Kirjoittaja Aihe: Auttaisitko, ja miten, tätä brittiä?  (Luettu 2133 kertaa)

Siener

• Jäsen^^^
  • Liked: 3656
Auttaisitko, ja miten, tätä brittiä?
« : 31.01.2024, 21:28:46 »
Törmäsin videoon, jossa brittimies kehuu, että MINÄ muutin Suomeen. Kaikki on aina MINÄ.

Hänellä on myös vaimo ja nyt myös muutaman kuukauden ikäinen vauva (varmaan laskelmoidusti saatu synnytys Suomessa), ja lapsi samantien Suomen kansalaiseksi ja näin vanhemmat myös meidän sosiaaliturvamme piiriin.)

Mies on ostanut Turun saaristosta halvan, 65.000 €, liki 100 vuotta vanhan talon, joka pääosin kunnossa, mitä nyt muutama ikkuna rikki, ja siksi sisälämpötila about 15 astetta. Toivottavasti ei äiti saa rintatulehdusta ja vauva pysyy terveenä...

Jäästä ei kaveri ymmärrä mitään. Itse en käytä Instagramia, mutta jos joku haluaa kaveria (tai ennemminkin vaimoa ja vauvaa) auttaa, niin laittaisi sinne vaikka tietoa, että on sellainen asia kuin "windshield cover". Tyyppi kun luulee, että on joko autotalli tai jäätyneet tuulilasit...

Kotimainen tapaus jos olisi, niin vauva olisi jo otettu huostaan.

Viimeisin tuubipäivitys kaksi viikkoa sitten tältä Mossy Bottom -tapaukselta:

https://www.youtube.com/watch?v=Hwl8QewJusY&t=661s

P

• Jäsen^^^
  • Liked: 24147
Vs: Auttaisitko, ja miten, tätä brittiä?
« Vastaus #1 : 31.01.2024, 22:36:21 »
"Hänellä on myös vaimo ja nyt myös muutaman kuukauden ikäinen vauva (varmaan laskelmoidusti saatu synnytys Suomessa), ja lapsi samantien Suomen kansalaiseksi ja näin vanhemmat myös meidän sosiaaliturvamme piiriin.)"

Jos jompi kumpi vanhemmista ei ole Suomen kansalainen, niin eipä siitä kansalaisuutta kenellekään heru lapsi täällä synnyttämällä. Ei edes lapselle. Enintään, jos molemmat vanhemmat ovat kansalaisuuksettomia, silloin teoriassa lapsi voi saada Suomen kansalaisuuden.

Ja jos äiti ei ole Suomen sosiaaliturvan piirissä, lähettävät laskun synnytyksen kuluista perään.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Siener

• Jäsen^^^
« Vastaus #2 : 31.01.2024, 23:27:14 »
Itse en sen kummemmin somekanavia käytä. Heitä voisi auttaa, jos jollain Instagram-tili, ja laittaisi vaikka vinkkiä, että on sellainenkin, kuin tuulilasinsuoja (windshield cover). Alkaa tuolla videolla n. 7 minuutin kohdalla tuo onneton tuulilasien jynssäys.

Jos tästä talvesta selviävät, niin loppu varmaan jo hoituu. Ei kuitenkaan ole tyhmä mies, mutta tietoa ja kokemusta vailla.

Siener

• Jäsen^^^
« Vastaus #3 : 09.02.2024, 17:05:22 »
Tässä on ollut meille eteläsuomalaisillekin aivan järkyttäviä pakkaspäiviä.

Kuinkahan pärjäilee Mossy Bottom pienen perheensä kanssa?

Edelleen olen sitä mieltä, että on häneltä todella itsekästä ja vastuutonta tuoda imettävä äiti ja sylivauva taloon, jossa lämpöä maksimissaan 15 astetta.

Ja kuten sanottu; jos olisi kyseessä kantasuomalainen, niin vauva olisi jo haettu pois.

ikuturso

• Jäsen^^^
  • Liked: 61864
  • Kekkosen re-inkarnaatio
« Vastaus #4 : 10.02.2024, 11:50:19 »
Minä voisin opettaa hänet pilkkomaan puita.

Oksasta havupuu halkeaa, lehtipuu oksien välistä. Tuohi kannattaa naputella halki isosta pöllistä ja sitten vasta halkoa itse puu. Tuohi on kovin kireää pitämään pölliä koossa.

Halkaistavan puun voi puusta riippuen asetella pystyyn tai kyljelleen. Pieniä puita voi pitää päästä kiinni kun napauttaa toiseen päähän hakkuupöllin päällä.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Viimeinen linja

• Jäsen^^^
  • Liked: 2248
« Vastaus #5 : 10.02.2024, 11:56:21 »

Oksasta havupuu halkeaa, lehtipuu oksien välistä. Tuohi kannattaa naputella halki isosta pöllistä ja sitten vasta halkoa itse puu. Tuohi on kovin kireää pitämään pölliä koossa.

Halkaistavan puun voi puusta riippuen asetella pystyyn tai kyljelleen. Pieniä puita voi pitää päästä kiinni kun napauttaa toiseen päähän hakkuupöllin päällä.

-i-

Tai sitten käyttää klapikonetta.

ikuturso

• Jäsen^^^
« Vastaus #6 : 10.02.2024, 12:00:04 »

-i-

Minähän en takkaa bensalla tai sähköllä lämmitä. Miksi sen sähkön laittaisi klapikoneeseen kun sen voi laittaa saman tien varaavaan lämpöpatteriin?

Pokasaha ja kirves.

Vanhemmiten akkuketjusaha myös surisee, mutta aiempi johdollinen sähköketjusaha jäi käyttämättä, kun pokasahalla katkoi jo monta kalikkaa siiinä ajassa, kun veteli jatkoroikkia takapihalle.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Viimeinen linja

• Jäsen^^^
  • Liked: 2248
« Vastaus #7 : 10.02.2024, 12:10:49 »

-i-

Minähän en takkaa bensalla tai sähköllä lämmitä. Miksi sen sähkön laittaisi klapikoneeseen kun sen voi laittaa saman tien varaavaan lämpöpatteriin?

Pokasaha ja kirves.

Vanhemmiten akkuketjusaha myös surisee, mutta aiempi johdollinen sähköketjusaha jäi käyttämättä, kun pokasahalla katkoi jo monta kalikkaa siiinä ajassa, kun veteli jatkoroikkia takapihalle.

-i-

Hiusten halkomista mutta eihän se sinunkaan "moottori" toimi ilman polttoainetta. Lisää työtä > lisää kulutusta.
Tästä päästään kysymykseen miten se lisä "bensa" hankitaan. Haetaanko se kaupasta bensa/diesel/sähköautolla. Vai miten?
Jos polttoaine haetaan kaupasta niin siihen on valjastettu koko kaupan logistiikkaketju ja sitten vielä päästöt kun puunpilkkoja tuotteet hakee.
Ja onhan sitten sekin päästö vielä kun työntekijä käy päästämässä lisäengian tuotoksen vessassa pois.
Ehkä se sähkö tässä kohtaa on ihan kilpailukykyinen ja liikuntaa tulee ihan tarpeeksi vaikka pilkkomisvaiheen tekee kone.

Vänkääjä

• Jäsen^^^
  • Liked: 1391
« Vastaus #8 : 10.02.2024, 22:08:13 »
Kaveri taitaa vähän narrata tuolla videolla tai on sitten elävä kuollut.
Kyllä -26 asteessa uloshengityksen pitäisi olla näkyvää vesihöyryä.

Hohtis

• Jäsen^^^
  • Liked: 8682
  • Mikä röyhkeys
« Vastaus #9 : 10.02.2024, 22:22:58 »
Turun saaristossa taitaa tulla hyvällä tuurilla juurikin tuon verran lunta, jos oikein talvinen vuosi sattuu.  ;D

Ihan OK jos joku tekee rahaa tuollaisella. Eipä tuokaan tila paljoa tuottanut pelkällä olemassaolollaan.
Never criticize a rifleman until you have walked a mile in his shoes. That way, he will be barefoot and you will be out of range.

ikuturso

• Jäsen^^^
« Vastaus #10 : 12.02.2024, 00:36:52 »
Hiusten halkomista mutta eihän se sinunkaan "moottori" toimi ilman polttoainetta. Lisää työtä > lisää kulutusta.
Tästä päästään kysymykseen miten se lisä "bensa" hankitaan. Haetaanko se kaupasta bensa/diesel/sähköautolla. Vai miten?

Minulla on tuossa vyötäröllä vähän toistakymmentä kiloa joutilaita triglysereitä jo vanhastaan. Ja niitä valitettavasti kertyy sinne samalla, kun hankin omien elintoimintojeni ylläpitämiseen tarvittavia proteiineja.

Mutta halonhakkuuenergiaa on erääseenkin mottiin koko ajan mukana.

MUOKS: Eikä ne pöllit sinne klapikoneeseenkaan itsestään kävele. Eikä klapikoneelta pinoon.

-i-
« Viimeksi muokattu: 12.02.2024, 09:24:10 kirjoittanut ikuturso »

Siener

• Jäsen^^^
« Vastaus #11 : 12.02.2024, 16:54:31 »
Eipä ole tuosta Soggy Bottom -kaverista (imettävine vaimoineen ja sylivauvoineen) nyt kuukauteen oikeasti tuubissa kuulunut mitään.

Toivon, ettei ole vain joku brittiyläluokan haihattelija (kielenkäyttö viittaa vahvasti yläluokkaan) etsimässä luonnonmukaista elämää, raahanneena mukaansa vaimonsa ja vauvansa.

Muistelen, että brittiyläluokassa ne miehet, jotka eivät voineet syystä tai toisesta naida brittiyläluokkaan, naivat usein skandinaavisen vaimon.

Oh well, mitäpä tiedän.

Mutta mielenkiinnolla odotan, kun  tämän kamalan talven jälkeen tuo pieni uudisraivaaja/pioneeriperhe tuosta tokenee, ja kevät koittaa! Se on näillä raukoilla rajoilla sentään toivon ja riemun aikaa!

Tagit: