Tämä tieto niille, jotka eivät tienneet allekirjoittaessaan, että VL:n toimintaan ottaa osaa myös ahkeria batmannilaisia jne.. hörhöosastoa.
Tämä "hörhöosasto" on niitä tavallisia suomalaisia, joiden pohjalle Perussuomalaisetkin aikoinaan perustettiin. Sitten tuli Halla-aho ja muut nuivat, joiden johdolla puolueesta tehtiin kokoomuksen kaltainen porvaripuolue, jossa ei ole sijaa maaseudun ja lähiöiden vähemmän kouluja käyneille tavallisille duunareille.
Minulle on aivan sama, mihin Vapauden liiton kannattajat uskovat korona-asioissa tai Ukrainan sodassa, mutta he sentään puolustavat tavallista tuulipukukansaa. Persut kun alkaa olla liian fiini puolue tällaiseen.
Jos sosioekonomisten ongelmien ratkaisemiseen riittäisi halu puolustaa tavallista tuulipukukansaa, kyseiset ongelmat olisi ratkaistu jo satoja vuosia sitten. Valitettavasti se ei riitä. Onhan sitä nähty näitä Timo Soinin kaltaisia helppoheikkejä, jotka sanovat, että peruspalvelut kuntoon ja kunnia unohdetulle kansalle, mutta mitään he eivät ole koskaan saaneet aikaiseksi. Nykyaikana poliitikon täytyy ymmärtää paljon kansantaloudesta, sosiaalisten ongelmien realiteeteista sekä myös juridiikasta. Niitä ymmärtävät poliitikot eivät kuitenkaan viitsi luvata kuuta taivaalta, ja sitten yksinkertaiset ihmiset syyttävät heitä liian fiineiksi, porvarillisiksi ja kevytkokoomuslaisiksi liskoilijoiksi.
Muistaakseni joku viime vuoden lopulla muistutti siitä, miten Tiihonen kysymyksiin vastatessaan aina sivuutti vaikeat kysymykset ja keskittyi vastaamaan niihin, joista saa helppoja irtopisteitä. Niinpä Tiihonen vaikuttaa todellakin olevan Soinin jalanjäljissä: tyyppi, joka on vainunnut tilaisuuden saada itselleen henkilökohtaista hyötyä ryhtymällä keulakuvaksi sellaiselle poliittiselle tilaukselle, joka ei voi päättyä muuten kuin kannattajien pettymiseen. Soini onnistui vedättämään ihmisiä todella pitkään ja sai siitä hyvästä ministerieläkkeen ja diplomaattipassin. Yllättävää, miten moni Soinille aiheesta katkeroitunut on lankeamassa seuraavaan vastaavaan huijaukseen, jota yrittää Tiihonen.
Häpeäkseni on sanottava, että minä jaksoin luottaa Timo Soiniin vielä vuosia sen jälkeen, kun minua tarkkanäköisemmät olivat ymmärtäneet hänen todellisen luonteensa. Nyt olen kyllin kyyninen, enkä politiikassa luota kehenkään, joka ei ensin tee minuun vaikutusta oikealla pätevyydellä. Toki Perussuomalaisissakin pätevyyttä on tuskastuttavan vähän, mutta näissä sirpaleryhmissä, jotka pyrkivät ammentamaan samasta poliittisesta markkinaraosta, sitä ei ole yhtään.