Suvakeilla ei yleensä ole lapsia. Tai on vähemmän kuin keskimäärin. Suvakit ovat usein perhevastaisia. Ehkä se on syy miksi he ovat suvakkeja. Heillä kun ei ole omia lapsia joille rakentaisi parempaa tulevaisuutta. Siksi suvakit haluavat maahan ulkomaalaisia että ne tekisivät lapsia. Suvakit siis ulkoistavat lapsenteon ulkomaalaisille kun ei itse viitsi. Suvakkien mielestä se on pahinta saatanallisuutta jos valkoiset heterot hankkivat lapsia, mutta jos kuka tahansa ei-valkoiseen etnisyyteen kuuluva ulkomaalainen tekee lapsia, se on mitä parhainta.
Joskus tuntuu siltä että lapsettomia vasemmistolaisia tai arvoliberaaleja ei pitäisi päästää päättäjiksi. Politiikot joilla ei ole omia lapsia eikä lapsenlapsia, eivät ajattele kovin helpolla mitä tapahtuu sen jälkeen kun he eivät ole enää politiikassa tai kun eivät ole elossa. He eivät itse tule kärsimään harjoittamastaan politiikasta, eikä heillä ole lapsia tai lapsenlapsia jotka kärsisivät. Siksi heillä voi olla "minun jälkeen vedenpaisumus"-asenne.
Naisten korkeampi koulutus on johtanut siihen että naiset "hinnoittelevat" itsensä niin "kalliksi" ettei huonomin koulutetuilla miehillä ole "varaa" heihin. Nainen kun usein haluaa miehen joka on vähintään yhtä korkeasti koulutettu kuin itse on ja tienaa vähintään yhtä paljon kuin itse. Siksi miehet jäävät sinkuiksi eivätkä saa perustettua perhettä, kun ei ole "samalla aaltopituulella" olevaa naista.
Lasten saanti tekee usein jollain lailla konservatiivisemmaksi kuin mitä oli aiemmin. Sellaisella joka on arvoiltaan konservatiivinen, vanhoillinen, tai "taantumuksellinen", on todennäköisemmin enemmän lapsia kuin suvakilla tai muunlaisella arvoliberaalilla.
Huonot ajat saattavat toisaalta nostaa syntyvyyttä kun ei ole parempaa tekemistä kuin panna. Tai sitten niin että huonoja aikoja seuraa toipumisjakso, voi se ilmetä sillä että tehdään enemmän lapsia koska niitä "uskaltaa" hankkia. Sota-aikoina kuolee porukkaa, mutta sodan jälkeisenä aikana tehdään lapsia enemmän kuin sotaa edeltäneenä rauhan aikana.
Totesin aiemmin Halla-ahon todenneen ettei lasten hankita ole kiinni rahasta vaan kulttuurista ja asenteista. Hyvä huomio on jäsen
@Totti kommentti siitä että lasten hankinta on eniten kiinni ajasta ja halusta uhrata aikaa lasten kanssa olemiseen. Rahasta ei ole mitään apua jos ei käytä sitä sellaisena aikana minkä viettää lasten kanssa olemiseen.