla tavalla. Rakastan somaleita, romaneita, arabeja, keravalaisia ja norjalaisia. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos he haluavat vaikkapa pusutella ja halailla minua

Heterona ja keravalaisena paheksun ensinnäkin sitä, että meidät keravalaiset liitetään vastoin tahtoamme rasistiseen, suomalaisia vihaavaan Silakkaliikkeeseen ja toisekseen paheksun sitä vihapuhetta, että minua heterona ahdistellaan seksuaalisesti vihjailemalla, että kaupunkini miesasukkaiden olisi muka suotavaa pussailla jonkun äijän kanssa.

Hävetkää, te ahdistelevat rasistit!  :(
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Tabula Rasa

• Jäsen^^^
  • Liked: 19019
  • Kuka jos en minä
« Vastaus #67 : 29.12.2019, 20:04:33 »
Taas uusi Rasmus-ryhmä, Varisverkosto ja Refugees Welcome-touhukerho. Samat puuhamiehet, samat jäsenet, samat tavoitteet, sama punavihreä poliittinen agenda.
Mihin tätä vielä tarvitaan?

Koska jokainen staliniksi stalinin paikalle tahtova tarvitsee oman liikkeensä jota ei trotskilaiset saati jungilaiset pääse ohjailemaan. Eli jokainen napoleonkompleksin omaava pikkuhitler tahtoo olla ison liikkeen Johtaja. Toki oleellinen syy on tukirahojen kerjuu samanmielisiltä, sekä epäonnistuneiden kymmenien vastaavien viritysten jälkeen saada uusi imago joka on raikas kuin hapansilakka.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Eino P. Keravalta

• Jäsen^^^
  • Liked: 42747
  • The Buddha of Kerava
« Vastaus #68 : 29.12.2019, 20:05:27 »
Katsokaapa vaikka YouTubesta lyhyt video, hakusanalla Monty Python The Fish Slapping Dance.

Kuuluukohan Sillinringin valanvannomismenoihin tuo kalallaläpsimistanssi? Ainakin siinä kävi niin, että videon lopussa natsikala nielaisi silakkalaisen.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • Liked: 99129
  • Emeritus mediaöyhöttäjä
« Vastaus #69 : 29.12.2019, 20:08:22 »
Lainaus
"Hei, minä [Jufo Peltomaa] rakastan kaikenvärisiä ihmisiä ihan samalla tavalla. Rakastan somaleita, romaneita, arabeja, keravalaisia ja norjalaisia.

Heterona ja keravalaisena paheksun ...

Minä taas paheksun, että keravalaisuus olisi heijastuvan valon aallonpituudesta ja intensiteetistä riippuva näköaistimuksena havaittava ominaisuus, siis väri.

Lisäksi paheksun, että keravalaiset ja norjalaiset rasistisesti rinnastetaan kirjoittajan mielessä alempiin ihmisluokkiin kuten somppuihin, mustalaisiin ja aavikkokansoihin. 
« Viimeksi muokattu: 29.12.2019, 20:10:31 kirjoittanut Lalli IsoTalo »
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Hiilivety

• Jäsen^^^
  • Liked: 2654
  • Forever Yours
« Vastaus #70 : 29.12.2019, 20:11:17 »
Luulen että keravalaiset mainittiin vain siksi, että he eivät voineet sanoa rakastavansa suomalaisia. Yhden tuntemattoman kaupungin asukkaita voi sen sijaan rakastaa ilman että se herättäisi liikaa huomiota.
”...voimme jatkaa eteenpäin merkittävistä yhteisistä saavutuksista huolimatta.” ~ Brandis

Rasvari

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 1323
  • Entinen keskustelija, nykyinen Venäjän trolli.
« Vastaus #71 : 29.12.2019, 20:24:00 »
Tuli silakoista tässä asianyhteydessä jotenkin mieleen lumihiutaleet ja siitä sujuvasti aasinsiltoja pitkin edelleen tämä. Kyyti voi olla kylmää kunhan pääsevät vauhtiin - heille itselleen.

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
« Vastaus #72 : 29.12.2019, 20:33:09 »
Vihreiden puoluevaltuuskunnan varajäsen tekee irtioton Silakkaliikkeestä sensuroinnin ja punavihreän öyhötyksen vuoksi ;D

Well, that escalated quickly... mitenköhän kauan liike pysyy pystyssä ennen ennustamiini sisäisiin ristiriitoihin hajoamista?

https://twitter.com/AnttiVan/status/1211333957196881922

kallista perintöänne.
Mahtuvat multaan tänne.

ämpee

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 28799
« Vastaus #73 : 29.12.2019, 20:36:07 »
Äänestän myös tukirahojen kalastelemisen puolesta, tosin joku noista voi haaveilla politiikon urasta, joka sekin on yhteiskunnan maksama.
Pitäisi laittaa ennen minkäänlaisten tukirahojen saamista joku aikaraja, vaikka neljä vuotta, jona aikana toiminnalla osoitetaan, että yhdistys on edes jotenkin tarpeellinen.
Saattaisi tuollainen sääntö "hiukan" vähentää erinnäisiä yhdistyksiä.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Paawo

• Jäsen^^^
  • Liked: 10707
  • Monomaanista jankkaamista
« Vastaus #74 : 29.12.2019, 20:45:06 »
Minä allekirjoitan kaikki Silakkaliikkeen arvot paria kohtaa lukuunottamatta.

1. Salvinin politiikkaa en vastusta, Italialle on hänen toimittamansa sisäpolitiikka ollut pelkästään eduksi. Eurooppa tarvitsee enemmän Salvineja selviyäkseen. Salvinin politiikka ei ole fasistista politiikkaa. Antifasismi terminä tuo mieleen väkivaltaisen ääriliikkeen, minä en sellaiseen halua kuulua.

2. En vastusta ilmastodenialismia, koska en tiedä mitä se on. Olen seurannut runsaasti ilmastoaiheista käytyä keskustelua eri näkövinkkeleistä asioita pohtien ja välillä kyseenalaistaenkin. Mutta koska ilmastodenialismin olemassaolosta ei ole minun silmiini osunut tieteellisiä todisteita en katso olevani siinä asemassa että voisin vastustaa sitä.

Uskon että nämä kaksi pikkuasiaa voidaan kohdallani huomioida.
Missä voin ilmoittautua? 8)
« Viimeksi muokattu: 29.12.2019, 20:46:54 kirjoittanut Paawo »
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

Kauko-Aatos

• Jäsen^^^
  • Liked: 4029
« Vastaus #75 : 29.12.2019, 20:48:07 »
Toveri Jufon esseen luettuani karkasi multa tahdosta riippumaton äänekäs pierun säestämä nauru.
Sori, mutta ei mahtanu mitään. Ensimmäinen miessilakka joka tulee mua pusimaan, ottaa turpaansa.
"Keskustan hallintovaliokuntaryhmän kanta al-Holin leirillä oleviin suomalaisiin on selkeä. Emme hyväksy massapalautuksia, myös lasten osalta tilanne harkittava tarkkaan. Vapaaehtoisesti kalifaattiin lähteneet ovat itse kohtalonsa valinneet. Jääkööt sinne". King in the North. Defender of Lapland, Mikko Kärnä (kesk.)

n.n.

• Jäsen^^^
  • Liked: 5074
  • Metamorfinen ja nuivaantunut
« Vastaus #76 : 29.12.2019, 21:05:03 »
Well, that escalated quickly... mitenköhän kauan liike pysyy pystyssä ennen ennustamiini sisäisiin ristiriitoihin hajoamista?
Jos ja kun porukan ja touhun kantava ajatus on hyväksytyt ja kielletyt mielipiteet, repeämiseen ei mene kauaa kun wanha wiisauskin tietää.mielipiteen olevan kuin persereikä - jokaisellahan on sellainen ja muiden mielestä toisten haisevat.
”Jos olet aina ollut sitä mieltä, että sääntöjen tulee kohdella kaikkia samalla tavalla ja kaikkia tulisi arvioida samoilla kriteereillä, sinua olisi pidetty 60 vuotta sitten radikaalina, 30 vuotta sitten liberaalina, mutta tänä päivänä rasistina." -Thomas Sowell

MiljonääriPlayboy

• Jäsen^^^
  • Liked: 16660
« Vastaus #77 : 29.12.2019, 21:05:58 »
Silakka on oikein hyvä symboli tuollaisella aivottomalle, vasemmistolaiselle laumatouhulle. Silakka. Eläinmaailman ajattelija epäilemättä. Ruokaketjun pohjamutia. Limaisesta levästä seuraava. Lauman keskellä uiva (=suurin osa) ei tiedä yhtään mihin suuntaan ollaan uimassa, puhumattakaan miksi. Mutta ui silti innoissaan.

Symboliikka on minusta TÄYDELLISTÄ. Hyvin valittu symboli, te persoonattomat, aivottomat vassarialpakat.

e:typo
« Viimeksi muokattu: 30.12.2019, 12:59:24 kirjoittanut MiljonääriPlayboy »
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

falco

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 2046
« Vastaus #78 : 29.12.2019, 21:18:33 »
Jotenkin tulee sellainen deja vu -fiilis tästä silakkaliikkeestä, onhan tämä sama nähty aiemmin.

Kesällä 2015 Immosen paatoksellinen facepostaus kokosi unelmajengin ekaa kertaa kunnolla yhteen. Sitten tuli peli poikki, sen taisi triggeröidä huumeriippuvaisen nuoren miehen pahoinpitely ja miehen myöhempi kuolema. Alpakkaa ja muita pienempiä manööverejä on ollut välissä, mutta paine on kasvanut kerätä jengi taas isommin koolle.

Nyt on aikaa kulunut ja taas mennään. Erona aikaisempaan liikehdintään tämä kohdistuu aiempaa selvemmin ja suoremmin yhden parlamentaarisen puolueen vastustamiseen. Romakkaniemi kävi facesivulla kirjoittamassa, että eikös tässä liikkeessä vastusteta sekä vasemman että oikean laidan ääriä, mutta ruotuun mies laitettiin nopeasti: tässä vastustetaan nyt vain oikeistopopulismia ja siihen liittyvää rasismia, fasismia ja natsismia.

Eli siis olkiukotettuja persuja.

Ymmärrän kyllä, että huoli on aiempaa suurempi, koska persujen kannatus on 23%, ja miehistä lähes kolmannes on persujen takana. Kuplassa fantasioidaan dystopiasta, persuhallinnosta 2023 vaalien jälkeen, jolloin eduskuntaa koristavat natsitunnukset ja väärinajattelevat kuskataan leireille.

Haluaisin suhtautua tähän liikehdintään rennosti, hyväntahtoisesti hymyillen, että tuleehan ja meneehän näitä.

Mutta kun tässä demonisoidaan suurta kannatusta nauttiva parlamentaarinen puolue, demokraattinen kansanliike. Demonisoidaan kolmannes suomalaisista miehistä. Ei huumori riitä enää, nyt ollaan vakavamman äärellä.

Ainoa mitä silakkaparvi saa aikaan on yhteiskunnallisen ilmapiirin polarisoitumisen vahvistuminen, eikä se ole hyvä asia. Ei tuo parvi varmastikaan ymmärrä tekojensa seurauksia.
« Viimeksi muokattu: 29.12.2019, 21:24:15 kirjoittanut falco »

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
« Vastaus #79 : 29.12.2019, 22:51:21 »
Silakkaliike ei tosiaan nauti mitään "rajat ylittävää" luottamusta, kun somesta on hiukan seuraillut keskustelua. Muutaman päivän häröilyn jälkeen äänekkäin päsmäriporukka on alkanut jo määritellä tiukasti kuka saa olla mukana ja mitä saa linkittää FB-ryhmään ja kuka on trolli ja niin edelleen.

Eihän tällaisessa kaoottisessa mökellyksessä ole käytännössä mitään järkeä, kun jengi huutaa toistensa päälle, että mitä liikkeen halutaan edustavan ja sitten välillä joku perustajista/sisäpiiriin hyväksytyistä postaa jonkun "manifestin", joka sisältää ympäripyöreää diipadaapaa. Tässä on lähdetty niin sanotusti perse edellä puuhun luomaan jotain kansanliikettä, joka taitaa lopulta karata perustajiensa hyppysistä.

Minulla on melko vahva kutina siitä, että pehmeä perustajafemakko Johannes Koski on jo nyt romahduksen partaalla (tai viimeistään vähän ajan päästä), kun tuhannet liikkeeseen "liittyneet" eli someryhmiin tulleet eivät ajattelekaan oikealla eli hänen haluamallaan tavalla. En ihmettelisi, vaikka hän lopulta feidaisi itsensä koko touhusta pois. Tai sitten saattaa lähteä jopa ovet paukkuen.

No, se on toisaalta näiden kommariryhmien luonnollista dynamiikkaa.

https://twitter.com/LauraHuu/status/1211376857892999168

https://twitter.com/LauraHuu/status/1211385644188127233

kallista perintöänne.
Mahtuvat multaan tänne.

Kivikova

• Jäsen^^^
  • Liked: 656
  • Nuiva Taiteen Maisteri
« Vastaus #80 : 29.12.2019, 22:52:55 »
Alla on taas lihaksi materialisoitunut todiste siitä, kuinka huumorin ilmaherruutta pitää vallassaan ilkeät "natsisiat". Ei mene kuin hetki, kun joku "natsisika" tulee ja vetää uppercutilla punavihereän "unelman" 6-0 läskiksi. Tässä pantiin nippuun niin Ohisalon palomies/pelastaja -nimiuunoilu kuin myös tämä silakkaryhmä. ;D
« Viimeksi muokattu: 29.12.2019, 22:55:10 kirjoittanut Kivikova »
- Lukihäiriötä jo vuodesta 1977.
- Pessimisti ei pety!
- Tykkää Natsi-suklaa Eskimosta.

Kari Kinnunen

• Vieras
« Vastaus #81 : 29.12.2019, 23:26:25 »
Minulla on melko vahva kutina siitä, että pehmeä perustajafemakko Johannes Koski on jo nyt romahduksen partaalla (tai viimeistään vähän ajan päästä), kun tuhannet liikkeeseen "liittyneet" eli someryhmiin tulleet eivät ajattelekaan oikealla eli hänen haluamallaan tavalla. En ihmettelisi, vaikka hän lopulta feidaisi itsensä koko touhusta pois. Tai sitten saattaa lähteä jopa ovet paukkuen.

No, se on toisaalta näiden kommariryhmien luonnollista dynamiikkaa.

Näinhän asia tietenkin on, luojan kiitos. Näiden neiti Koskien herkkähipiäisyys on erittäin hyvä asia. Miettikääpä jos lumihiutaleet olisivat tehokkaita, organisointi- ja yhteistyökykyisiä.

Tuon poppoon pöljyys on Suomen etu.

Radio

• Jäsen^^^
  • Liked: 5439
  • Radiomiina
« Vastaus #82 : 29.12.2019, 23:27:29 »
Silli vai silakka. Biologisesti kyseessä on tismalleen sama kala. Sillin ja silakan ero on lähinnä periaatteellinen. Niin ja se tuoksu.
Tämmöinen huumoripläjäys feministipuolueen ehdokkaalta. Ketjussa on sanottu jo melkein kaikki ja huumori on ollut raikastavaa. Silliltä se kuitenkin sillai tuoksuu tukevimilläaan, tosin joskus...
Olen jouluaikaan nauttinut silliä perunan kera. Hyvää. Silakat taas sopii perunamuussin kera.
Miten tätä uutta Suomen Turusta noussutta uusherännäisyyttä sitten arvioisi nauramatta? Toisaalta terroristit, joita maahamme haalitaan, eivät nauramalla katoa. Jeesus tai  Muhammed sanoivat joskus siellä lähi-idässä:
”Autuaita ovat hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta” tulkitse tosta.
Nämä uusstalinistit kyllä miellään erottelevat vuohet lampaista. Lähtökohtaisesti True Finn, ovat perkeleestä ja lopunajan merkkejä, joo joo.

ISO

• Jäsen^^^
  • Liked: 23415
  • Persuhtava keskustelija
« Vastaus #83 : 29.12.2019, 23:47:14 »
Ei siinä ehdi kissa sanomaan, kun vihervasemmisto jo on kerinnyt pilata aivan kaiken.

Niillähän ei ole minkäänlaista suvaitsevaisuutta kuin yhteen totuuteen.

Onhan se jo nähty, mihin kommunismi johtaa, kaikki jotka on eri mieltä laitetaan pakkotyöhön tai tapetaan suoraan.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Uuvahti

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 874
« Vastaus #84 : 29.12.2019, 23:48:02 »
En nyt viitsi spekuloida näistä silakoista muuta, mutta ainakin seuraava lause pisti silmään:

"Ryhmämme on perustettu vasta eilen, joten haemme luonnollisesti yhä muotoamme. Parvemme Twitterissä on jo kasvanut reilusti yli tuhanteen seuraajaan."

Eivät kaikki Twitter-seuraajat kuulu 'parveen'. Päinvastoin, tänä SOME-aikana ihmiset seuraavat ilmiöitä, huolimatta siitä kannattavatko ne niitä, vai peräti vastustavat. Seuraajissa on usein myös työnsä puolesta asioita seuraavia toimittajia ja analyytikoita.

Eli on ihan mahdollista, että tuhannesta 'seuraajasta' vain 100 kannattaa 'aatetta'.

Tämän lisäksi on myös hyvä muistaa, että Twitterissä on helppo 'seurata' ja Facebookissa 'tykätä'. Se ei paljon maksa vaivaa. Mutta kun pitäisi sitten ihan oikeasti alkaa toimia asioiden eteen, mennä sinne Narinkkatorille seisomaan, antaa rahallista tukea tai aikaa liikkeelle, tai edes äänestää 'aatteen' edustajia, niin arki-elämän kiireet ja priorisointi astuvat usein eteen.

On ihan mahdollista, että tästä kasvaa iso ja pysyvä liike. On myös ihan mahdollista, että näin ei käy, vaan kyse vain muutaman viikon hypetyksestä, joka pian unohtuu jonkun uudemman ja tuoreemman päivän puheenaiheen alle.
« Viimeksi muokattu: 29.12.2019, 23:53:58 kirjoittanut Uuvahti »

Totti

• Jäsen^^^
  • Liked: 43053
« Vastaus #85 : 30.12.2019, 00:02:05 »
Muutaman päivän häröilyn jälkeen äänekkäin päsmäriporukka on alkanut jo määritellä tiukasti kuka saa olla mukana ja mitä saa linkittää FB-ryhmään ja kuka on trolli ja niin edelleen.

Jep. Kuten arvata saattoi, puukot on jo otettu esiin ja jengiä on alettu fileeraamaan. Tästä tuli purkkianjovista aika nopeasti.

Täti Pepparkotte on omasta puolestaan jo heittänyt puolueettomuudenkin ikkunasta:

Lainaus
Pahaa ei saa pois millään muulla tavalla kuin lisäämällä hyvää. Mä toivon että ihmisillä joilla on hyvät mediayhteydet aktivoituisivat. Persut ovat saaneet liikaa tilaa. Nyt on aika muuttaa tämä.
En vielä osaa ehdottaa mitään konkreettista mutta ainakin toivoisin että saisimme median kiinnostumaan kaikkeen hyvään mitä meillä Suomessa on ja oikomaan asioita ja ennakkoluuloja joita persut viljelevät.
Olen seurannut jonkin verran mitä jenkeissä tapahtuu koskien Trumpia. Koska senaatissa on republikaanienemmistö tätä presidenttiä tuskin saadaan ulos. Mutta kun kohta on uudet vaalit niin siksi tilanne on niin vaarallinen. Koska suuri osa kansasta (republikaanit) eivät oikeasti tiedä mitä on tapahtunut, eivät seuraa uutisia he luultavasti jatkaa Trumpin äänestämistä.
Mikä on se konsti jolla saadaan meidän Suomen kansa oikeasti ymmärtämään mitä se tarkoittaa että he kannattavat persuja? Olen huomannut että useasti mielipiteissä ei ole päätä eikä häntää, ristiriitoja uskomuksissa.
Meillä on mahdollisuus jakaa hyvää, rauhanomaisin ei-provokatiivisin keinoin. Mennään kaduille, keskustellaan ihmisten kanssa ja mietitään mitä sen ihmisen mielipiteen taustalla oikeasti on, hänellä joka trollaa tai käyttäytyy aggressiivisesti.
Tarttis keksiä uusia keinoja kommunikoida ja tuoda faktat pöytään.

Hieman vakavammin, niin vasemmiston leimallisiin piirteisiin kuuluu juuri riitaisuus koska siihen hakeutuu ihmisiä, jotka haluavat dominoida muita määräilyllä ja syrjinnällä. Kun sitten kaikki haluavat määräillä muita, koko homma sortuu tappeluun.

Sorto ja ihmisten luokittelu kääritään sitten yleviin sanoihin kuten demokratia, tasa-arvo ja antirasismi. Nämä ovat tietysti koko toiminnan pohjan (itsekäs vallankäyttö) antiteesejä mutta välttämätöntä retoriikkaa, jotta voisi peitellä todelliset aikeensa: dominanssi.

Tämä silakkajengi on stereotyyppisen klassinen vasemmistoklikki, joka välittömästi riitautui sisäisesti ja alkoi jakamaan ihmiset hyviin ja huonoihin juhlallisesta aloitusmanifestista huolimatta.

Sosialisti on mätä ydintä myöten.
 - kansanviisaus

proi

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 267
« Vastaus #86 : 30.12.2019, 00:05:42 »
Silakkaliikkeen vastapainoksi sopisi hyvin Kalasääksiliike  ;D :flowerhat:

Invalid Tweet ID
« Viimeksi muokattu: 30.12.2019, 00:07:29 kirjoittanut proi »

Radio

• Jäsen^^^
  • Liked: 5439
  • Radiomiina
« Vastaus #87 : 30.12.2019, 00:22:28 »
Silakat siis kunnioittaa tiedettä. Kunnioittavatko Silakat esimerkiksi Tatu Vanhasen tieteellistä tutkimusta populaatioiden älykkyyseroista?
Liian helppo heitto. Ei feministipulueen edustaja, tämä humanistimaisteri, voi tehdä muuta kuin surkean ajatusrakennelman voidakseen örveltää keksimänsä silakkapuolueen nimissä. Maalittaa PS:n tieteeseen ja armottomaan logiikkaan pohjaavaa ajattelua.

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
« Vastaus #88 : 30.12.2019, 01:45:15 »
Halla-aho ottaa kantaa aiheeseen: https://www.facebook.com/jussi.hallaaho/posts/2708619975924846 (30.12.2019)

Lainaus
Jussi Halla-aho
1 t ·

Muutama ajatus silakka-hommasta. Tarkoitus on kuuleman mukaan puolustaa demokratiaa ja muita hyviä asioita rasismilta, fasismilta ja etenkin persuilta jonkinlaisin kansalaisaktivistisin keinoin (joita ei ole määritelty kovin selkeästi).

Tämä on hassu ajatus, koska perussuomalaiset on demokraattisesti vaikuttava puolue. Meitä voi siis vastustaa tehokkaasti vaaliuurnilla olemalla äänestämättä meitä. Emme kyseenalaista vaalituloksia, vaikka ne eivät olisi meille mieleisiä.

Koska olemme myös parlamentaarinen puolue, meitä voi vastustaa parlamentaarisesti eduskunnassa. Esimerkiksi siten, että ei tee kanssamme yhteistyötä tai äänestää meidät nurkkaan istumaan. Emme kyseenalaista muiden puolueiden oikeutta tehdä päätöksiä, vaikka ne eivät olisi meille mieleisiä.

Koska järjestelmä jo tarjoaa näin tehokkaat keinot perussuomalaisten vastustamiseen, on vaikea nähdä, miksi demokratiaa pitäisi puolustaa persuilta myös kansalaisaktivismin keinoin.

Luultavasti silakkaväen visioissa siintääkin jonkinlainen paramilitaarinen Sturmabteilung, joka toimii vallanpitäjien suojeluksessa (ja valtionavustuksilla) ja joka "puolustaa" demokratiaa häiritsemällä demokraattista osallistumista esim. maalittamalla somekeskustelijoita ja ilmiantamalla näitä työnantajille, masinoimalla boikottikampanjoita, askartelemalla hyvin väsyneitä persumeemejä ja rähinoimällä laillisissa poliittisissa tilaisuuksissa. Ehkä jopa suttaamalla persujen vaalijulisteita.

Tämä toki jää visioksi. Ihmiset, jotka jo nyt käyttävät aikansa edelläkuvattuun toimintaan, jatkavat sitä silakka-homman puitteissa. Aluksi mukaan lähtee myös jokin määrä hyvää tarkoittavia normaaleja kansalaisia, mutta he huomaavat aika pian, että fasisminvastaisen rintaman kova ydin on pienehkö ja sekaisin kuin seinäkello. Se porukka valtaa ja sottaa kaikki alustat, joilla taistellaan hyvän puolella ja pahaa vastaan, ja karkottaa niistä hyvin nopeasti jokaisen täysjauhoisen.
kallista perintöänne.
Mahtuvat multaan tänne.

nollatoleranssi

• Jäsen^^^
  • Liked: 13235
  • Puhekin on teko
« Vastaus #89 : 30.12.2019, 07:42:31 »
Jotenkin tulee sellainen deja vu -fiilis tästä silakkaliikkeestä, onhan tämä sama nähty aiemmin.

Kesällä 2015 Immosen paatoksellinen facepostaus kokosi unelmajengin ekaa kertaa kunnolla yhteen. Sitten tuli peli poikki, sen taisi triggeröidä huumeriippuvaisen nuoren miehen pahoinpitely ja miehen myöhempi kuolema. Alpakkaa ja muita pienempiä manööverejä on ollut välissä, mutta paine on kasvanut kerätä jengi taas isommin koolle.

Tosiaan kyse on tästä. Syy miksi Peli Poikki -miekkari jäi kertanäytöstapahtumaksi johtui siitä, että se perustui kokonaan valheelle. Rautatieaseman pahoinpitelyyn liittyvä feikkiuutiskusetus ei jaksanut kantaa enää myöhemmin, vaikka aluksi laajamittaisella valehtelulla medioissa saatiin kansalaisia ja aktivisteja liikkeelle. Kyse oli ns. husuilusta, johon saatiin mukaan suunnilleen kaikki kynnelle kykenevät viralliset tahot (samaan tyyliin kuin Husun sepustuksiin), mutta todelliset tapahtumat menivät eri tavalla kuin oli julkisesti kerrottu (Husun tarinat meni aluksi läpi, kunnes alettiin selvittämään tarinoiden todellisia faktoja), niin Peli Poikki-ryhmälle kävi kuin Husulle eli kukaan ei halua liiemmin muistella sitä.

---

En usko Silakkaliikkeen saavan mitään kummoisempaa toimintaa aikaan. Kyse on täysin samasta porukasta, joka sai jalansijaa Peli Poikki -miekkarissa. On todella harmillista, että puheita ei löydy videoituna netistä, kun muistelen tällä palstalla olleen yksityiskohtaisen kerronnan yhdestä puheesta, jonka näin sen perusteella olleen täyttä vihapuhetta laajan yleisön edessä, mutta eipä näitä tapahtumia koskaan tallenneta minnekkään. Siellä oli kuitenkin Haloset ja kumppanit kuuntelemassa puheita.

Tuolloin toiminnalle oli laajempi kysyntä ja en sano aktiiveja riittävän vielä jatkossakin, jonka takia halutaan tehdä tälläisiä ryhmittymiä, mutta siihen se jääkin. Se sama porukka joka osallistuu toimintaan haluaa riehua minkä tahansa tekosyyn varjolla, mutta koko toiminnan ylläpitäminen riippuu valtion ja EU:n tukirahoista tai eliittituesta. Rahaa voi tulla aluksi, mutta se on kertaluonteista ja taas täytyy pykätä uutta liikettä pystyyn.

Muutenkin toiminta liittyy epäilemättä täysin samaan miekkarointiin ja maalitukseen potkujen ja anteeksipyyntöjen toivossa, mitä on harrastettu pidemmän aikaa muutenkin, niin ei tätä toimintaa varten tarvitse perustaa uutta liikettä.

Silakkaliikkeen suurin ongelma liittyy mielestäni nimeen. Nimen pitää olla iskevä ja alitajuntaan menevä, mutta nyt se on lähinnä epämääräinen ulkomaalainen versio. Monia muitakin kaloja olisi löytynyt, mutta varmaan ajateltiin silakoista tulevan vähiten vitsailua, kun ketään ei kiinnosta silakat. Oliko nimityksen liittyminen kaloihin ylipäätään järkevää, niin tuskin.

Keltaliiveillä olisi ollut periaatteessa isompi mahdollisuus onnistua, mutta sen koettiin ajavan vääriä asioita.
« Viimeksi muokattu: 30.12.2019, 07:47:32 kirjoittanut nollatoleranssi »

Tagit: