Kirjoittaja Aihe: 2024-03-06 Eija-Riitta Korhola ehdolle europarlamenttiin  (Luettu 15337 kertaa)

SatuSetä

• Jäsen^^^
  • Liked: 2396
Omaa ketjua en äkkiseltään Googlen haulla löytänyt, mutta lyhyestä virsi kaunis:

Eija-Riitta Korhola lähtee ehdolle eurovaaleihin ja omaan silmään hällä on ollut jo useamman vuoden hyviä ulostuloja erityisesti ilmasto- ja maahanmuuttoasioista.

https://www.korhola.com/lang/fi/2024/03/ympyra-sulkeutuu-sopivan-hankala-nainen-lahtee-eurovaaleihin/
Lainaus
Ympyrä sulkeutuu – sopivan hankala nainen lähtee eurovaaleihin

Olen vastannut myöntävästi kristillisdemokraattien pyyntöön asettua ehdolle vuoden 2024 eurovaaleissa. Samalla ympyrä sulkeutuu: 25 vuotta sitten, 1999, olin heidän sitoutumattomana ehdokkaanaan samoissa vaaleissa, ja se johti viidentoista vuoden jaksoon meppinä Euroopan kansanpuolueen EPP-ryhmässä.

Tuolloin teemani olivat ilmastonmuutos ja ihmisoikeudet. Kolmas ii, Itämeri tuli vuoden 2004 vaaleissa. En nytkään ole niistä kaukana, mutta näkökulmani politiikkaa tehdessä on muuttunut. Myös maailma on muuttunut. Ilmastonmuutos on osoittautunut luultua paljon monimutkaisemmaksi kysymykseksi ja ilmastopolitiikka ilkeäksi ongelmaksi. Lisäksi olen seurannut tuota politiikkaa läheltä niin Kiinassa, Intiassa kuin Japanissakin. Siksi kannan suurta huolta sellaisesta ilmastopolitiikasta, joka ei auta itse ongelmassa mutta nostaa kustannuksia, tuhoaa työpaikkoja, hyvinvointia ja vaarantaa huoltovarmuuden. Olen kirjoittanut aiheesta paljon, väitöskirjaa myöten.

...

Loput linkistä.
Kissat on koiria ja hauki on kala, joka tekee pesän puuhun.

Jorma M.

• Jäsen^^^
  • Liked: 26042
  • ”Tulit eduskuntaan, läksit duumasta.”
Vs: 2024-03-06 Eija-Riitta Korhola ehdolle europarlamenttiin
« Vastaus #1 : 06.03.2024, 22:49:23 »
Voisin äänestää henkilöä mutten KD-ehdokasta.

Kiintoisaa, ettei ERK etsiytynyt persuihin (= sikavarma läpimeno), vaan kristillisiin.

Ehkä kolmanteen ryhmään meno olisi ollut Korholalle liikaa. Ehkä persujen suuri aktivoituminen anti-SAK -voimana vaikutti?

Tyylikäs ihminen.
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

ikuturso

• Jäsen^^^
  • Liked: 69056
  • Kekkosen re-inkarnaatio
« Vastaus #2 : 06.03.2024, 23:49:54 »
Nyt tiedän ketä äänestää.

Jos Korhola olisi Virkkunen Sarvamaa Pietikäinen puoluetta, en kykenisi äänestämään.

Krisuna voin häntä äänestää.

Korholaa ei tulla persuissa näkemään. Olen hänen "Ilkeitä Ongelmia"-kirjaansa lukenut ja aistinut, että hänellä on pari perustavanlaatuista virhekäsitystä persuista, mitä en allekirjoita. Liittyy muistaakseni ihmisarvokäsitykseen tai johonkin. Olen ollut yllättynyt joistain asioista, mitä hän kuvittelee persuista. Kuvittelin, että hän siinä kohtaa osaisi ajatella itse eikä lukisi vihervasemmiston vääristyneestä peilistä asioita persuista.

En muista nyt yksityiskohtia, mutta parissa kohtaa kirjassaan tullut mieleen, että ohhoh?

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

ohkurin_narsi

• Jäsen^^^
  • Liked: 1012
  • Vanhoillinen sivistysliberaali
« Vastaus #3 : 06.03.2024, 23:59:05 »
Omaa ketjua en äkkiseltään Googlen haulla löytänyt, mutta lyhyestä virsi kaunis:

Virsipä hyvinkin - heh repesin tuota luettuani. Mutta itselleni oli aika ylläri toi krisseihin kääntyminen.

ikuturso

• Jäsen^^^
« Vastaus #4 : 07.03.2024, 00:08:06 »

Virsipä hyvinkin - heh repesin tuota luettuani. Mutta itselleni oli aika ylläri toi krisseihin kääntyminen.

Korhola oli alun perin krisuissa, josta siirtyi kokoomukseen. Nyt on palannut krisuihin, kun kokoomuksessa taisi tulla jotain valtataistelua tai arvoristiriitoja. Taisi siitä olla tuossa kirjassakin, mutta kun muisti on nykyään pahvia, niin luetaan demokraatista:
Lainaus
Vuonna 2003 Korhola loikkasi kokoomukseen. Hän erosi puolueesta viime vuonna, koska koki puolueen arvomaailman muuttuneen rajusti. Nyt Korhola sanoo blogissaan kristillisdemokraattien olevan hänelle luonteva valinta monesta syystä.

-  Ne ongelmat, joiden vuoksi KD:sta vuonna 2003 lähdin, on toivoni mukaan ratkaistu puolueen laadittua eettiset säännöt vaalikamppailuja varten, hän kirjoittaa avaamatta tarkemmin, mistä ongelmista on kyse.
https://demokraatti.fi/eija-riitta-korhola-yrittaa-paluuta-europarlamenttiin-kristillisdemokraattien-ehdokkaina-kohunimia-vuosien-takaa

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

ohkurin_narsi

• Jäsen^^^
  • Liked: 1012
  • Vanhoillinen sivistysliberaali
« Vastaus #5 : 07.03.2024, 00:17:31 »
^ mutta ei niin pahvia kuin minun. Pitää kyllä tunnustaa että "in the noughties" bilettäminen kiinnosti politiikkaa enemmän.

ämpee

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 28755
« Vastaus #6 : 07.03.2024, 05:30:40 »
Jos Hakkaraista ei voi äänestää niin Korhola kyllä kelpaa.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

DuPont

• Jäsen^^^
  • Liked: 8792
« Vastaus #7 : 08.03.2024, 23:18:04 »
Korhola on mieleiseni konservatiivioikeistolainen. PS-äänestäjänä hän on minullekin puolueen ulkopuolinen vahva ehdokas.
Jos PS:ltä ei nykyistä parempaa löydy.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2024, 23:19:52 kirjoittanut DuPont »

SatuSetä

• Jäsen^^^
  • Liked: 2396
« Vastaus #8 : 09.03.2024, 01:52:04 »
Korhola on mieleiseni konservatiivioikeistolainen. PS-äänestäjänä hän on minullekin puolueen ulkopuolinen vahva ehdokas.
Jos PS:ltä ei nykyistä parempaa löydy.

Saman tyyppisesti itsekin ajattelen, mutta nyt kun Liike Nyt ja KD on tehneet vaaliliiton, niin Korholalla on aika kovat saumat mennä läpi ilman minunkin ääntäni. Ihan periaatteellisesti jotain PS:n ehdokasta varmaankin äänestän, mutta jos nyt jostain syystä ei sopivaa löydykään, niin Korhola on kyllä sitten äänestämisen arvoinen.

@ikuturso
Lainaus
Korholaa ei tulla persuissa näkemään. Olen hänen "Ilkeitä Ongelmia"-kirjaansa lukenut ja aistinut, että hänellä on pari perustavanlaatuista virhekäsitystä persuista, mitä en allekirjoita. Liittyy muistaakseni ihmisarvokäsitykseen tai johonkin. Olen ollut yllättynyt joistain asioista, mitä hän kuvittelee persuista. Kuvittelin, että hän siinä kohtaa osaisi ajatella itse eikä lukisi vihervasemmiston vääristyneestä peilistä asioita persuista.
Olisi mielenkiintoista, jos pystyisit hieman asiaa avaamaan.

edit.
Tässä on nyt jokin vamma tuon lainauksen suhteen... Vamma olikin minun päässäni. :)
« Viimeksi muokattu: 09.03.2024, 01:55:05 kirjoittanut SatuSetä »
Kissat on koiria ja hauki on kala, joka tekee pesän puuhun.

P

• Jäsen^^^
  • Liked: 27479
« Vastaus #9 : 09.03.2024, 03:47:30 »
^Olen samaan mieltä. Korhola päässee läpi lähes ilman persujen ääniä. Persu sinne pitää äänestää lisäksi. Suurimmassa osassa Korhola jakaa persujen linjaukset. Tulee isää vipua.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

ikuturso

• Jäsen^^^
« Vastaus #10 : 09.03.2024, 10:05:04 »
Lainaus
Olisi mielenkiintoista, jos pystyisit hieman asiaa avaamaan.

420-sivuinen kirja, ei sähköisessä muodossa, ei tekstihakua...

Muistan kun mainitsin Korholan kirjassaan kertoneen Daniel Nylundin "Uhriutumisen kulttuuri"-kirjasta, joka minulla on, mutta jota en ole ehtinyt lukea. Sitten joku jäsen (ei muista) jäsen Swen of Sweden kertoi lukeneensa tuon kirjan ja about polttaneensa sen, koska Nylund piti persuja oikein periesimerkkinä uhriutumisesta.

Sen jälkeen kiinnitin huomiota muutamaan Korholan lausahdukseen persuista... Olisiko Korholalla tämän jälkeen ollut kirjassa pari kommenttia, jossa heijastui tuo sama ajattelu? Toinen mitä mietin oli joku motiivikysymys maahanmuuttopolitiikkaan? Puheet vs. motiivit?

Mutta ei voi muistaa. Lue se kirja. Se on hyvä kirja.

En halua laittaa Korholan suuhun sanoja, joita hän ei ole kirjoittanut. Kirjasta jäi kuitenkin hieman ikäväntuoksuinen mielikuva siitä, mitä hän persuista ajattelee.

Jäi vähän itseänikin tämä vaivaamaan. Joku voisi kysyä Korholalta mitä tämä ajattelee persuista?
Voin hieman selata kirjaa taaksepäin joku päivä.

-i-

MUOKS: Tarkistin, kyse oli jäsenestä Swen of Sweden, joka kommentoi Nylundia. Ei polttanut kirjaa vaan päreensä.
Tuosta muutama viesti eteenpäin.
https://hommaforum.org/index.php/topic,134560.msg3544482.html#msg3544482
« Viimeksi muokattu: 09.03.2024, 10:35:04 kirjoittanut ikuturso »

ikuturso

• Jäsen^^^
« Vastaus #11 : 09.03.2024, 10:24:12 »
Tässä aiheeseen liittyvää tekstiä tuolta pankon puolelta:
https://hommaforum.org/index.php/topic,134560.msg3544323.html#msg3544323
Jälleen mainostan Eija-Riitta Korholan kirjaa ikäviä ongelmia.

Olen lukenut sitä männä viikolla 220 sivua lisää. Löysin tuon pressaketjuun kopioimani Stubbiöykkäröinnin lisäksi paljon muuta yhteistä oman poliittisen maailmankuvani kanssa. Eija-Riitta siteeraa Ilkka Remestä ja Daniel Nylundin kirjaa Uhriutumisen Kulttuuri, mitkä molemmat löytyvät myös minun kirjahyllystäni.

Lisäksi hän on esittänyt hiilijalanjäljen sektorointia siten, että jos maailma tarvitsee terästä ja Suomessa se tuotetaan vähäpäästöisesti, siitä saisi bonusta eikä rangaistusta siitä, että iso terästehdas on vähäväkisessä maassa.

Kun keväällä on maapallon ylikulutuspäivä, Suomi on paha poika. Jos kaikki kuluttaisivat niin kuin Suomalaiset, tarvittaisiin neljä maapalloa. Tämä kulutus on suhteutettu maapallon keskimääräisiin bioresursseihin ja hiilinieluihin. Jos Suomen kulutus suhteutettaisiin suomen metsämassaan ja metsänhoitoon, jollain indeksillä E-RK saa kerrottua, että jos kaikki näillä leveyspiireillä ja näissä sääolosuhteissa asuvat ihmiset maapallolla eläisivät kuten suomalaiset, meille riittäisi 0,44 maapalloa

Joku indeksi (Climate change performance) julkaisee loppuvuodesta indeksiä, jossa Suomi on pohjalla ja Ruotsi korkealla. Yksi syy on, että energiantuotantoa arvioidaan poliittisin silmälasein. Suomella on ydinvoimaa ja oli kirjoitushetkellä rakentamassa sitä lisää. Suomen ydinvoiman hiili-indeksi arvioidaan kivihiilivoiman tasolle, koska ydinvoima on niin epävarmaa, että sen korvaamiseen pitää olla samansuuruinen hiilireservi, jolloin koska ydinvoimalat paukkuu tai jotain, niiden indeksi lasketaan hiilen mukaan. Ruotsissa on enemmän vesivoimaa, mikä selittää osan sen paremmuudesta. Ruotsissa on myös enemmän ydinvoimaa ja tehoja on nostettu viime aikoina. Mutta Ruotsin ydinvoimaa ei verrata hiilivoimaan, koska Ruotsilla on poliittinen päätös ydinvoiman alasajamisesta... Laskentakaavassa päästöt tekevät 30% indeksistä. Sektorikohtaiset päästötrendit 35%...

Yksi mitä myös rakastan. Kansainväliset konsernit ja Caruna. Siellä saa Haavistokin huutia. 8% tuotolla oleva valtion monopoli myydään markkinavoimille. Konserni lainottaa Suomen yhtiötä niin korkeilla koroilla, että kaikki voitot sulaa niihin ja veroja ei tarvitse maksaa. Kun valtio myi monopolin, olisi pitänyt saman tien säätää korkokatto, että konsernilainaa voi ottaa korkeintaan markkinaehtoisella korolla tai se on otettava rahoituslaitokselta eikä isoveljen taskusta...

Lukekaa tuo kirja. Vahva suositus. Lukekaa. Mulla on vielä 150 sivua jäljellä tai jotain. Voin ehkä lainatakin sitä jollekulle. Kirja kertoo kaiken poliittisen kähminnän ilmastohumpan ja humpuukin taustalla. Myös maahanmuuton ja monien muiden kipeiden ongelmien. Seuraavaksi pitäisi kahlata ydinvoimaosuus ja sitten tuulivoimaosuus. Referenssilista ja glossary ovat varsin kattavat. Tuo nainen ei vain heiluttele tuulessa huuliaan vaan puhuu asiaa.

Jos EIja-Riitta olisi presidenttiehdokkaana, siinä olisi Haaviston vihreys, mutta realismin - ei utopian puolelta. Siinä olisi Stubbin kokoomuslaisuutta ja Jussin realismia.

-i-

Joo, ja olen tuota kirjaa lukenut vähän pätkissä. Tässä jotain viime vuodelta:
https://hommaforum.org/index.php/topic,133940.msg3488549.html#msg3488549
Lainaus
Lainaus
Lainaus käyttäjältä: Tragedian synty - 22.05.2023, 18:06:20
Vaahtomuovi on yksi viheliäisimmistä asioista, jonka viheliäinen lajimme on keksinyt. Sen valmistus pitäisi kieltää ja olemassa oleville vaahtomuoviesineille pitäisi luvata hävityspalkkio. Muovin laajamittaisen biokemiallisen hävityksen vaativaan tutkimustyöhön pitäisi budjetoida edes osa siitä rahamäärästä, joka nykyään menee hukkaan kehitysapuun.
Vaahtomuovi on erittäin energiapitoinen muovi, joka on helppo hävittää jätteenpolttolaitoksissa. Palaa hyvin, kun sisältää polttoonsa tarvittavan ilman huokosissaan.

Lainaus Eija-Riitta Korholan kirjasta:
Lainaus
Korkea johtaja komission energiapääosastolla harmitteli minulle joskus kaksituhatuvun alkuvuosina, miten turhauttavaa on, kun puhdas teknologia ei kelpaa. Hän oli vienyt Greenpeacen vaikuttajia paikan päälle erästä uutta jätteenpolttolaitosta katsomaan. Ympäristöväki myönsi, että siistiä jälkeä totta tosiaan tulee. Jätekasa pienenee ja energiaa saadaan tilalle. "Mutta ei tämä näin helppoa saa olla", he sanoivat. "Jätteen syntyä pitää ehkäistä, eikä sitä tehtäisi, jos hommasta tulee näin rattoisaa",
Tuo ajattelematon linjaus on jo kaikessa hiljaisuudessa haudattu, mutta on syytä todeta rehellisesti, että se on osaltaan kerryttänyt niitä muovivuoria, joita ympäristöjärjestöt nyt paheksuvat.
-i-

-i-

ikuturso

• Jäsen^^^
« Vastaus #12 : 09.03.2024, 10:31:52 »
Tuo Daniel Nylund-kohta löytyy myös osin Korholan blogista
https://www.korhola.com/lang/fi/2022/06/chop-chop/

Siellä on myös toinen herkullinen kohta, jossa Eija-Riitta on itsekin saanut ihmisoikeuskysymyksessä hieman nokilleen:
Lainaus
Tyttäreni kysyi kerran ravintolassa, olenko muka koskaan nähnyt, että viini maistamisen jälkeen todella tuomittaisiin kelvottomaksi ja vaadittaisiin uutta. Muistin, että kyllä, Hararessa ollessani europarlamentin lähettämänä vaalitarkkailijana. Joukkomme oli iltapalalla, ja mukana ollut parlamentin valiokuntasihteeri viiniä maistettuaan lähetti sen tylysti pois. Hetken päästä hylkäsi toisenkin pullon. Olin äärimmäisen vaivautunut: valkoinen seurue nöyryyttämässä mustaa tarjoilijaa talon huonosta viinistä. Yritin toppuutella Michaelia, kyllä minulle kelpaisi huonompikin. Michael mulkaisi minua närkästyneenä ja ilme kertoi kaiken. Mikäs käänteinen rasisti ja paternalisti minä oikein olin? Jos viini on pilalla, se on, eikä ihonvärin pitäisi vaikuttaa suuntaan tai toiseen. Ja jos maan sekasorto alkaa näkyä viinien laadussa, on korkea aika sanoa se.

-i-

ämpee

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 28755
« Vastaus #13 : 09.03.2024, 11:24:54 »
Lainaus
Suomen ydinvoiman hiili-indeksi arvioidaan kivihiilivoiman tasolle, koska ydinvoima on niin epävarmaa, että sen korvaamiseen pitää olla samansuuruinen hiilireservi, jolloin koska ydinvoimalat paukkuu tai jotain, niiden indeksi lasketaan hiilen mukaan.

Tuollaiset poliittiset järjettömyydet pitäsi saada vähänkään virallisista papereista mitä pikimmin pois.
Mikäli esitetty energiantuotannon epävarmuus on jonkinlainen kriteeri niin meillä silloin pitäisi olla hiilireserviä varalla korvaamassa hiilireserviä.
Etenkin tuuli- ja aurinkovoimalle pitäisi laskea korotettu hiili-indeksi sillä ne paukkuvat tai jotain kaiken aikaa täydellä varmuudella.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

ikuturso

• Jäsen^^^
« Vastaus #14 : 09.03.2024, 18:53:57 »
Selasin E-RK:n kirjaa tuosta uhriutumisen kulttuurista eteenpäin.

Ensimmäinen persumaininta sen jälkeen kohdasta pakolaiskriisi:
Lainaus
Tuliko kaikki yllätyksenä ja puun takaa? Ei tullut. Suomen kannalta oli epäonnekasta, että hallituksen vaihdos sattui niin kriittiseen aikaan ja ongelma putosi uuden kokemattoman hallituksen käsiin. Se saattoi olla vahinko myös Euroopan kannalta. Osaava suomalaisministeri olisi saattanut pitä sen linjan, joka neuvostossa siihen saakka oli ollut enemmistönä. Päätös luopua siihenastisia käytännöistä [viittaa dublin-sopimuksen noudattamatta jättämiseen (by Merkei)] tehtiin kaaoksessa, ja tuloksena oli lisää kaaosta. Jälkeenpäin voi väittää, että juuri perussuomalaisten läsnäolo hallituksessa mahdollisti onnettomat tapahtumat. Aiemmin maahanmuuttokysymyksistä meteliä pitänyt Timo Soini ei korottanut ääntään. Jos he olisisvat olleet oppositiossa, hallituksen olisi pitänyt pelätä äänekästä kritiikkiä heidän taholtaan. Nyt sitä ei tullut muualta kuin kristillisdemokraattien suunnalta.

Sitten hän kehuu edellistä sisäministeri Päivi Räsästä, joka oli puhunut, että turvisten pakkojakaminen muodostaa vetovoimatekijän. Eli E-RK on itse varsin nuiva, mutta kaataa tässä persujen niskaan likasangon ikään kuin Soini olisi voinut jotenkin vaikuttaa Merkelin päätökseen päästää turvikset kulkemaan maasta toiseen rekisteröimättä niitä.

Sitten hän viittaa blogiinsa 2015: "Jos edes puhuttaisiin oikeilla sanoilla"
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/eija-riitta-korhola/202701-jos-edes-puhuttaisiin-oikeilla-sanoilla/
Lainaus
...
Olen seurannut huolestuneena nyt syntyvää tilannetta pakolaiskriisin kanssa. On viimeinen hetki ratkaista ongelmia ennen kuin ne ovat ratkaisemattomia. Mielessäni on monia kysymyksiä, tajutaanko nyt, mitä on tapahtumassa. Arvostan ihmisten sydämellisyyttä ottaa vastaan turvapaikanhakijoita, mutta yhtälö on tällä hetkellä pelottava. Tilanne on synnyttänyt vetovoimatekijän, ja ruokkii toivoa väärin perustein.

Tuo ihmisvirta ei lopu ennen olot ovat tasaantuneet niin, että tänne on syntynyt sama tilanne, jota paetaan. Älypuhelinten, parantuneen liikkuvuuden ja sosiaalisen median vuoksi elämme aivan erilaista aikaa kuin ennen. Tilannetta ei voi verrata aiempiin kansainvaelluksiin tai ylipäätään mihinkään. Somessa leviävä tieto ystävällisistä vastaanottajista käynnistää miljoonien ja miljoonien ihmisten muuttoliikkeen paremman sosiaaliturvan ja terveydenhuollon piiriin. Jos siihen sisältyy taustaoletus, että elämisen maksaa joku toinen, kyseessä on kestämätön väärinkäsitys.

Otan hirveän riskin kirjoittaessani tätä. Joku taatusti leimaa minut rasistiksi. Tiedän hyvin, etten ole. Yritän vain perätä hallittuja toimia, jotta ei kävisi niin, että vainoa pakenevat saavat vainoojat kannoilleen. On kysyttävä kysymyksiä, joihin päättäjien on vastattava ennen kuin on liian myöhäistä.

Yksi sellainen kysymys on, miten voimme varmistaa, ettemme ota taka-askeleita ihmisoikeuksissa? Yhteiskuntamme suojelee lasten ja naisten oikeuksia, eikä niistä voi tinkiä. Meillä ei voi muodostaa yhteisöjä, jossa vaikkapa sharia-laki nousee maamme lakia korkeammaksi. Olen itse pitänyt sylissäni lasta, joka on raiskattu uskonnollisin perustein, halannut naista, joka on saanut kuolemantuomion jumalanpilkan perusteella, tavannut naisen, joka on saanut tuomion raiskatuksi tulosta ja alaikäisen, joka on pakotettu naimisiin, kuunnellut muslimiveljeskunnan jäsentä, joka puolusti ajatusta vaimon lyömisestä kunhan sen tekee ulkoisia vaurioita aiheuttamatta.

Uskon, että olemme kaikki yksimielisiä siitä, että tämä ei saa tapahtua Suomessa. Moni on tullut Eurooppaan pakoon näitä käytäntöjä. Nyt ei saa tapahtua niin, että nämä käytännöt tulevat perässä vain siksi, että tilanne on hallitsematon ja että tilanteen kyseenlaistaminen saa ison joukon heiluttamaan rasismi-korttia. Muuten Eurooppaa ja eurooppalaisia arvoja ei ole.
...

Professori Timo Vihavainen totesi taannoisessa blogissaan, että on syntynyt tilanne, jossa “asyylioikeutta käytetään maahanmuuton välineenä, mikä ei tietenkään ole sen tarkoitus. Pakolaisia vastaanotettaessa ei edes yritetä sitouttaa heitä palaamaan sinne, mistä olivat lähteneet sitten kun se on turvallista. Nykyään sellaista kai pidettäisiin aivan sopimattomana. Pakolaisuus on yksinkertaisesti muuttunut siirtolaisuudeksi ja potentiaalisia tulijoita on enemmän kuin koko läntinen maailma koskaan pystyisi vastaanottamaan, vai mitä on sanottava siitä, että pelkästään Afrikan väkiluvun ennustetaan kasvavan neljään miljardiin.”

Jos meillä olisi käytössämme edes oikeat nimitykset, järkevä käytös olisi huomattavasti helpompaa. Siirtolaisia ei tule kutsua pakolaisiksi. Siirtolaisuutta ei tule tuomita, mutta meidän tulee päättää, onko meillä varaa ja onko meillä velvollisuus antaa siirtolaisille uusi kotimaa ja maksaa heidän elinkustannuksensa. Ne jotka haluavat tätä, niiden tulee maksaa se itse eikä sälyttää asiaa lastemme maksettavaksi lisävelanotolla. Pahinta on, että tästä hallitsemattomasta tilanteesta kärsivät ne oikeat pakolaiset, jotka täyttävät pakolaisuuden kriteerit ja ovat oikeutettuja suojaan. Nyt on tullut esiin esimerkiksi, että rikolliset myyvät Syyrian passeja ihmisille, jotka eivät ole koskaan olleet Syyriassa.

...

Tässä pari muuta nuivahkoa blogitekstiä:
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/eija-riitta-korhola/207206-kun-valot-sammuvat/
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/eija-riitta-korhola/207253-minulla-on-unelma/
Suurmoskeijahankkeesta
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/eija-riitta-korhola/235040-suurmoskeija-hakee-valtaa-paasi-sisalta/

Jatkan seuraavassa postauksessa.

-i-
« Viimeksi muokattu: 09.03.2024, 19:10:13 kirjoittanut ikuturso »

ikuturso

• Jäsen^^^
« Vastaus #15 : 09.03.2024, 19:09:10 »
Jussi Halla-ahon ja Laura Huhtasaaren kannattajat...

MUOKS: tägätään tähän nyt jäsen @SatuSetä

Tämä oli yksi mikä hieman triggeröi.

Syöpähoitojensa keskellä E-RK kirjoitti blogitekstin Turun terrori-iskusta.
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/eija-riitta-korhola/241499-ala-veda-vaaria-johtopaatoksia/
Blogissaan hän kielsi tuomitsemasta kaikkia maahanmuuttajia, katsomaan heitä silmiin ja ehti vielä kehua paikalle sattuneita maahanmuuttajia, jotka taltuttivat terroristia ja auttoivat uhreja.

Kirjasta sen jälkeen:
Lainaus
Jotain uutta avautui silloin tietoisuuteeni suomalaisesta vastakkainasettelusta. Sain blogistani paljon kiitosta, ja sellaisen lokavyöryn, jota en osannut edes kuvitella. Tuijotin hölmistyneenä korkeassa kuumeessa kiroilua, sadattelua ja huorittelua. Olin kai kuvitellut kansamme lukutaidosta enemmän. Enhän puolustellut kaverin tekoa millään lailla, yritin vain muistuttaa, että kymmenet tuhannet muut ulkomaalaiset eivät sitä tekoa tehneet.
Molempien leirien vihat niskassa oli avartava kokemus. Ensin olin rasisti, jota sai pilkata twitterissä vapaasti, sitten suvakkihuora, joka sai ämpärillisen viemärilietettä toiselta suunnalta. Ehkäpä kummankaan leirin "henkiset johtajat" eivät aavista, miten rumaa heidän omien kannattajiensa käytös on. Olin saanut vuosien saatossa aimo annoksen vihervasemmiston ilkeyttä, jossa heilutellaan ahkerasti leimakirvestä, maalitetaan ja valehdellaan vaivatta, jos se palvelee asiaa. Nyt näin myös toisen puolen. Nämä mielipidejohtajat oikealla ja vasemmalla saattavat olla viattomassa hyvässä uskossa ja kuvitella, että vain vastapuoli turvautuu likaisiin keinoihin. Ehkeivät esimerkiksi Laura Huhtasaari tai Jussi Halla-aho ole koskaan saanut näytettä siitä karkeudesta ja rumuudesta, johon heidän kannattajansa kykenevät. Ja sama saattaa koskea Ville Niinistöä ja Li Anderssonia. Tämä on ilkeä ongelma.

Tämä se kohta varmaankin oli, jossa tein johtopäätöksen, että E-RK ei koskaan liittyisi persuihin. Hän henkilöi vihervasemmistolaiset Vihreiden ja Vasemmistoliiton johtajiin ja kaikki suvakkihuorittelijat Halla-ahon ja Huhtasaaren seuraajiin.
Jotenkin veikkaan, että Halla-aho on saanut sekä vastapuolen, että omiensa loanheittoa sata kertaa enemmän kuin Eija-Riitta Korhola. Kuitenkin E-RK henkilöi itseensä kohdistuneet suvakkihuorittelut Hallikseen ja Huhtasaareen ja heidän retoriikkansa ja politiikkansa synnyttämään poliittiseen "alakulttuuriin".

-i-

MUOKS: Puolustukseksi täytyy sanoa, että E-RK "vihaa" vihervasemmistoa enemmän ja syyttää heitä valehtelusta. Siitä hän ei kansallismielisiä syytä, mutta heidän karkeutensa ja vihansa lähteet ovat poliittisia johtajia, kuten vastapuolella. Sinänsä jos ajatellaan 612 marssia, puhutaan hiljaisesta provokaatiosta. Sen sijaan näitä vastustavat ilmanatsit pyrkivät avoimeen konfrontaatioon ja sellaiseen puolueiden johto antifa-sympatioineen heitä kannustaa. Varmaan molempien laitojen poliittinen doktriini voi paikoin olla hyvinkin kärkevää, mutta Jussi tai Laura ei ole koskaan katsonut hyvällä julkista öyhötystä ja suvakkihuorittelua.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2024, 19:47:28 kirjoittanut ikuturso »

Jorma M.

• Jäsen^^^
  • Liked: 26042
  • ”Tulit eduskuntaan, läksit duumasta.”
« Vastaus #16 : 09.03.2024, 19:30:16 »
Nyt tiedän ketä äänestää.

Jos Korhola olisi Virkkunen Sarvamaa Pietikäinen puoluetta, en kykenisi äänestämään.

Krisuna voin häntä äänestää.

En muista nyt yksityiskohtia, mutta parissa kohtaa kirjassaan tullut mieleen, että ohhoh?

-i-

Muuten voisin itse teoriassa äänestää kristillisia ja/tai ERK:ta, mutta -

Olin aikoinani muutaman kerran meilitse yhteydessä Päivi Räsäsen kanssa. Viimeksi kysyin onko hän jälkikäteen tyytyväinen Päivi Nergin palveluihin. Päivi vastasi ilman sarkasmia ja aurinkoisesti olleensa täysin tyytyväinen.

KD putosi tuolloin pois äänestettävien listalta.
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

ikuturso

• Jäsen^^^
« Vastaus #17 : 09.03.2024, 19:49:59 »
Muuten voisin itse teoriassa äänestää kristillisia ja/tai ERK:ta, mutta -

Olin aikoinani muutaman kerran meilitse yhteydessä Päivi Räsäsen kanssa. Viimeksi kysyin onko hän jälkikäteen tyytyväinen Päivi Nergin palveluihin. Päivi vastasi ilman sarkasmia ja aurinkoisesti olleensa täysin tyytyväinen.

KD putosi tuolloin pois äänestettävien listalta.

Ymmärrän. KD ei ole kuitenkaan Räsänen, eikä Räsänen taida olla ehdolla europarlamenttiin.

Väittäisin, että tuossa vaaliliitossa (oliko siellä liikenyt ja KD) ainoa, jolla on edes teoreettinen läpipääsyn mahdollisuus on Korhola. Siksi katson tuotakin liittoa lähinnä Korholan kannattajayhdistyksenä, joka tuottaa ehkä yhden MEP:in, ehkä ei.

-i-

Roope

• Jäsen^^^
  • Liked: 137480
« Vastaus #18 : 09.03.2024, 19:54:52 »
Sitten hän kehuu edellistä sisäministeri Päivi Räsästä, joka oli puhunut, että turvisten pakkojakaminen muodostaa vetovoimatekijän. Eli E-RK on itse varsin nuiva, mutta kaataa tässä persujen niskaan likasangon ikään kuin Soini olisi voinut jotenkin vaikuttaa Merkelin päätökseen päästää turvikset kulkemaan maasta toiseen rekisteröimättä niitä.

Päivi Räsänen väitti sisäministerinä ennen vuoden 2015 eduskuntavaaleja vastoin parempaa tietoaan, että EU-taakanjaosta ei kannata huolestua (eikä siis puhua vaaleissa), koska EU:ssa ei ole sellaisia suunnitelmia. Kyllä oli, vaikka niistä ei puhuttu Suomessa, ja ne realisoituivat heti vaalien jälkeen.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

DuPont

• Jäsen^^^
  • Liked: 8792
« Vastaus #19 : 09.03.2024, 21:41:37 »
EJ Korhola on nuiva, hän ei halua Afrikkaa ja Lähi-itää Suomeen. Silti aika varovainen. Hänen blogissaan ei ole kysymyksenaiheina islamia tai maahanmuuttoa, vaikka ovat keskeisiä kysymyksiä kaikille?! = Välttelee asiaa? Tuosta miinus Korholalle!
https://www.korhola.com/
« Viimeksi muokattu: 09.03.2024, 21:43:45 kirjoittanut DuPont »

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • Liked: 99075
  • Emeritus mediaöyhöttäjä
« Vastaus #20 : 10.03.2024, 09:57:52 »
En ole tutustunut Korholan nuivuuspuoleen tarpeeksi. Asiantuntemuksensa on vihreän siirtymän vahingollisuuden kritisoinnoissa.

Yritin houkutella häntä pressaehdokkaaksi, turhaan.

On kuitenkin vahvasti EU-vaaliehdokkaanani. Krisua en vielä olekaan äänestänyt.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
« Vastaus #21 : 10.03.2024, 10:03:04 »
Olisiko Hommassa innokkaita faneja perustamaan Korholalle jonkinlainen tukiryhmä? Jätän sen mahdolliset tehtävät tässä vaiheessa sopivan epämääräisiksi. Viime kerralla kun duunailin tukea ehdokkaalle, duunailin tällaisia:

Mikko Paunio Kuntavaalit 2021 - Kauhistuttavan väärää vihreää energiapolitiikkaa Helsingissä (2:50)
https://www.youtube.com/watch?v=EEcAbasWg64
« Viimeksi muokattu: 10.03.2024, 10:09:05 kirjoittanut Lalli IsoTalo »
— Missä N, siellä R

ikuturso

• Jäsen^^^
« Vastaus #22 : 10.03.2024, 10:36:51 »
EJ Korhola on nuiva, hän ei halua Afrikkaa ja Lähi-itää Suomeen. Silti aika varovainen. Hänen blogissaan ei ole kysymyksenaiheina islamia tai maahanmuuttoa, vaikka ovat keskeisiä kysymyksiä kaikille?! = Välttelee asiaa? Tuosta miinus Korholalle!
https://www.korhola.com/

Katsoitko nuo ylempänä linkkaamani 3-4 usarin blogitekstiä? Nämä myös olleet monet iltapaskoissa kolumneina niillekin, jotka eivät lue blogeja.

-i-

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
« Vastaus #23 : 13.03.2024, 00:08:05 »
No niin, ilmoittauduin Eija-Riitan ilmaiseksi vapaaehtoistyöntekijäksi ja hän hyväksyi minut.

En vielä tiedä mitään tiimistään.

Yleensä olen ehdokkaita avustanut seuraavissa asioissa:
- yleisten teemojen skarppaus
- käsikirjoitukset
- videot ja valokuvat
- somelevitys

Jos sinulla on yhtään mitään ajatuksia Eija-Riitan kampanjan edistämisen suhteen, niin tämä ketju lienee toistaiseksi paras paikka ehdotella, ihan mitä vaan.

Ihan käytännön tasolla, kun teemme minuutin pituisia videoita, niin hyväksi todettu soundi-ihminen voisi lähettää kännykällä äänitettyjä ennalta kirjoitetuja kysymyksiä sitten jossain vaiheessa.

Ja jos tehdään ulkoilmakuvauksia, niin "auringonheijastaja" voisi olla tarpeen.

Ja sitten tuo Eija-Riitan omien videoiden työntäminen kaikkiin mahdollisiin kanaviin voisi olla yksi duuni.

Ja jollakulla kokemusta työntää häntä kaikkiin mahdollisiin mediakanaviin niin ...
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
« Vastaus #24 : 11.04.2024, 01:44:31 »
— Missä N, siellä R

Riukulehto

• Jäsen^^^
  • Liked: 8143
« Vastaus #25 : 11.04.2024, 10:00:43 »
Enhanced intra-EU solidarity in the field of asylum

For 584 (86%) Against 41 (6%) Abstentions 54 (8%)

SuomalaisMEPit äänestivät seuraavasti:

PUOLESTA (8 ): Jaakonsaari (SDP), Jäätteenmäki, Takkula, Manner (Kesk.), Pietikäinen, Sarvamaa (Kok.), Torvads (RKP), Hassi (Virh.)
VASTAAN (1): Terho (PS)
TYHJÄ (1): Essayah (KD)
POISSA (3): Repo (SDP), Korhola (Kok.), Cronberg (Virh.)
Alexander Stubb: " Mitä matalammat rajat Suomen ja Venäjän välillä, sen parempi." 25.10.2011

Stubb: "Itäkeskukseen kun menee, se on kuin Somalia. Se on hieno paikka.” 28.8.2015

ikuturso

• Jäsen^^^
« Vastaus #26 : 11.04.2024, 12:49:22 »
Enhanced intra-EU solidarity in the field of asylum

For 584 (86%) Against 41 (6%) Abstentions 54 (8%)

SuomalaisMEPit äänestivät seuraavasti:

PUOLESTA (8 ): Jaakonsaari (SDP), Jäätteenmäki, Takkula, Manner (Kesk.), Pietikäinen, Sarvamaa (Kok.), Torvads (RKP), Hassi (Virh.)
VASTAAN (1): Terho (PS)
TYHJÄ (1): Essayah (KD)
POISSA (3): Repo (SDP), Korhola (Kok.), Cronberg (Virh.)

Ihmisiä on poissa äänestyksistä. Tämä on valitettavaa. Tässä on huomioitava myös, ratkaisiko hänen poissaolonsa Suomen kohtalon?

Ei ainakaan kiirehtinyt paikalle äänestääkseen puolesta. Eli tämä postaus ei kerro meille hänen kantaansa itse asiaan.

-i-

ikuturso

• Jäsen^^^
« Vastaus #27 : 11.04.2024, 12:56:47 »
Jos haluaa tietää Korholan suhtautumista turvapaikkashoppailuun, voi vaikka lukea hänen blogiaan:

Lainaus
Norjan malli
10.2.2016
Tätä kirjoittaessani ministeri Lindström pitää parhaillaan tiedotustilaisuutta turvapaikanhakijoiden kotouttamisesta, josta luvataan pitkää ja rankkaa urakkaa. Se ei ole helppoa, sillä esimerkiksi somalien työttömyysprosentti pääkaupunkiseudulla on noin 60. Jokin vika järjestelmässämme on.

Minua on jossain määrin yllättänyt se, että Suomessa puhutaan niin vähän siitä, miten naapurimaa Norja aikoo ratkaista pakolaiskriisinsä. Norjassakin pantiin merkille, että nyt asyylioikeuteen viittaamalla maahan pyrkii ihmisiä, jotka haluavat ensisijaisesti maan kansalaisuuden ja pääsyn korkeamman sosiaaliturvan piiriin. Tämän katsottiin heikentävän varsinaisen turvapaikan tarpeessa olevien ihmisten tilannetta. Siksi Norja teki päätöksen, joka toisaalta pyrki nopeuttamaan turvapaikanhakijoiden päätösten käsittelyä, mutta rajoittamaan heidän oikeuttaan jäädä maahan. Päätöksen mukaan maahan ei oteta ihmisiä, joilla ei ole oikeutta suojeluun, ja ne jotka siihen ovat oikeutettuja, joutuvat lähtemään Norjasta poliittisen tilanteen vakiinnuttua. Norja ei siis itse asiassa aio ”kotouttaa”.

Viime marraskuussa uutisoitiin, että Norjan hallitus on päässyt historialliseen sopuun, jossa oppositio on mukana. Päätöstä esitteli yhdessä koko puoluejohtajien kaarti vihreitä ja sosialisteja lukuun ottamatta. 169 kansanedustajasta sopimusta kannatti 161.

Lähtökohta on se, että jotta turvapaikka voidaan myöntää kaikille sen aidossa tarpeessa oleville, jo rajalla on karsittava ne, joilla ei ole perusteita ja oikeutta suojeluun. Turvapaikan saamisesta ei kuitenkaan seuraa oikeus jäädä maahan ja saada Norjan kansalaisuus. Olojen vakiinnuttua seuraa paluu kotimaahan.

Poliitikot pyrkivät myös tietoisesti pitämään huolta siitä, että etuuksien taso on sellainen, ettei Norja ole taloudellisesti houkutteleva verrattuna vastaaviin Euroopan maihin.

En halua neuvoa hallitustamme ja eduskuntaamme sen vaikeassa tehtävässä enempää kuin olen jo blogeissani tehnyt. Yhdyn presidentti Niinistön ilmaisemaan huoleen asyylioikeuden väärinkäytön mahdollisuuksista. Samalla kannan huolta siitä, että voisimme kohdentaa avun niille, jotka ovat aidosti avun ja suojelun tarpeessa. Mutta ehkäpä poliitikkojen olisi hyvä tehdä opintomatka Norjaan ja kuulla, miksi maassa päädyttiin Euroopan tiukimpaan turvapaikkapolitiikkaan.

https://www.korhola.com/lang/fi/2016/02/norjan-malli/

-i-

Roope

• Jäsen^^^
  • Liked: 137480
« Vastaus #28 : 11.04.2024, 13:21:40 »
Jos haluaa tietää Korholan suhtautumista turvapaikkashoppailuun, voi vaikka lukea hänen blogiaan:

Lainaus
Norjan malli
...
Mutta ehkäpä poliitikkojen olisi hyvä tehdä opintomatka Norjaan ja kuulla, miksi maassa päädyttiin Euroopan tiukimpaan turvapaikkapolitiikkaan.

Jotain kertoo sekin, että Korhola väittää Norjaa Euroopan tiukimman turvapaikkapolitiikan maaksi. Ei lähelläkään, eikä edes tiukemmasta päästä.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

ikuturso

• Jäsen^^^
« Vastaus #29 : 11.04.2024, 13:28:14 »

Lainaus
Norjan malli
...
Mutta ehkäpä poliitikkojen olisi hyvä tehdä opintomatka Norjaan ja kuulla, miksi maassa päädyttiin Euroopan tiukimpaan turvapaikkapolitiikkaan.

Jotain kertoo sekin, että Korhola väittää Norjaa Euroopan tiukimman turvapaikkapolitiikan maaksi. Ei lähelläkään, eikä edes tiukemmasta päästä.

No, tämä oli 2016, eli kahdeksan vuotta sitten. Ja nuo tavoitteet, mitä tuossa tuodaan esille elintasopakolaisten erottamiseksi todellisista hädänalaisista, käännytykset rajalla ja palautukset kotimaahan, kun se näyttää turvalliselta ovat kuin halliksen kynästä.

Äänestän silti Eija-Riittaa eurovaaleissa. Ainoa, jolla on riittävästi munaa ja faktapohjaa kaiken viherhumppahömpän vastustamiseen pitävillä argumenteilla.

-i-

Tagit: