Heidi Malin
26.6.2024 14:05 | Päivitetty 28.6.2024 21:09
Heidi Malin
Lahden kaupunki on tilannut kansainvälisesti palkitulta lahtelaiselta sisustusarkkitehdilta ja huonekalusuunnittelijalta Tapio Anttilalta hyönteishotelleja järvinäköalalla. Viisi kenkälaatikon kokoista hyönteisten asuntoa on sijoitettu idylliseen Mukkulan kartanonpuistoon. Ne ovat kaikki uniikkeja kohteita. Hintaa luksushotelleille tuli yhteensä noin 4000 euroa, puhelimitse tavoitettu Lahden kaupungin markkinointipäällikkö Taneli Pasanen kertoo.
Neljä tonnia luonnonsuojeluprojektista on itse asiassa halpaa kuin saippua. Mutta jos piti luontoa suojella, niin miksi urakka annettiin arkkitehti-suunnittelijalle? Pätevöittääkö tuolinrakentaminen nykyään myös pesänrakentajaksi? Itse olisin antanut tehtävän jollekin yliopiston luonnontieteelliselle tiedekunnalle, tai muulle asiantuntijataholle. Nyt jää tunne, että kyse on hyvävelikorruptiosta, ja joku oli arkkitehdille palveluksen velkaa.
Anttilan mukaan jokainen asunto on uniikki kokonaisuutensa omilla inspiraatioillaan, kuten selkeälinjainen “Funkkis-tyylistä tykkäävien pölyttäjien pesä” ja Corbusier-tyylinen “Avant-garde-arkkitehtuuria arvostavien olioiden asuinsija”.
Paskanpuhumisen mestaruuskisat. Eivät hyönteiset tuollaisesta välitä. Kysy biologilta jos et usko.
https://x.com/LeppJa/status/1825284468665393296
Pakko olla Pahkasikaa. Pakko. En voi, en pysty, uskomaan että on totta. :(
Lisäys: tuosta hyönteispesäjutusta vielä. Huonekalusuunnittelijoille ei välttämättä löydy oman alan töitä, joten en ihmettele, että sellainen toteutti tämän projektin. Jos mies nyt vain sanoisi että "olen puuseppä, ja sellainen tähän nyt tarvittiin" niin sehän olisi päinvastoin ihan loistavaa, että koulutetun henkilön taidoista on nyt yhteiskunnalle jotakin hyötyä. Mutta kun aletaan itsestäänselvää juttua selittelemään ihan ihmeellisesti, niin väärinkäytösepäilyt heräävät.