Kirjoittaja Aihe: Silakkaliike "rasismia ja populismia" vastaan  (Luettu 342413 kertaa)

Skeptikko

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 26944
Vs: Silakkaliike "rasismia ja populismia" vastaan
« Vastaus #1740 : 30.07.2023, 18:11:59 »
Kosken kaltaisia militiafantasioita herätteleviä jos havaitaan toiminnassa, on asiasta ilmoitettava välittömästi keskusrikospoliisille. Sieltä asia voi edetä jopa Suojelupoliisille asti koska kyse on erittäin vakavasta asiasta ja taustalta voi löytyä myös ulkomaisia vaikuttajia muodossa tai toisessa. (lainaus Puskistahuutelija).

Toivon mukaan kaikenlaisiin tarvittaviin tahoihin ovat näitä asioita paremmin tuntevat tehneet varoitukset siitä, ettei tällaisia väkivaltafantasioita viljelevälle erehdy kukaan antamaan aseita. Lopputulos voisi olla hyvin kylmäävä.

On myös merkillepantavaa, että samoin kuin monilla kouluammuskeluita tehneillä, tuntuu tällä Koskella olevan kipeitä kokemuksia koulukiusatuksi tulemisesta, mitkä hän sitten kytkee yhteen nykyisten poliittisten intohimojensa kanssa yhteen. Hiljattainhan hän mm. tviittasi kuinka arvelee koulukiusaajistaan tulleen perussuomalaisia (ja olikohan myös kokoomuslaisia), mikä osaltaan nivoutuu yhteen hänen perussuomalaisia kohtaan osoittamaansa kaunaisuuteen.

PS, tässä vielä tuo kylmäävä tviitti:

Lainaus käyttäjältä: Johannes Koski, 24.7.2023 kello 14.55.55, Linkki
Olen 3. luokalla. Makaan koulupihan asfaltilla. Kiusaajat potkivat selkään, vatsaan, käsiin ja jalkoihin. Osa katsoo sivusta. Kukaan ei auta. Pelkään kuolevani.

Arvaan, että pahoinpitelijöistäni tuli persuja. Ja väkivallan mahdollistajista kokoomuslaisia.

Halveksun kumpiakin.

PS2, vähän lisää mielenliikkeitä:

Invalid Tweet ID
Lainaus käyttäjältä: Johannes Koski, 10.7.2023 kello 17.44.47, Linkki
Jos nousevaa fasismia ei saada pysähtymään demokraattisin keinoin, jäljelle jää suora antifasistinen toiminta. #äärioikeistohallitus
« Viimeksi muokattu: 30.07.2023, 19:07:10 kirjoittanut Skeptikko »
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

simppali

• Jäsen^^^
  • Liked: 16069
  • junior koodari
« Vastaus #1741 : 30.07.2023, 18:33:42 »
Koulukiusaaminen on aina vakava asia. Arvasiko Koski jo kolmasluokkalaisena
Lainaus
Arvaan, että pahoinpitelijöistäni tuli persuja. Ja väkivallan mahdollistajista kokoomuslaisia.
vai myöhemmällä iällä?
En väheksy Kosken kokemuksia, mutta hieman taas oudoksuttaa,,,ei ilmeisesti ole maininnut mitään koulussa tapahtuneen pahoinpitelyn seuraamuksista, paitsi tuon lainaamani (Skeptikko/Koski x) arvauksen?
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Mäyräkoira

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 8644
  • Apulaisoikeusgangsteri.
« Vastaus #1742 : 30.07.2023, 18:37:56 »
^ hän siis ARVAA että heistä tuli persuja, sekä kokkareita. Melko "tieteellinen" näkemys.

Vähän ot, mutta eikös ainakin vihreät ole mainostaneet itseänsä tiedepoulueena?  :o

Kiusaaminen on toki aina väärin. Koskihan kuitenkin itsekin kiusasi muita somessa, kun se pb asian paljasti.
Halonen ei ollut huono presidentti, vaan paha presidentti. Hän oli tarkoituksellisesti paha, ja siinä mitä hän tarkoituksellisesti teki, hän oli varsin hyvä.

-PPT-

Suurkiitos Johanna Tukiainen!! 👍

Skeptikko

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 26944
« Vastaus #1743 : 30.07.2023, 19:00:17 »
En väheksy Kosken kokemuksia, mutta hieman taas oudoksuttaa,,,ei ilmeisesti ole maininnut mitään koulussa tapahtuneen pahoinpitelyn seuraamuksista, paitsi tuon lainaamani (Skeptikko/Koski x) arvauksen?

Onhan koulukiusaaminen ikävä asia ja sellainen, joka pitäisi yrittää saada katkaistua kaikkien kohdalla, mutta Koski on kyllä vuosien varrella useamminkin tuntunut kirjoittelevan koulukiusatuksi tulemisestaan. En ole hirveän tarkkaan hänen puuhiaan seurannut, mutta usein on tullut vastaan näitä koulukiusausjuttuja, kuten:

Kiusaamisesta, syrjimisestä ja kynnyksestä hakeutua terapiaan | by Johannes Koski
https://johanneskoski.medium.com/kiusaamisesta-syrjimisest%C3%A4-ja-kynnyksest%C3%A4-hakeutua-terapiaan-a814880bebc3
Lainaus
Minua kiusattiin koulussa vuosien ajan. Ala-asteelta lukioon asti. Sama syrjintä jatkui armeijassa, muissa kouluissa ja osin työelämässäkin.
...
Voisi sanoa että elin melkein jatkuvassa pelossa suurimman osan lapsuudestani.
...
Olen tutkinut kiusaamista ilmiönä ja käsitellyt kiusaamiseen liittyviä traumoja erilaisissa terapioissa. Koen että olen tänään paljon eheämpi kuin ennen. Mutta terapiaan hakeutuminen tuntui itselleni todella raskaalta. Oli tavattava ensin yleislääkäri, seuraavaksi psykiatri ja lopulta valittava terapian laji ja etsittävä sopiva terapeutti. Kaikkea tuota vaikeampaa oli silti myöntää itselleni: en pärjää yksin ja tarvitsen toisen ihmisen apua. Luottamus toiseen ihmiseen voi olla kiusatulle melkein mahdotonta. Lisäksi esteenä on perinteinen kuva miehuudesta.
...
Olen 7-vuotias. Istun pulpetissani koululuokassa. Yksi luokan pojista on vetänyt housuni alas. Itken hysteerisesti. En kykene nostamaan housuja. Melkein kaikki oppilaat luokassa nauravat minulle.

Olen 9-vuotias. Olen partion kesäleirillä. Olen kastellut housuni. Koitan piilottaa housut, mutta muut huomaavat hajun teltassa. Minut suljetaan leiriyhteisön ulkopuolelle. Osa leirille osallistuneista lapsista tulee kiusaamaan ja syrjimään minua seuraavat 10 vuotta.

Olen 9-vuotias. Makaan asfaltin päällä. Olen koulun pihalla. Isommat lapset pitävät kiinni käsistäni ja jaloistani. Minua pienempi poika alemmalta luokalta on kiivennyt rintani päälle ja lyö minua kasvoihin molemmilla käsillä. Pääsen vapaaksi ja lähden juoksemaan pienemmän pojan perään. Viereisluokkalainen tyttö huutaa minulle että olen hullu.

Olen 9-vuotias. Seison luokan edessä ja opettaja seisoo vieressäni. Vanhempani ovat huomanneet mustelmani ja olleet yhteydessä opettajaani. Opettaja pakottaa minut osoittamaan sormella luokasta yksi kerrallaan kaikki luokan oppilaat jotka ovat pahoinpidelleet minua. Melkein jokainen luokan poika osallistui kiusaamiseen. Pojat eivät saa mitään seuraamuksia, mutta tunnen itseni syylliseksi. Tästä eteenpäin minua vihataan kouluyhteisössä seuraavat 10 vuotta.

Olen 9-vuotias. Koulupäivä on ohi. Makaan maassa. Ympärilläni ja päälläni on niin paljon koulun oppilaita etten näe kunnolla taivasta. Pelkään ja minuun sattuu. Pojat ympärilläni huutavat ja nauravat villiintyneinä. Minua potkitaan ja lyödään. En pysty ajattelemaan kunnolla. Yritän suojata kasvojani. Toivon etten saa pysyviä vammoja.

Jos melkein kaikki luokan pojat osallistuivat koulukiusaamiseen, niin uskooko Koski siis, että käytännössä melkein kaikista luokan poijista olisi tullut perussuomalaisia? Ja jos näin olisikin ollut, niin miten kummasta juuri Kosken luokalle olisi päätynyt niin paljon tulevia perussuomalaisia, kun vaaleissa perussuomalaisten kannatus on vain noin viidenneksen luokkaa väestötasolla?
« Viimeksi muokattu: 30.07.2023, 19:02:07 kirjoittanut Skeptikko »
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

simppali

• Jäsen^^^
  • junior koodari
« Vastaus #1744 : 30.07.2023, 19:41:02 »
Itselläni ei mitään rekyyliä arvioida kenenkään menttaalipuolen osasia. Tietty olen ollut tekemisissä kaikenlaisten ihmisten kanssa, joten jotain hahmottamista Kosken twii..siis x:ään lähettämien postausten kohdalla voin tehdä.
1. Koskea on kiusattu koulussa.
2. Miksi, onko Koski jollain tavalla provosoinut kiusaajiaan?
3. Kosken tämän hetkinen yleistys kiusaajista,,persut ja kokkarit.
4. Kysymys,,Koski ei pidä aseista, mutta postaa kuvia aseista.
5. Onko Kosken kohdalla kyse silakkaparven miellyttämisestä, vai ihan oikeista asefantasioista?
Useita muuttujia, mutta kyllä Koskea voi pitää eräänlaisena tietyn puolueen edustajiin kohdistuvana, jopa uhkana, kai totuus on kuitenkin se, että Koski ottaa silakkaparvea "haltuun",,Kosken perässä hiippailijat katsovat Koskea ylöspäin ja toteavat; Aivan ihku, tosi rohkee.

Näkkileipä

• Jäsen^^^
  • Liked: 3546
« Vastaus #1745 : 30.07.2023, 19:42:12 »

...Jos melkein kaikki luokan pojat osallistuivat koulukiusaamiseen...
Jos on kokenut koko eliniän kiusaamista, niin olisiko syytä katsoa peiliin?

Minulla oli kerran pomona henkilö, joka omasta mielestään oli työpaikka kiusaamisen uhri, hän koskaan nähnyt omassa käytöksesään mitään väärää, vaikka hän itse käyttäytyi erittäin asiattomasti kaikkia niitä kohtaan, jotka eivät mielistelleet häntä.

Luotsi

• Jäsen^^^
  • Liked: 5073
« Vastaus #1746 : 30.07.2023, 20:15:13 »
Koulukiusaaminen on aina vakava asia. Arvasiko Koski jo kolmasluokkalaisena
Lainaus
vai myöhemmällä iällä?

Tuohon mt-ongelmaksi asti paisuvaan vihan sublimointiin törmää kyllä yllättävän usein. Koskella sen kohteeksi nyt on valikoitunut - syystä tai toisesta - persut. Suurin kärsijä tässäkään tapauksessa ei ole vihan kohde vaan mt-haasteellinen.
*** Lisää rahaa kotiuttamiseen! ***

Totti

• Jäsen^^^
  • Liked: 39619
« Vastaus #1747 : 30.07.2023, 20:27:56 »

Kiusaamisesta, syrjimisestä ja kynnyksestä hakeutua terapiaan | by Johannes Koski
https://johanneskoski.medium.com/kiusaamisesta-syrjimisest%C3%A4-ja-kynnyksest%C3%A4-hakeutua-terapiaan-a814880bebc3

Lainaus
Minua kiusattiin koulussa vuosien ajan. Ala-asteelta lukioon asti. Sama syrjintä jatkui armeijassa, muissa kouluissa ja osin työelämässäkin.

Luin tuon Kosken sepustuksen enkä pidä sitä kovin uskottavana. Voi olla, että hän on ollut jollain tasolla koulukiusattu, mutta tarinasta vaikuttaa puuttuvan jotain olennaista ja toisaalta siihen on todennäköisesti lisätty paljon dramaatisointia.

Vai kuinka uskottavaa on, että luokan opettaja virittelee edes demonstratiivisesti hirttosilmukoita oppilaiden kaulan ympärille kuten Koski väittää? Tämä olisi pitänyt tapahtua aikaisintaan joskus 90-luvulla ja jo silloin kaikki simputusluonteinen toiminta opettajilta oli werboten. Koski väittää myös, että hänet olisi hakattu väkivaltaisesti koulussa useita kertoja eikä kukaan olisi välittänyt, ei edes koulun henkilökunta. Väite on täysin epäuskottava.

Ylipäätään Kosken kuvaama kiusaaminen vaikuttaa olevan liian ylimalkaisesti esitetty, jotta se perustuisi ensikäden tietoihin. Juttu on kirjoitettu lähes runomaisesti, joka antaa ymmärtää, että se ei perustu kokemukseen tai ainakaan ole täysin totta vaan pyrkimys on ollut luoda uhriasetelma ja kerätä sääliä lukijoilta.

Kosken aikuisiän aatokset ja tekemiset vaikuttavat siltä, että hän itse on varsinainen simputtaja ja maalittaja. Hänen käytös on epänormaalia koulukiusatulle koska yleensä siitä selvinnyt henkilö on empaattinen muiden kiusaamisen suhteen eikä sorru siihen itse.

Koski vaikuttaa olevan väkivaltainen ja vihainen luonteeltaan, joka todennäköisesti on syy, miksi hänet on eristetty (jos on eristetty) nuorena kuten hän väittää. Toisaalta en ihmettelisi, jos koko kiusaustarina on jonkinlaista reflektiota ja itse asiassa hän itse on se koulukiusaaja.

Oli miten oli, Kosken blogiteksti on kiusallinen melankolinen sepustus, joita yleensä kuulee kun kun humalainen alkaa vaipumaan itsesääliin ennen valomerkkiä. Kosken kuvaamat itkunpurskahdukset, "herkkyys" ja "erilaisuus" ei kuitenkaan vastaa lainkaan hänen olemusta parrakkaana machomiehenä, joka haluaa hakata persuja, fantasioi aseista ja "suorasta toiminnasta".

Sanoisin, että Koski on täynnä paskaa alusta loppuun. Hän tekee itsestään sekä marttyyrin että pelastajan, koska haluaa huomiota radikaalivasemmistolta päästääkseen keskipisteeseen johtohahmona.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
 - kansanviisaus

sancai

• Jäsen^^^
  • Liked: 10685
« Vastaus #1748 : 30.07.2023, 20:36:47 »
Koski on manipulatiivinen ammattiuhriutuja, joka organisoi kylmän strategisia vihakampanjoita poliittisia vastustajiaan vastaan psykopaattisella tehokkuudella ja oveluudella. En usko hetkeäkään, että häntä on koulukiusattu. Nykymaailmassa uhriasema on vahvin mahdollinen suoja, ja Koski tietää sen.

Ludicrous

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 1399
« Vastaus #1749 : 30.07.2023, 20:46:18 »
Amerikkalaisilla on nuorempien sisarusten omaleimaista toimintaa kuvaava termi crybully. Vahvemman kimpussa härkitään ja tökitään taukoamatta - testataan rajoja. Toisen osapuolen ensimmäisestä ärähdyksestä rynnätään äidin helmoihin itkemään kuinka on joutunut kiusaamisen kohteeksi. Ärsyttävä mutta ymmärrettävä psykologinen malli yksilön kehittymiskaaressa.

Kosken tapauksessa on varsin mahdollista, että käytösmalli on patologisoitunut eikä hän ole onnistunut kasvamaan mallista irti. Väitettä tukee hänen twitterissä todeksi osoitettu käytös kuinka hän masinoi seuraajansa hyökkäämään kohteita vastaan netissä mutta onkin yhtäkkiä itse uhri. Lisäksi kiusaamisen jatkuminen lukiossa ja armeijassa antaa lisäksi ymmärtää, että hän on niitä ihmisiä, jotka osaavat antaa epäasiallista käytöstä muttei ottaa sitä vastaan.

En tunne Koskea henkilökohtaisesti joten en voi sanoa, onko hänen tapauksessaan kyseessä tästä. Ulostulojensa valossa vaikuttaisi olevan vaikeasti häiriöinen tyyppi, mutta ei ole mahdotonta hänen twitter-itsensä olevan vain rooli. Hullumpiakin on tapahtunut.
On äärimmäisen epäkohteliasta olla oikeassa liian aikaisin.

kgb

• Globaali kulttuurimarksisti
  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 7379
  • A spherical bastard
« Vastaus #1750 : 30.07.2023, 21:38:57 »
Taitaa olla perinteisen lääkärileikkivaroituksen aika.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

P

• Jäsen^^^
  • Liked: 24836
« Vastaus #1751 : 30.07.2023, 21:56:53 »

Ylipäätään Kosken kuvaama kiusaaminen vaikuttaa olevan liian ylimalkaisesti esitetty, jotta se perustuisi ensikäden tietoihin. Juttu on kirjoitettu lähes runomaisesti, joka antaa ymmärtää, että se ei perustu kokemukseen tai ainakaan ole täysin totta vaan pyrkimys on ollut luoda uhriasetelma ja kerätä sääliä lukijoilta.

Tämä.  Todennäköisyys uhristatuksen hankimiselle on suuri.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

ISO

• Jäsen^^^
  • Liked: 23415
  • Persuhtava keskustelija
« Vastaus #1752 : 31.07.2023, 10:01:58 »
Johannes koski on tosiaan yksi aikamme eittämättä suurimmista ajattelijoista

Väkivallalla hiljennetään kaikki vääriä mielipiteitä omaavat.

Kuulostaako tutulta ?

No, kuulostaahan tuo, totalitäärisissä maissa se on tapana toimia noin, tapetaan kaikki eri mieltä olevat ja lopulta nekin jotka eivät ole eri mieltä mutta eivät ole tarpeeksi innoissaan oikeasti aatteesta.

Hyvä Johannes !

Mahtaakohan tuo ymmärtää että väkivallan alettua hän on itse sen ensimmäisten uhrien joukossa koska on heikko sekä fyysisesti että henkisesti, ihan pieni suupala sellaiselle jolle väkivalta on tuttua ja helppoa.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Jaska Pankkaaja

• Jäsen^^^
  • Liked: 12095
  • Finlayson, Fazer ja nyt myös Firas
« Vastaus #1753 : 31.07.2023, 10:23:09 »
Hyvä Johannes !

Mahtaakohan tuo ymmärtää että väkivallan alettua hän on itse sen ensimmäisten uhrien joukossa koska on heikko sekä fyysisesti että henkisesti, ihan pieni suupala sellaiselle jolle väkivalta on tuttua ja helppoa.
Kuten on tullut mainittua johannes on vain työkalu eikä johanneksen ole suinkaan ITSE tarkoitus osallistua siihen oikeaan fyysiseen väkivaltaan.. johannes on kuin goebbels tai ilja ehrenburg nykypäivään siirrettynä.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Pentecost

• Jäsen^^^
  • Liked: 9537
  • Hummeriälykkö
« Vastaus #1754 : 31.07.2023, 10:54:08 »
Kuten on tullut mainittua johannes on vain työkalu eikä johanneksen ole suinkaan ITSE tarkoitus osallistua siihen oikeaan fyysiseen väkivaltaan.. johannes on kuin goebbels tai ilja ehrenburg nykypäivään siirrettynä.

Näin aikoinaan koulukiusattuna nuo Kosken omituisuudet tuossa kertomuksessa, kuten kiusattuna olo 9 -vuotiaasta seuraavat kymmenen vuotta eli 19 -vuotiaaksi jotenkin särähtävät...yläasteelta kun pääsi lukioon, niin homma muuttui lähinnä sanalliseksi nälvinnäksi, joka sekin tietty hieman sattui ja masensi. Pääsin tosin työelämään jo lukion aikana, joten moinen ei enää kauheasti painanut.

Nämä vassaritha...anteeksi...silakathan ovat kuulemma seuraavanlaisia:

Lainaus
Silakkaliike on rauhanomainen liike jakamattoman ihmisarvon, luonnon, tieteen, yhdenvertaisuuden ja syrjimättömyyden puolesta. Toimimme vastavoimana fasismille, rasismille, ilmastodenialismille sekä syrjiviin jakolinjoihin pyrkivälle politiikalle ja ilmapiirille. Jos jaat arvomaailmamme ja haluat olla osa parvea, tervetuloa Silakkaliikkeeseen!
[/i]

Tuon kun kääntää täsmälleen toisinpäin, niin ollaan lähellä koko Kosken ja mätäsilakoiden todellista luonnetta. Tuosta arvomaailmasta mielelläni kuulisin lisää...
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

Kallan

• Jäsen^^^
  • Liked: 5584
  • Panda nimeltä Kallan.
« Vastaus #1755 : 01.08.2023, 09:23:58 »
---snip---
Nämä vassaritha...anteeksi...silakathan ovat kuulemma seuraavanlaisia:

Lainaus
Silakkaliike on rauhanomainen liike jakamattoman ihmisarvon, luonnon, tieteen, yhdenvertaisuuden ja syrjimättömyyden puolesta. Toimimme vastavoimana fasismille, rasismille, ilmastodenialismille sekä syrjiviin jakolinjoihin pyrkivälle politiikalle ja ilmapiirille. Jos jaat arvomaailmamme ja haluat olla osa parvea, tervetuloa Silakkaliikkeeseen!

Tuon kun kääntää täsmälleen toisinpäin, niin ollaan lähellä koko Kosken ja mätäsilakoiden todellista luonnetta. Tuosta arvomaailmasta mielelläni kuulisin lisää...

Eli todellinen versio Silakkaliikkeen kuvauksesta menisi jotakuinkin siis näin?

Lainaus
Silakkaliike on sotaisa liike poliittisen vakaumuksen perusteella jaetun ihmisarvon, luonnon tuhoamisen, epätieteellisten uskomusten, monenvertaisuuden ja poliittisen vakaumuksen perusteella tapahtuvan syrjinnän ja erimielisten ihmisten syrjinnän puolesta. Edistämme toiminnallamme tosiasiallisesti fasismia vaikka virallisesti muka vastustamme sitä, suosimme ei-valkoisia täysin avoimesti toiminnassamme ja vihaamme persuja sekä muita väärämielisiä valkoisia, uskomme suorastaan kulttimaisesti ilmastonmuutos-aatteeseen ja takaamme, että varmasti syrjimme kaikkia joita saamme päähämme kutsua "natseiksi". Lisäksi olemme ilmapiiriltämme henkisesti poikkeuksellisen ikävän myrkyllinen, jossa sinun on parempi olla samaa mieltä asioista, tai muuten lennät ryhmästä pihalle. Jos ryhmän yleinen mielipide jostain käsittämättömästä syystä muuttuisikin 180 astetta jonkin asian osalta toiseen suutaan, omaksut aatemaailman kritiikittömästi. Siihen asti olemme teennäisen ystävällisiä ihmisiä toisillemme. Jos jaat arvomaailmamme ja haluat olla osa parvea, tervetuloa Silakkaliikkeeseen!

Nyt kun miettii, niin tuo olisi se realistinen kuvaus miten mikä tahansa keskimääräinen punavihreiden dominoima organisaatio toimii. Pienikin erimielisyys voi aiheuttaa ryhmästä poissulkemisen tai muuta vastaavaa (ei toki Hommakaan nyt ihan immuuni tälle ole, mutta tilanne ei ole lähimainkaan niin paha).

Oman kokemuksen perusteella punavihreät organisaatiot ovat harvinaisen myrkyllisiä ilmapiiriltään, kun "ilmiannon" kulttuuri tuntuu olevan osa sitä - onko toinen varmasti nyt uskollinen sille ja sille asialle. Silakkaliikekin taisi mädäntyä sisäisesti vain muutamissa vuorokausissa, kun normaalisti siinä menee paljon pidempään. Mutta ei ihme, kun Koski ja muut olivat perustamassa sitä. Se, miksi kukaan moisessa organisaatiossa viihtyy, menee kieltämättä yli ymmärrykseni.

Muokkaus: Oikoluku epäonnistui. Poistettu "[/i]", mikätahansa --> mikä tahansa
« Viimeksi muokattu: 01.08.2023, 10:10:15 kirjoittanut Kallan »

Pentecost

• Jäsen^^^
  • Liked: 9537
  • Hummeriälykkö
« Vastaus #1756 : 01.08.2023, 09:58:09 »
No, noinhan se kommunismi toimii. Pikku piiri päättää niiden toisten puolesta, mikä on tavoite.

Lainaus
Having come to power in October 1917 by means of a coup d'état, Vladimir Lenin and the Bolsheviks spent the next few years struggling to maintain their rule against widespread popular opposition. They had overthrown the provisional democratic government and were inherently hostile to any form of popular participation in politics. In the name of the revolutionary cause, they employed ruthless methods to suppress real or perceived political enemies. The small, elite group of Bolshevik revolutionaries which formed the core of the newly established Communist Party dictatorship ruled by decree, enforced with terror.

This tradition of tight centralization, with decision-making concentrated at the highest party levels, reached new dimensions under Joseph Stalin. As many of these archival documents show, there was little input from below. The party elite determined the goals of the state and the means of achieving them in almost complete isolation from the people. They believed that the interests of the individual were to be sacrificed to those of the state, which was advancing a sacred social task. Stalin's “revolution from above” sought to build socialism by means of forced collectivization and industrialization, programs that entailed tremendous human suffering and loss of life.

Although this tragic episode in Soviet history at least had some economic purpose, the police terror inflicted upon the party and the population in the 1930s, in which millions of innocent people perished, had no rationale beyond assuring Stalin's absolute dominance. By the time the Great Terror ended, Stalin had subjected all aspects of Soviet society to strict party-state control, not tolerating even the slightest expression of local initiative, let alone political unorthodoxy. The Stalinist leadership felt especially threatened by the intelligentsia, whose creative efforts were thwarted through the strictest censorship; by religious groups, who were persecuted and driven underground; and by non-Russian nationalities, many of whom were deported en masse to Siberia during World War II because Stalin questioned their loyalty.

Although Stalin's successors also persecuted writers and dissidents, they used police terror more sparingly to coerce the population, and they sought to gain some popular support by relaxing political controls and introducing economic incentives. Nonetheless, strict centralization continued and eventually led to the economic decline, inefficiency, and apathy that characterized the 1970s and 1980s, and contributed to the Chernobyl' nuclear disaster. Mikhail Gorbachev's program of perestroika was a reaction to this situation, but its success was limited by his reluctance to abolish the bastions of Soviet power—the party, the police, and the centralized economic system—until he was forced to do so after the attempted coup in August 1991. By that time, however, it was too late to hold either the Communist leadership or the Soviet Union together. After seventy-four years of existence, the Soviet system crumbled.

https://www.loc.gov/exhibits/archives/intn.html
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

Kauhea Ihmismäinen Otus

• Jäsen^^^
  • Liked: 2126
  • VKKHM eli Paheksuttavuuden Kuningasvärisuora
« Vastaus #1757 : 08.08.2023, 18:48:35 »

Aikamoiset meltdownit päällä jo muutaman X-viikon jälkeen: "Kaapista" autistina ulos tullut Johannes :silakka: Koski muijineen vs Rödvin Laine, Ilkka Kivi ja muu vasensuvaitsevaisto. Sentään kuultiin joku epäsuora kehu Johannekselta oikeistosta.

Veikkauksia kauanko ennen kuin menee X kiinni?
« Viimeksi muokattu: 08.08.2023, 18:52:33 kirjoittanut Kauhea Ihmismäinen Otus »
Pienetureiällinen lesbotransnainen

Mäyräkoira

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
« Vastaus #1758 : 08.08.2023, 20:34:27 »
Hän käytti sanaa "skene". Mieleen tulee jokin ske-skene.

Onkohan suursilakka jokin omiensa, oman elämänsä Marco de Wit?

Muutenkin rupeaa touhut olemaan samanlaisia, noillahan on esimerkiksi "natsikytät" ja toisella puolella on sitten "polpo".

Jotain autismikaappia mielenkiintoisempi on se, hän on nyt avoimesti tullut ulos vasemmistokaapista. Eikös silakkaliikken pitänyt olla alunperin kaikille? No näkihän sen nyt jo heti alusta, mikä on pelin henki.  8)

Mikäs olikaan se laki, jonka mukaan kaikki järjestöt jotka eivät ole oikeistolaisia, muuttuvat ennenpitkää vasemmistolaisiksi?

Halonen ei ollut huono presidentti, vaan paha presidentti. Hän oli tarkoituksellisesti paha, ja siinä mitä hän tarkoituksellisesti teki, hän oli varsin hyvä.

-PPT-

P

• Jäsen^^^
  • Liked: 24836
« Vastaus #1759 : 08.08.2023, 21:07:17 »
^ "Vassi"? Nyt on Koski vasentunut? Huipun jälkeen taas pohjilla?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

viisitoista

• Jäsen^^^
  • Liked: 5999
« Vastaus #1760 : 08.08.2023, 21:24:51 »
No, voimme nähdä että Herra Silakka yrittää olla ihan oikea militantti - ja täten päätyy nopasti sellaiseen kuluttavaan ja turhauttavaan riitelyyn aatetoverien kanssa joka lienee liiankin tuttua Suomen pienen äärioikeisto-skenen jäsenille:

https://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/WeAreStrugglingTogether

Totti

• Jäsen^^^
  • Liked: 39619
« Vastaus #1761 : 08.08.2023, 22:25:47 »
No, voimme nähdä että Herra Silakka yrittää olla ihan oikea militantti - ja täten päätyy nopasti sellaiseen kuluttavaan ja turhauttavaan riitelyyn aatetoverien kanssa joka lienee liiankin tuttua

Vassarit päätyy ennemmin tai myöhemmin aina riitelemään sisäisesti. Syy lienee se sama, jonka takia he riitelevät kaikkien muidenkin kanssa: aatteellinen puhtaus ja siihen liittyvä lokerointi.

Vasemmistolaisten ongelma on se, että jokainen luulee edustavansa aitoa sosialistista ihannemaailmaa. Sen takia syntyy hyvin nopeasti kiistoja siitä, kenen sosialismi on oikein ja parasta. Siitä alkaa sitten syyttelyä vääräuskoisuudesta ja porukka hajoaa fraktioihin eri voimahenkilöiden ympärille.

Vassarithan ovat pääasiassa aika nuoria ja elämänkokemattomia, joten asiaan liittyy myös nuoruuden levottomuus, jonka perusteella halutaan välittömästi muutoksia yhteiskuntaan. Demokraattisen prosessin hitaus ja debatti ei sen takia sovi vassareille kovin hyvin, vaan pyritään muuttamaan politiikkaa erinäisillä ulkoparlamentaarisilla menetelmillä aina painostuksesta väkivaltaan.

Kaksi- ja kolmekymppiset sosialistihan luulevat nähneensä koko elämän kirjon ja tietävän miten toimiva yhteiskunta pitäisi rakentaa. Mitä turhia siis tuhlaa aikaa debattiin ja äänestämiseen kun heillä on jo kaikki selvillä; eikö porvarit perkele ymmärrä, mikä kaikkea upeaa sosialismi on heille tarjoamassa?!

Eli se mikä alkaa ajatuksella "ollaan kaikki kavereita ja luodaan yhdessä parempi maailma", tyyliin Silakkaliike, päätyy nopeasti puritaanisiin kiistoihin, liikkeen hajoamiseen ja vaihtelevan radikaaleihin fraktioihin.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
 - kansanviisaus

Äpyli

• Jäsen^^^
  • Liked: 2884
« Vastaus #1762 : 09.08.2023, 10:29:44 »
Eli se mikä alkaa ajatuksella "ollaan kaikki kavereita ja luodaan yhdessä parempi maailma", tyyliin Silakkaliike, päätyy nopeasti puritaanisiin kiistoihin, liikkeen hajoamiseen ja vaihtelevan radikaaleihin fraktioihin.

Taisin joskus asiasta kirjoittaakin mutta uusinta ei ole pahaksi ja se oikeastaan vahvistaa sitä mitä yllä kirjoitit. Olen vuosien ajan seuraillut kotimaisia vaalikonevastauksia ja niissä usein toistuu sama ilmiö. Vasemmistossa vaalikonevastausten lähtökohta on se, kuinka haluttaisiin asioiden olevan. Keskellä ja oikeistossa lähtökohta on enemmän painottunut vallitseviin tosiasioihin ja ongelmiin. Molempia voidaan tietysti kuvata omalla tavallaan ratkaisukeskeisiksi eikä kumpikaan ole sinänsä väärin, mutta silti itse näen näissä kahdessa lähestymistavassa ison eron. Yleisesti voidaan sanoa, että mikäli lähtökohta on voimakkaasti se kuinka asioiden pitäisi tulevaisuudessa olla, on kovin helppo pettyä politiikkaan. Koska jokaisella on oma, syvästi henkilökohtainen käsityksensä paremmasta maailmasta ja käsitykset eroavat toisistaan, löyhässä ryhmässä tästä väistämättä seuraa kilpajuoksu vaihtoehtojen suhteen. Vahvin argumentti ei välttämättä voita, vaan se joka jaksaa toistaa argumenttiaan eniten.

Kallan

• Jäsen^^^
  • Liked: 5584
  • Panda nimeltä Kallan.
« Vastaus #1763 : 09.08.2023, 21:00:55 »
---
Vassarithan ovat pääasiassa aika nuoria ja elämänkokemattomia, joten asiaan liittyy myös nuoruuden levottomuus, jonka perusteella halutaan välittömästi muutoksia yhteiskuntaan. ---

Kaksi- ja kolmekymppiset sosialistihan luulevat nähneensä koko elämän kirjon ja tietävän miten toimiva yhteiskunta pitäisi rakentaa. Mitä turhia siis tuhlaa aikaa debattiin ja äänestämiseen kun heillä on jo kaikki selvillä; eikö porvarit perkele ymmärrä, mikä kaikkea upeaa sosialismi on heille tarjoamassa?!
---

Nämä uudet vassarit eivät ilmeisesti pahemmin ole perehtyneet - osan yliopistollisesta koulutuksesta huolimatta - historiaan ja mitä heidän edeltäjänsä ovat tehneet. Jotenkin mystisesti ilmeisesti näyttäisivät ajattelevan, että maailma on puhtaasti pahojen porvarien tekojen tulosta ja ilmeisesti eivät ole kuulleetkaan, että SDP, vasemmistoliitto edeltäjineen, SKP yms. ovat olleet olemassa kauan ennen heitä.

Myöskin punapääoman romahduksen taustat ovat heille ilmeisesti täysin tuntemattomia. Liekö syynä se, että nykyään yleissivistystä tosiasiallisesti halveksitaan vasemmistolaisissa piireissä mutta sitä ei myönnetä ääneen?

Kauhea Ihmismäinen Otus

• Jäsen^^^
  • Liked: 2126
  • VKKHM eli Paheksuttavuuden Kuningasvärisuora
« Vastaus #1764 : 14.08.2023, 18:01:19 »

Veikkauksia kauanko ennen kuin menee X kiinni?

jaa sinne vissiin meni.  On kyllä jo melkein saavutus jos onnistuu tulemaan "ajetuksi" ulos twitteristä omien toimesta varsinkin kun on estänyt kaikki muut.
Pienetureiällinen lesbotransnainen

simppali

• Jäsen^^^
  • junior koodari
« Vastaus #1765 : 14.08.2023, 19:26:38 »
Voipi olla, että Kosken päätökseen on vaikuttanut jotkut ulkopuoliset tekijät?,,,laitteli sen verran hapokasta "asepornoa" jokunen aika sitten.

pugisti

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 493
« Vastaus #1766 : 14.08.2023, 19:42:14 »
Voipi olla, että Kosken päätökseen on vaikuttanut jotkut ulkopuoliset tekijät?,,,laitteli sen verran hapokasta "asepornoa" jokunen aika sitten.
🤔
Ketään meitä muita ei tietenkää kiinnosta yhtään mikä syy taustalla.... Tämähän on ihan kuules Simppali kiusantekoa 🤣🤣pidetään hulluja jännityksessä 😎

Mäyräkoira

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
« Vastaus #1767 : 14.08.2023, 20:22:56 »
Lainaus
On kyllä jo melkein saavutus jos onnistuu tulemaan "ajetuksi" ulos twitteristä omien toimesta varsinkin kun on estänyt kaikki muut.

Ehkä ne muut omat ovat nähneet, että tyypillä ei ole kaikki aivan kunnossa.

Jokin epävakaus herraa kyllä vaivaa. Oli oikea päätös. No kaikkea hyvää vain hänen perheelleen. Toivottavasti hän ei kiusaa heitä, niin kuin somessa usutti silakat toisten kimppuun.

-PPT-

Kni

• Jäsen^^^
  • Liked: 19362
  • Kertaluonteinen ja ainutlaatuinen yksittäistapaus.
« Vastaus #1768 : 21.08.2023, 10:40:56 »
Johannesta ollaan savustamassa ulos silakoista, mutta perustajan heittäminen ulos ei olekaan ihan yksinkertaista. Toivottavasti Supo on tehtäviensä tasalla, ennen kuin sattuu jotakin. Taitaa silakkaparvi olla hajoamassa.

Lainaus
Viime aikoina on Silakkaliikkeen yhden perustajan ja näkyvimmän toimijan Johannes Kosken ympärillä vellonut jonkinasteinen kohu. Kaikki alkoi, kun Koski postasi viestintäpalvelu X:ään väkivaltaan ja aseisiin ihannoivasti suhtautuvan viestin sekä kuvan. Senkin jälkeen Kosken toiminta on ollut hämmentävää ja moni on perustellusti pitänyt hänen viestintäänsä häiritsevänä. Liike ei jaa Kosken kaikkia näkemyksiä ja hän viestii puhtaasti omana itsenään. Koski ei myöskään ole ollut Silakkaliikkeen alkuaikojen jälkeen aktiivisesti mukana liikkeen toiminnassa. Me liikkeen nykyiset aktiivit suhtaudumme kielteisesti väkivaltaan ja häiriköintiin.
Silakkaliikkeen ylläpidon sekä aktiivien puolesta,
Toni Lehikoinen, Kati Härkönen ja Katriina Valli
https://www.facebook.com/groups/Silakkaliike/posts/1494612831301822?locale=fi_FI

Lainaus
Jarno
Johannes Koski on yksinvaltaisesti poistanut tämän tiedotteen laatijoilta eli Toni Lehikoiselta, Kati Härköseltä ja Katriina Vallilta ylläpito-oikeudet. Samalla hän poisti tämän tiedotteen ryhmästä.

Palautin julkaisun hetkellisesti, mutta todennäköisesti Koski poistaa tämän julkaisun uudelleen. Toivottavasti tieto tapauksesta leviää mahdollisimman laajalle sitä ennen.

Lainaus
Erittäin kaivattu irtiotto, kiitos tästä tiedotteesta. Sanoisin että olisi hyvä että Johannesta pyydettäisiin poistumaan myös ylläpidosta niin ei olisi turhana painolastina hyvälle liikkeelle.

Lainaus
Sanna
Petteri
ainakin joskus aikaisemmin ei ole ollut teknisesti mahdollista poistaa ryhmän perustajaa, ellei hän itse vapaaehtoisesti luovu ryhmän "omistajuudesta

Lainaus
Petteri
Sanna
Siinä tapsuksessa hänelle täytyy sanoa "ole hyvä ja eroa ryhmästä

Lainaus
Tessa
Mä olen jaksanut Johannesta puolustaa vaikka hän ei minun lempiaktivistini ole milloinkaan ollut, liian performatiivista menoa mun makuun.
Perustajajäsen Kosken ego on selkeästi liikettä suurempi kun hän ei suostu väistymään vaikka suunta ei enää ole sama.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

l'uomo normale

• Jäsen^^^
  • Liked: 13003
  • Je suis. Sivistysporvari. Ihmisenä ja kuluttajana.
« Vastaus #1769 : 21.08.2023, 11:08:04 »
Johannesta ollaan savustamassa ulos silakoista, mutta perustajan heittäminen ulos ei olekaan ihan yksinkertaista. Toivottavasti Supo on tehtäviensä tasalla, ennen kuin sattuu jotakin. Taitaa silakkaparvi olla hajoamassa.

Opetusministeriö voisi antaa pikku avustuksen, muutama tuhat euroa, silakoille, jolla summalla Koski ostettaisiin eläkkeelle silakoista ja luopumaan ylläpitäjän oikeuksistaan. Suostuisikohan Koski sellaiseen? Rahallahan yleensä kaikki selviää.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Tagit: