Kirjoittaja Aihe: 2024-05-22 Ruotsi: Ay-pomo oli patriootti- pakotettiin luopumaan ehdokkuudesta  (Luettu 2534 kertaa)

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Liked: 11443
  • Oulu- Uleåborg
    • Esa Paloniemi- nude but not naked
Kaiken saa nykyään anteeksi, paitsi nuivuuden...Verkkolehti Kansalainen.fi.

Lainaus
Ruotsi: Ammattiyhdistyspomo oli patriootti- pakotettiin luopumaan ehdokkuudesta

Hotelli- ja ravintolaliiton puheenjohtaja Pim van Dorpel oli kärkiehdokas Ruotsin keskusammattiliitto LO:n puheenjohtajaksi. Pim Van Dorpel kuitenkin joutui peruuttamaan ehdokkuutensa, kun paljastui, että 14- vuotiaana oli liikkunut kansallismielisissä piireissä.

Pim van Dorpelin  kotikaupungissa Nyköpingissä oli hänen nuoruudessaan elävä skinhead-kulttuuri. Syynä oli lähinnä se, että Nyköping on whitepower- yhtyeeksi luokitellun Ultima Thule-yhtyeen kotipaikka.

Pim van Dorpel kiinnostui musiikin myötä kansallismielisestä liikkeestä, ja pyöri jonkin aikaa yläkouluikäisenä joukon mukana. Hän sanoo, että ei muista olleensa virallisesti minkään kansallismielisen järjestön jäsen, ja sanoo hakeneensa kansallismielisiltä piireiltä yhteisöllisyyttä ja suojelua.

Hän ei paljasta, miltä  tai keneltä tarvitsi suojelua.

”Muistan sen niin, että olin heikko ja altis henkilö”, Pim van Dorpel kertoo. ”Kun aloitin seitsemännen luokan, löysin nämä piirit, ja joukko ihmisiä otti minut siipiensä alle”.

Pim van Dorpel pitää mahdollisena, että oli kansallismielisen ryhmän jäsen, mutta ei ole varma.

”Luultavasti olin”, hän miettii.

Omien sanojensa mukaan van Dorpel ei ollut järjestäytynyt kansallissosialisti.

”Siihen aikaan kutsuin itseäni patriootiksi tai Ruotsinystäväksi”, hän muistelee. ”Olin neljäntoista, pelkkä lapsi. En kyennyt järjestämään edes huonettani”.

”En silti halua kaunistella, tai saada asiaa kuulostamaan pahemmalta kuin se oli”, van Dorpel jatkaa. ”Olin mukana juhlissa, joissa soitettiin whitepower-musiikkia. Olin täynnä myrkkyä ja vihaa. Tiedän olleeni Ultima Thulen konsertissa Nyköpingissä”.

Pim van Dorpel kertoo jättäneensä kansallismielisen liikkeen yhdeksännellä luokalla, kun pappi vei hänet ja joukon muita nuoria rippileirille Alsiken luostariin.

”Luostarin nunnat kätkivät pakolaisia. Se teki minuun vaikutuksen”, van Dorpel summa.

Lähde Arbetet-lehti

https://www.kansalainen.fi/ruotsi-ammattiyhdistyspomo-oli-patriootti-pakotettiin-luopumaan-ehdokkuudesta/
« Viimeksi muokattu: 23.05.2024, 08:56:26 kirjoittanut Miniluv »
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

P

• Jäsen^^^
  • Liked: 27478
Lainaus
Pim van Dorpel kertoo jättäneensä kansallismielisen liikkeen yhdeksännellä luokalla, kun pappi vei hänet ja joukon muita nuoria rippileirille Alsiken luostariin.

”Luostarin nunnat kätkivät pakolaisia. Se teki minuun vaikutuksen”, van Dorpel summa.

Eikä edes eheytyminen auttanut...
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

-PPT-

• Jäsen^^^
  • Liked: 14009
Nimi viittaa enemmän Alankomaihin kuin Ruotsiin.

pienivalkeapupu

• Jäsen^^^
  • Liked: 4633
  • Epävakaa maanantaikappale
Ruotsista löytyy kaikenlaisia suku/nimiä jotka viittaavat ihan ympäri, jos ei nyt maailmaa niin Eurooppaa ainakin. Hikipediaa kun olen lukenut jalkapalloseurojen osalta, niin aika värikästä / kansainvälistä on meno ollut jo hyvän aikaa.
Happiness more or less

Well I'm a lucky man
I hope you understand

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Liked: 11443
  • Oulu- Uleåborg
    • Esa Paloniemi- nude but not naked

Pimin isä on hollantilainen.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Epäluottamusmies

• Jäsen^^^
  • Liked: 2850
  • Sensitiivisyyslukija
Miksi luopui ehdokkuudesta? Sehän on toisten ongelma jos pitävät lapsuuden puuhia noin suurena syntinä. Joku ex-jenginuori blatte olisi Jeesuksesta seuraava kun pääsi eroon pahoista piireistä.

Vastaus lienee että luopui koska haluaa roikkua systeemin tississä kiinni, vaikka ei itse kekoaa systeemille. Pitäisi lähteä ovet paukkuen vittuun jos kääntymys natsista sosseksi ei kelpaa, tai pysyä ehdolla.

Tällaisten luovuttajien vuoksi canceloijat voittavat.

Sakari

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 5870
Miksi häpäisy toimii kansallismielisiä vastaan tehokkaammin, kuin sosialisteja vastaan? Kansallismielinen luovuttaa, kun vain kaivetaan jotain "kyseenalaista" henkilön historiasta. Miksi? Eikö kansallismieliset tahdo hyväksyä kansan olevan kulttuurisodan näyttämö, ainakin luovuttaminen viittaisi tähän, tai sitten johonkin huonompaan syyhyn, kuten pelkääminen.
Ooh lalaa...

Sakari

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 5870
Jos luovuttamisen jälkeen haluaa kaivaa kuoppansa syvemmälle voi aloittaa anteeksipyytelyn ja piehtaroimisen jossakin säälinkeruu vellissä. Tämä alennustila saa sosialistin nauttimaan täysin rinnoin. Mutta anteeksi ei anneta vaikka kuinka ruikuttaisi katuvansa kansallismielistä ajattelua.

Avarakatseisuus ei kuulu sosialismiin.
Ooh lalaa...

Pentecost

• Jäsen^^^
  • Liked: 9928
  • Hummeriälykkö
Lainaus
”Luostarin nunnat kätkivät pakolaisia. Se teki minuun vaikutuksen”, van Dorpel summaa.

On se niin ihkua. Ei jatkoon.

Kumma kyllä tuollainen tutkinta, että mitä kukakin teki noin 14 vuoden ikäisenä. Minä en edes kovin hyvin muista. Taisin jakaa natsistisia mainoksia ja hieman myöhemmin olla kesätöissä natsistisessa eläinliikkeessä. Taisin tavata ”valtakunnanjohtaja” Pekka Siitoimen siinä töissä ollessa, kun kerran vaikutuksille olin altis. Vedin heti kättä ylöspäin tervehdykseen ja kopautin tennareita yhteen.

Sitten näin kadulla kerjäävän onnettoman asunnottoman naisen ja sydämeni murtui.
Kadun syvästi teini-iän toimiani natsismin kannattamisessa.
Nykyisin lähetän kaikki liikenevät rahani Antifalle ja Ihmisoikeusliitolle.
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

Tagit: