Miten käsittet @Hae-won esimerkiksi itä-aasiassa rehoittavaa prostituutiota ja ihmiskauppaa, joka ei todellakaan näy suomalaisessa väkivaltatilastoissa?
Vähän erikoinen kysymys, sillä prostituutio ei ole aihe, johon minulla olisi suurempaa mielenkiintoa. Tietääkseni prostituutio on Suomessa laillista. Suomessa osa suomalaisista naisista hankkii prostituutiolla lisätuloja tai elättävät itseään. Onhan noita suomalaisia prostituoituja mediassakin esiintynyt vähän väliä. Jos kyseessä on vapaaehtoisesti toimivat aikuiset, niin ihan vapaasti. Kaipa niille palveluille on kysyntää.
Aasiassa toimii myös eurooppalaisia prostituoituja. Etelä-Koreassa työskentelee venäläisiä prostituoituja, sillä venäläisten naisten hinnat ovat paikallisten naisten hintoja kilpailukykyisempiä. Itse törmäsin kerran tinderissä eurooppalaisessa suurkaupungissa stripparina työskentelevään nuoreen suomalaisnaiseen, joka vieraili Singaporessa. Enpä lainkaan yllättyisi, jos hän harjoitti prostituutiota Singaporessa.
Etelä-Koreassa on itse asiassa melko paljon valkoihoisia naisia, mutta kaikki heistä eivät ole prostituoituja. Viime vuosina erityisesti korealaisten miesten haluttavuus partnereina on kasvanut. Tämä on korealaisten elokuvien, tv-sarjojen ja musiikin ansiota. Korealainen viihde on lyönyt itsensä läpi länsimaisten nuorten keskuudessa. Media vaikuttaa mielikuviin. Kun nuori nainen katsoo leffoja ja sarjoja, joissa esiintyy kiinnostavia korealaisia miehiä, se voi vaikuttaa hänen seksuaalisuuteensa. Nykyään Helsingissäkin näkee jonkin verran AMWF-pareja.
Minulla on vahva epäily että monen Kaukoidästä Suomeen tulleen bisneksi kaivelemalls ko. henkilöillä olisi hyvinkin potentiaalia päästä osaksi rikostilastoa.
Ravintola-, puutarha- ja hieronta-ala noin ensimmäisenä tulee mieleen.
Niinhän he pääsevätkin jos heidät tuomitaan rikoksista - aivan kuten suomalaiset pääsevät rikostilastoihin jos heidät tuomitaan rikoksista. Jos sinulla on epäilyjä, niin kerro niistä viranomaisille. Ehkä he sitten ryhtyvät tutkimaan asiaa. Tosin siinä pitää olla epäilyn taustalla konkretiaa eikä impivaaralaisesta alemmuudentunnosta kumpuava pelko.
Itselleni ei ole mikään ongelma myöntää suomalaisten sikailevan. Miksipä sitä tarvitsisi itselleen valehdella? Osa suomalaisista tekee rikoksia. Suomi ei ole maailman turvallisin maa. Jotkut maahanmuuttajaryhmät tekevät vähemmän rikoksia kuin kantasuomalaiset. Meidän kantasuomalaisten pitäisi skarpata ja käyttäytyä paremmin. Tämän myöntäminen ei ole minulle ongelma.
Tässä onkin syy, miksi me tolkun ihmiset emme vastusta kaikkea maahanmuuttoa. Vaikea löytää perusteltua syytä, miksi pitäisi vastustaa lainkuuliaisten ihmisten, jotka tekevät vähemmän rikoksia kuin kantaväestö, maahanmuuttoa. Todella vaikea nähdä, että kansan syvät rivit alkaisivat vastustamaan esimerkiksi japanilaisten maahanmuuttoa.
Sinänsä tämä kaukoidästä juuret omaavien lainkuuliaisuus ei ole mikään suomalainen erikoispiirre. Liitteenä kuva, jossa näkyy vankilaan päätyneiden määrä 100 000 ihmistä kohti USA:ssa. Jenkkilässäkään valkoihoiset eivät kykene elämään yhtä lainkuuliaisesti kuin aasialaiset. Onko kyseessä geeneistä johtuva asia vai mistä asia johtuu olisi hyvä tietää.