HOMMAN KESKUSTELU > Mylly

Kuka EU komissaariksi?

(1/4) > >>

ohkurin_narsi:
Näin EU vaalien alla myös se komissaarinpaikka aukeaa.

Paljon on ollut puhetta että joku uskollinen meppi, kuten Henna Virkkunen saisi palkintona komissaarinviran.

Se ei ole Suomen etu. Me haluamme ison ja vahvan komissaarinsalkun, edelleen semmoisen mitä A Stubb havitteli ennenkuin "joutui" presidentiksi.

Mitäs täällä Hommassa ajatellaan, kuka pitäisi nimittää komissaariksi? Kokkarihan se on joka tapauksessa, ja minä heitän nyt alkuun nimeksi Jyri Häkämies.

ikuturso:

--- Lainaus käyttäjältä: ohkurin_narsi - 24.05.2024, 11:33:07 ---Näin EU vaalien alla myös se komissaarinpaikka aukeaa.

Paljon on ollut puhetta että joku uskollinen meppi, kuten Henna Virkkunen saisi palkintona komissaarinviran.

Se ei ole Suomen etu. Me haluamme ison ja vahvan komissaarinsalkun, edelleen semmoisen mitä A Stubb havitteli ennenkuin "joutui" presidentiksi.

Mitäs täällä Hommassa ajatellaan, kuka pitäisi nimittää komissaariksi? Kokkarihan se on joka tapauksessa, ja minä heitän nyt alkuun nimeksi Jyri Häkämies.

--- Lainaus päättyy ---

Joku virkkunen saisi jonkun Burman varasuurlähettilään yhteistoimintakomissaarin salkun. Jos puhutaan raskaasta salkusta, niin painavin voisi olla pietikäinen. (pun intended)

Halla-ahosta voisi tehdä maahanmuuttokomissaarin.

Jos kokkari, niin eikö Katainen voisi ottaa toisen rundin mulkuttomana sanailijana eiku salkuttomana... Oikein SUPERkomissaari. Komission varapuheenjohtaja (järjestyksessä seitsemäs vara).

Entäs Timo Soini? Ottaisko kokoomus? Entinen ulkoministeri, joka tietää jotain interreilauksesta ja Brittiläisestä ö-luokan jalkapallosta? Nakkimukikomissaari?

Jos halutaan hämmentää, lähetetään sinne Anne Berner.

Miksi minulle ei tule oikeastikaan mieleen kuin Halla-aho, jonka voisin Suomesta sinne lähettää häpeämättä silmiä päästäni?

Presidentinvaalien aikaan tuli mieleen, että parasta Jutta Urpilaisen komissaariudessa oli, että hän on siellä eikä täällä. Ensiksi haluaisin kiittää...

-i-

ohkurin_narsi:
Talous- ja sisämarkkinakomissaarin salkut laittaa enemmän euroja alle kuin koko Suomen valtio kaikkineen päivineen. Repikää siitä.

Sinällään minä kannatan ehdotusta että perustettaisiin puolustuskomissaarin positio. Sekin olisi hyvä Suomen ottaa.

Jorma M.:
Käytännössä komissaariksi nimitetään vampyyri Kansallisesta Kokoomuspuolueesta.

Teoriassa on kutienkin ehkä merkitystä kuka ko. vampyyri on. Esim Sarvamaan ja Virkkusen tai Pietikäisen välillä on tyhmyys- ja pelkuruuseroja.

Hupaisa on pohtia tähänastista timanttiliigaa: Liikanen - Rehn - Katainen - Jutta. Herraonni ollut kovaa tasoa.

ohkurin_narsi:
Sinälläänhän hesarin mielipide oli oikeassa, että on pointtia että komissaari valittaisiin vaaleilla. Mutta kuka menee vaaliin missä sanotaan että "saat position mikä kerrotaan sitten jälkikäteen"? Ehkä saat sisämarkkinat, ehkä Afrikan. Kukaan täysipäinen ei semmoiseen vaaliin osallistuisi - mutta todelliset broilerit kyllä!

Koko hommassa mukaan lukien EU vaalit on se vika että Pertti Perushiihtäjä ei ymmärrä koko settiä - kuka menee sinne tai tänne, ja mitä muka vaikuttaa.

Muistuttaisin EU haukkujia siinä että sitä saa mitä tilaa. Jos hallitusta ei EU kiinnosta, ja annetaan kaikki tärkeät hommat muille, on aika turha sitten vikistä että "kyllä sieltä EU:sta taas tulee kamalaa paskaa." Ihan itse tehty ongelma, jos ei itse niitä omia oikeuksia valvota.

Nähdäkseni Suomen pitää sekä diplomaattisesti että EPP:ssä nyt vaikuttaa että ei tule uutta tytteliä "afrikkakomissaariksi". Muuten sama paska jatkuu, sie viet, mie vikisen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta