Hei hommalaisille, liityin tänne nyt vuosien jälkeen. Tämä on forumin ensimmäinen viestini!
Mielenkiintoinen keskustelu täällä käynnissä. Voisin Seidasta sanoa muutaman sanan, kun tunnen hänet, en niinkään puolustellakseni, vaan sanoakseni oman näkökulmani, mitä häntä tunnen.
Seida tosiaan on kriittinen maahanmuuton lieveilmiöistä (esim. naisten hunnuttaminen, naisen asema islamissa), eikä hän tunnusta olevansa islaminuskoinen, vaan deisti yleensä. Naisten pukeutumisesta kirjoitimme elo-syyskuussa 2019 ehdotuksestani tekstin "Hunnuttaminen ei edusta eurooppalaisia arvoja", joka julkaistiin Verkkouutisissa ja Iltalehden pääkirjoitussivulla samoihin aikoihin. Tämä teksti löytyy helposti meidän nimillä tai tuolla otsikolla.
Seida on siis maahanmuuttokriittinen näkemykseni mukaan, mutta kuten hommalaiset ovat todenneet ja myös minä entisenä kokoomuslaisena, niin puoluetta ja sen koneistoa johtaa/hallitsee kokoomuksen sosiaalireformistisiipi, joka tykkää heitellä "maahanmuuttokriittisiä lausahduksia", mutta todellisuus on ristiriidassa sanomisten kanssa. Seida ei siis saa kantaansa esille, vaan se hautautuu kokoomuslaisen maailmanparannuksen ja porvarivasemmistolaisen valtavirran sekaan. En vielä tänäkään päivänä usko kokoomuslaiseen maahanmuuttokriittisyyteen, sillä se on marginaaliasia - puolueen puheenjohtajisto ja sen poliittinen tausta määrittää myös puolueen suunnan. Kokoomuksen tulevaisuus ei näytä siten hyvältä.
Toki Seida on ollut aika pitkälti yleispoliitikkomainen luonne ja joskus heitellyt kantoja tuosta maahanmuutosta. Eli kyllä hän on rajapinnaltaan tekemässä enemmän yhteistyötä PS:n suuntaan kuin vasemmalle, mutta hän puolueensa on se suurin este tällaiselle toiminnalle.
Mitä tulee nyt itseeni, niin muistelen kantani olleen terveen kriittinen jo kauan sitten, mutta oma primäärikiinnostukseni politiikassa oli maanpuolustus aina 2018-2019 asti, jolloin ymmärsin ihan yliopisto-opiskeluni ohessa isomman kuvan, miten maahanmuutto vaikuttaa myös turvallisuuteen sekä sosiaalipolitiikkaan luettuani sosiaalitieteiden sivuainekokonaisuutta.
Sosiaalipolitiikasta tuli aika nopeasti esille tämä mamutuksen määrä ja seuraukset Suomelle. Muistan siis kuinka jo 2019 otin vahvasti kantaa maahanmuuton kielteisiin ilmiöihin nuorisopolitiikan kentillä ja sain siihen varovaista nyökkäilyä takaisin. Jos joku ei ole minua aiemmin seurannut, niin olin 2014-2020 kokoomuksessa (aktiivinen kokoomusnuorissa) ja nimenomaan maanpuolustusteema oli valintani peruste. Tein valinnan PS ja Kok välillä siis kesäkuun 2014 alussa. Myöhemmät töhöilyt ja kokoomuksen poliittinen toiminta tulivat niin tutuksi ja avasivat silmiäni isoon kuvaan puolueen tilasta, että totesin valintani olleen virheellinen ja siirryin kesällä 2020 Perussuomalaisiin. Tuo on poliittisen elämäni tärkein päätös - oli ja on edelleen. (Tarkempaa tietoa löytyy verkkosivujeni blogista 8/2020).
Kreikassa ollaan muuten myös kurkkua myöten täynnä tätä yleiseurooppalaista/suomalaiskokoomuslaista ihmisoikeuspuhetta, koska Kreikassa itsessään väitetysti oleskelee 1milj ulkomaalaista ilman kansalaisuutta. Siksi Kreikassakin on nyt siirrytty kokoomusjohtoisen (Nea Demokratia, uusi demokratia) hallituksen toiminnalla tiukan maahanmuuton suunnalle, ainakin jos seurataan rajapolitiikkaa. Kosin saarella (josta minulla on taustaa edesmenneen isäni puolelta) mm. käännytettään tälläkin hetkellä kaikki veneet takaisin Turkkiin työntämällä veneet kv-vesille. Pakolaisralli ei mielestäni lopu, ellei sitä myös osoiteta teoilla tänne yrittäville - oli kyse Suomen, EU:n muiden maiden tai Kreikan rajasta.
Olen melko uusi tällä sivulla, joten jos kirjoitukseni rikkoo jotain yhteisösääntöjä, niin laittakaa ihmeessä vinkkiä. Kommentoin mielelläni lisää maahanmuuttoon ja kun tämän keskustelun aiheena on maahanmuuttajataustaiset EK-ehdokkaat. Sen toki sanoisin, että pidän itseäni kyllä suomalaisena, koska minulla on 1600-l asti verenperintöä äitini puolelta Suomesta, enkä niinkään "maahanmuuttajana". Monesti Kreikassa sukulaiset kyselevätkin, että olenko enemmän suomalainen vai kreikkalainen, niin totean tähän kyselyyn olevani valmis puolustamaan kumpaakin maata sodassa, oli vastassa sitten venäläiset tai turkkilaiset.
Manolis