YLE:n ohjelmatarjonta on taas tapetilla
Pohdin itse, tietävätkö ihmiset edes mitä YLE tuottaa, jotka sitä arvostelevat; entä ne jotka siitä tykkäävät ja maksavat yle-veroa mielellään?
Yksi tapa tutustua YLE sisältöön on ladata appi tai äppi tai appsi, niin kuin niitä hellästi kutsutaan. Voihan olla, että ne, jotka eivät YLE:stä piittaa, eivät myöskään näitä appeja lataa, eikä heidän katseluprofiilinsa välity YLE:n ohjelmatarjonnan suunnittelijoille. Varmaan yksi suurimpia syitä, millä on saatu ihmiset lataamaan YLE äppi ja antamaan henkilötietonsa ja katseluprofiilinsa YLE:lle on Euroviisut, joissa puhelinäänestäjä tarvitsee appsin, jos haluaa äänestää ilmaiseksi. Syrjintävaltuutettu ei puutu siihen, että jos peräkammarin mummu haluaa Dorollaan äänestää, se on hänelle maksullista, mitä se ei YLE-appsin käyttäjälle ole.
Voit osallistua Uuden musiikin kilpailuun 2023 (UMK23) äänestämällä lauantaina 25.2.2023 lähetyksen aikana maksutta yle.fi-sovelluksen kautta sekä maksullisesti lähettämällä tekstiviestin tai soittamalla äänestysnumeroon.
Itse meinasin aikanaan osallistua tuohon "lahjoita ääntäsi"-kampanjaan, mutta kun se olisi vaatinut rekisteröitymistä YLE-palveluihin, jäi osallistumatta. Minulla ei ole yhtäkään YLE appia. Entäpä teillä, rakkaat hompanssit?
-i-