UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: Homman suuri ja kaikenkattava kaupunki- ja liikennesuunnitteluketju  (Luettu 426091 kertaa)

Murkula

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 020
  • Liked: 1462
  • Blackpilled
Voithan sinä siitä tarjota 50 euroa, mutta silti järjestelyssä vaikutusmahdollisuudet edes aluetasolla ovat silti pienet. Laitteita jotka olisivat levittäneet näitä avaimia pitäisi olla järjestellyt keskeisille paikoille paljon ja käytännössä järjestellä avainten levitystä mielenkiintoisilla tavoilla.

-naps-
Juuri se lieneekin suurin ongelma, että ongelmasta todellakin pitäisi saada suuri, ennen kuin sitä edes havaittaisiin. Niin monta isoa kusetusta on tämän varjolla saatu läpi, että koko korona vilkku voisi olla heti putkeen koodattu virheelliseksi ja heitellä ilmoituksia randomilla, ilman että kukaan huomaisi tai välittäisi mitään. Niin naurettava on Koronapaniikin selitys ja peittämisvoima massoissa.


Vaan sen sijaan autojen GPS-paikannus, se onkin sitten eriasia. Nimittäin gepsiä kun nyt on varsin helppo häiritä ja sekoittaa. Tarvitaan vain yksi satasen Kiinalainen häritisin, jonka ongelmana on toki se, että se loistaa olinpaikkansa kuin majakka. Mutta sanotaan satakunta häiriölaitetta pitkin pääkaupunkia, heräilemässä randomilla, niin muuttuu nopeasti vaikeaksi, varsinkin kun tuollasen voisi sitoa vaikka Kissan selkään.

Tämä siis, jos edes paikkatieto ja tilastointimenetelmät olisivat Suomessa muutenkaan riittävällä tasolla. Satun nimittäin tietämään, että esim. HSL:n täysvalvottun bussiliikenteen data on sekin sitä luokkaa, että yksi bussi käy sen mukaan jatkuvasti saaressa, johon ei ole edes siltaa ja toisen keskinopeus on about 200 km tunnissa.

Niinpä ja tätä jota ei saada parissa bussissa toimimaan Hesassa, siis yritetään koko Suomessa kattavasti kaikkii autoihin ja riittävän uskottavana lainvoimaiseksi veroautomaatiksi? Onko siis tämänkään projekti sittenkään todellinen uhka millekkään muulle, kuin valtion kassalle?
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Yhteiskuntamme tuhoava epidemia ei ole Korona, vaan krooninen uutis- ja ilmoitusriippuvuus, sekä näiden liikakäytöstä johtuvat aivovauriot.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe

Titus

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 8 323
  • Liked: 10021
Helsingin ympäristön raiskaajat #1 uuden alueen tuhoamisen parissa:

Lainaus
Vallisaareen ja Kuninkaansaareen halutaan rakentaa majoitusta, Helsingin luonnon­suojelu­yhdistys on valittanut alueen kaavasta
Yhdistys on valittanut kaavasta Helsingin hallinto-oikeuteen.

HELSINGIN luonnonsuojeluyhdistys on valittanut Vallisaaren ja Kuninkaansaaren asemakaavasta, jonka Helsingin kaupunginvaltuusto hyväksyi elokuun lopussa.

Yhdistys valitti kaavasta Helsingin hallinto-oikeuteen. Se pitää kaavaa uhkana saarten luonto- ja kulttuuriarvojen muodostamalle ainutlaatuiselle historialliselle kokonaisuudelle.

HELSINKI haluaa Vallisaaren ja Kuninkaansaaren luonto- ja kulttuurimatkailuun sekä virkistyskäyttöön. Saaret sijaitsevat 20 minuutin laivamatkan päässä Helsingin kauppatorilta, Suomenlinnan naapurissa. Uutta rakentamista on kaavailtu Vallisaaren koillisosaan sekä Kuninkaansaaren pohjoisosaan.

Luonnonsuojeluyhdistyksen mielestä Kuninkaansaaren pohjoisosaan suunnitteilla oleva mökkikylä pirstoisi vanhaa metsää alueella. Se kritisoi myös Vallisaaren koillisosan uudisrakennussuunnitelmia.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006668804.html

Korona on jossain toisella planeetalla. Ei sellaista voi sattua koivun ja tähden alla.

no future

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 668
  • Liked: 1634
Tuota uutta kaavaahan vastusti Vasemmistoryhmä ja puolet vihreistä. Kaikki muut kannattivat Vallisaaren rakentamista.

Titus

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 8 323
  • Liked: 10021
Tuota uutta kaavaahan vastusti Vasemmistoryhmä ja puolet vihreistä. Kaikki muut kannattivat Vallisaaren rakentamista.

Aivan, tällä kertaa en tarkoittanut heitä vaan tuota kaavoitusintoa jolla katetaan jatkuvasti rakentamatonta ja osittain vielä luonnonvaraista aluetta. Pitäisi keskittyä purkamaan esim teollisuushalleja ja vanhoja toimistotaloja ym jo aikansa keskustan alueella elänyttä tehotonta infraa ja rakentaa niiden sijalle uusia taloja paremmin palveluin.

Ranta-alueet, saaret ja puistoalueet pitäisi jättää väliin ihan tulevien sukupolvien takia. Varsinkin saarissa ja ranta-alueilla käy helposti ns saarelta seuraavaan ilmiö.
Korona on jossain toisella planeetalla. Ei sellaista voi sattua koivun ja tähden alla.

pyrokatti

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 254
  • Liked: 1129
  • Äärikansallismielinen oikeistopopulisti
Väylävirasto on saanut valmiiksi Helsinki-Turku nopean ratayhteyden hankearvioinnin. Mikään vaihtoehdoista ei selvityksen mukaan ole kannattava, ja niiden vaikutus liikenteen päästöihin on pieni. Tässä ei todennäköisesti huomioda rakentamisen aiheuttamia päästöjä. Toisaalta jopa nopea yhteys on kannattavampi kuin toveri Marinin ylistetty elvytyspaketin neuvottelutulos; "osta 3, maksa 8" (0,38).

Lainaus käyttäjältä: Väylävirasto
Väyläviraston hankearviointi Helsingin ja Turun välisen nopean junayhteyden vaihtoehdoista on valmistunut.

Helsingin ja Turun välisen nopean junayhteyden tavoitteena on lyhentää Helsingin ja Turun välistä matka-aikaa ja laajentaa näiden kaupunkien työssäkäynti- ja työmarkkina-alueita. Hanke mahdollistaa myös Helsingin seudun lähijunaliikenteen palveluiden laajentamisen sekä Salo-Turku välisen lähijunaliikenteen.

Hankearvioinnissa verrataan kolmea eri hankevaihtoehtoa vertailuvaihtoehtoon. Vertailuvaihtoehtoon Ve 0+ sisältyy ylläpitäviä toimia nykyisellä Rantaradalla (59 milj. euroa), Espoon kaupunkirata Leppävaaran ja Kauklahden välillä (275 milj. euroa) sekä Turun ratapihan ja Kupittaa–Turku-kaksoisraiteen muutostyöt (60 milj. euroa).

Vertailuvaihtoehtojen investointikustannukset perustuvat aikaisempiin selvityksiin ja kaikki kustannukset on esitetty tässä tiedotteessa tulevaisuuden hintatasoon.

Kaksi vaihtoehtoa parantaa nykyistä Rantarataa

Nykyiseen Karjaan kautta kulkevaan Rantarataan perustuvia hankevaihtoehtoja on kaksi. Vaihtoehdossa Ve R1 tehdään pieniä oikaisuja ja nopeutuksia sekä kaksoisraide välille Salo–Hajala (kustannusarvio 94 milj euroa). Tähän vaihtoehtoon sisältyvät toimet parantavat kaukojunien aikatauluvarmuutta ja lyhentävät matka-aikaa Helsingin ja Turun välillä 5-7 minuuttia.

Vaihtoehdossa Ve R2A Rantarata toteutetaan kokonaan kaksiraiteisena (kustannusarvio 2,2 mrd euroa). Kaukojunatarjontaa on mahdollisuus lisätä ja matka-aika lyhenee 10-12 minuuttia. Tarkastelun perusteella vaihtoehto on kuitenkin ratainfraltaan ja liikennetarjontaan ylimitoitettu matkustajamääriin ja hyötyihin nähden.

Nopean junayhteyden vaihtoehto

Varsinainen Helsingin ja Turun välisen nopean junayhteyden vaihtoehto Ve ESTU sisältää uuden Espoo–Salo-oikoradan ja kaksiraiteisen Salo–Turku-välin (kustannusarvio 3,4 mrd euroa). Junatarjontaa voidaan lisätä merkittävästi ja matka-ajat nopeutuvat 30-33 minuuttia. Salon ja Turun välillä kaksoisraiteen linjaukselle on vaihtoehtoja Piikkiön oikaisun sekä muutaman pienemmän oikaisun kohdalla.

Vaihtoehto Ve ESTU mahdollistaa Helsingin ja Lohjan sekä Salon ja Turun välisen lähijunaliikenteen käynnistymisen ja maankäytön kehittämisen lähijuna-asemien ympäristössä. Erityisesti Helsingin seudun lähijunaliikenteen käyttäjät hyötyvät tästä vaihtoehdosta.

Hankearvioinnissa on oletettu, että suunnitelmien mukainen lähijunaliikenne Helsingin ja Lohjan välillä toteutuu ja Rantaradalle jää nykyisen kaltainen lähijunaliikenne.

[...]
Hankkeen vaikutukset liikenteen päästöihin ovat myönteisiä, mutta hyvin pieniä.
[...]

Hankkeen vaiheistus perusteltua

Hankearvioinnissa mukana olleet vaihtoehdot eivät ylitä yhteiskuntataloudellista kannattavuusrajaa 1,0. Hankkeen kannattavuus paranee, mikäli matkustajia on ennakoitua enemmän.

Koska hankekokonaisuuden kustannukset ovat suuret, osuuksien toteuttaminen kannattavuusjärjestyksessä on perusteltua. Espoon kaupunkiradan ja Kupittaa–Turku-kaksoisraideosuuden jälkeen seuraavaksi kannattavin osa on Rantaradan parantaminen Ve R1, jonka hyöty-kustannussuhde on 0,70. Tässä vaihtoehdossa toteutettavat osuudet, kuten kaksoisraide välillä Salo–Hajala, hyödyttää myös uuteen Espoo–Salo-oikorataan perustuvaa vaihtoehtoa Ve ESTU.

Varsinaisen Helsingin ja Turun välisen nopean junayhteysvaihtoehdon Ve ESTU, joka perustuu uuteen Espoo–Salo-oikorataan ja Salo–Turku-kaksoisraiteeseen, hyöty-kustannussuhde on 0,44. Vaihtoehdon kannattavuus paranee, kun Salo-Turku kaksoisraiteen osuutta rakennetaan vaiheittain, ennen Espoo-Salo-oikorataa. Espoo-Salo-oikoradan rakentaminen mahdollistaa junamäärien lisäämisen ja matka-ajan merkittävän lyhentämisen Helsingin ja Turun välillä.

Nykyisen Rantaradan kaksiraiteistamisen Ve R2A hyöty-kustannussuhde on 0,04.
"Valtio on huolestunut byrokratian voimakkaasta kasvusta. Tilannetta pohtimaan on asetettu komitea" - Ajan henki, Juice Leskinen Slam

kelloseppä

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 049
  • Liked: 2801
...
HELSINKI haluaa Vallisaaren ja Kuninkaansaaren luonto- ja kulttuurimatkailuun sekä virkistyskäyttöön. Saaret sijaitsevat 20 minuutin laivamatkan päässä Helsingin kauppatorilta, Suomenlinnan naapurissa. Uutta rakentamista on kaavailtu Vallisaaren koillisosaan sekä Kuninkaansaaren pohjoisosaan.
...

Kyseisten saarten luonnon ainakin muinoin varsin hyvin tuntevana ei voi muuta todeta kuin, että kaikki luontoarvot niissäkin saarissa tuhotaan, kun kommarit, raharikkaat ja tekovihreät ovat tekopyhästi samaa mieltä jostakin. Toki sama on jo osin toteutunut ja tulee toteutumaan täyden tuhon muodossa käytännössä kaikissa armeijan saarissa jollakin viiveellä, jahka armeija on saatu häädettyä saarelta. Oksettavaa kertakaikkiaan!

multa tulille

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 930
  • Liked: 1084
...
HELSINKI haluaa Vallisaaren ja Kuninkaansaaren luonto- ja kulttuurimatkailuun sekä virkistyskäyttöön. Saaret sijaitsevat 20 minuutin laivamatkan päässä Helsingin kauppatorilta, Suomenlinnan naapurissa. Uutta rakentamista on kaavailtu Vallisaaren koillisosaan sekä Kuninkaansaaren pohjoisosaan.
...

Kyseisten saarten luonnon ainakin muinoin varsin hyvin tuntevana ei voi muuta todeta kuin, että kaikki luontoarvot niissäkin saarissa tuhotaan, kun kommarit, raharikkaat ja tekovihreät ovat tekopyhästi samaa mieltä jostakin. Toki sama on jo osin toteutunut ja tulee toteutumaan täyden tuhon muodossa käytännössä kaikissa armeijan saarissa jollakin viiveellä, jahka armeija on saatu häädettyä saarelta. Oksettavaa kertakaikkiaan!

Näistä linnakesaarista on viime aikoina muodostunut jonkinlainen toiveiden tynnyri sekä yksityisille että yhteisöille. Mieleen tulee Kotkan Rankki, Rysäkari Hgin edustalla, nyt puheena olleet Vallisaari ja Kuninkaansaari sekä myytäväksi tuleva Isosaaren linnake. Rankista on tullut jonkinlainen taiteilijoiden huvilapalsta, Rysäkarin uudella isännällä onkin tosi laajat unelmat ja Valli ja Kuningas näytetään varustettavan jonkinlaisilla puolikolhoostisilla siirtolapuutarhamökeillä. Joskus linnakesaarilla käyneenä (muulloinkin kuin kesäpäivinä) tulee vaan mieleen, että ovatkohan saariin intoutuneet selvittäneet sen saarisssa asumisen todellisuuden ja siihen liittyvät muut muut tekijät, eikä vain sen kulkemisen vaan kaiken muunkin. Äkkiältään tulee mieleen eräässä Degerö-nimisessä saaressa oleva Kissingin alue, jossa Helsingin kaupungilla oli kasa huviloita, joista ei enää ole kuin rauniot jäljellä. Ja Degerö (suom. Laajasalo) on sentään pitkälti toistasataa vuotta ollut siltayhteyden päässä ja kuulemma tarkoitus on tuoda ratiovaunutkiin ihan Kissingin  viereen......

no future

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 668
  • Liked: 1634
...
HELSINKI haluaa Vallisaaren ja Kuninkaansaaren luonto- ja kulttuurimatkailuun sekä virkistyskäyttöön. Saaret sijaitsevat 20 minuutin laivamatkan päässä Helsingin kauppatorilta, Suomenlinnan naapurissa. Uutta rakentamista on kaavailtu Vallisaaren koillisosaan sekä Kuninkaansaaren pohjoisosaan.
...

Kyseisten saarten luonnon ainakin muinoin varsin hyvin tuntevana ei voi muuta todeta kuin, että kaikki luontoarvot niissäkin saarissa tuhotaan, kun kommarit, raharikkaat ja tekovihreät ovat tekopyhästi samaa mieltä jostakin. Toki sama on jo osin toteutunut ja tulee toteutumaan täyden tuhon muodossa käytännössä kaikissa armeijan saarissa jollakin viiveellä, jahka armeija on saatu häädettyä saarelta. Oksettavaa kertakaikkiaan!
Mihin noista kolmesta ryhmästä Turkkila ja muut kaavamuutosta kannattaneet persut kuuluvat?  Ilmeisesti kommareihin, kun sellaista ryhmää en muuten kannattajista löytänyt?

kelloseppä

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 049
  • Liked: 2801
...

Kyseisten saarten luonnon ainakin muinoin varsin hyvin tuntevana ei voi muuta todeta kuin, että kaikki luontoarvot niissäkin saarissa tuhotaan, kun kommarit, raharikkaat ja tekovihreät ovat tekopyhästi samaa mieltä jostakin. Toki sama on jo osin toteutunut ja tulee toteutumaan täyden tuhon muodossa käytännössä kaikissa armeijan saarissa jollakin viiveellä, jahka armeija on saatu häädettyä saarelta. Oksettavaa kertakaikkiaan!
Mihin noista kolmesta ryhmästä Turkkila ja muut kaavamuutosta kannattaneet persut kuuluvat?  Ilmeisesti kommareihin, kun sellaista ryhmää en muuten kannattajista löytänyt?

Kiitos viisastelusta.

Kaavamuutosta kannattaneet persut kuuluvat kommareihin, jotka kuvittelevat, että päästämällä ihmissaastalaumat luonnoltaan äärimmäisiin herkkiin ja luonnoltaan erittäin harvinaisin kohteisiin luotaisiin a) (henkistä) hyvinvointia koko yhteiskuntaan b) ja että luonnonsuojelua olisi se, että päästetään ihmissaastalaumat suojelukohteeseen. Voihan toki olla niinkin, että kaavamuutosta kannatteneilla persuile on syntynyt omituinen syvä tarve myötäillä raharikkaita tai tekovihreitä.

Vakavasti puhuen, en usko, että kaavamuutosta kannattaneet persut edes tiedostavat millainen äärimmäisen harvinainen kasvi- ja eläinlajisto ainakin eli vielä 30 vuotta sitten Vallisaaressa ja etenkin Kuninkaansaaressa ja oletettavasti eli vielä ainakin muutama vuotta sitten. Varmaankin ko. saarista on tehty luontoinventoineja tms. vastaavaa myös saarten siirryttyä siviilien hallintaan.

Melbac

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 244
  • Liked: 755
...
HELSINKI haluaa Vallisaaren ja Kuninkaansaaren luonto- ja kulttuurimatkailuun sekä virkistyskäyttöön. Saaret sijaitsevat 20 minuutin laivamatkan päässä Helsingin kauppatorilta, Suomenlinnan naapurissa. Uutta rakentamista on kaavailtu Vallisaaren koillisosaan sekä Kuninkaansaaren pohjoisosaan.
...

Kyseisten saarten luonnon ainakin muinoin varsin hyvin tuntevana ei voi muuta todeta kuin, että kaikki luontoarvot niissäkin saarissa tuhotaan, kun kommarit, raharikkaat ja tekovihreät ovat tekopyhästi samaa mieltä jostakin. Toki sama on jo osin toteutunut ja tulee toteutumaan täyden tuhon muodossa käytännössä kaikissa armeijan saarissa jollakin viiveellä, jahka armeija on saatu häädettyä saarelta. Oksettavaa kertakaikkiaan!

Näistä linnakesaarista on viime aikoina muodostunut jonkinlainen toiveiden tynnyri sekä yksityisille että yhteisöille. Mieleen tulee Kotkan Rankki, Rysäkari Hgin edustalla, nyt puheena olleet Vallisaari ja Kuninkaansaari sekä myytäväksi tuleva Isosaaren linnake. Rankista on tullut jonkinlainen taiteilijoiden huvilapalsta, Rysäkarin uudella isännällä onkin tosi laajat unelmat ja Valli ja Kuningas näytetään varustettavan jonkinlaisilla puolikolhoostisilla siirtolapuutarhamökeillä. Joskus linnakesaarilla käyneenä (muulloinkin kuin kesäpäivinä) tulee vaan mieleen, että ovatkohan saariin intoutuneet selvittäneet sen saarisssa asumisen todellisuuden ja siihen liittyvät muut muut tekijät, eikä vain sen kulkemisen vaan kaiken muunkin. Äkkiältään tulee mieleen eräässä Degerö-nimisessä saaressa oleva Kissingin alue, jossa Helsingin kaupungilla oli kasa huviloita, joista ei enää ole kuin rauniot jäljellä. Ja Degerö (suom. Laajasalo) on sentään pitkälti toistasataa vuotta ollut siltayhteyden päässä ja kuulemma tarkoitus on tuoda ratiovaunutkiin ihan Kissingin  viereen......
Olenko väärässä vai onko nämä haaveilijat ja muut jotka kovasti nyt haluvat helsingistä kaikkea mahdollista juuri junantuomia?.Itselleni ei tulisi mieleenkään lähteä asuttamaan noita saaria.Eihän noista välttämättä pääse edes pois jos vene menee rikki tms.Itselleni tulee mieleen noista heti joku suomenlinna jossa pitää pitää huolen siitä ettei myöhästy viimeisesti lautasta koska sitten ollaan yö siellä jos ei omista venettä/saa jotain tuomaan itseään sieltä pois.:)

/edit
Sinne menee se huoltotunneli mutta sitä kautta ei kai päästetään ketään manteerelle?.

Kallan

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 693
  • Liked: 1557
  • Panda nimeltä Kallan.
...
HELSINKI haluaa Vallisaaren ja Kuninkaansaaren luonto- ja kulttuurimatkailuun sekä virkistyskäyttöön. Saaret sijaitsevat 20 minuutin laivamatkan päässä Helsingin kauppatorilta, Suomenlinnan naapurissa. Uutta rakentamista on kaavailtu Vallisaaren koillisosaan sekä Kuninkaansaaren pohjoisosaan.
...

Kyseisten saarten luonnon ainakin muinoin varsin hyvin tuntevana ei voi muuta todeta kuin, että kaikki luontoarvot niissäkin saarissa tuhotaan, kun kommarit, raharikkaat ja tekovihreät ovat tekopyhästi samaa mieltä jostakin. Toki sama on jo osin toteutunut ja tulee toteutumaan täyden tuhon muodossa käytännössä kaikissa armeijan saarissa jollakin viiveellä, jahka armeija on saatu häädettyä saarelta. Oksettavaa kertakaikkiaan!

Näistä linnakesaarista on viime aikoina muodostunut jonkinlainen toiveiden tynnyri sekä yksityisille että yhteisöille. Mieleen tulee Kotkan Rankki, Rysäkari Hgin edustalla, nyt puheena olleet Vallisaari ja Kuninkaansaari sekä myytäväksi tuleva Isosaaren linnake. Rankista on tullut jonkinlainen taiteilijoiden huvilapalsta, Rysäkarin uudella isännällä onkin tosi laajat unelmat ja Valli ja Kuningas näytetään varustettavan jonkinlaisilla puolikolhoostisilla siirtolapuutarhamökeillä. Joskus linnakesaarilla käyneenä (muulloinkin kuin kesäpäivinä) tulee vaan mieleen, että ovatkohan saariin intoutuneet selvittäneet sen saarisssa asumisen todellisuuden ja siihen liittyvät muut muut tekijät, eikä vain sen kulkemisen vaan kaiken muunkin. Äkkiältään tulee mieleen eräässä Degerö-nimisessä saaressa oleva Kissingin alue, jossa Helsingin kaupungilla oli kasa huviloita, joista ei enää ole kuin rauniot jäljellä. Ja Degerö (suom. Laajasalo) on sentään pitkälti toistasataa vuotta ollut siltayhteyden päässä ja kuulemma tarkoitus on tuoda ratiovaunutkiin ihan Kissingin  viereen......
/edit
Sinne menee se huoltotunneli mutta sitä kautta ei kai päästetään ketään manteerelle?.

Suomenlinnan huoltotunneli on ainakin pelastuslaitoksen ajoneuvojen käytössä tarpeen niin vaatiessa.
Monikulttuurin menestystarinoita... hmm, Jugoslavia?

pyrokatti

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 254
  • Liked: 1129
  • Äärikansallismielinen oikeistopopulisti
Vanhanen on kertonut lisää ajatuksistaan liikenteen verotukseen VM:n sivuilla.
Lainaus
Liikenteen verotuksen nykyjärjestelmään on rakennettu voimakas päästöohjaavuus. Esimerkiksi autovero on 2,7-50 prosenttia riippuen auton ajon aikaisista päästöistä. Verorakenteella pyritään siten ohjaamaan kuluttajien valintoja vähäpäästöiseen tai päästöttömään liikkumiseen. Tätä tavoitetta tukee myös liikenteen työsuhde-etujen tuloverotuksen tämän syksyn päätökset, joilla suositaan päästöttömien autojen valintaa työsuhdeautoiksi.
[...]
Ideani on seuraava. Polttoaineiden verotus korvattaisiin, ainakin pääosin, ajettuihin kilometreihin perustuvalla verolla. Veroa ei määrättäisi kaavamaisesti saman suuruisena jokaiselta ajetulta kilometriltä, vaan sen taso määräytyisi tieverkon tieluokkien ja joukkoliikenteen saatavuuden mukaan. Lisäksi ammattiliikenne olisi omassa verokategoriassaan, sillä pitkien etäisyyksien maassa kumipyöräliikenteen korvaamiselle ei ole olemassa todellisia vaihtoehtoja.
Vanhaselta on jäänyt päästöohjaavuus pois kilometriveron tason määrityksistä. Tuskimpa vahingossa. Todellisuudessa se tulisi melko varmasti siihen mukaan. Polttoaineverossa se on lineaarinen. Tässä mallissa se voidaan tehdä progressiiviseksi. Ja silloin käy helposti niin, että vanhalla autolla syrjätiellä ajava maksaa suurempaa veroa kuin päätiellä uudemmalla, nimellisesti vähäpäästöisellä autolla ajava. Tätä Vanhanen ei halua tuoda julki. Mikäli polttoaineveroa samalla alennetaan, niin silloin uudistus suosii erityisesti niitä joilla on nimellisesti vähäkulutuksinen auto.

Äärimmäisenä esimerkkinä käy Moottorin koeajama Range Rover P400e. Kulutus mainitaan huonona ominaisuutena. Häveliäästi jätetään kertomatta sen suuruus, tuskin sillä kuitenkaan tarkoitetaan virallista, verotuksen perusteena olevaa WLTP-kulutusta: 3,8 (yhd.)(l/km). Käytännössä tuskin menee alle 10 litran.

Lainaus
Mallin mukainen ajattelu on yleensä törmännyt pelkoon yksityisyyden suojasta. Uskon, että tämä pelko on vähitellen väistynyt, kun annamme kaupallisilla sivuilla päivittäin lupia käyttää laitteen sijaintia hyväksi, käytämme valtavasti paikannukseen perustuvia karttaohjelmia ja viimeksi miljoonat antoivat luvan terveystietojen kannalta hyvinkin yksityisen tiedon hyväksikäyttämiseen koronavilkun muodossa. Selvää on, että järjestelmä olisi rakennettava siten, että tiedot olisivat vain niitä välittömästi verotukseen tarvitsevien viranomaisten järjestelmissä ja kenenkään yksityiskohtaisia paikannustietoja ei olisi saatavissa yksityisyyttä loukkaavalla tavalla, saati että tiedot olisivat osa nopeusvalvontaa.
Koronavilkun käyttäminen tässä esimerkkinä on aika heikko. Koronavilkun ei ainakaan pitäisi lähettää mitään tietoa laitteesta ulos ilman terveydenhuollosta saatavaa tartunnan vahvistavaa koodia. Ja tämäkin vielä edellyttää sen, että käyttäjä syöttää koodin sovellukseen. Ja tartuntakin on jo viranomaisten tiedossa.

Jos ajoneuvot varustetaan järjestelmällä joka kerää jatkuvaa tietoa niiden sijainnista viranomaisten järjestelmiin, niin kynnys tiedon käyttämiseen muuhunkin kuin verotukseen on hyvin pieni. Vanhanen ei edes pysty takaamaan että näin ei käy. Tämä onnistuisi vain jos hän olisi diktaattori. Ja silloinkin vain hänen valtakautensa ajan.


"Valtio on huolestunut byrokratian voimakkaasta kasvusta. Tilannetta pohtimaan on asetettu komitea" - Ajan henki, Juice Leskinen Slam

Titus

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 8 323
  • Liked: 10021
Suomenlinnan huoltotunneli on ainakin pelastuslaitoksen ajoneuvojen käytössä tarpeen niin vaatiessa.

Ohessa videota ym tunnelista. Suokissa lyhyen aikaa asuessani tuosta ei muistaakseni paloautot mahtuneet läpi, mutta poliisi+ambulanssikokoiset autot kyllä. Isommat hälytysajoneuvot ajettiin Katajanokalta isommalla lautalla saareen kuten myös esim betoni etc autot rakennushommien yhteydessä:

https://www.iltalehti.fi/matkajutut/a/2016012120991824

Korona on jossain toisella planeetalla. Ei sellaista voi sattua koivun ja tähden alla.

Lalli IsoTalo

  • "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 35 350
  • Liked: 46484
  • Kyllä tästä vielä selvitään, kaikesta huolimatta!
Vanhanen Ylellä: Polttoaineverojen maksajiksi joukkoliikennealueilla asuvat, syrjäseuduille helpotuksia - ”Olen ottanut missiokseni

Nämä juuri uskoon tulleet ovat kuulemmat niitä kaikkein pahimpia tapauksia.

Lainaus käyttäjältä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Missio
Missio-sanaa käytetään usein erilaisten järjestöjen ja uskonnollisten yhteisöjen nimissä (vrt. Romano missio tai Nokia missio) kuvaamaan niiden tehtävää.



“Tavoitteemme on pakolaisten suojelu. Kansalliset rajat ovat sille este.”
— Soros

Ruotsi: sosialismiin mennään äänestämällä, mutta siitä poistutaan ampumalla.
— Jäsen ÄmTeeAa

Hiilivety

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 117
  • Liked: 2379
  • Silakoitunut
Vihreät nerot kertovat, miten Helsingin keskustan elävyys taataan:

Lainaus
”Me vihreissä haluamme kehittää vauhdilla kävelykeskustaa”, sanoo Helsingin vihreiden valtuustoryhmän puheenjohtaja Reetta Vanhanen.

Vanhasen mielestä kävelykeskusta vapauttaisi tilaa ihmisille sekä ravintoloille ja tekisi kaupunkitilasta viihtyisämmän. Viihtyvyyttä voitaisiin parantaa myös panostamalla puistoihin ja huolehtimalla, että penkkejä on tarpeeksi.

Lisää ravintoloita? Luulisi, että keskustassa on jo nyt aika verinen taistelu ravintoloiden kesken, legendaarinen Cantina Westkin laittoi lapun luukulle. Kuka noissa ravintoloissa käy kun kansa dokaa yhä vähemmän tai ainakin tilaa viinansa Saksasta ja kun vihervasemmistolaisen hallituksen veronkorotusten ja leikkausten jälkeen kansalaisilla on yhä vähemmän varoja kulutukseen?

Ja lisää penkkejä? No, varmaan niitä tarvitaan kun eihän matujengi voi kaiken aikaa olla seisten ( pun int ) vaan välillä pitää päästä rötköttämään revityissä kusifarkuissa penkille varsinkin, jos huimausaineet vähän väsyttävät..

Sama nainen muuten ehdotti vielä, että Pohjois-Espa muutettaisiin kävelykaduksi..  :facepalm:

Saakeli, jos joku haluaa kävellä niin menköön vaikka Nuuksioon kymmeneksi tunniksi patikoimaan - ihmiset haluavat autolla palveluiden äärelle!

Ei! Onko Cantina West lopetettu? Onneksi minä, Eino ja Uli ehdimme käydä siellä syömässä tulisia pihvejä. Uli on lapsi. Meillä on yhteensä kuusi lasta. Siinä sitä kuulkaas onkin.

Liikenteestä en tiedä paljon mitään, mutta Pohjoisesplanadi näytti kaoottiselta koska olen tottunut katselemaan vain Tyrnävän pottupeltoja.
The mask that you wore, My fingers would explore, Costume of control, Excitement soon unfolds - Jim Morrison

Fiftari

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 8 086
  • Liked: 6636
  • "Hallitus koostuu ihmisistä joita ei hallita"
Juttu maksumuurin takana
Lainaus
Jussi Mekkonen haluaisi myydä mailtaan kolme asuintonttia Nokialla, mutta kohtasi yllättävän ongelman – ihmettelee kaupungin kantaa: ”Perinnemaisemat ränsistyvät”

Lupa maalle rakentamiseen ei enää heltiä yhtä helposti kuin ennen. Rakennuspaikkojen lohkomista säädellään monin rajoituksin. Helsinkiläinen Jussi Mekkonen haluaisi myydä kotitilaltaan Nokialta kolme tonttia, mutta on saanut luvan vain yhteen. Nokian kaupunki vetoaa muun muassa siihen, että avoimet viljelymaisemat täytyy säilyttää rakentamattomina.
Aamulehti

Koska maksumuurin takana niin en voi lukea koko juttua.
Onhan peltomaisemat hienoja. Mutta jos omistaja haluaa päästä niistä eroon niin nykyään ei taiva jyväjemmareita löytyä joten ratkaisu olisi pilkkoa niistä tontteja. Ja jos ei voi myydä niin maksut juoksevat omistajalle edelleen. Pitääkö jättää maksamatta ja antaa voudin viedä kunnes valtio/kunta vie ne pilkkahintaan ja rakentaa niille itse jotain?
Kapteeni NN " Kenestäkään ei tule rasistia, mutta jokaisesta tulee realisti kun ollaan tekemisissä kähtävien kanssa"

Kallan

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 693
  • Liked: 1557
  • Panda nimeltä Kallan.
Ei! Onko Cantina West lopetettu? Onneksi minä, Eino ja Uli ehdimme käydä siellä syömässä tulisia pihvejä. Uli on lapsi. Meillä on yhteensä kuusi lasta. Siinä sitä kuulkaas onkin.

Liikenteestä en tiedä paljon mitään, mutta Pohjoisesplanadi näytti kaoottiselta koska olen tottunut katselemaan vain Tyrnävän pottupeltoja.

Cantina West on valitettavasti lopetettu, erittäin hyvä ruokapaikka se kyllä oli. Saa nähdä miten etätyön yleistyminen ja mahdollinen COVID-19 -tilanteen venyminen sitten vaikuttaa Helsingin keskustan haluttavuuteen ja siten myös ravintoloiden ja kahviloiden asiakasmäärään.
Monikulttuurin menestystarinoita... hmm, Jugoslavia?

no future

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 668
  • Liked: 1634
Ei! Onko Cantina West lopetettu? Onneksi minä, Eino ja Uli ehdimme käydä siellä syömässä tulisia pihvejä. Uli on lapsi. Meillä on yhteensä kuusi lasta. Siinä sitä kuulkaas onkin.

Liikenteestä en tiedä paljon mitään, mutta Pohjoisesplanadi näytti kaoottiselta koska olen tottunut katselemaan vain Tyrnävän pottupeltoja.

Cantina West on valitettavasti lopetettu, erittäin hyvä ruokapaikka se kyllä oli. Saa nähdä miten etätyön yleistyminen ja mahdollinen COVID-19 -tilanteen venyminen sitten vaikuttaa Helsingin keskustan haluttavuuteen ja siten myös ravintoloiden ja kahviloiden asiakasmäärään.
Pahimmillaanhan tuo tappaa ravintolat ja muun bisneksen isoja ketjuja ja suuria ostareita, lähinnä siis Kampin keskusta ja ehkä Forumia lukuunottamatta.

Parhaimmillaan se tietty tasaisi hintakuplaa, ja muissakin kaupungeissa kuin vain Helsingissä.

no future

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 668
  • Liked: 1634
Onkohan Helsinki/pk-seutu ainoa alue missä asuntojen hinnat ovat nousseet Koronasta huolimatta? Ainakin tuolla Kouvola-Lappeenranta-Joensuu suunnalla kaupunkikämppien myyntihinnat on pudonnut jopa 15-20% viime vuoteen verrattuna.

Eino P. Keravalta

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 28 365
  • Liked: 17974
  • Einovation
Onkohan Helsinki/pk-seutu ainoa alue missä asuntojen hinnat ovat nousseet Koronasta huolimatta? Ainakin tuolla Kouvola-Lappeenranta-Joensuu suunnalla kaupunkikämppien myyntihinnat on pudonnut jopa 15-20% viime vuoteen verrattuna.

Olisiko laittaa linkkiä asiaan liittyen.. olisi mukava nähdä eri alueiden hintakehitys.. kiitos.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

foobar

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 17 448
  • Liked: 29674
Esimerkiksi Etuoven asuntojen ilmoitettujen hintojen kehityssivun (tai myyntiaikojen jne.) perusteella ei pääkaupunkiseudulla ole tapahtunut mitään yllätyksellisiä muutoksia tämän vuoden aikana: https://www.etuovi.com/asuntojen-hinnat-ja-asuntomarkkinat

En ole havainnut omalla asuinalueellani myöskään minkäänlaista laskevaa trendiä toteutuneissa kauppahinnoissa, mutta palvelu on vähän hankalakäyttöinen, mutta postinumeroaluetasolla pystyy melkein tarjolla olevista tiedoista tunnistamaan yksittäiset asunnot kun tuntee alueen rakennuskannan: https://asuntojen.hintatiedot.fi/

Tilastokeskuksesta taitaa löytyä tätä tietoa myös PxWeb-rajapinnan läpi, mutta tuskin kuitenkaan kuukausitasolla.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2020, 18:32:25 kirjoittanut foobar »
"Avaruudessa kukaan ei voi kuulla moku-ulinaasi" - Rändöm

Murkula

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 020
  • Liked: 1462
  • Blackpilled
Mitä muutoksia on odotettavissa, jos merkittävä osa porukasta elää valtion maksuun ja saa uusia lisätukijaisia koronan takia, sekä tulijoista on ollut jonoa jota purkaa?

Eivät asuntomarkkinoiden muutokset missään päivissä tule. Otetaan se normivuokralainen alueella, niin kun valtio avustaa, niin jäljelle jäävää sanotaan parinsadan pudjetin alitusta pyörittää vuosiakin, ensin säästöillä, sitten luottorajoilla, sitten myöhässä, sekä lopulta vielä 3-6kk irtisanomisaikaa. Ei pojat, nyt aletaan vasta olla sillä sektorilla, jossa vasta keväinen alkaa tuntumaan ja uutiset ovat olleet vielä syksylläkin huononemaan päin.

Nyt apinaa koijjataan asuntomarkkinoilla, sanokaa mun sanoneen.
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Yhteiskuntamme tuhoava epidemia ei ole Korona, vaan krooninen uutis- ja ilmoitusriippuvuus, sekä näiden liikakäytöstä johtuvat aivovauriot.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe

Melbac

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 244
  • Liked: 755
Mitä muutoksia on odotettavissa, jos merkittävä osa porukasta elää valtion maksuun ja saa uusia lisätukijaisia koronan takia, sekä tulijoista on ollut jonoa jota purkaa?

Eivät asuntomarkkinoiden muutokset missään päivissä tule. Otetaan se normivuokralainen alueella, niin kun valtio avustaa, niin jäljelle jäävää sanotaan parinsadan pudjetin alitusta pyörittää vuosiakin, ensin säästöillä, sitten luottorajoilla, sitten myöhässä, sekä lopulta vielä 3-6kk irtisanomisaikaa. Ei pojat, nyt aletaan vasta olla sillä sektorilla, jossa vasta keväinen alkaa tuntumaan ja uutiset ovat olleet vielä syksylläkin huononemaan päin.

Nyt apinaa koijjataan asuntomarkkinoilla, sanokaa mun sanoneen.
Ihmisten oikeasti irl se vaihtaa sen kämpän todennäköisesti mahdollisimman nopeasti halvempaan jos asumistuki tippuu.Suurimmalla osalla ei taida olla luottotiedot kunnossa eikä mitään säästöjä ole.Taitaisi jäädä monelle se "sijoituskämppä" käsiin jos/kun valtio alentaisi asumistukea/lopettaisi sen ja siitä sitten seuraisi suuri asunnottomuus.Itse vähän helsinkiläisenä toivon että noi vuokrakämpät joista yritetään saada ylikorkeita vuokria jäisi noiden käsiin eikä kukaan niitä vuokraisi tyyliin ahneudella on p*skainen loppu.:)

Murkula

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 020
  • Liked: 1462
  • Blackpilled
Ihmisten oikeasti irl se vaihtaa sen kämpän todennäköisesti mahdollisimman nopeasti halvempaan jos asumistuki tippuu.Suurimmalla osalla ei taida olla luottotiedot kunnossa eikä mitään säästöjä ole.Taitaisi jäädä monelle se "sijoituskämppä" käsiin jos/kun valtio alentaisi asumistukea/lopettaisi sen ja siitä sitten seuraisi suuri asunnottomuus.Itse vähän helsinkiläisenä toivon että noi vuokrakämpät joista yritetään saada ylikorkeita vuokria jäisi noiden käsiin eikä kukaan niitä vuokraisi tyyliin ahneudella on p*skainen loppu.:)
Jotenkin tämä kertomasi kuvastaa minulle nimenomaan sitä Sharevillessä valittavaa piensijoittajaa ja sen toimintaa, tehdä nopeat oikeat päätökset. Taas IRL normaali suomalainen istuu varattomana kyhjöttämässä kämpässään toivomassa, että se tästä johonkin kääntyy. Sinänsä se olisi järkeenkäypääkin, että raha-asioiden ymmärrys ja kunnossaolo, korreloisi samaan myös kämpänkin kanssa ja etenkin päinvastoin. Vaan sitten on vielä, että vaikka halu muuttaa löytyy, niin ei se silti viikoissa onnistu.

Kuitenkin täysin samaa mieltä tästä kuplasta ja siitä, kuinka asunnonomistajat lähes sijainnista riippumatta, oikein ansaitsevat sen arvonalennuksen, joka on tulossa. Vaan aikataulusta olen täysin erimieltä, asuntosektori laahaa perässä ja tekee liikeensä vuosien aikataulussa.

Viimeiset tämän kriisin myötä ongelmiin menneet asuntolainat ja asuntosijoitusyhtiöt kaatuvat vasta vuosi kymmenen päästä. Hyvänä esimerkkinä toimiii esim. Jenkkilän asuntosektori, joka ei ole 12 vuotta kriisin jälkeen ole vieläkään kunnossa, muuta kuin paperilla. 
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Yhteiskuntamme tuhoava epidemia ei ole Korona, vaan krooninen uutis- ja ilmoitusriippuvuus, sekä näiden liikakäytöstä johtuvat aivovauriot.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe

kriittinen_ajattelija

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 8 583
  • Liked: 9588
  • Punavihreäkriittinen
Lainaus
.Tyhjien asuntojen määrä räjähti – lukema on yli ihanteen lähes koko Suomessa

TYHJIEN asuntojen määrä on räjähtänyt 2000-luvulla, sillä tyhjiä asuntoja oli vuonna 2019 lähes 130 000 enemmän kuin vuosituhannen vaihteessa. Kymmenen viime vuoden aikana tyhjien asuntojen määrä on lähes kaksinkertaistunut tätä edeltävään kymmeneen vuoteen verrattuna, ja samalla tyhjien asuntojen osuus asuntokannasta on kasvanut.

Suomessa on kaikkiaan yli kolme miljoonaa asuntoa, josta peräti noin joka kymmenes on tyhjillään vailla vakituista asukasta.

Eniten tyhjiä asuntoja on kerrostaloissa. Suomessa on 1 345 kerrostaloa, jossa ei ole lainkaan asukkaita. Alle puolitäysiä kerrostaloja Suomessa on 2 180 ja kerrostaloja, joiden asunnoista alle viidesosassa asuttiin oli 365.

---
Lisäksi tyhjien asuntojen kasvuun voi vaikuttaa 1970-luvun rakennusbuumin rakennusten vanheneminen sekä vääränlainen asuntotuotanto, joka ei vastaa asukkaiden tarpeita.

Paavilaisen mukaan tyhjien asuntojen määrän kasvaminen paljastaa kuitenkin erilaisia asuntomarkkinoiden ilmiöitä.

– Suomen asuntomarkkinassa tai sen osassa on hälyttäviä merkkejä, kun tyhjien asuntojen määrä ja osuus asuntokannasta on näinkin suurta. Etenkin kun kyse ei ole enää pelkästään syrjäisistä alueista, vaan myös keskisuurissa kaupungeissa on paljon asuntoja, jotka eivät syystä tai toisesta ole käytössä ja joiden markkinakehitys ei muidenkaan mittareiden mukaan näytä kovin valoisilta, hän kirjoittaa.


 
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006672394.html
Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times

foobar

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 17 448
  • Liked: 29674
Itse en usko asuntojen hintojen isoon yleisluontoiseen korjausliikkeeseen ennakoitavassa tulevaisuudessa. Sen sijaan uskon kyllä markkinoiden eriytymiseen sekä suuressa että pienessä skaalassa. Koko Suomi pääkaupunkiseutua ja paria isompaa kaupunkia lukuunottamatta parkkeeraa laskevalle hintakehitystrendille joka ruokkii itse itseään, ja suurempien kaupunkien sisällä aiheellisesti huonomaineiset lähiöt joutuvat samaan tilanteeseen demografiansa vuoksi. Tämän kehityksen ulkopuolelle jää ehkä viitisenkymmentä postinumeroaluetta joille kaikki nouseva hintakehitys keskittyy yhä tiiviimmin.

Mielestäni ajatus siitä että esim. Helsingin ydinkeskustan asuntojen hinnoista katoaisi yhtäkkiä kolmannes on haihattelua joka perustuu enemmän ihmisten toiveet ja kyräilyn yhteen kietovaan ajatteluun kuin realismiin. Jos niin kuitenkin käy, on takana jokin muu ongelma joka saa asuntojen hinnanlaskun haitat ja hyödyt näyttämään pikkujutuilta...
« Viimeksi muokattu: 19.10.2020, 12:57:59 kirjoittanut foobar »
"Avaruudessa kukaan ei voi kuulla moku-ulinaasi" - Rändöm

Murkula

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 020
  • Liked: 1462
  • Blackpilled
-naps-

Mielestäni ajatus siitä että esim. Helsingin ydinkeskustan asuntojen hinnoista katoaisi yhtäkkiä kolmannes on haihattelua joka perustuu enemmän ihmisten toiveet ja kyräilyn yhteen kietovaan ajatteluun kuin realismiin. Jos niin kuitenkin käy, on takana jokin muu ongelma joka saa asuntojen hinnanlaskun haitat ja hyödyt näyttämään pikkujutuilta...
Nimenomaan tämä yhtäkkiä on se, mikä ei ikinä tule sopimaan yhtälöön. Katsotaanko vaikka Jenkkilää, niin vaikka kupla kuinka räjähtikin, niin johtiko se yhtäkkiseen tiputukseen?

Eipä johtanut. Itseasiassa kuten sanoin, niin homma ei ole tähän päivään mennessä purkautunut ja on johtanut siihen, että asuntoja on kokonaan tyhjillään ja poissa markkinoilta. Toisissa tapauksissa kysymys on siitä, että omistajat eivät halua romauttaa niiden arvoa. Joissain tapauksissa ne ovat pakotettuna olemaan tyhjillään, koska niihin kohdistuvat lainat pitäisi pääomittaa uudelleen, jos esim. vuokra tiputettaisiin sellaiselle asteelle, että niitä joku Korona-aikoina vuokraisi.

Asuntomarkkinassa on niin paljon hidasliikkeistä betonia, että se ei siitä mihinkään äkkiä liiku. Vaan hyvä kysymys on, että tarvitseeko asian olla nopealiikkeistä, jos asuntolaina on +30 vuodelle? Miten hyvää bisnestä olisi hävitä asunnossa kaikkien korkojen, menojen ja riskin lisäksi vielä pari prosenttia keskimääräistä vuodessa?

Tietysti jollain tietyllä asunnolla voi aina tienata, mutta mitä touhu tulee olemaan tulevaisuudessa ja mikä on oikeasti oma kykysi arvioida asiaa. Kua tietää mihin nurkkaan seuraava moskeija kyhätään 15 vuoden päästä. Ihan tosissaan, tarvitseeko hommalaisia muistuttaa, että Kauniainenkaan ei ole turvassa näiltä nykypäättäjiltä.  ;)
« Viimeksi muokattu: 19.10.2020, 13:22:12 kirjoittanut Murkula »
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Yhteiskuntamme tuhoava epidemia ei ole Korona, vaan krooninen uutis- ja ilmoitusriippuvuus, sekä näiden liikakäytöstä johtuvat aivovauriot.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe

jka

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 281
  • Liked: 7081
  • Kuka vei meidän munat?
10% uudisrakennuksistakin jää saman tien tyhjilleen. Niistä lopuistakin jotka saadaan vuokralle valtio maksaa 33% koko Suomen vuokrista joten kasvukeskuksissa ja juuri siis näissä uudiskohteissa vielä tätä suuremmankin osuuden. Ihan terveellä pohjalla tässä ollaan. Noilla luvuilla olisin kyllä paskat housussa jos olisin juuri rakennuttanut kerrostalon ihan minne tahansa. Vaikka Helsingin keskutaankin.

Golimar

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 16 913
  • Liked: 24761
  • Ego sum Spartacus
Lainaus

Kokonainen kortteli halutaan purkaa Itä-Helsingissä – Riitaisa hanke saa vahvaa poliittista tukea, osa asukkaista järkyttyneitä kotiensa puolesta
Helsingin kaupunkiympäristölautakunta käsittelee tiistaina Mellunmäen Ounasvaarantie 2:n ja Pallaksentie 1:n tarkistettua asemakaavan muutosehdotusta.

Tilaajille

HELSINGIN kaupunki­ympäristö­lautakunta käsittelee tiistaina Mellunmäen Ounasvaarantie 2:n ja Pallaksentie 1:n tarkistettua asemakaavan muutosehdotusta. Kyseessä on kaava, joka toteutuessaan tarkoittaa kokonaisen korttelin täydellistä muodonmuutosta lähellä Mellunmäen metroasemaa.

X

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000006700494.html?share=5c8670c0a9b9462f7691459f2440ba85


Kortteliprojekti Mellunpuisto

https://www.kortteliprojekti.com/

Tagit: