Murha.infolla keskustelu turremurhista on edennyt sen verran, että nyt mukaan on koetettu vetää jo äärioikeistokin ja keskustelussa on noussut turrepiirien hyväksikäyttötapaukset, natsiturret yms. Pääkohde on myös mahdollisesti jollain tavalla suojellut muita asunnossa olleita, vaikka on ollut kuolemassa tai sen takia kuollut:
Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu ja kolme haavoittunut - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä - Sivu 95 - MURHA.INFO
https://murha.info/rikosfoorumi/viewtopic.php?p=1150528#p1150528Uhrin anopin ig-muistokirjoituksessa lukee vapaasti suomennettuna "meidän suojeleminen oli omaa henkeäsi tärkeämpää" 🤔 olisikohan uhri saanut blokattua / heitettyä ampujan rappukäytävään ennen kun ehti puolison ja anopin kimppuun.
...
Luin tuon tekstin. Ehkä vaan ettei päästänyt sisään ampujaa ja siten suojeli heitä. Mistä tietää jos olisikin ollut ensisijainen tarkoitus tappaa hänen poika... Toivottavasti selviää oliko heillä joskus suhde josta ampuja katkeroitui.
Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu ja kolme haavoittunut - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä - Sivu 96 - MURHA.INFO
https://murha.info/rikosfoorumi/viewtopic.php?p=1150549#p1150549Varmaan aika haikeeta Markukselle esittää ettei asunnossa ole muita, ja samalla tietää että kuolee. On kuitenkin ollut sitten puhelin taskussa, että sai soitettua apua... Ampuja pistäny Markukselle haulin rintaan ja kun Markus esitti ettei ole muita, niin ampuja yrittänyt paeta mutta törmännyt muihin asukkaisiin ja käynyt päälle.
...
Turrit ovat todella yleinen ryhmä esimerkiksi coneissa, missä itsekin liikun, minä toki vähän eri piireissä siellä. Heitä on yllättävän paljon ja ikähaarukka menee ala-asteikäisistä keski-ikäisiin asti. Suurin osa etenkin vanhemmista turreista ovat miehiä. Nuorimmat yleensä niitä murrosiän kynnyksellä olevia tyttöjä. Tunnen myös totta kai muutamia turreja väkisinkin, koska coneissa on sekä animenörttejä ja muita nörtteilijöitä turrien lisäksi ja ihmiset sosiaalisoituvat paljon helpommin kaltaistensa kanssa ja niidenkin jotka hipovat vähän edes lähellekin kiinnostusten kohteiden puolesta. Lähes poikkeuksetta jokaisella ihmisellä näistä tuntemistani on jonkinsortin mielenterveydellisiä ongelmia ja persoonallisuushäiriöitä. Olen myös päässyt tarkastelemaan turripiirejä ihan sisältä asti kyseisten tuttujeni kautta ja sieltä on paljastunut vaikka mitä törkyä. Aikuiset miesturrit ahdistelevat ja manipuloivat nuoria murrosikäisiä turrityttöjä sekä coneissa, että erikseen järjestettävissä turrimiiteissä. On myös menty ihan raiskaustenkin puolelle ja ikävä kyllä turripiireissä uhri on se jolle syyt lankeavat niskoille. Turripiireissä on monia ihmisiä ,joita on koulukiusattu tai ovat muuten kokeneet paljon traumaattisia asioita elämässään ja se näkyy myös kyseisten piirien yhteishengessä. Toisia maalitetaan ja jopa ulkomailla turripiirien raiskaukset, joukkolynkkaukset ja muut vastaavat väkivaltatilanteet eivät ole harvinaisia. Joku tänne jo linkkasikin sanomien uutisen ex-turrista, joka sanoi ettei ole yllätys että näin pääsi käymään. Ylipäätään kun tutustuu näihin erilaisiin harrastuksiin mitä conitkin pitävät sisällään on enemmänkin sääntö kuin poikkeus että niitä diagnooseja löytyy listallinen. Ei tietenkään kaikilla ja on niitä jotka ovat omistaan päässeet ylitse, mutta isompi osa kärsii silti jonkinlaisista mielenterveydellisistä häiriöistä, ellei jopa persoonallisuushäiriöistä. On varmasti ihan loogistakin että sellaisilla ihmisillä saattaa olla vähän erikoisempiakin mielenkiinnonkohteita. Sitten näissä conitapahtumissa löytää helposti kaltaisiaan ja muodostuu monia erilaisia kaveriporukoita.
Turun tapahtumat eivät yllätä. Noissa piireissä kamelinselkä voi katketa pienemmästäkin ja olen itse yllättynyt ettei vastaavanlaista tapausta ole jo sattunut monia kertoja aiemmin. Ne ovat onneksi jääneet vain uhkailuiksi ja somelynkkaamisiksi omissa porukoissa, vaikkakin seksuaalista väkivaltaa ja muuta on sen sijaan tapahtunut paljon. Ikävä kyllä turripiirit pyrkivät vaimentamaan kaikki, jotka näitä epäkohtia ottavat esille.
Eli ei en ihmettele jos tekijällä irtosi suomu vain feikki-Twitter profiilin takia. En ihmettele jos turri menee lahtaamaan viattomia ihmisiä vain pienen Twitter draaman takia. Turripiirit ovat todella toksisia etenkin meillä Suomessa. Amerikan tilanteesta tuskin tarvitsee erikseen, siellä ollaan jo ihan pohjamudissa eikä pois päästä
Hassuna sivunoottina:
Monet turrit ovat hassulla tapaa omaksuneet natsi-ideologian tai ovat muuten toodella pitkällä äärioikeistolaisia. En tiedä mitä Hitler ajattelisi, jos eturiveissä olisi marssinut muutama lohikäärme ja sateenkaarisusi. Herra pyörii varmasti haudassaan...
Tässä jotain linkkejä, jos ketään kiinnostaa perehtyä turrien temppuiluihin:
Turku, Perno: Kaksi henkilöä surmattu ja kolme haavoittunut - tutkitaan murhina ja kolmena murhan yrityksenä - Sivu 97 - MURHA.INFO
https://murha.info/rikosfoorumi/viewtopic.php?p=1150623#p1150623Tässä jotain linkkejä aiheeseen liittyen lisää jos tosiaan kiinnostaa! YouTube-linkkejä heitinkin aikaisempaan viestiini. Tässä vähän muussa muodossa:
...
Natseja ja pedareita, zoofiliaa, muuta aika "ööööö" settiä.
Nuo ovat lähinnä noista maailman turreista, mutta sitten itse Suomen conipiireissä on ollut niitä miittiraiskauksia tai muuten alaikäisten turrityttöjen hyväksikäyttöjä, myös erään turrimiehen on kerrottu sekaantuneensa säännöllisesti omiin kissoihin ja koiriinsa. Sen lisäksi, että on raiskannut jonkun tytön. Yllättyneitä? Niinpä.
Niistä ei tosin dataa netistä löydy, koska Suomen turripiirit ovat todella sisäänpäinkääntyneitä, etenkin mitä tulee tämmöisiin tapauksiin. Näistä keskustellaan lähinnä vain kasvotusten kaljan äärellä ja vain tiettyjen ihmisten kesken. Satuin vahingossa vain pääsemään näihin tietoihin käsiksi ja piireihin jossakin määrin. Eiköhän se oo jo aikakin, että näitä tuodaan esille. Kun vaan ne itse turritkin osais puhua näistä ääneen niin vois olla jo paljon parempi yhteishenki, joka taas ehkäisee monia ikäviä asioita.
...
Jos nyt puhutaan tästä "turrien poliittisuudesta", mulla olisi muutama huomio uhrin Twitteristä.
...
Tutkailin siis noita twiittejä ja tiliä ylipäätään. Nuo musta ja oranssi neliö viittaavat vasta taannoin lanseerattuun transsukupuoliset ulossulkevaan "SuperStraight, Gay- ja Bi-liikkeeseen", jonka jäsenet eivät tunne vetoa transsukupuolisia kohtaan. En sitten tiedä tuon liikkeen funktiota, mutta sateenkaariuutisia seuratessa on tullut vastaan. Jokaisella kai saa olla omat mieltymyksensä. En ole itse oikein varma miten tuohon ilmiöön näin itsekin sateenkaarevana suhtaudun, mutta tämän kytköksen bongasin. Saattaa liittyä jotenkin siihen alt-furry-mainintaan ja LGB-liikkeeseen yleensäkin. Kyse on siis transvastaisesta liikkeestä, joka on tarkoituksella hylännyt T:n. Näin sivuhuomautuksenahan furryfandomi on ollut yleisesti myönteinen sukupuolivähemmistöjä kohtaan ja heitä on siellä paljon.
Blue lives matter viittaa niihin poliiseihin, jotka ovat menettäneet henkensä mellakoissa ja sen voi tulkita vastustavan Black lives matteria. En nyt rupea tässä siitä politikoimaan, koska herättää paljon tunteita. Tilin perusteella uhri on myös vihannut "kommunismin saastaa", mitä se sitten onkaan, mikä on yleistä (ääri)oikeistolaisessa retoriikassa. Uhrihan on myös täyttänyt itsestään poliittisen suuntakaavion, mikä on myös nähtävissä profiilissa. Kyllä se oikeahkolle menee. Tämä on siis esimerkki siitä, että ihmiset ovat moninaisia. Profiilista muuten löytyy viittauksia juuri tuohon keskusteluun politiikasta furryfandomin sisällä. Itsehän olen törmännyt samankaltaisiin kommentteihin mlp-fandomissa.
Jos pääkohde on osoittanut jossain määrin oikeistolaisia näkymyksiä, niin jos teolla olisi jokin poliittinen motiivi, niin mahtaisikohan itse tekijä olla sitten ollut oikeistolaisuutta vastustava? Tosin mitä nyt minä katselin twitteristä löytynyttä kuvaa, josta ilmeisesti ilmeni pääkohteen sijoittuminen poliittisella kartalla, niin keskustalaisuus olisi kyllä sopinut paremmin kuvaukseksi, sillä sen verran lähellä keskustaa poliittisella kartalla siinä oltiin.
Tuo mlp viittaa kai My Little Ponyyn. Onko sielläkin paljon äärioikeistolaisia?