Kirjoittaja Aihe: Sanontoja/viisauksia, joita olet vasta ikääntyessä tajunnut  (Luettu 615 kertaa)

Hoosua

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 71
"EU on paras asia suomalaisille nuorille, koska suomalaiset herrat ovat niin kovia kyykyttäjiä. EU tuo mahdollisuuden muuttaa pois Suomesta. EU:ssa suomalaiset herrat saavat omat herransa."
-takkirauta/ironmistress

-PPT-

• Jäsen^^^
  • Liked: 12215
Entistä nuoremmat ihmiset ovat nykyään viiskymppisiä.  ;D

P

• Jäsen^^^
  • Liked: 17737
"Sotakorvaukset olivat siunaus/hyvä asia Suomelle/ Suomen teollisuudelle."

Juupa juu. Yhtä fiksu "totuus", kuin väittää paaston tekevän hyvää nälkää näkeville. Tuottaa ilmaiseksi tavaraa, maksaen raaka-aineet, energian ja kuljetukset toisille kahdeksan vuotta lähes 10%:tia BKT:n arvosta "on hyvä asia". Oli vedetty YYA-propagandaa vähän liikaa. Jos tuollainen oikeasti olisi hyödyllistä, missä ovat ne muut maat, jotka tuottavat ilmaista tuotantoa omalla kustannuksellaan muille maille?

Tuoreempi vastaava versio ovat väitteet "Vihreän siirtymän ja Suomen ainoana EU-maana tavoitteen olla "hiilineutraali 2035 hyödyistä" ovat uusi versio tuosta "sotakorvausten siunauksellisuudesta".

Toinen vastaava samaa genreä oleva on väittää EU-koronatukien, joita Suomi maksaa 6 miljardia enemmän, kuin itse saa takaisin, "hyödyllisyydesta suomalaisille ja Suomen taloudelle."
« Viimeksi muokattu: 20.11.2022, 13:57:44 kirjoittanut P »
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Hämeenlinnan Oraakkeli

• Jäsen^^^
  • Liked: 8622
  • لا يوجد إله غيره من الشيطان والنبي محمدا أو خادمته
"Sotakorvaukset olivat siunaus/hyvä asia Suomelle/ Suomen teollisuudelle."

Juupa juu. Yhtä fiksu "totuus", kuin väittää paaston tekevän hyvää nälkää näkeville. Tuottaa ilmaiseksi tavaraa, maksaen raaka-aineet, energian ja kuljetukset toisille kahdeksan vuotta lähes 10%:tia BKT:n arvosta "on hyvä asia". Oli vedetty YYA-propagandaa vähän liikaa. Jos tuollainen oikeasti olisi hyödyllistä, missä ovat ne muut maat, jotka tuottavat ilmaista tuotantoa omalla kustannuksellaan muille maille?

Tuoreempi vastaava versio ovat väitteet "Vihreän siirtymän ja Suomen ainoana EU-maana tavoitteen olla "hiilineutraali 2035 hyödyistä" ovat uusi versio tuosta "sotakorvausten siunauksellisuudesta".

Toinen vastaava samaa genreä oleva on väittää EU-koronatukien, joita Suomi maksaa 6 miljardia enemmän, kuin itse saa takaisin, "hyödyllisyydesta suomalaisille ja Suomen taloudelle."

Kolmas voisi olla nämä pörssin kateus ja kommunistiverot. Verojen tuotto on varmaan 10 miljardia euroa negatiivinen ihan joka vuosi.
Sotakorvaukset ja EU- tuet ovat kolikoita tämän rinnalla.

Ja yksi lisää se että vihreä siirtymä luo tänne uutta teollisuutta. Ei muuten luo me ehä testaamme muiden maiden innovaatioita, mutta meille vihreä siirtymä ei ole tuonut mitään lisää.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2022, 14:51:24 kirjoittanut Hämeenlinnan Oraakkeli »

Tragedian synty

• Jäsen^^^
  • Liked: 6288
  • Ukrainan asia on Suomen asia
"Päämäärä ei tarkoita minulle mitään, liike on minulle kaikki kaikessa."

- Eduard Bernstein

(Päämäärä tarkoittaa ihanneyhteiskuntaa ja liike yhteiskunnallista kehitystä.)

Nuorempana olin sitä mieltä, että tuo on vain matalamielisten byrokraattien viisautta, suorastaan pelkuruutta. Kun ikää ja näkemystä on kertynyt, olen tajunnut, että Bernstein olikin oikeassa. Yhteiskunta ei tule koskaan valmiiksi, vaan aina ilmaantuu uusia haasteita, jos ei muuten niin siksi, että liian hyvä menestys saa ihmiset pehmenemään. Yhteiskuntaa on parempi ajatella kuin äärimmäisen monimutkaisena puusiltana, josta pitää jatkuvasti korvata lahoavia osia, mutta niin rauhalliseen tahtiin, että mistään kohdasta ei millään hetkellä ole poissa liikaa osia.

Idealismi on aiheuttanut maailmanhistoriassa paljon kärsimystä. Sillä on ainakin kolme vastakohtaa: realismi, pragmatismi ja kyynisyys, jotka ovat nykyään minun yhteiskunnallisen ajatteluni kulmakiviä.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

Tagit: