Kirjoittaja Aihe: Critical Social Justice / Woke-sekoilu  (Luettu 284596 kertaa)

Lalli IsoTalo

  • "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 52 598
  • Liked: 99120
  • Emeritus mediaöyhöttäjä
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Äpyli

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 837
  • Liked: 3415
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1441 : 26.08.2024, 08:18:12 »
EU sponssasi uutta Dustborn woke-peliä 150 000 eurolla - pelaajia julkaisupäivänä muutama kymmenen: :facepalm:

Peliharrastajana hieman seurannut tuota keissiä, kun alkoi meemiä puskemaan. Taitaa olla peliteollisuuden floppien isoäiti, peliä kehitettiin kuitenkin vuosien ajan ja peli sinänsä on ammattimaisesti tehty jos woketus unohdetaan hetkeksi. Mutta se mikä tekee tästä niin hauskan, on se, että kuviteltiinko pelipuljussa oikeasti SJW-markkinasegmentin olevan iso ja valmis käyttämään rahaa peliin.

Pelistudiohan on käsittääkseni norjalainen. Pelintekijät ovat kertoneet, että peli-idea syntyi 2016 Trumpin myötä. Kehitys aloitettiin v. 2020 tai ehkä jo aiemmin, varmaa tietoa vaikea löytää. Mutta siis käymällä millä tahansa pelimeemisivustolla pelintekijät olisivat voineet kalibroida bisnesasetuksensa järkevään suuntaan. Pelin julkistus sai jo negatiivista huomiota osakseen, siitä huolimatta pelintekijät painoivat päätyyn asti. Woketus on ollut pelipiireissä jo vuosia pilkan ja naureskelun kohde. Pelaajat ovat nykyään melko nopeita nyrpistelemään nenäänsä netin myötä, eivätkä yleensä ottaen tykkää siitä että pelit tuputtavat mitä tahansa ideologiaa pelikokemuksen varjolla. Politiikan valuminen peleihin on bisneslogiikan kannalta aina riskaabelia.

Näin ollen, pelillä on ilmeisesti ollut muita tavoitteita kuin tehdä bisnestä. Propagandana menee vähän samaan sarjaan kuin Pohjois-Korean johtajaa palvovat pelit, joskin ne ovat sentään "rehellistä" propagandaa ja halvalla tuotettuja. Trigger meter, voi jestas. ;D

ikuturso

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 27 725
  • Liked: 69067
  • Kekkosen re-inkarnaatio
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1442 : 26.08.2024, 08:21:09 »
Näin ollen, pelillä on ilmeisesti ollut muita tavoitteita kuin tehdä bisnestä. Propagandana menee vähän samaan sarjaan kuin Pohjois-Korean johtajaa palvovat pelit, joskin ne ovat sentään "rehellistä" propagandaa ja halvalla tuotettuja. Trigger meter, voi jestas. ;D

Odottelen sitä uutista, kun joku niittinaamainen naisopettaja on YLE aamussa kertomassa, että hän ei voi ottaa koululaisilta älypuhelimia pois, kun pelaavat tunnilla tuota peliä. Kohta se lisätään OPS:iin.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Roope

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 40 736
  • Liked: 137510
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1443 : 28.08.2024, 11:39:45 »
Lainaus
Saska Saarikoski: Rasismi on apu politiikassa, mutta tabu kulttuurissa

Monimuotoisuudesta nostettuihin kohuihin on selvä syy: yritykset ja kulttuuri katsovat tulevaisuuteen, politiikka menneisyyteen.
Helsingin Sanomat 28.8.2024

"Kulttuuri katsoo"? Saska tarkoittaa, että tietyt "kulttuurin" edustajat "katsovat".

Lainaus käyttäjältä: Saska Saarikoski, HS
Kesän aikana suomalaiset saivat tutustua kirjain­yhdistelmään dei. Se tulee sanoista diversity, equity ja inclusion eli moni­muotoisuus, oikeuden­mukaisuus ja mukaan ottaminen.

Deistä on puhuttu erityisesti Yleis­radion yhteydessä. Julkisuudessa on kerrottu, että Ylessä pohditaan esi­merkiksi aihe­valintoja ja haastateltavia myös moni­muotoisuuden näkö­kulmasta. Arvostelijoiden mielestä sellainen politisoi media­talon toimintaa. Julkisuuteen vuodetussa sisäisessä keskustelussa Ylen toimitusjohtaja Merja Ylä-Anttila väitti Ylen joutuneen informaatiosodan kohteeksi.

MISTÄÄN Ylen käytävillä keksitystä hullutuksesta deissä ei ole kyse. Monimuotoisuuskoulutusta on annettu monissa muissakin suuryrityksissä ja mediataloissa. Helsingin Sanomissa oli käytössä laskuri, joka mittasi naisten ja miesten osuutta lehden sisällöstä. Siitä luovuttiin, koska laskuri osoittautui turhan mekaaniseksi keinoksi arvioida tasa-arvon toteutumista. Itse tavoitteesta ei kuitenkaan tingitty. Totta kai median kannattaa seurata sitä, miten hyvin se heijastelee maailmaa. Muuten voi alkaa luulla peiliä ikkunaksi.

Mittarista luovuttiin, koska se oli ymmärrettävä (ja sellaisena helppo kyseenalaistaa, kuten syytä olikin), mutta sen ympärille kehitettiin sekava ideologia, jossa itse tavoite on enää sivuseikka.

Kai kaikki ovat huomanneet, että näissä puolustuksissa ei käsitellä lainkaan konkreettista DEI-kritiikkiä tai esimerkiksi esitellä koulutusta ja sen tuloksia?

Lainaus käyttäjältä: Saska Saarikoski, HS
Toimittajana olen huvittuneena lukenut väitteitä, joiden mukaan journalismi olisi takavuosina ollut epäpoliittista mutta nyt toimittajista on tullut poliittisia. Vanhoiksi hyviksi ajoiksi kutsutaan niitä vuosia, jolloin esimerkiksi Ylessä virat jaettiin puoluekirjan mukaan. Nyt poliittisen toimittajapolven viimeisetkin mohikaanit ovat jääneet eläkkeelle, joten ainakaan tässä toimituksessa ei väitellä puolueista vaan bändeistä ja ravintoloista.

Ei, vaan takavuosina journalismissa oli todellisuuden raadollisuudesta huolimatta objektiivisuuden ja puolueettomuuden ihanne, josta ei ole enää paljon jäljellä. Enää Ylen virkoja ei jaeta puoluekirjan mukaan, mutta mielipideputki on siellä muuten vieläkin ahtaampi kuin ennen. Nykyinen toimittajapolvi on vähintään yhtä poliittista kuin 70-luvulla, vaikka se ei näy yhtä suoraan ja julkisesti puoluepoliittisuutena kuten Saskan nuoruudessa vappumarsseilla.

Lainaus
Kulttuurikiistoissa on tapana panna vastatusten ”terve järki” ja ”uusin hullutus”. Konservatiivit väittävät, että aikaisemmin juttujen aiheet ja työntekijät valittiin objektiivisten kriteerien mutta nykyään sukupuolen tai ihonvärin perusteella. Joopa joo.

Ei, vaan aikaisemmin juttujen aiheiden ja työntekijöiden valintakriteerien ihanne oli objektiivisuus, mutta nykyään se on sukupuoli tai ihonväri tai canceloitujen mielipiteiden välttäminen.

Lainaus käyttäjältä: Saska Saarikoski, HS
Tuore esimerkki terve järki -logiikasta: Yhdysvalloissa on ollut 45 presidenttiä, joista 44 on ollut valkoisia miehiä ja yksi musta mies. Se oli normaalia. Ihan outoa on sen sijaan se, että presidentiksi on ehdolla ei-valkoinen nainen. Vastustajat syyttävät Kamala Harrisia dei-ehdokkaaksi.

Niin? On helppo johtaa terveellä järjellä syyt, joiden vuoksi Yhdysvalloissa presidentit ovat olleet enimmäkseen valkoisia miehiä. "Uusin hullutus"-näkökulma asiaan on, että syynä on ollut "rasismi" tai "epäoikeudenmukaisuus" tai "diversiteetin puute", jonka vuoksi seuraavan presidentin on välttämättä oltava ei-valkoinen nainen.

Totta kai Kamala Harris on DEI-ehdokas, oikein DEI-mannekiini. Diversity, equity ja inclusion ovat hänen iskusanojaan.

Lainaus käyttäjältä: Saska Saarikoski, HS
AJAN suunta on selvä: tulevaisuus niin Yhdysvalloissa kuin Suomessakin on vähemmän valkoinen. Useimmat yritykset haluavat olla aikaansa edellä, koska ne tavoittelevat nuoria työntekijöitä ja kuluttajia. Se näkyy niin yritysviestinnässä ja mainoksissa kuin kulttuurissa laajemminkin.

Ja tämä vaatii laittomiin kiintiöihin rinnastettavia diversiteettisääntöjä ja uskonnollistyyppistä cancelointikulttuuria eurooppalaisiin julkisen palvelun yleisradioyhtiöihin? En oikein osta.

Ilmeisesti itse asia eli DEI-kritiikki on merkityksetöntä juuri siksi, että "tulevaisuus on vähemmän valkoinen".

Lainaus käyttäjältä: Saska Saarikoski, HS
Kun työpaikkailmoituksissa ja televisiossa on kauniita ja menestyviä vähemmistöjen edustajia, mutta kotikylän ABC:llä pelkkiä vihaisia valkoisia, ihmiset alkavat epäillä, että heille tyrkytetään jotain vierasta maailmankuvaa. Epäluulo on luonut kulttuurisen vasta-aallon, jota poliitikot nyt kaikkialla länsimaissa nostavat ja jolla he surffaavat.

Tästä voisi kirjoittaa pitempäänkin, mutta aivan varmasti meille tyrkytetään kuvatulvassa vähemmistöjen esittämisen kautta "jotain vierasta maailmankuvaa". Nykyisten televisiomainosten vähemmistökuva poikkeaa jyrkästi sekä todellisuudesta että tulevaisuudesta, kun tärkeintä tuntuu olevan lisätä kuviin välttämättä "väriä" eli tilanteesta ja tarpeesta riippuen yleensä "tummaihoinen" ja "aasialainen" kuin kiintiön edustajina. Ei kuitenkaan esimerkiksi irakilainen, venäläinen tai filippiiniläinen.

Lainaus käyttäjältä: Saska Saarikoski, HS
Käytännön esimerkki aikakoneen toiminnasta: yritykset varovat tiukasti leimautumasta rasistisiksi – kysykää vaikka HSL:ltä – kun taas politiikassa rasismilla voi menestyä oikein mukavasti.

Yritykset ylireagoivat HSL:n lailla mitä älyttömimpiin woke-parkaisuihin, koska "tulevaisuus on vähemmän valkoinen", mutta tämän kyseenalaistaminen on poliitikkojen nostattama "kulttuurinen viha-aalto"? Vähän vaikea pysyä perässä apologeetan ajatuksenjuoksussa.

Se, mihin Saska huolellisesti välttää tässäkin ottamasta kantaa – ja joka on myös DEI:n tarkoitus – on hämärtää, että kyse on loppujen lopuksi maahanmuuttopolitiikasta ja sen valinnoista. Me suomalaiset valitsemme maahanmuuttopolitiikan kautta, millaisia ihmisiä täällä tulevaisuudessa liikkuu, valkoisia eurooppalaisia vai ei-valkoisia maahanmuuttajia Euroopan ulkopuolelta.

Eivät yritykset ennakoi mainosvirralla tulevaisuutta vaan ne muokkaavat nykyisyyttä muokkaamalla ihmisten mielipiteitä esimerkiksi esittämällä valtamedian kautta, että kaikki maahanmuutto on meille hyväksi ja välttämätöntä, ei ollenkaan uhka ja taloudellinen taakka, jota se oikeasti on, vaan huoletonta biletystä värikkäässä jengissä kuten telkkarissa. Ruotsissa maahanmuutto ei ole mennyt kuten Strömsössä.

Niin Hesari, elinkeinoelämän edustajat kuin useimmat puolueetkin kampanjoivat sen puolesta, että nettomaahanmuuton on ylitettävä pysyvästi kantaväestön syntyvyys. Ja että väestönvaihto on kirosana. Ja että maahanmuuton ja laittomienkaan siirtolaisten oikeuksien minkäänlainen rajoittaminen on rasismia. Saskan kolumni kannattaa ĺukea sitä vasten.
« Viimeksi muokattu: 01.09.2024, 18:29:49 kirjoittanut Roope »
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Caucasian

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 667
  • Liked: 7411
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1444 : 29.08.2024, 14:24:41 »
HSL taisi perua tuon  tummaihoisten mainoksen poiston, joka johtui muutamasta someloukkaantujasta, jotka ajattelevat heti rasistisesti että tumma kaveri + pummilla matkustus = tummaihoiset matkustaa pummilla.
Jopa HSL älysi, että poistamalla mainoksemme he itseasiassa myönsivät oman rasistisen selkäranka ajattelun.
Saarikoski ITSE muuten todistaa, etyä Hesarissa ei ole "konservatiiveja" eikä siten heidän näkemyksiään edustettuna puhumalla, että "KONSERVATIIVIT" sitä ja tätä.
Ainakin Hesarin DEI:stä puuttuu se D, kuten kaikkialla. Konservatiivit jätetään "monimuotoisuuden" ulkopuolelle. Itseasiassa DEI onkin moniäänisyyden vastakohta eli edellyttää ideologista yksimielisyyttä.
Saksa on sinua vastaan tavallinen suomalainen. Hän ei tykkää susta.

aged

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 416
  • Liked: 1796
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1445 : 31.08.2024, 14:18:58 »
Äitee on huolissaan, kun eläinlääkäri ei suostunut hoitamaan hänen poikaansa, joka identifio itsensä kissaksi. Syrjintää sanoo äite.

Ei tainnut olla loppuunasti ajateltu liike sulkea hullujenhuoneita ja pitää mielipuolia avohoitodossa.

https://youtu.be/955-DocCeBA?si=PO19qYGGeacTblJY&t=83

Edit: Jotenkin toivon, että lapsi olisi täysjärkinen ja vaan kusettaisi sekopäistä äitiään jotta ei tarvitsisi esim. mennä kouluun.
« Viimeksi muokattu: 31.08.2024, 14:24:40 kirjoittanut aged »

DuPont

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 6 351
  • Liked: 8799
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1446 : 31.08.2024, 23:22:18 »
Kantapaikka-foorumi estää nykyään kaikkea Trumpia puolustavaa ja monikulttuuria kritisoivaa kommentaatiota:
Lainaus käyttäjältä: Toope link=msg=211212 date=1725135421
Huumoriketjusta (vapaa alue) hävisi sitten pari poliittista kommenttia, koska moden mielipide.
Miksi moderaatiomme on NKVD-tyylistä kun voisi olla länsimaista?

Hävetkää oikeasti!
Kantapaikan moderointi on NKVD-mallia, on ehkä pakko poistua tuolta foorumilta, koska liki kaikki kommentointi "saksitaan".
https://kantapaikka.net/index.php/topic,23.msg211212.html#msg211212
Pahoittelen huonoa lainausta.
« Viimeksi muokattu: 31.08.2024, 23:40:57 kirjoittanut DuPont »

Roope

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 40 736
  • Liked: 137510
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1447 : 01.09.2024, 19:26:05 »
Lainaus
Hyvä tv-sarja lopetetaan, koska älytön ”kulttuurisota” leimahti

The Acolyte -sarjan lopettamisen takana on paitsi Disneyn Tähtien sota -ähky, myös poliittisen kulttuurimme suurimmat ongelmat.
Helsingin Sanomat 28.8.2024

Ei mitään havaintoa sarjasta tai sitä koskevasta keskustelusta, joten voin suhtautua sitäkin objektiivisemmin.

Lainaus käyttäjältä: Jussi Ahlroth HS
DISNEY lopetti uusimman Tähtien sota-tv-sarjansa The Acolyten ensimmäisen kauden jälkeen. Maailman mittakaavassa tämä on toki melko mitätön asia. Itseään suuremmaksi tapauksen tekee se, että lopettamisen taustalla on syitä, jotka kytkeytyvät aikamme poliittisen kulttuurin suurimpiin ongelmiin.

Leslye Headlandin vetämän The Acolyten ensimmäinen kausi kasvoi loppua kohti kiinnostavaksi toiminnaksi. Useaksi kaudeksi kaavailtu tarina pimeän puolen noususta noin sata vuotta ennen Tähtien sodan tunnetuimpia tarinoita jää nyt kuitenkin kesken.

PÄÄTÖS on yhdellä tasolla ymmärrettävä. Disney on käynnistänyt liian monta Tähtien sota -projektia. Jostain pitää karsia, sillä suuri yleisö ei jaksa kovin montaa Tähtien sota -sarjaa seurata. The Acolyten katsojaluvut eivät olleet tarpeeksi suuret.

Mutta miksi juuri tämä sarja peruttiin, miksi sen katsojaluvut jäivät pieniksi ja miksi esimerkiksi taiteellisilta arvoiltaan vähäisempi Ahsoka sen sijaan saa jatkaa?

The Acolyten perumisen keskeinen syy on, että äänekäs joukko faneja vastusti sarjaa. Sarjassa on heidän mielestään kaksi ongelmaa. Ensinnäkin tarinan päähenkilöinä on kaksi mustaihoista naista, joiden kasvattivanhemmat ovat naisia. Toiseksi Tähtien sodassa aiemmin puhtoisen hyvinä pidetyt jediritarit näyttäytyvät ristiriitaisessa, jopa negatiivisessa valossa.

Kuvaan tietysti kuuluu, että tällaisten vaikuttimien rooli kiistetään ja väitetään, että sarja on laadullisesti huono. Tv-kriitikkona näen selvästi, että The Acolyte oli oikeasti hyvä sarja. Kriitikoiden arvioita keräävät palvelut kertovat kiistatta, että maailmalla kollegat ovat yleisesti samaa mieltä.

Toimittaja Jussi Ahlroth tietää sarjaa huonoksi haukkuvien fanien todelliset motiivit, jotka he kiistävät. Kriitikkona hän tietää, että sarja on oikeasti hyvä.

Lainaus käyttäjältä: Jussi Ahlroth HS
Rotten Tomatoesin mukaan 78 prosenttia kriitikoista piti sarjaa hyvänä. Sen sijaan samassa palvelussa äänestäneistä katsojista vain 18 prosenttia piti sarjaa onnistuneena. Tällaisia eroja ammattilaisten ja katsojien välillä on nähty jo sen verran, että tiedämme tämän kertovan siitä, että katsoja-arvioita on masinoitu. Joku haluaa tappaa sarjan, koska se ei miellytä. Ei siis riitä, että jättää sarjan katsomatta ja katsoo jotain muuta. Teos pitää voittaa, vaientaa ja tuhota.

Tapetaanko sarja jättämällä siitä huonoja arvioita nettiin? Luulisi tekijöille riittävän, että hyvällä sarjalla on tarpeeksi kiinnostuneita katsojia.

Jos kriitikoiden ja katsojien arviot poikkeavat toisistaan, selitys voi olla vain masinointi? Veikkaan, että kriitikot ovat tässä tapauksessa monin tavoin kaukana fanien maailmasta.

Lainaus käyttäjältä: Jussi Ahlroth HS
ÄÄRIFANIT vaikuttavat välillisesti suuren yleisön mielipiteeseen ja sitä kautta katsojalukuihin. Esimerkiksi Youtubessa on valtavasti kanavia, jotka kommentoivat tuoreeltaan genreviihdettä. Ne vetävät usein räväkkää ja kärjistävää linjaa. Negatiivisuus saa ihmiset reagoimaan helpommin kuin positiivisuus. ”Disney pilasi taas kaiken!” ”The Acolyte - mikä surkea sotku!”

Samantapainen vihakampanja nähtiin esimerkiksi vuonna 2016, kun uudessa The Ghostbusters -elokuvassa haamujengiläiset olivat naisia.

Hieman eri asia ilmaista netissä kielteinen mielipiteensä elokuvasta ja vaikuttaa siten potentiaalisiin katsojiin kuin esimerkiksi painostaa levittäjiä ja yhteistyökumppaneita kuten cancel-kulttuurissa.

Kyseinen The Ghostbusters -elokuva muuten lytättiin myös Hesarin arvostelussa kahden tähden leffaksi.

Lainaus käyttäjältä: Jussi Ahlroth HS
Tällaisella on hyvin vähän, jos mitään, tekemistä kulttuurijournalismin ja teoskritiikin kanssa. Kyse on ennakkoluulojen lietsonnasta, koska niin saadaan klikkejä, jotka tuovat mainostuloja. Algoritmi pitää äärimmäisyyksistä. Kun äänekäs fanijoukko on päättänyt olla jotain mieltä, tubettajan on vaikea olla rohkeasti eri mieltä. Katsojat karkaavat nopeasti viereiselle kanavalle, jossa ilmaistaan haluttu mielipide.

Tämä fanien ja some-kanavien ryhmä muodostaa genreviihteen ympärille puskurin, jonka kautta tieto uusista teoksista välittyy värittyneenä suuremmalle yleisölle. Lukuisat pienet ilmaiset viihdesivustot lainaavat otsikoitaan aika suoraan tästä kentästä. Verkkosivut ovat riippuvaisia lukijoistaan, ja siksi sivut ”lukevat lukijoitaan” ja myötäilevät heidän kantojaan. Kanavien tekijät ovat usein myös itse faneja. Faneille syntyy kokemus, että he vastustavat ison rahan yritystä tuhota heidän fanittamansa tuotteet, esimerkiksi mustavalkoisen turvallisen Tähtien sodan ”lesboideologialla”.

Taas yksi versio siitä, kuinka fiksu kriitikko tietää jutut aina paremmin kuin muut.

Sarjaa näkemättä minusta on ihan validia olla pitämättä sarjasta vaikka sitten siksi, että Tähtien sodan perinteinen fani ei halua nähdä jediritareita "ristiriitaisessa, jopa negatiivisessa valossa" tai ei pidä ilmeisen päälleliimatusta lesboideologiasta. Miksi se on kriitikolle niin suuri ongelma?

Lainaus käyttäjältä: Jussi Ahlroth HS
Pääosin ala-arvoinen keskustelu asettuu osaksi niin sanottua ”kulttuurisotaa”. Kulttuurisota on sitä, kun aikuiset ihmiset riitelevät siitä, minkälaista kulttuuria toiset saavat tehdä ja kuluttaa. Se on typerää ja hyödytöntä.

En tunne juuri tätä tapausta, mutta "kulttuurisodissa" ei taida olla voittopuolisesti kuin yksi cancel-osapuoli, joka haluaa määrätä muiden puolesta, minkälaista kulttuuria he saavat tehdä ja kuluttaa.

Lainaus käyttäjältä: Jussi Ahlroth HS
Siitä on tullut itseään ruokkiva kone. Konetta pitää liikkeessä joukko ahdasmielisiä asenteita, joita perustellaan höpinällä lännen perikadosta, perinteisten sukupuoliroolien katoamisesta, tai tässä tapauksessa ”jedien pilaamisesta”.

Äänekkäiden fanien mielestä nämä kaikki liittyvät toisiinsa. Jos vastustaa jedien puhtoisuuden rikkomista, puolustaa niitä arvoja, jotka pitävät yhteiskuntamme kasassa. Politiikan painopiste on siirtymässä parlamenttien ulkopuolelle, yrityselämään ja kulttuuriin.

Läpikotaisin median kautta koetussa todellisuudessa kannanotto puhtaiden jedien puolesta ”lesbonoitia” vastaan voi tuntua yhtä poliittiselta teolta kuin konservatiivipuolueen äänestäminen. Ehkä enemmänkin. Sillä nimittäin näyttäisi olevan vaikutusta.

Sanojen merkityksistä ollaan nykyisin tarkkoja luultavasti siksi, että ne ovat niitä harvoja asioita, joihin voi enää vaikuttaa.

Sama koskee tv-sarjoja.

Kun parlamentaarinen politiikan tekeminen ei innosta, konservatiivisia jedejä puolustamalla voi vaikuttaa. Voi vaatia paluuta aikaan, jolloin kaikki oli yksinkertaisempaa. Edes tv:n ruudulla.

Sen jälkeen, ja sen vaatimuksen rinnalla, on vaikea saada tilaa yksinkertaiselle, mutta tärkeälle ajatukselle:

Katso sitä sarjaa. Se on vain tv-sarja ja se on ihan hyvä.

Ei niinkään kuvaus rapakontakaisesta keskustelusta, mutta kriitikon vastenmielinen tapa tyrkyttää omaa, ainoaa oikeaa näkemystänsä onnistui vakuuttamaan minut, että en tule katsomaan sarjaa. Etenkin kun ei ole Disneyn tilausta.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

akez

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 11 270
  • Liked: 40748
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1448 : 01.09.2024, 20:21:02 »
Lainaus käyttäjältä: Jussi Ahlroth HS
Pääosin ala-arvoinen keskustelu asettuu osaksi niin sanottua ”kulttuurisotaa”. Kulttuurisota on sitä, kun aikuiset ihmiset riitelevät siitä, minkälaista kulttuuria toiset saavat tehdä ja kuluttaa. Se on typerää ja hyödytöntä.

En tunne juuri tätä tapausta, mutta "kulttuurisodissa" ei taida olla voittopuolisesti kuin yksi cancel-osapuoli, joka haluaa määrätä muiden puolesta, minkälaista kulttuuria he saavat tehdä ja kuluttaa.

Kyse on ylhäältäpäin johdetusta maolaisesta kulttuurivallankumouksesta, jonka jokainen Kiinassa niihin aikoihin asunut tunnistaa heti, totesi tiktokissa eräs vanha kiinalaisnainen, joka muutti sittemmin USA:han.

Jos Mao on jo pihalla Kiinassakin, niin kuka johtaa tuota projektia Lännessä? Mikä on sen funktio?

No, asialla tietenkin sosialistit ja kommunistit, nuo aatteen orjat. Mutta se ei vielä riitä. On saatava vielä suurkapitaali mukaan, koska se omistaa median ja ilman sen tukea, ei kulttuurivallankumousta (6 corporations control 90% of the media outlets in America).

Sosialistien hörhöilyn ja älyttömyyksien motiivit jo tiedetään. Mysteeriksi jää miksi suurkapitaali on mukana peesaamassa näitä?

US-senaattori Robert F. Kennedy Jr:n näkemys on, että suurkapitaali on mukana, jotta voi tappeluttaa rahvasta keskenään, jolloin voi hoitaa rauhassa omia hämärähommiaan, kun yleinen huomio toissijaisessa. Kyynistä & härskiä, mutta makes sense. Parempaakaan selitystä en ole kuullut tai keksinyt.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Lalli IsoTalo

  • "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 52 598
  • Liked: 99120
  • Emeritus mediaöyhöttäjä
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1449 : 01.09.2024, 20:30:22 »
US-senaattori Robert F. Kennedy Jr:n näkemys on, että suurkapitaali on mukana, jotta voi tappeluttaa rahvasta keskenään, jolloin voi hoitaa rauhassa omia hämärähommiaan, kun yleinen huomio toissijaisessa. Kyynistä & härskiä, mutta makes sense. Parempaakaan selitystä en ole kuullut tai keksinyt.

Tavoitteena on myös jotta voi tappeluttaa kansoja keskenään, niin military complex teollisuus saa aseita myytyä ja testattua, ja uudelleenrakennushankkeitä myytyä. Ikävämpikin teoria on olemassa, mutta en viitsi huudella täällä julkisella puolella, koska Hommaan säännöt.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

pugisti

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 294
  • Liked: 557
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1450 : 01.09.2024, 21:00:48 »
Ghostbusters leffa oli surkea, vaikka ois kuka näytellyt...

Acolyte, no jo alussa syö uskottavuutta, jos kaksoset, vaikka näyttävät samalta, omaavat juuri samanlaisen hiustyyliin vuosien eron jälkeenkin.
Oliko sarja hyvä... No jaaa...
Ja erilaisuus, onhan SW leffoissa ollut hyviä ja pahoja tyyppejä vaikka minkälaista eikä ole ollut ongelma. Jos aletaan liimaan päälle korostaan jotai lesbous tms niin eihän se nyt vaan ihan kaikkia jaksa innostaa.

ikuturso

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 27 725
  • Liked: 69067
  • Kekkosen re-inkarnaatio
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1451 : 02.09.2024, 08:49:10 »
Lainaus
Kuvaan tietysti kuuluu, että tällaisten vaikuttimien rooli kiistetään ja väitetään, että sarja on laadullisesti huono. Tv-kriitikkona näen selvästi, että The Acolyte oli oikeasti hyvä sarja. Kriitikoiden arvioita keräävät palvelut kertovat kiistatta, että maailmalla kollegat ovat yleisesti samaa mieltä.

Toimittaja Jussi Ahlroth tietää sarjaa huonoksi haukkuvien fanien todelliset motiivit, jotka he kiistävät. Kriitikkona hän tietää, että sarja on oikeasti hyvä.

Lainaus käyttäjältä: Jussi Ahlroth HS
Rotten Tomatoesin mukaan 78 prosenttia kriitikoista piti sarjaa hyvänä. Sen sijaan samassa palvelussa äänestäneistä katsojista vain 18 prosenttia piti sarjaa onnistuneena. Tällaisia eroja ammattilaisten ja katsojien välillä on nähty jo sen verran, että tiedämme tämän kertovan siitä, että katsoja-arvioita on masinoitu. Joku haluaa tappaa sarjan, koska se ei miellytä. Ei siis riitä, että jättää sarjan katsomatta ja katsoo jotain muuta. Teos pitää voittaa, vaientaa ja tuhota.

Jos kriitikoiden ja katsojien arviot poikkeavat toisistaan, selitys voi olla vain masinointi? Veikkaan, että kriitikot ovat tässä tapauksessa monin tavoin kaukana fanien maailmasta.

Kuuluin teini-iässä "elokuvakerhoon". Tampereella taisi olla kaksikin - olivatkohan Prisma ja Solaris?

Elokuvakerhon jäsenmaksulla pääsi kerran viikossa katsomaan jotain marginaalielokuvia. Klassikoita, kriitikoiden ja asiantuntijoiden poimintoja. Joo, olihan niissä monasti jotain oivaltavaa, "poikkitieteellistä" tai jotain kriitikoiden "tehokeinoiksi" luokiteltavaa: Hidastempoisuus, liikkumattomuus, luonnekuvat, yhteiskunnalliset kannanotot...

Mutta ei niistä mikään leffa ollut sellaista valtavirtakamaa. Vähän sama juttu kuin jossain Sodankylän elokuvafestareilla. Ne festarit ovat sitä varten, että hardcore harrastajat voivat mennä katsomaan kaikkea sitä mikä ei myy.

Kriitikot elävät ja hengittävät nyt wokea. Mitä wokempi, sitä kauniimpi. Israel on ainoa läntinen demokratia Lähi-Idässä. Joku saattaa jediritarit rinnastaa Israeliin. Vaikka jihadismi ja islamismi, mitä vastaan he joutuvat koko ajan taistelemaan on kuoleman kultti ja paha, niin paha pyritään normalisoimaan ja hyvä kiistämään etsimällä siitä mustia puolia suurennuslasin kanssa. Tähtien sodan "historiaan" (onko se historiaa vai tulevaisuutta nykyelämäämme verrattuna?) on pakko laittaa lesborakkautta, vaikka koko myöhempi saaga on kirjoitettu varsin heteronormatiiviseksi...

Jos kerran eläimissäkin on homokäyttäytymistä, niin miksei jediritarien esiäideissäkin.



Kun on kuplia ja kuplia, niin miettikääpä tätä.

Kriitikko mollaa katsojat, koska ne eivät niele lesborakkautta, mustia sankarittaria ja jedien mustamaalausta ja tästä syystä väittävät sarjaa huonoksi.

Mitä jos sarja oikeasti ON huono, ja tämän päivän kriitikoiden silmissä siitä tekee hyvän VAIN homorummutus, BLM ja pahuuden normalisointi/hyvän mustamaalaaminen.?!?? Mitä jos kriitikon wokelasit ovatkin niin vahvat, että hän ei huomaa huonoa näyttelemistä, teeskentelyä, epäjohdonmukaisuutta tai mitään, mikä voisi tehdä sarjasta huonon, kun hän nojaa käsiinsä ja silmät lasittuneena huokailee miten hienosti mustat lesbot ja hyvän pahuus tuodaan katsojalle, joka alkaa kokea turvattomuutta. Onhan koko Star Wars saga alun perin perustunut hyvän ja pahan taistelulle ja Luke Skywalkerin taistelussa nähty messiaanisen pelastajan tulo, joka pelastaa ihmiskunnan (tai avaruusoliokunnan). Se on antanut ihmisille toivoa. Nyt sekin toivo halutaan ilmeisesti ihmisiltä riistää kertomalla, että koko jedilaitos on paholaisen synnyttämä tai korruptoitunut. (tietämättä miten sen hyvyys kyseenalaistetaan)

Jos ajatellaan kristinuskoa, jonka keskeinen arvo on armo, ja islamia, jonka pelikirjaan on kirjoitettu naisten kivittäminen ja vääräuskoisten tappaminen, niin tänä päivänähän muslimien hirmutekoja vähätellään kaivamalla kristinuskon historiasta ja vanhasta testamentista jotain olkiukkoja, joilla kristityistä tehdään vähintäänkin yhtä pahoja kuin tämän päivän muslimeista. Toisessa leirissä armo kasvaa ja toisessa pahuus lisääntyy, mutta tämä ei sovi ihmisoikeuswokestereille, joiden päämäärä on löytää hyvästä pahaa ja pahasta hyvää. On ihan hienoa etsiä pahastakin inhimillisiä puolia, mutta samalla hyvän vääntäminen pahaksi ei ole tervettä.

Ihmisen geeneissä hyvän läsnäolo ja ydinperhe tuo turvaa. Tulevaisuudenkuvat, joissa nämä romutetaan, voivat olla ahdistavia. Nuoret oireilevat jo nyt. Lisää Pientä Taloa Preerialla ja vähemmän satanistilesboneekereitä kiitos.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Lalli IsoTalo

  • "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 52 598
  • Liked: 99120
  • Emeritus mediaöyhöttäjä
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1452 : 02.09.2024, 09:10:46 »
... Kriitikot elävät ja hengittävät nyt wokea. Mitä wokempi, sitä kauniimpi. ... Mitä jos sarja oikeasti ON huono, ja tämän päivän kriitikoiden silmissä siitä tekee hyvän VAIN homorummutus, BLM ja pahuuden normalisointi/hyvän mustamaalaaminen.?!??

Yritin lukio-ikäisenä käydä katsomassa näitä taide-elokuvia tms. Yksi oli "M – kaupunki etsii murhaajaa". En voinut ymmärtää elokuvan hienoutta.

Lainaus käyttäjältä: https://fi.wikipedia.org/wiki/M_–_kaupunki_etsii_murhaajaa
Tyttölapsia sieppaava sarjamurhaaja vainoaa saksalaista suurkaupunkia. ... Beckert vakuuttaa tehneensä murhat oman mielisairautensa pakottamana eikä vapaasta tahdostaan. Beckertille on järjestetty jopa puolustus, joka vetoaa siihen että sairas ihminen on syyntakeeton eikä häntä voi tuomita vaan hänet pitää lähettää hoitoon ...

Yksi vasemmistoälyköksi mieltämäni kaverini esitti, että se hienosti ymmärsi lapsimurhaajaa. En ymmärtänyt mitä puolusteltavaa tuossa pahuuden normalisoinnissa oli.

Kyseessähän on lopputulokseltaan sama juttu foinikialaisten suorittama lasten polttourhaus molokille joskus muinoin.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

aged

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 416
  • Liked: 1796
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1453 : 02.09.2024, 10:05:59 »
Tuosta dustborn pelistä. Nykyisin on vaikea tietää onko arvostelun kirjoittanut Keijo vai Marjo-Petteri. Eräästä arvostelusta:
 
"I am also troubled by the lack of representation of differently-abled trans characters in wheelchairs. This is hugely problematic as it reinforces ableism, heteronormativity, and perhaps even Trump support."

Vuonna 2000 kun innostuin joskus tilaamaan dvd-leffoja ulkomailta, kertoi yksi junnutyökaveri imdb.com sivuista. Että jos siellä on arvosana vähintään 7 on leffa yleensä hyvä. Silloin se toimi ainakin hyvin. En tiedä nykyään kun en paljoa käytä. Kuitenkin siellä 'The Acolyte'n arvosana on 4.1 eli en lähtisi katselemaan sarjaa.
https://www.imdb.com/title/tt12262202/?ref_=fn_al_tt_1

Pentecost

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 272
  • Liked: 9937
  • Hummeriälykkö
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1454 : 02.09.2024, 11:05:05 »
Lainaus
The Acolyten perumisen keskeinen syy on, että äänekäs joukko faneja vastusti sarjaa. Sarjassa on heidän mielestään kaksi ongelmaa. Ensinnäkin tarinan päähenkilöinä on kaksi mustaihoista naista, joiden kasvattivanhemmat ovat naisia. Toiseksi Tähtien sodassa aiemmin puhtoisen hyvinä pidetyt jediritarit näyttäytyvät ristiriitaisessa, jopa negatiivisessa valossa.

Kuvaan tietysti kuuluu, että tällaisten vaikuttimien rooli kiistetään ja väitetään, että sarja on laadullisesti huono. Tv-kriitikkona näen selvästi, että The Acolyte oli oikeasti hyvä sarja. Kriitikoiden arvioita keräävät palvelut kertovat kiistatta, että maailmalla kollegat ovat yleisesti samaa mieltä.

 :facepalm:

Äänekäs joukko eli sellaiset tyypit, jotka huomauttivat saagajatkumon tavattomista katkoksista, puutteista ja tarinan epäloogisuuksista ja siitä, että se pyrki olemaan jotain ihan muuta kuin Tähtien Sota -tarinaa lesbonoitineen, jotka tulevat raskaaksi noituuden avulla. Jedit, jotka ovat edustaneet hyvää kaikkeudessa ovatkin yht'äkkiä jotain pahiksia.

Jaksoin vanhana SW fanina katsoa peräti kaksi jaksoa. Ensimmäinen WTF?! ei jäänyt ainoaksi vaan niitä hetkiä tuli monta. Ei logiikkaa, juoni oli suunnilleen että mennään fiiliksen mukaan ja muutellaan tarvittaessa, unohdetaan kaikki entinen eikä epätarkkuuksissa ja ristiriitaisuuksissa mitään. Kaiken kaikkiaan superpaskaa tarinankerrontaa.

Minua ei itseäni haittaa, jos joku on musta, monivärinen, lesbo, homo tai alien kunhan se olemus nivoutuu elimellisesti (pun intended) tarinan juoneen ja sujuvuuteen. Lapsuuteni ja nuoruuteni SW leffat olivat Hyvän ja Pahan ultimaattista taistelua, ei mitään monivärisen tai harmaan sävyjä. Jos joku haluaa DEI sarjan, tehköön sellaisen johonkin muuhun tarinaan, keksikään itse uutta ja luovaa. Miksi vanhat asiat pitää pilata esittämällä, että ne taipuvat kaikkeen ja kaikille?

Mitä tulee kaikkitietäviin kriitikoihin, niin Rotten Tomatoes on muuttanut elokuvien rating käytäntöä siten, että ns. Luotettavat Tahot painottuvat tuloksissa enemmän eli esimerkiksi Guardian -lehden kritiikki on "luotettavampi" kuin suuren yleisön mielipide. Tämä on mielestäni suoraa valehtelua ja olen jo pidempään seurannut, kuinka paljon omat pitämiseni poikkeavat niin sanottujen suurten kriitikoiden mieltymyksistä.

Tulevaisuudessa pidän kriitikoita lähinnä ärsyttävinä itikoiden ääninä jossain kaukaisuudessa.
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

Lalli IsoTalo

  • "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 52 598
  • Liked: 99120
  • Emeritus mediaöyhöttäjä
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1455 : 02.09.2024, 11:37:34 »
... Mitä tulee kaikkitietäviin kriitikoihin, niin ...

... olen samaa mieltä kanssasi. Kun netflixin elokuvista etsi kriitikoiden valintoja, hetihän sieltä tulee ruutu täyteen mustaa tätiä (liite 1).

Kriitikoiden ylistämät historialliset sarjan sisältävät runsaasti naisia miesten rooleissa (Holmes) (liite 2)

Kriitikoiden ylistämät jännittävät elokuvat alkavat Bevery Hills kytällä. (liite 3)

Tässä ehkä kannattaa havaita, että suositukset saattavat perustua aikaisempaan katseluhistoriaan ... vaikka ei kyllä yhtään siltä tunnu.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Caucasian

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 667
  • Liked: 7411
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1456 : 02.09.2024, 16:25:00 »
Saas nähdä mitä seuraava Bond tuo tullessaan?  :o
No toisaalta Bondin idea meni piloille jo Daniel Craigin bondien myötä. Huumori hävisi ja ylimielisestä ylivertaisesta yläluokkaisen oloisesta naisia hullaannuttavasta playboy keep calm britistä tehtiin kutakuinkin tavallinen "realistinen" kivikasvoinen toimintasankari.
Seuraava lienee DEI Bond?
Miksi muuten rivit tee omia uusia hahmoja ja niille omia leffoja ja kirjoja vasn muuttavat vanhoja?
Vähän sama kuin nykyinen sateenkaarikirkkotouhu. Olisivat vaan perustaneet oman lohkonsa, kirkkonsa, mutta vihervassarien taktiikkahan on kaapata instituutiot sisältäpäin, kuten on tapahtunut esim yliopistoissa.
Empire should strike back!

Pentecost

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 272
  • Liked: 9937
  • Hummeriälykkö
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1457 : 03.09.2024, 11:46:56 »
No toisaalta Bondin idea meni piloille jo Daniel Craigin bondien myötä.

Casino Royal oli hyvä leffa. Siitä eteenpäin nämä Graigin Bond -leffat tuntuivat jotenkin muovisilta. Muovisella viittaan kulttuurin ja taiteen muovittumiseen eli kun kunnon materiaali, kuten kivi, metalli tai puu tuntuu jotenkin konkreettiselta, niin muovi on kyllä hygieenistä ja käytännöllistä. Mutta, miltä se muovi tuntuu?

No, samalta kuin vaikkapa Casino Royalia seuranneet Bondit. Minulla oli vaikeuksia muistaa kolmen viimeisen leffan sisältöä tai juonta. Voi sen tietty laittaa alkavan dementiankin piikkiin, mutta ne eivät vaan tuntuneet yhtään miltään.

Viimeisimmässä oli todella tylsä pahis. Niin ennalta arvattava ja tylsä, että taatusti olisin itse kehitellyt jotain parempaa. Lisäksi pahiksen motivaatio oli todella outoa. Jokin kosto kaukaisessa menneisyydessä koetusta loukkauksesta. Niin kaukainen, että haukottelin keskellä elokuvaa. Näissä nykyelokuvissa käsikirjoitukset ja elokuvan roolihahmojen sisäinen logiikka tuntuu olevan jostain teinien mielikuvituksesta eli kirjoitetaan sitä mukaa kuin leffaa kuvataan suunnilleen. Ympätään jotain tuohon ja jotain tuohon ja sitten saadaan juuri ja juuri aikaiseksi jokin elokuvana tehty suoritus, joka ei kosketa juuri ketään. Muoviinpakattua kulutustavaraa. Kerran näit, toista kertaa et jaksa katsoa.

Luulisi noilla budjeteilla olevan varaa kunnon käsikirjoittajiin.
Graig myös inhosi rooliaan ja valitettavasti se näkyi.
« Viimeksi muokattu: 03.09.2024, 11:49:03 kirjoittanut Pentecost »
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

ikuturso

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 27 725
  • Liked: 69067
  • Kekkosen re-inkarnaatio
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1458 : 03.09.2024, 15:21:50 »
Bondissa on sama kuin Batmanissa.

Ei voi olla roistoja niputtavia sankareita, ellei niiden lapsuus ole rikki. Viimeiset Bondit pohtivat tämän lapsuuden traumoja, orpoutta, lukuisia naisystäviä. Ahdistusta, patoutumaa.

Maailman paras MI6 agentti ei voi olla normaali ihminen, joka on vain taitava työssään, vaan sen täytyy olla joku muinaisuuden friikki, joka tappaa peittääkseen angstinsa. Joka rakastelee peittääkseen epäonnistuneet rakkautensa, joka....
Ei Roger Mooressa ollut hitustakaan tuollaista angstia.

Vastaava on Batmanissa. Marvelin sarjakuvissa ja vanhoissa "Thwack" "POW" batman -leffoissa ja sarjoissa oli miehiä (joista toinen trikoissa), jotka laittoivat pahiksia nippuun ja poikalapset haaveilivat Batmobilesta. Sitten alkoi se isi ja äiti Waynen hautakivellä notkuminen ja takaumat vanhempien murhasta.

Näihin kun vielä yhdistää, että viekkaimmat viholliset tietävät nämä kuviot ja käyttävät toisen ahdistusta häikäilemättömästi hyväkseen. Ilmeisesti se lopetettu Tähtien Sota historiaan sijoittuva sarjakin meni samaan kategoriaan. Jedi-ritarien syntyyn piti saada jotain pimeää ja pahaa.



Nykyään kaikki täytyy perustella ja taustoittaa. Ja sieltä pitää löytyä sitä tietyntyyppistä pahaa, niin ahdistuneet lapset voivat samaistua näihin.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Caucasian

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 667
  • Liked: 7411
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1459 : 03.09.2024, 15:46:42 »
^eiköhän vastaus ole vain niinkin yksinkertainen ettei etenkään valkoinen vhm sankari voi olla vaan pelkästään hyvä ja ihailtava.
Kaikki paskotaan. Taru Sormusten Herrasta menee nyt teatterissa, en ole katsonut, mutta luin jutun jossa ohjaaja höpisee jotain "vaihtoehtoisesta tulkinnasta" ja ainakin Frodoa esittää nainen.
Ehkäpä viisainta jättää väliin?

Miniluv

  • Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • *****
  • Viestejä: 33 332
  • Liked: 16450
  • Have No Fear
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1460 : 03.09.2024, 16:08:41 »
Tampereen teatterin versio?  Frodoksihan sopii nainen, pituusseikkojen pohjalta  :D
Dystopian Nightmare 2020s The Great Taking

"Tyyli haukkua vastapuolta on myös ominaista venäläiselle propagandalle, jossa yritetään korostaa omaa ontuvaa argumenttia leimaamalla vastapuoli aliarvoiseksi."

"konservatiivit polttavat kirjoja roviolla"

Golimar

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 25 613
  • Liked: 45656
  • Ego sum Spartacus
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1461 : 03.09.2024, 17:18:42 »


Lainaus
X

Gay interpretations have been part of the academic study of the Batman franchise at least since psychiatrist Fredric Wertham asserted in his 1954 book Seduction of the Innocent that "Batman stories are psychologically homosexual". Several characters in the Modern Age Batman comic books are expressly gay, lesbian, or bisexual.

X

https://en.wikipedia.org/wiki/Homosexuality_in_the_Batman_franchise

Lainaus

heatherbuchanan
27.6.2024
I was reminded about how gay batman comics used to be


https://www.threads.net/@heatherbuchanan/post/C8uq9n7vV68

Maalaistollo

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 24
  • Liked: 204
  • Perunanenä
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1462 : 04.09.2024, 17:15:35 »
Olen pohtinut tuota kysymystä, että miksi tiedostavat puolestaloukkaantuja-ajatuspoliisit kaappaavat wanhoja hywiä juttuja kieroutettavakseen, eivätkä kehittele ihan omia juttujaan puhtaalta pöydältä. Arvelen vastauksen koostuvan kahdesta osasta.

Ensinnäkin, vääntämällä jokin vanha uuteen muotoon saadaan se vanha pois. Tähtien sota ei olekaan enää Luke Skywalker ja Han Solo, kaksi valkoista miestä, taistelemassa pahaa vastaan. Nyt se on lesboneekerit taistelemassa pahoja jediritareita vastaan, tai mistä tuossa Akolyytissä sitten onkaan kysymys. Ehkäpä joskus vodkan voimalla katson sen. Ehkäpä en. Kun kirkko saadaan kunnolla homotettua ja viherrettyä hiilineutraaliksi, sukupuolineutraaliksi ja uskontoneutraaliksi, se ei enää yhdistä ummehtuneita impiwaaralaisia voimia vastustamaan hyvien ihmisten hyviä hankkeita. Kun yliopisto saadaan tutkimaan sukupuolia, lukemaan koraania ja kaihtamaan "ongelmallisia" aiheita ja asioita, se ei enää kiistä höpötiedejorinoita, joilla perustellaan milloin mitäkin tuhoisaa. Yleispätevä periaate. Hajotetaan vanha ja samalla hajotetaan vanhan käyttäjät, kuulijat, katsojat, uskovat yhtenäisestä vastavoimasta yksittäisiksi huutelijoiksi. Divide et impera, sanoisi ehkä sivistyneempi ihminen.

Selityksen toinen osa on tiedostavien viritelmien kertakaikkinen kelvottomuus. Ne ovat hirveää kuraa. Sen porukan taiteellinen ja älyllinen lahjakkuus ja luovuus eivät yksinkertaisesti riitä minkään aidosti kiinnostavan luomiseen. Siksi täytyy napata jokin jo keksitty ja vääntää siitä omaa ajatusmaailmaa julistava muunnelma. Tuloksena on sitten eritasoisia tuotoksia, jotka vaihtelevat iljettävyydeltään välillä "tää ois ihan hyvä ilman tota pintaan hierottua wokepaskaa" ja "mitä ihmettä mä oikein katon/luen/kuulen, siis nyt hei oikeesti."

Eiköhän routa (markkinatalous) aja porsaan (sijoittajat) kotiin ennenpitkää. Ihmiset osaavat jättää kehnot tuotteet hyllyyn ilman "masinointia," ja nykyään jo rohkaistuvat kertomaan ettei aatteellinen tuputus maistu.

Lalli IsoTalo

  • "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 52 598
  • Liked: 99120
  • Emeritus mediaöyhöttäjä
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1463 : 04.09.2024, 18:05:22 »
Ensinnäkin, vääntämällä jokin vanha uuteen muotoon saadaan se vanha pois. ... Kun kirkko saadaan kunnolla homotettua ja viherrettyä hiilineutraaliksi, sukupuolineutraaliksi ja uskontoneutraaliksi, se ei enää yhdistä ummehtuneita impiwaaralaisia voimia vastustamaan hyvien ihmisten hyviä hankkeita.

Ja tyhjiöillä on taipumus täyttyä. Uusi uskonto on tulossa. Ette ikinä arvaa mikä! Vinkki: se ei ole ilmastouskonto ...
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

  • "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 52 598
  • Liked: 99120
  • Emeritus mediaöyhöttäjä
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1464 : 10.09.2024, 22:15:22 »
Nyt minäkin, pitkän matikan lukijana ja visuallisena oppijana, pystyn tajuamaan tätä uhrihierarkian priorisointia. On muuten hyvä video. Suosittelen! Yksi ryhmä tuosta tosin puuttuu ... mutta mikä, sitä voit tuumailla itse.

Tässä siis vain yksi muuttuja, joita muistaakseni on 16 kpl tms., kuten lihavuus. Eli se tekee tietenkin matriisilaskennasta liian monimutkaista DEI-ihmisille.

« Viimeksi muokattu: 10.09.2024, 22:19:32 kirjoittanut Lalli IsoTalo »
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

  • "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 52 598
  • Liked: 99120
  • Emeritus mediaöyhöttäjä
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1465 : 12.09.2024, 09:30:35 »
Suosikki-inhokkini OO tarkoilee pullantuoksuista kommunismia.

En suosittele klikkaamaan https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/13199e4e-8533-46aa-9df9-796add96b30b


Lainaus
Arto Koskelo🤠🥌🌻 @Arto_Koskelo

Tekstissä ilkutaan kuvitteellisille poliittisille vihollisille, jotka luulevat Ultra Brata kommunistiseksi bändiksi. Samassa kolumnissa kommunismi esitetään suht myönteisessä valossa.

Ihmiset ovat tietenkin harhaisia luullessaan jonkun lisäävän heidän aamuiseen kaurapuuroonsa ajatusta sosialismista humanistisena aatteena. Eihän murha-aatteesta puhuta myönteisesti edes Iltalehden kolumneissa. Miten se meni, että kommunismin puhtain ilmentymä Suomessa on perhe?

Kokeile korvata sana kommunismi kansallissosialismilla. Tulee jännät vibat, mutta ei huolta: vika ei ole tällä kertaa vastaanottimessa. Suomi 2024 on väkevä.😁

Onninen käyttää Ultra Brata retorisena kikkana. Sen avulla ennaltaehkäistään kolumniin kohdistuvaa kritiikkiä maalaamalla kommunismille allergiset itse keksittyyn höpöhöpökulmaan, jotta kolumnin ydinviesti päästään sujauttamaan maaliin.

Onninen näyttäisi toimivan tuossa kulttuurisodan lähteenä, ei ilmiön kommentoijana. Hän pyrkii lyömään Iltalehden kokoisella mailalla poliittista vihollista. Lisäksi hän agitoi aatteen puolesta. Epäilen, ettei oikeaa kommunismia ole Onnisen mielestä vielä koklattu.😅

Tekstillä tuntuisi olevan kaksi tarkoitusta: normalisoida Kontulan edustamaa kommunismia ja tuottaa demagogiaa Onnisen edustaman leirin poliittisesta vihollisesta. Iva on vain väline; kolumnin pääasiallinen tarkoitus ei ole olla hauska, vaan vetää matto jalkojen alta.

...Joo, totalitarismin kauhuihin suhtaudutaan epärehellisen valikoivasti. Ikään kuin olisi olemassa väärinymmärrettyä totalitarismia, vaikka se johtaa aina kauhuihin.

Antti Savolainen @AnttiSavolaine
Kontulalla on oikeastaan hyvä pointti. Kommunismi toimii ainoastaan yhteisöissä jossa kaikki tuntuvat toisensa intiimisti. Toiselta nimeltään perhe.

Arto Koskelo🤠🥌🌻 @Arto_Koskelo
Joo ja suhdetta välittävät osittain 4 miljardia vuotta tehtäväänsä hoitaneet geenit, jotka saavat vanhemman vaikka uhraamaan henkensä jälkikasvunsa vuoksi. Kommunismissa uhrataan muiden henkiä, siinä perheen ja kommunismin suurin ero.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Caucasian

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 667
  • Liked: 7411
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1466 : 12.09.2024, 09:47:41 »
En ymmärrä miksi Oskari Onninen saa vapaasti levittää omaa harhaista ja usein epätosi propagandaansa ja polarisoida yhteiskuntaa. Sama jos Iltalehti antaisi jollekulle etnonasselle vapaasti palstatilaa oman agendaansa ajamiseen. No sehän ikäänkuin tasapuolistaisi ääritarjontaa.

ohkurin_narsi

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 689
  • Liked: 1012
  • Vanhoillinen sivistysliberaali
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1467 : 12.09.2024, 10:05:57 »
Ultra Bra muka kommunistista?? Heh, sehän oli vitsi Agit-Prop:sta. Siihen aikaan me kaikki hoilattiin Lenin Setää - ei aatteen vuoksi vaan että se oli tosi pöljä.

Suuri yleisöhän ei edes tiedä "tosimiesten lauluja", eli loppu se Meripioneerit levy.

pienivalkeapupu

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 333
  • Liked: 4635
  • Epävakaa maanantaikappale
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1468 : 12.09.2024, 10:53:35 »
En muuten tajunnut tuota OO:n kolumnia laisinkaan. Tuli tunne, että lukee jotakin kahvipöydän äärellä kuultua sisäpiirin vitsiä joka ei näin ulkopuoliselle ole yhtään hauska.
Ehkä se oli osittain tarkoituskin, kirjoittajalla.
Happiness more or less

Well I'm a lucky man
I hope you understand

Lalli IsoTalo

  • "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 52 598
  • Liked: 99120
  • Emeritus mediaöyhöttäjä
Vs: Critical Social Justice / Woke-sekoilu
« Vastaus #1469 : 12.09.2024, 13:04:44 »
Kai tämäkin jota wokehulluutta on.

Kolumni: Apua, lapseni on susi – Nyt hän vaatii raakaa lihaa kouluruoaksi, mitä teen?

Sanna Ukkola
...
Yhteiskunta kaivaa esiin kaikki kynnelle kykenevät asiantuntijat, jotka rientävät kertomaan täysavuttomiksi heittäytyneille vanhemmille, että lapsen oikeus identifioitua opossumiksi tai raakuksi on pyhä ja koskematon.

Loput linkistä.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R