...
Niin, minähän juuri sanoin että Simula ajaa omien äänestäjiensä asiaa, ja siksi kehuu tätä miljoonan kuluttamista ampumaurheiluun hänen kotiseudullaan samalla kun valitetaan että rahaa ei ole.
Raha on mutta ei ole loputtomiin joten pitää priorisoida: vaginamonologit ovat vaihtuneet ampumarataan.
Simula toimii aivan kuten siltarumpupoliitikko, mutta jostain syystä nyt osa kirjoittajista ei halua tätä myöntää.
Siltarumpupoliitikalla on perinteisesti tarkoitettu poliitikkojen junailemia pienhankkeita omalle paikkakunnalleen. Sanonta tulee siitä, että erityisesti kepupoliitikoilla oli tapana maksattaa itselleen hyödyllistä infraa valtion / kunnan rahoilla (
https://fi.wikipedia.org/wiki/Siltarumpupolitiikka ). Suuremmat kansalliset hankkeet, joilla on merkitystä poliitikon kotiseudun ulkopuolella, ei yleensä pidetä siltarumpupolitiikkana.
Yleensä siltarumpuhankkeita junailee päättävässä asemassa olevat poliitikot kuten ministerit ja kuntapäättäjät, ei rivikansanedustajat.
Ja nyt tarkkana: minä en ole väittänyt että Simula hyötyisi rahallisesti tai olisi jäävi. En usko että Lindenkään hyötyi aikoinaan itse mitään hyvin paljon pienemmästä tuesta. Kysymys on siitä miltä asiat näyttävät.
Minusta tämä tapaus ei näytä juuri miltään. En ymmärrä, että rivikansanedustaja on jotenkin ongelmallisessa tilanteessa kun hän ei ole (omien sanojensa mukaan) vaikuttanut päätöksiin muulla lailla kun hehkuttamalla asiaa twitterissä. Imagoarvioni olisi eri jos ministeri olisi aktiivisesti junaillut hanketta omalle paikkakunnalleen.
Kaikki hankkeet toteutetaan aina jonkun kansanedustajan vaalipiirissä. Jos vaalipiirin kansanedustaja aina pidetään sen perusteella epäilyttävänä, tähän maahan ei voisi rakentaa yhtään mitään.
Mitä tulee ampuratoihin, niin kansalaisten aseidenkäytön harjoittelu ei toki vaadi miljoonien ampumaratoja. Ne summat menevät aika pienen HC-harrastajajoukon kisailuun. Itsekin olen jonkun verran ampumaradalla vieraillut, eikä ne useinkaan kyllä mitään miljoonien laitoksia ole.
Ampumaradan voi toki perustaa vaikka metsään. Tässä lienee kyseessä isommasta laitoksesta, jonka on tarkoitettu toimivan myös kansainvälisten kisojen puitteissa. Näin olen ymmärtänyt.
Toki voi aina olla sitä mieltä, että asia ei ole tärkeä ja rahat kannattaisi pistää vaginamonologeihin. Poliitikot päättävät puolestamme ja nyt päätettiin näin. Jos haluat enemmän vaginamonologeja kannattaa äänestää vasemmistoa.
Ja sinun mielestäsi vaginamonologit ovat turhia
Ainakin hyöty on jäänyt toteen näyttämättä.
jonkun mielestä taas kv-ampumakisojen vaatimat radat tai vaikkapa moottoriradat ovat turhia, joita ei pitäisi tukea.
Toki voi olla tuota mieltä. Vasemmisto on junaillut "kulttuurille" massiivisia määriä rahaa vuosien varrella ja kansallisesti hyödyllinen tulos on pitkälti nolla. Hallitus on nyt vaihtunut ja nyt on muiden prioriteettien vuoro.
Itse asiassa on vähän hämmentävää, että kun tämä on aluekehitykselle merkittävä hanke, niin eikö se kuulusi näiden lähiseutujen (esim. Oulun kaupungin) kuntien tekemänä tehdä? Miksi siihen valtion rahaa kuuluu laittaa useita miljoonia?
Valtio on yleensä mukana suurissa hankkeissa, jossa nähdään kansallista hyötyä. Ilmeisesti näin on ajateltu tässä tapauksessa.
Tämä on tekemällä tehty skandaali koska hanketta hehkuttaa persujen kansanedustaja. Kun vasemmisto junailee fyrkaa omilleen erinäisten rauhanseurojen ja kulttuuriprojektien puitteissa, kukaan ei hiiskahda mitään. Nyt yritetään leimaa persukansanedustaja jonkinlaiseksi roistoksi joka varastaa mummojen eläkerahat.