Äänestys

Aiotko ottaa koronarokotteen?

Kyllä
304 (65.2%)
En
162 (34.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 466

Kirjoittaja Aihe: Aiotko ottaa koronarokotteen?  (Luettu 134141 kertaa)

Koekaniini

• Jäsen^^^
  • Liked: 1789
  • Original tuohikenkä
Vs: Aiotko ottaa koronarokotteen?
« Vastaus #420 : 17.04.2021, 14:56:48 »
Aika jännä, tuolla meikäläisen piikkipaikalla oli 5min välein ajat ja kun aikani oli 16.20, pääsin huoneeseen 16.19 ja olin huoneesta ulkona 16.21.
Itsellä työterveyden kautta meni kaikkinensa noin kolme minuuttia. Olin tottakai valmistautunut laittamalla päälle vain vetoketjullisen hupparin joten housut olivat alhaalle ennenkuin hoitajatar kerkesi pyytääkään mitään.
Olkapää illan ja yön melko hellä, pienoista pääkipua seuraavana päivänä.
#I wont ride with you

"muistakaa orjalaivojen terva ja inkojen kulta, vitun rasssitistit"  :'(

pingviini

• Jäsen^^^
  • Liked: 342
« Vastaus #421 : 17.04.2021, 16:51:46 »
Aika jännä, tuolla meikäläisen piikkipaikalla oli 5min välein ajat ja kun aikani oli 16.20, pääsin huoneeseen 16.19 ja olin huoneesta ulkona 16.21.
Itsellä työterveyden kautta meni kaikkinensa noin kolme minuuttia. Olin tottakai valmistautunut laittamalla päälle vain vetoketjullisen hupparin joten housut olivat alhaalle ennenkuin hoitajatar kerkesi pyytääkään mitään.
Olkapää illan ja yön melko hellä, pienoista pääkipua seuraavana päivänä.

Olkapäähän pistetään ja housut nilkoissa? tais olla mielessä muuta kuin piikki

Ajatolloh

• Jäsen^^^
  • Liked: 6138
« Vastaus #422 : 17.04.2021, 22:36:34 »
Yhdessä kuvassa mahdottoman paljon infoa.

b.1.351 on neekerikorona. P.1 on sambaversio.
Eikka Keravalta: "Kehitysmaaperäisen maahanmuuton väistämättä aiheuttamat 'lieveilmiöt' ovat aina 'huolestuttava ilmiö', mutta itse ongelman aiheuttaja, kehitysmaaperäinen maahanmuutto on sen sijaan välttämättömyys ja hyväksi maallemme."

Fahrenheit

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 281
« Vastaus #423 : 18.04.2021, 09:42:38 »
Flunssarokotetta en ota ja jos pakotetaan niin sitten en ainakaan.

Saako kysyä mikset? @Fahrenheit MIkä siinä lunssarokotteessa niin pelottaa?

Itse otin tänä vuonna ensimmäistä kertaa moneen vuoteen. Aattelin, että voi olla viisasta vähän päivittää suojaa varsinkin kun en ole yli 10 vuoteen ollut ensimmäistäkään päivää työkyvytön flunssan vuoksi. Edellinen kertakin taisi olla 2006 ja silloin asialla norovirus. Eli ei influenssa.

Olen saattanut silti altistua influenssavirukselle ja toivottavasti olenkin, jotta suoja olisi kunnossa.

Öh siis en ole kokenut tarvitsevani normiflunssarokotetta, ei siinä mikään pelota. Sen sijaan tämä rokote jota tyrkytetään koronaflunssaan on erittäin epäilyttävä ja  mitä enemmän pakotetaan sitä vähemmän kiinnostaa se ottaa.

Katsokaapa tutkija Kalevi Korennon haastattelu
https://tokentube.net/view?v=3137801168

Kaikkea mielenkiintoista. Juttelu koronaflunssarokotteesta alkaa vähän 50 min. jälkeen

Ajatolloh

• Jäsen^^^
« Vastaus #424 : 18.04.2021, 09:53:00 »

Tutkija? Missäs yliopistossa hän on tutkijana ja mikä on tutkimusalue?

CV:tä ei näytä pikaisen googlehaun perusteella löytyvän, joten enpä taida jaksaa katsoa yhtään mitään ennenkuin meriitit on esitelty.
Eikka Keravalta: "Kehitysmaaperäisen maahanmuuton väistämättä aiheuttamat 'lieveilmiöt' ovat aina 'huolestuttava ilmiö', mutta itse ongelman aiheuttaja, kehitysmaaperäinen maahanmuutto on sen sijaan välttämättömyys ja hyväksi maallemme."

Fahrenheit

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #425 : 18.04.2021, 09:56:46 »

Tutkija? Missäs yliopistossa hän on tutkijana ja mikä on tutkimusalue?

CV:tä ei näytä pikaisen googlehaun perusteella löytyvän, joten enpä taida jaksaa katsoa yhtään mitään ennenkuin meriitit on esitelty.

Yksityispuolellakin tehdään tutkimusta. Research & development, googlaapa semmoinen käsite. Hän kertoo urastaan heti videon aluksi joten säästät paljon vaivaa kuuntelemalla siitä

Edit: oli ainakin jossain vaiheessa Jenkeissä duunissa, Suomessahan R&D on "hieman" kehittymätöntä

Ajatolloh

• Jäsen^^^
« Vastaus #426 : 18.04.2021, 09:59:01 »
Yksityispuolellakin tehdään tutkimusta. Research & development, googlaapa semmoinen käsite. Hän kertoo urastaan heti videon aluksi joten säästät paljon vaivaa kuuntelemalla siitä

Edit: oli ainakin jossain vaiheessa Jenkeissä duunissa, Suomessahan R&D on "hieman" kehittymätöntä

Rakennustekninen tarkastaminen löytyy googlella herran toimialaksi... ???

NO KUUNNELLAANPA SITTEN ALKU niin ei tarvitse muiden tuhlata aikaansa.

- lyhennetty kansakoulu
- amis (autonasentaja)
- autoteknikko
- tekussa autoinsinööriksi
- Otaniemessä luettu jotain, "yks proffa käynyt toimistossa, toimistossa mukamas väitöskirjoja 30 kpl"
- amerikkalaisessa yrityksessä tehnyt jotain "konsulttina", sai kenkää 1970 luvulla
- tutkimuskohteena ollut "rakenneanalyysit"

Enempää ei nyt kuule jaksa leikkiä.

Eiköhän tuo jätkä ole täysi spede eikä ole oikeasti tutkinut yhtään mitään missään. Ei yksityisellä (jossa ei juuri tutkimusta tehdä pl. lääketehtaat) eikä yliopistossakaan.

Se, että mikroskoopilla pällistelee jotain ei vielä kenestäkään tutkija-analysoijaa tee.

Lopuksi osoittautuu , että herran työ on ollut lähinnä mikropiirien "rakenteiden analyysi". Kyseessähän on lähinnä perinteistä insinöörityötä, koneenrakennustyötä. En itse käyttäisi sanaa "tutkimus" sen yhteydessä. Minusta sellainen on ihan täyttä perusduunia.

Sanomattakin selvää, että jos tuo pätevöittää ihmisen virologian huipulle, niin sittenhän minäkin olen. @Emo  sinä kun huutelit valelääkäristä, niin tässähän meillä on video, joka todistaa että itseasiassa olen kovinta aatelia kommentoimaan näitä asioita  ;D ;D ;D
« Viimeksi muokattu: 18.04.2021, 10:09:47 kirjoittanut Ajatolloh »

foobar

• Jäsen^^^
  • Liked: 35698
« Vastaus #427 : 18.04.2021, 10:07:41 »

Ilmeisesti samannimisiä henkilöitä on kuitenkin useita.

Jotenkin kuvaavaa tällaiselle sisällölle on kuitenkin se että verkossa mainostetaan ko. henkilöä "tutkijana", ja kun kysytään tutkimuksen laatua, viitataan katsomaan jokin jaaritteluvideo. Tämä tuntuu olevan melko toistuvaa, ja ainakaan itse en voi välttää ajatusta siitä että moisten sisältöjen promoottorit haluavat saada kokemansa inhokit hukkaamaan arvokasta aikaansa. Tai sitten heistä käytetyllä ajalla ei ylipäänsä ole mitään arvoa.

Ylipäänsä kyvyttömyys formuloida ulostulojaan tekstimuodossa vaikuttaa sattuman sijaan näissä hörhöpiireissä strategialta. Videomateriaalin ruotiminen on työläämpää joten se joutuu vähemmän ansaitsemansa kritiikin kohteeksi.
« Viimeksi muokattu: 18.04.2021, 10:17:00 kirjoittanut foobar »
"Avaruudessa kukaan ei voi kuulla moku-ulinaasi" - Rändöm

Ajatolloh

• Jäsen^^^
« Vastaus #428 : 18.04.2021, 10:15:09 »

Ilmeisesti samannimisiä henkilöitä on kuitenkin useita.

Jotenkin kuvaavaa tällaiselle sisällölle on kuitenkin se että verkossa mainostetaan ko. henkilöä "tutkijana", ja kun kysytään tutkimuksen laatua, viitataan katsomaan jokin jaaritteluvideo. Tämä tuntuu olevan melko toistuvaa, ja ainakaan itse en voi välttää ajatusta siitä että moisten sisältöjen promoottorit haluavat saada kokemansa inhokit hukkaamaan arvokasta aikaansa. Tai sitten heistä käytetyllä ajalla ei ylipäänsä ole mitään arvoa.

Ylipäänsä kyvyttömyys formuloida ulostulojaan tekstimuodossa vaikuttaa sattuman sijaan näissä hörhöpiireissä strategialta. Videomateriaalin ruotiminen on työläämpää, joten se joutuu vähemmän ansaitsemansa kritiikin kohteeksi.

Ai Kalevi Korentoja vai? Ei oikein kuulosta miltään kovin yleiseltä nimeltä ja nyt kun katsoin videon alun, niin kylläpä vaan se on hän: rakenneteknisiä analyysejä  :facepalm:

Joo, paskaahan nämä faahrenheitit meille yrittää syöttää. Titteli edellä kyllä komeasti mennään eli tämäkin itse itsensä tutkijaksi julistanut ihan pokkana esiteltiin meille jonain relevanttina lääketieteen tutkijana.

Tämä huuhaa spede muuten väittää, että 100000 tutkijaa on tutkinut asiaa eikä ole löytänyt koronavirusta koskaan esim. ruumiinavauksista. Heidät  on kuulemma nyt vaiennettu....

Valitettavasti ei löydy riittävän isoa nauruhymiötä tähän. @foobar jos haluat päivän naurut niin katsoppa tuota skeidaa

Ajatolloh

• Jäsen^^^
« Vastaus #429 : 18.04.2021, 10:19:30 »
En tiedä kannattaako tilata edes "tutkimusta" kesämökin piirustuksista tuolta.

Saattaa tulla aika paska lato.

nochWunder

• Jäsen^^^
  • Liked: 3605
« Vastaus #430 : 18.04.2021, 11:19:28 »
Turha asiasta on riidellä. Kyllä me tulemme näkemään muutamassa vuodessa onko hän oikeassa vai ei.

Jokainen päättää ihan itse ottaako rokotteen ja tekee itse arvionsa keihin uskoo ja keihin ei.

Minä en luota sosialisteihin ja heidän rahoittajiinsa. Ja jos joku epäilee sosialistien suunnittelevan jälleen kerran kansanmurhia, niin se ei yllätä laisinkaan. Ja ajatollahin kaltaiset ihmiset vain toimivat hyvänä todisteena, että elämme taas pimeitä aikoja.

En tiedä mitä sitä tekisi, jos rokotteet alkaisi tappamaan ihmisiä läjäpäin ympäriltä. Siinä kun ei enää olisi paljon haluja jatkaa itsekään. Jos vain aseveljiä silloin vielä löytyy niin sitten tiedän mitä haluaisin tehdä. Ripustaa jokaisen syyllisen suolistaan lipputankoon.
Sosialistin mielestä tiedä on oikeassa, kun se tukee narratiivia, ja väärässä kun se ei tue narratiivia. Sosialistin mielestä jonkun pitää arbitroida millaista tiedettä tuodaan ihmisten tietoon, koska tärkeintä kaikessa tiedonvaihdossa on mielten muokkaaminen.
Ilmastonmuutos, maahanmuutto, lihan syöminen, sukupuoli jne

Ajatolloh

• Jäsen^^^
« Vastaus #431 : 18.04.2021, 13:31:56 »
^ Usean vuoden odottelu on tietysti agendallenne kamalan kätevää. Sillä voi torjua ikävänkin kritiikin.

Mutta ei tässä mitään useaa vuotta tarvitse odotella. Minä pystyn jo nyt sanomaan, että tuo huuhaan puhuja nyt ainakaan ei ole oikeassa. Nuo jututhan ovat ihan skitsofreenikon juttuja. "100000 tutkijaa" mukamas jne.

Ylilaudalla on myös lanka ja siellä pari järkevän oloista kommenttia mm. tuon Kalevin sekoilusta PCR tekniikan selittämisessä.

Huuhaata selittävän sekopää/autoteknikon lopputulosten ennustamisessa ei tarvitse mitään useampaa vuotta odotella. Sen pystyy tekemään ihan tästä näin jo suoriltaan: ei tule tapahtumaan.

Fahrenheit

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #432 : 18.04.2021, 13:40:11 »
Ajatolloh, laitappa kriteerit mikä sulle kelpaa tutkijaks. Laita ne niin ettei maalitolpat myöhemmin siirry. Mä laitan sulle sitten linkin jossa kriteeriesi mukainen tutkija sanoo ettei rokotetta kannata ottaa.

Ajatolloh

• Jäsen^^^
« Vastaus #433 : 18.04.2021, 14:27:19 »
Ajatolloh, laitappa kriteerit mikä sulle kelpaa tutkijaks. Laita ne niin ettei maalitolpat myöhemmin siirry. Mä laitan sulle sitten linkin jossa kriteeriesi mukainen tutkija sanoo ettei rokotetta kannata ottaa.

Lääketieteen noobeli sais löytyä meriittilistalta.

foobar

• Jäsen^^^
« Vastaus #434 : 18.04.2021, 14:32:43 »

Joku voisi vaikka kutsua melko kyseenalaiseksi lähestymistapaa jonka puitteissa ei suinkaan kuunnella pätevimpiä tutkijoita tai edes tutkijoiden konsensusta vaan niitä jotka vetoavat omaan maailmankatsomukseen. Varsinkin jos sillä ei ole mitään väliä kuinka marginaalissa ne ovat.

Itse olisin oikein onnellinen jos koronaviruksen aiheuttama tauti olisi kansan- ja maailmantaloudellisesti merkityksetön pikkutekijä jonka vuoksi ei tarvitsisi edes henkilökohtaisesti muuttaa käytöstään normaalista. Tiedän kuitenkin että näin ei ole, ja luotan ensisijaisesti kansainväliseen asiantuntijakonsensukseen, toissijaisesti yksittäisiin kyseisellä alalla päteviin asiantuntijoihin. En näe että minulla olisi mitään erityistä, älyllisesti rehellistä syytä ohittaa näitä näkemyksiä asian hahmottamisessa.

nochWunder

• Jäsen^^^
  • Liked: 3605
« Vastaus #435 : 18.04.2021, 15:33:36 »
Liian vähän näkee keskustelua rokoteteorioiden väliltä. Liian paljon ovat sosialistit ja kollektivistit pääseet polarisoimaan keskustelua.

Teorioita ovat ainakin nämä:

1. Koronarokotteillä siirretään ihmisiin mikrosiru

2. Koronarokotteet aiheuttavat lapsettomuutta

3. Korona rokotteella yritetään kansanmurhaa

Pitäisi olla selvää, että samat ihmiset eivät usko jokaiseen näistä. Ja suurin osa foliohatuiksi leimatuista ei varsinaisesti usko mihinkään näistä, mutta ottaa ne huomioon.

Olisi paljon hedelmällisempää keskustella ja pohtia näitä teorioita ja motiiveja niiden takana tarkemmin kuin päästää hallintouskovaiset pelkistämään keskustelua pelkästään virallisen totuuden ja foliohattuilun väliseksi.

Meidän pitää pohtia näitä ja yrittää neutraalisti debunkata väittämiä. Koska nämä narratiivin vahtijat estävät meitä myös tutkimasta väitteitä, koska joudumme puolustamaan oikeuttamme varovaisuuteen ja vapauttamme valita minkä riskin otamme.
Sosialistin mielestä tiedä on oikeassa, kun se tukee narratiivia, ja väärässä kun se ei tue narratiivia. Sosialistin mielestä jonkun pitää arbitroida millaista tiedettä tuodaan ihmisten tietoon, koska tärkeintä kaikessa tiedonvaihdossa on mielten muokkaaminen.
Ilmastonmuutos, maahanmuutto, lihan syöminen, sukupuoli jne

foobar

• Jäsen^^^
« Vastaus #436 : 18.04.2021, 15:57:13 »
^ Oleellisinta olisi että väitteiden esittäjät toisivat aiheen suhteen keskusteluun väitteidensä yhteydessä niille uskottavaa näyttöä. Tähän mennessä yritystä ei ole ollut lainkaan. Ei meidän siitäkään ole tarvetta keskustella onko Kuu cheddaria vai emmentaalia vaikka jostain löytyisikin ihmisiä joiden mielestä niin on.

Hämeenlinnan Oraakkeli

• Jäsen^^^
  • Liked: 5347
  • لا يوجد إله غيره من الشيطان والنبي محمدا أو خادمته
« Vastaus #437 : 18.04.2021, 16:10:21 »
Hörhöjen ja kylähullujen kanssa ei kannata keskustella koronarokotuksista. Hallituksen pitäisi hommata AZ rokotetta niin paljon kun irtoaa, ja aloittaa tehorokotukset ne jotka ottaa niin ottaa ja sen jälkeen talouden voi avata. Jokaisen omalla vastuulla sen jälkeen mitenkä toimii.

Ajatolloh

• Jäsen^^^
« Vastaus #438 : 18.04.2021, 19:28:35 »
Meidän pitää pohtia näitä ja yrittää neutraalisti debunkata väittämiä.

Minusta tuo on kestämätön lähestysmistapa,jolla yritetään vierittää käänteisen todistustaakan velvollisuuksia muille. Toki yleinen alt-truth osaston henkilöillä.

"Jos et kykene osoittamaan vääräksi tätä mun extravagance väitettäni, niin sehän on totta hähhää"

Minun lähtökohtani ainakin on, että se joka jotain extraordinääriä väittää, olkoon velvollinen toteennäyttämään väitteensä. Meillä muilla on oikeus uskoa siihen, että maltillisemmat selitykset ovat lähtökohtaisesti totta kunnes toisin todistetaan.

Siten en aio haaskata ainutkertaista elämääni esim. "rokotteet levittävät siruja", "rokotteilla tapetaan väestöä", "rokotteilla aiheutetaan lapsettomuutta" jne väittämiin. Koska vanha totuus pätee yhä: Yksi 'hullu' keksii enemmän väittämiä kuin kymmenen viisasta kerkiää debunkkaamaan.

Fahrenheit

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #439 : 19.04.2021, 18:23:31 »

Joku voisi vaikka kutsua melko kyseenalaiseksi lähestymistapaa jonka puitteissa ei suinkaan kuunnella pätevimpiä tutkijoita tai edes tutkijoiden konsensusta vaan niitä jotka vetoavat omaan maailmankatsomukseen. Varsinkin jos sillä ei ole mitään väliä kuinka marginaalissa ne ovat.

Itse olisin oikein onnellinen jos koronaviruksen aiheuttama tauti olisi kansan- ja maailmantaloudellisesti merkityksetön pikkutekijä jonka vuoksi ei tarvitsisi edes henkilökohtaisesti muuttaa käytöstään normaalista. Tiedän kuitenkin että näin ei ole, ja luotan ensisijaisesti kansainväliseen asiantuntijakonsensukseen, toissijaisesti yksittäisiin kyseisellä alalla päteviin asiantuntijoihin. En näe että minulla olisi mitään erityistä, älyllisesti rehellistä syytä ohittaa näitä näkemyksiä asian hahmottamisessa.

Ihan käsittämätön naiivius paistaa läpi. Ajatolloh sentään pisti reippaasti läskiksi ja vaati Nobelin palkintoa vaikka omat juttunsa perustuvat iltalehtien antiin.

Foobarille: rokotebisnes on todella korruptoitunutta. Se kuuluttamasi "tieteellinen konsensus" ja pätevimmät tutkijat tarkottaa siis porukkaa joka on ottanut rahaa Gatesilta ja rokoteyhtiöiltä. Laitoin pari liitekuvaa ja loput saat etsiä itse. Ei siellä ole yhtäkään piikin puolesta puhuvaa korkean profiilin tekijää joka ei olis ottanut lahjuksia vastaan. Loput on sitten hyödyllisiä idiootteja.

Ajatolloh vissiin kuvitteli pitävänsä mut kiireisenä. News flash: en aio käyttää tähän koko elämääni. Laittelen nobelpalkittuja sitä mukaa kun tulee vastaan. Ulkomuistista sen verran että kemian nobelin saanut Kary Mullis joka siis kehitti PCR-testin sanoi itse ettei se toimi virusten jäljitykseen. Hän kuoli "kätevästi" ennen tämän kähinän alkua. Toinen nobelpalkittu jonka muistan ulkoa on Luc Montagnier (lääketieteen nobel kuten vaatimus oli) joka sanoi heti että virus on kehitetty labrassa ja liittyy rokotebisnekseen. Hänethän julistettiin mielisairaaksi ja vietiin tahdonvastaseen hoitoon (ja häntä koskevat videot poistettu youtubesta eli normisettiä). Tämä on sellainen kaninkolo että kun sitä alkaa tonkimaan putoavat suomukset silmiltä ellei ole tavattoman naiivi tai sitten ihan yksinkertaisesti vihollisen puolella.

Mut joo turha listata Ajatollohille vaikka sellasen tekijän kuin professori Dolores Cahillin ceeveetä kun listassa ei ole nobelin palkintoa... :facepalm:

(Sivumennen sanoen: Dolores Cahillia joka on siis edelleen irlantilaisen yliopiston professori ja joka on työskennellyt Max Planck instituutissa sekä ollut asiantuntijatehtävissä EU:ssa pyydettiin irtisanoutumaan EU-tehtävistään koronamielipiteittensä takia. Näin säilyy foobarin ihannoima konsensus... :facepalm:)

EDIT: äh unohdin merkata toiseen kuvaan GAVIn joka on tietysti rokoteallianssi.
« Viimeksi muokattu: 19.04.2021, 18:34:10 kirjoittanut Fahrenheit »

K. Martel

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 572
« Vastaus #440 : 19.04.2021, 22:12:06 »
Kaivelin muutaman artikkelin, jossa näkyy jenkkien mielipiteitä rokotteiden ottamisesta. Eri väestöryhmissä, ja miten on rokotuksen suosio viime aikoina kasvanut. Kaikki sisältävät näppäriä graafeja, joten ei ole pakko edes lukea mitään:
COVID Vaccine Hesitancy Drops Among All Americans, New Survey Shows
COVID-19 vaccine hesitancy drops, interest in getting inoculated grows in U.S., surveys show
Why America’s white evangelicals shy away from covid jabs

How to convince people to accept a Covid-19 vaccine

Ja olisko tässä vähän biasoitunut otos, kun vertaa The Weekin kyselyyn (tosin mustissa oli näitä "Wait and see"-ryhmäläisiä erityisen paljon):
Little Difference In Vaccine Hesitancy Among White And Black Americans, Poll Finds

Euroopasta ei nyt ole tuoreita kyselyitä käsillä, mutta muistan pohjoismaalaisten, brittien ja varsinkin espanjalaisten olleen rokotemyönteisyydessä länsimaiden kärkipäätä. Ranska ja Saksa eivät tainneet olla.

Skeptikko

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 19919
« Vastaus #441 : 19.04.2021, 22:25:48 »
Vaikuttaa siltä, että onnistun saamaan koronarokotteen erään "yhteyden" ansiosta hieman aiemmin kuin mitä muuten riskiryhmään kuulumattomana tulisin saamaan. Rokotuspäivämäärä, eikä tarjolla oleva rokote ole kuitenkaan vielä selvillä minulle. Vaikka rokotuksiinkin liittyy melko harvinaisia riskejä, niin mieluummin valitsen ne, kuin koettelen onneani koronaan ilman rokotetta sairastumisen kanssa. Pahoin pelkään, etten välttämättä loppuikääni pysty käytännössä välttämään koronatartuntaa pelkkiä suojautumiskeinoja ja varovaisuutta noudattamalla, vaikka ne toki lyhyellä aikavälillä pienentävätkin riskin melko pieneksi.

PS, siltä varalta että pääsen valitsemaan eri rokotteiden väliltä, niin onko suosituksia mikä rokote kannattaa  valita tai mitä ei ainakaan kannata valita ja jotain perustelua tälle?
« Viimeksi muokattu: 19.04.2021, 22:36:51 kirjoittanut Skeptikko »
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Penan kaveri Eki

• Jäsen^^^
  • Liked: 1436
  • Impivaarana 56 maata ja päälle 200 kaupunkia
« Vastaus #442 : 19.04.2021, 22:26:12 »
Ja olisko tässä vähän biasoitunut otos, kun vertaa The Weekin kyselyyn (tosin mustissa oli näitä "Wait and see"-ryhmäläisiä erityisen paljon):
Little Difference In Vaccine Hesitancy Among White And Black Americans, Poll Finds

Euroopasta ei nyt ole tuoreita kyselyitä käsillä, mutta muistan pohjoismaalaisten, brittien ja varsinkin espanjalaisten olleen rokotemyönteisyydessä länsimaiden kärkipäätä. Ranska ja Saksa eivät tainneet olla.

Ihme black/white tilastoja jenkkilästä... Brittien tilastot kun kertoo, että nimenomaan etnot karsastavat rokotuksia:

Lainaus
A person of black African heritage over 70 in England is 7.4 times more likely not to have had a Covid vaccine than a British white counterpart
    https://www.theguardian.com/world/2021/mar/29/study-low-covid-jab-take-up-black-people-england

Feministinen talouspolitiika rulettaa

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • Liked: 55676
  • Kyllä tästä vielä selvitään, kaikesta huolimatta!
« Vastaus #443 : 19.04.2021, 22:28:40 »
Ranskan kirjeenvaihtajani kertoi, että hänen kaupungissaan varattiin 5000 rokotetta, mutta vain 200 ihmistä kävi rokotettavana.
“Tavoitteemme on pakolaisten suojelu. Rajat ovat sille este.”
— Soros

“Miksi yhteiskunnan pitäisi sietää vallankumousta vaativaa maailmanlopun kulttia, jonka keskeinen toimintaperiaate on lain rikkominen?”
— Jäsen Roope

“Vähiten asioista tietävät ne jotka eniten tiedostavat.”
— Historioitsija Teemu Keskisarja

K. Martel

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 572
« Vastaus #444 : 19.04.2021, 22:33:53 »
Ranskan kirjeenvaihtajani kertoi, että hänen kaupungissaan varattiin 5000 rokotetta, mutta vain 200 ihmistä kävi rokotettavana.

Mitä rokotetta oli, ja saiko merkin tietää etukäteen?

En nyt ole varma, näinkö tämän linkatun tänne vai jollekin toiselle foorumille, niin laitetaan tähän:
Koronarokottaminen tyssähti Tukholmassa – IL tapasi jonottajia Ruotsin suurimmassa rokotuskeskuksessa: "Jos siellä on Astra, lähden kotiin"

Lainaus
Sisään messukeskukseen menee tasaiseen tahtiin ihmisiä, eikä jonoa pääse juuri syntymään. Ovella henkilökunta kysyy, onko aika varmasti varattuna – sisään pääsevät vain ajan varanneet.

Rokotuspaikan ulkopuolella on keskustelua siitä, mikä rokote sisällä annetaan. Henkilökunta ovella ei sitä kerro, mutta jotkut kyselevät ulos tulevilta.

– Jos siellä on tarjolla Astran rokote, lähden saman tien kotiin, kertoo nainen, joka ei halua nimeään lehteen.

Juuri Astra Zenecan rokote arveluttaa monia. Naapurimaista Norja ja Tanska ovat keskeyttäneet kyseisen rokotteen antamisen siihen liittyvän, harvinaisen veritulppariskin vuoksi. Suomessa Astra Zenecan rokotetta ei anneta tällä hetkellä alle 65-vuotiaille.

Eva Lind Johansson ja hänen miehensä Lars Lind eivät aio rokotteesta kieltäytyä, vaikka kyseessä olisikin Astra.

– Mieluiten kuitenkin joku toinen, he toivovat.

He ovat muiden tavoin 65-vuotiaita ja tulleet paikalle välittömästi, kun ajanvaraus onnistui. Ajanvaraussovellusta he ovat seuranneet päivittäin. Nyt he saapuivat paikalle tuntia ennen rokotusaikaa, jos sattuisi olemaan pitkä jono.

Lisätty lainaus jutusta. Muistattehan laittaa linkittämienne juttujen yhteyteen lainauksen jutun sisällöstä.
« Viimeksi muokattu: 19.04.2021, 22:39:13 kirjoittanut Skeptikko »

vihapuhegeneraattori

• Jäsen^^^
  • Liked: 5110
  • Generating Hatespeech since 2011
« Vastaus #445 : 19.04.2021, 22:40:30 »
Otin Trumpin rokotteen, eläköön ihmiskunnan jumalkeisari!

Nyt tosin väsyttää kuin pahan krapulan kolmantena päivänä, mutta oletettavasti se on sen takia että nyt se ruho vihdoin alkaa tehdä niitä vasta-aineita.

Tämä sanottuna, laitan kirkonkiroukseen jokaisen joka yrittää tyrkyttää jotain hemmetin koronapassia.
Tom Packalenin (PS) yritys tuottaa huonolaatuisia vihapuhetutkimuksia nuivia vastaan eikä kukaan PS:stä kommentoi asiaa.

https://hommaforum.org/index.php/topic,125944.msg3299671.html#msg3299671

Veikko

• Jäsen^^^
  • Liked: 21454
  • White Lives Matter
« Vastaus #446 : 19.04.2021, 22:45:28 »
Olen jo jotain vastannutkin, mutta selvyyden vuoksi:

Otan rokotteen heti kun (jos) sen saan. Minkämerkkisen tahansa, sillä jokainen markkinoilla oleva koronarokote vaikuttaa maltillisesti arvioituna täysin kelvolliselta. Myös se hirveä Astra, joka on toiminut Briteissä oikein hyvin.

Mielestäni (tätä ei voi sanoa kyllin painokkaasti): rokotteen ottaminen ei ole ainoastaan oikeus, vaan vielä enemmän velvollisuus pandemian tukahduttamiseksi. Tämän takia ottaisin rokotteen, jossa olisi vaikka satakertaiset riskit nykyisiin verrattuna. Tai vaikka tuhatkertaiset.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • Liked: 55676
  • Kyllä tästä vielä selvitään, kaikesta huolimatta!
« Vastaus #447 : 19.04.2021, 22:45:47 »

Mitä rokotetta oli, ja saiko merkin tietää etukäteen?

Astraa. Sai.

Helsingissa rokotetaan nyt 1952–1961 syntyneitä.

@K. Martel
“Tavoitteemme on pakolaisten suojelu. Rajat ovat sille este.”
— Soros

“Miksi yhteiskunnan pitäisi sietää vallankumousta vaativaa maailmanlopun kulttia, jonka keskeinen toimintaperiaate on lain rikkominen?”
— Jäsen Roope

“Vähiten asioista tietävät ne jotka eniten tiedostavat.”
— Historioitsija Teemu Keskisarja

JoKaGO

• Jäsen^^^
  • Liked: 6428
  • Huumoria(?) Lappeenrannan metsistä
« Vastaus #448 : 19.04.2021, 22:59:27 »
Helsingissa rokotetaan nyt 1952–1961 syntyneitä.

Jaa. Soitin tänä aamuna Tampereen koronapuhelimeen, josta sain tiedon, että täällä saavat 1955 ja sitä ennen syntyneet varata aikoja rokotukseen, ja että kaikissa aikaisemmissakin ikäluokissa on paljon ilman rokotetta (syystä tai toisesta) jääneitä. Ja että ei voi "etuilla" työkomennuksen perusteella 60-vuotta täyttänytkään. Pitää mennä siis Keski-Eurooppaan ilman rokotesuojaa.

Eli 1960 syntyneillä tamperelaisilla piikitys vasta kesäkuussa.
Auringonvalo tappoi virukset? Ainakin virus riehaantui, kun valon määrä väheni...

Emo

• Jäsen^^^
  • Liked: 34736
« Vastaus #449 : 19.04.2021, 23:08:25 »
Olen jo jotain vastannutkin, mutta selvyyden vuoksi:

Otan rokotteen heti kun (jos) sen saan. Minkämerkkisen tahansa, sillä jokainen markkinoilla oleva koronarokote vaikuttaa maltillisesti arvioituna täysin kelvolliselta. Myös se hirveä Astra, joka on toiminut Briteissä oikein hyvin.

Mielestäni (tätä ei voi sanoa kyllin painokkaasti): rokotteen ottaminen ei ole ainoastaan oikeus, vaan vielä enemmän velvollisuus pandemian tukahduttamiseksi. Tämän takia ottaisin rokotteen, jossa olisi vaikka satakertaiset riskit nykyisiin verrattuna. Tai vaikka tuhatkertaiset.

No, eihän rokotteen ottaminen tietenkään velvollisuus ole. Ihmisillä on pelkästään oikeuksia, vai oletko kuullut Marinin puhuvan velvollisuuksista koskaan?

Edes rajoja ei saada kontrolliin, maskit eivät ole pakko ja karanteenit ovat vapaaehtoisia, joten rokote ei voi olla velvollisuus.

Jos rokotteen ottaisin, niin Astran ottaisin näistä saatavilla olevista enkä muuta ottaisikaan.
Mutta menee vielä joku vuosi että kasvan riittävän vanhaksi Astralle, jonka alkuperäinen ikäraja oli alle 55 ja nyt se on yhtäkkiä yli 65.
Eiköhän se tuohon mennessä ole koronakin talttunut 👍🏻