...oli siellä jotain selkeääkin.
Suomessa on, aivan oikein, korostettu vähemmistöjen oikeuksia ja suojattu niitä.
Seuraavassa lauseessa puhuttiin yksilön loukkaamattomuuden suojasta, ja kuinka se sitten on sama kaikille.
Vähemmistö kuitenkin koostuu ihmisistä, ja jos vähemmistön ihmisillä on korostetut oikeudet, niin se tarkoittaa sitä, että niillä jotka eivät kuulu tämän korostuksen piiriin on korostamattomat oikeudet, joka tarkoittaa vähemmän oikeuksia, ja joka tarkoittaa eriarvoisuutta.
...
Puheessa ei ollut mitään heille eilä heistä, jotka sivuutetaan juhlapuheissa. Valitettavasti. HeltsinkinHerrojen murheet on taas kovin isoja ja niistä riittää juttua.
Noh, puhutaan nyt sitten Herrojen jutuista:
- Ilmastonmuutoksen kritiikkiä ei huomioitu, eikä USAn tai Kiinan asennemuutosta aiheeseen. Onko siinä vain oma politiikkamme totuus ja muut näkemykset valetta?
- vähemmistöaihe, josta yllä lainasin kommenttia. Jatkan vähän:
Jos me kaikki olisimme vain yksilöitä ja samoin oikeuksin, olisimme tasa-arvoisia.
- nyt kun vähemmistöillä on erityisoikeudet, yksilöt ovatkin äkisti itsensä sijaan ryhmänsä edustajia. Erioikeudet tulevat yksilöiden ryhmäytymistä erillisiksi rinnakkaisyhteiskunniksi joissa ryhmissä olevat ovat keskenään tasa-arvoisia.. mutta toisiin verrattuna heillä ryhmänä on enemmän "ryhmäoikeuksia".
Jos haluaa tukea sitä, että yhteiskunnassa ei varmasti ole rinnakkaisyhteiskuntia joissa yksilöiden lisäksi joillakin on "ryhmäoikeuksia", niin on pakko vastustaa maahanmuuttoa. Koska nyt ei ole muuta vaihtoehtoa. Kuitenkaan mikään ei estäisi yksilöitä koskevien lakien tekemistä niin, että ne kattavat vähemmistöoikeudetkin esim:
- yksilöä ei saisi pilkata ihonvärin tai uskontonsa takia.
Ei siinä tarvi ryhmää mihinkään hajottamaan yhteiskuntaa saarekkeisiin niin että lakien takia nyt yksilöt on alettu näkemään pääasiassa ryhmänsä edustajina.
Kun ensin itse lainsäädäntö tehdään niin että yhteiskuntaa jaetaan jyrkästi (vähemmistö/enemmistö)ryhmiin... niin eikö ole vähän hassua valitella sitä miksi yhteiskunta jakautuu niihin ryhmiin ja käy toisiaan vastaan? Te, hyvät poliitikot, olette itse työntäneet yhteiskuntaa siihen suuntaan - vaikka toisessa lauseessa itseänne kiittelettekin lainsäädäntötaidoistanne.
Eli yhteenvetona: poliittinen eliitti näkee laatimansa lait erinomaisina ja kiittää itsrään - mutta valittelee ja osa jopa itkee sitten niiden itse laatimiensa lakien seurauksia eli sitä yhyeiskuntaa minkä itse loivat.
Olisitte tehneet paremmat lait ja parempia polittisia päätöksiä - sen sijaan että keskitytte vuorollaan siihen kuinka kovin raskaita Pääministerin ja muiden Herrojen työt on... ja kuinka p*skaa on suuttunut ja vihapuheinen kansa. Kysymättä taaskin jää, miksihän?