Kirjoittaja Aihe: Onko nuivuus tuottanut ongelmia lähipiirissäsi?  (Luettu 447318 kertaa)

Horn Hill

• Jäsen^^^
  • Liked: 530
  • sika, äärivoimavara
Vs: Onko nuivuus tuottanut ongelmia lähipiirissäsi?
« Vastaus #990 : 18.01.2019, 19:34:57 »
.. Pitkä teksti yhdessä kappaleessa..

OFF TOPIC: Kappalejaoista nettiteksteissä: kolmen-neljän rivin välein tyhjä rivi. Muuten teksti on näytöllä niin vaikealukuista, että se vie sisällöltä huomion.

Anteeksi besserwisseröinti ...

Vihaista puhetta.

Elemosina

• Jäsen^^^
  • Liked: 10783
  • Suomalaistaustainen
« Vastaus #991 : 18.01.2019, 22:49:59 »
Valtamedian uskottavuus rapisee parhaillaan ja pahasti.
Lisää löylyä, sanoisin.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Liked: 7308
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #992 : 18.01.2019, 23:01:47 »
Isäni jaksaa muistuttaa äidinisän olleen Karjalan evakkoja ja täten minulla ei pitäisi olla syytä rasistisiin ajatuksiin joita tunnen näitä "uusia evakkoja" kohtaan.

Samansuuntaista on minullekin sanottu, ei tosin sukulaiset. Koska olen Ruotsissa syntynyt Ruotsin kansalainen, minun kuulemma "pitäisi" olla matujen puolella rasisteja vastaan.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

(Oulu PS) http://asfalttikukka.blogspot.fi/
Nude but not naked.

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Somehow, Satan got behind me

Leostoa

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 900
« Vastaus #993 : 19.01.2019, 00:20:35 »
Juuri tuli kitkerää palautetta vanhalta suvaitsevaistutulta. Meinaa tehdä fb-päivitykseni johdosta ilmoituksen, ei kyllä selittänyt mikä postaamassani faktassa oli niin ongelmallista. Varmaankin se, että postaus osoitti Helsingin osalta vääräksi valtamedian "kyllä suomalaisetkin raiskaa"-narratiivin. On varsin haastavaa olla yhtäaikaa armottoman suorapuheinen ihminen ja yrittää hyväksyä kavereiksi kaikenlaiset ihmiset. Annetaankohan fb:ssa bännejä ikävistä faktoista ja väärästä poliittisesta mielipiteestä? Tuntuvat käyvän nyt kierroksilla nuo suvaitsevaiset.

Saturnalia

• Jäsen^^^
  • Liked: 7092
« Vastaus #994 : 19.01.2019, 08:31:33 »
Samansuuntaista on minullekin sanottu, ei tosin sukulaiset. Koska olen Ruotsissa syntynyt Ruotsin kansalainen, minun kuulemma "pitäisi" olla matujen puolella rasisteja vastaan.

Samaa paskaa minäkin olen saanut niskaani, vaikka olen Suomessa syntynyt Suomen kansalainen, ja lähes koko suku on asunut maassa ainakin 500 vuotta, mutta kun nimi ei ole ihan tyypillisin suomalainen. Yksikin vanha suvakkiystävä kilahti pari vuotta sitten, katsoi kuin kapista koiraa ja sähähti tommonen!... Hyvä ettei päälle sylkenyt. En täyttänyt hänen kriteereitään rotupuhtaudesta, joilla sananvapaus olisi lunastettu.

Suvakin logiikalla maahanmuuttokriittistä saa heti solvata rasistisesti, jos hänen sukujuurensa eivät ole 100,0% suomalaiset. Suvakin logiikalla ainoastaan 100,0% rotupuhdas suomalainen saa olla maahanmuuttokriittinen, mikä on täysin mieletön ajatus, koska tällöin aika harvalla olisi oikeus olla maahanmuuttokriittinen. Muu on heidän mielestään ilmeisesti jotenkin tekopyhää, koska he kuvittelevat että maahanmuuttokriittisyyden ainoa idea on 100,0% rotupuhtaus.

Vaikka olisin tumma matu, niin intressini tuskin olisi kannattaa rajoittamatonta maahanmuuttoa, koska se tuhoaisi uuden kotimaani samanlaiseksi paskastaniaksi mistä juuri pakenin, mutta suvakille tällainen on täysin outoa ajattelua. Ikään kuin maahanmuuttajan kuuluisi pysyä lojaalina maahanmuuttajille, eikä alkuperäisväestölle. Aivan pimeää logiikkaa, jonka taustalta paistaa kulttuurivallankumouksen agenda kuin aurinko. Muslimeilla on tietysti aivan oma agendansa, mutta sekään ei perustu puhtaasti rotuun vaan uskontoon.
« Viimeksi muokattu: 19.01.2019, 08:49:01 kirjoittanut Saturnalia »

l'uomo normale

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4868
  • Je suis. Ihmisenä ja kuluttajana.
« Vastaus #995 : 19.01.2019, 10:19:21 »
Isäni jaksaa muistuttaa äidinisän olleen Karjalan evakkoja ja täten minulla ei pitäisi olla syytä rasistisiin ajatuksiin joita tunnen näitä "uusia evakkoja" kohtaan.

Odottelen loppuhuipentumaa, että suoraan sanotaan kuinka arabit ovat arvokkaampaa porukkaa kuin karjalaiset puoliryssät aikanaan.
And madness and despair are a force.

kummastelija

• Jäsen^^^
  • Liked: 12321
« Vastaus #996 : 19.01.2019, 10:24:03 »
Omat, eläkkeellä olevat vanhempani ovat sosiaalidemokraattien prototyyppejä. Isäukko on pitkän linjan duunari, nuiva, mutta radikaalin oikeistovastainen. Tyypillinen ay-demari. Äitee on täysin sinisilmäinen, naiivi hyyssäri. Edelleenkin hän kuvittelee, että irakista tulee apua tarvitsevia lapsia. Hänen äitinsä oli huutolaislapsi, joka huutokaupattiin kahdeksan vanhana. Äitee laittaa yhtäläisyysmerkit näiden matujätkien ja kahdeksanvuotiaan huutolaisäitinsä hädän välille. Äitini heittää KIN-argumentin joka kerta kun joku matuperseily tulee julki.

Vanhemmille en ole piiloitellut nuivuuttani. Isäukko tukee. Äitee vihjailee että "onko mun poika rasisti?" ja "ethän sä persuja äänestä". Vuonna 2015 totesin, kun matuvyöry saapui Ouluun, että ei ne jätkät hädänalaisilta näytä, pikemminkin militääriporukalta. Äiree veti hernekeitot nokkaan ja väitti, että nämä ovat hädänalaisimpia ja niitä pitää auttaa.

En nyt tiedä, mitä tämä Oulun pedoraiskaushässäkkä vaikuttaa. Todennäköisesti silloin kuullaan näitä "Kyllä suomalaisetkin raiskaa"-latteuksia.

Mutta luullakseni ongelman ydin on siinä, etteivät vanhempani ole nähneet maailmaa lainkaan, ja kaikki mitä ylen tuutista tulee, on ehdotonta totuutta. Epäilen että tällaisia pariskuntia on maassamme paljon.
"Syö paskaa ja kuole pois!!" - PEN sananvapauspalkinnolla palkittu Abdirahim Hussein suomalaisnaiselle. 5.11.2015
"Hussein teki riko­sil­moi­tuksen vihapuheesta" Hussein on jakanut sosiaalisessa mediassa useita esimerkkejä siitä, miten häntä on nimitelty ja uhkailtu eri viesteissä: 18.8.2015

Kapseli

• Jäsen^^^
  • Liked: 1661
« Vastaus #997 : 19.01.2019, 10:37:54 »
Minun lähiympäristössä on enemmän nuivuutta tai en ota/uskalla ottaa kantaa kuin suvakismia. Mutta suvakismia esiintyy vain hyvin koulutetulla osalla piireistäni. Onko se älykkyyttä vai hyvin toimeentulevan turvallista kuplaa, sen saa jokainen itse arvioida. Ranteet auki unelmaa ei harrasta kuin yksi.

Olen saanut mielipiteilläni karkotettua nämä suvaitsevaiset pois piireistäni. Eivät he minulle tärkeitä ihmisiä ole joten mitään vahinkoa ei ole tapahtunut.

Minut kyllä tunnetaan mielipiteistäni, mutta olen päättänyt, että kerron mielipiteeni enää vain jos sitä kysytään. Kun en jaksa väitellä samoista asioista uudestaan ja uudestaan, ja kuunnella läpi ne kuluneet vakioargumentit.

newspeak

• Jäsen^^^
  • Liked: 4067
« Vastaus #998 : 19.01.2019, 10:57:19 »
Virheitä on vaikea myöntää. Kun virheellistä tietoa levitetään, pelkkä median osoittelu ei riitä syyksi erimielisyyksille, sillä tuota tietoa omaksuessaan ihminen tekee siitä omakohtaista. Ei ole kyse enää jonkun toisen sanomisista vaan osasta omaa ajatusmaailmaa.

Koulutettujen näennäisestä suvaitsevaisuudesta olisi helppo todeta, että ollakseen koulutettu ihmisen on kyettävä omaksumaan suuriakin tietomääriä. Tiedon suodattaminen voi olla jopa haitallista tiedonkeruuta ajatellen, joten koulutukseen liittymätönkin tieto pääsee läpi sellaisenaan. Kouluttamaton ei välttämättä kiinnitä huomiota infotulvaan lainkaan samalla tavalla. Jokainen tietenkin katsoo maailmaa omista lähtökohdistaan.

"Oma lehmä ojassa"-ajattelussa on se erikoinen piirre, että se ei liity ainoastaan toisten ihmisten ymmärrykseen, vaan jokaisella on myöskin ne omat lehmänsä. Toiseen ihmisryhmään kuuluvan ennalta-arvaamattomasti toimivan henkilön toiminta suhteutuu oman ryhmän sisäiseen kuriin. Jakolinjat ovat lopulta abstrakteja ja keinotekoisia, joten niiden hahmottamiseen tarvitaan aktiivista ajatustyötä, johon harvalla on aikaa ja/tai kiinnostusta.

Vöyri

• Jäsen^^^
  • Liked: 681
    • Botanist on Alp
« Vastaus #999 : 19.01.2019, 11:02:06 »
Eipä edelleenkään - vain se yksi ystävä on edelleen syvästi öyhöttynyt ja kanavoi venäläistä propagandaa ja Alex Jonesia ja on fanaattinen Trump-fani. Hörhö, taiteellinen tyyppi niin ei pysty järjellä ja empirialla ajattelemaan, mutta muuten toki onkin erittäin joviaali ilmiö. Muuten ystävä- ja tuttavapiiri on pysynyt puhtaana tyhmyydestä ja öyhöttämisestä. Eli ei nuivuus onneksi vieläkään ole aiheuttanut sen kummempia ongelmia lähipiirissä.

Tulevaisuus

• Jäsen^^^
  • Liked: 2544
« Vastaus #1000 : 19.01.2019, 11:04:23 »
Äitini on jotenkin vaikea tapaus, selvästi näkee että päässä kolkuttaa ajatus ettei kaikki ole kuten pitää näiden maahan tunkeutuneiden tyyppien kohdalla. Kun yritän puhua asiasta tilanne muuttuu kiusalliseksi ja sitten aihe vaihtuu, näkisin niin että hän on ns. reunalla ja nuivuus odottaa. En tiedä miten tuuppaisin sopivasti ja sopivassa kohdassa. Selkeästi näkee näiden n. 70v ihmisten kohdalla miten aina ollut moku propaganda on tehnyt tuhojaan mutta silti siinäkin on aukkoja. Odotellaan ja katsotaan miten käy.

JiM

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 953
« Vastaus #1001 : 19.01.2019, 11:57:37 »
Olisiko kenelläkään mitään järkevää ehdotusta, mitä tekisin isovanhempieni kanssa? He elävät täydessä Yle-maailmassa ja ottavat nuo Yleisradion ohjelmat, A-Studiot sun muut, kuin jonain gospelina. Viimeksi heidän luona vieraillessani isoisäni ärjähti, että "on se Jussi Halla-aho vaan yksi saatanan rasisti ja eripuran kylväjä, joka pitäisi ampua!", tämä veti kyllä itseni täysin sanattomaksi, en ole moista purkausta kuullut häneltä ikinä kenestäkään.
...

Voisit pyytää lukemaan ajatuksella vaikkapa Jukka Hankamäen..

’Valloitettujen valtioiden ja totalitarismien tunnusmerkkejä’

Siinä on hyvin listattuna 60 kohtaa joita miettimällä isovanhemmillasi saattaisi herätä ajatuksia Ylen ja muiden valtamedioiden vilpittömyydestä..

https://beta.oikeamedia.com/o1-95919

mikkoellila

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 1926
  • Thybrim multo spumantem sanguine cerno. -Vergilius
    • Sound System-blogi
« Vastaus #1002 : 24.01.2019, 17:31:26 »
Olisiko kenelläkään mitään järkevää ehdotusta, mitä tekisin isovanhempieni kanssa? He elävät täydessä Yle-maailmassa ja ottavat nuo Yleisradion ohjelmat, A-Studiot sun muut, kuin jonain gospelina. Viimeksi heidän luona vieraillessani isoisäni ärjähti, että "on se Jussi Halla-aho vaan yksi saatanan rasisti ja eripuran kylväjä, joka pitäisi ampua!", tämä veti kyllä itseni täysin sanattomaksi, en ole moista purkausta kuullut häneltä ikinä kenestäkään.

Kyseessä on vieläpä erittäin fiksu mies, entinen yksityisyrittäjä, joka omaa terveet oikeistolaiset arvot ja on menestynyt elämässä erittäin hyvin, eikä todellakaan ole mikään globalismin tai turvapaikkaturismin kannattaja. Mitä aikaisemmin olen maahanmuuttopolitiikasta hänen kanssaan jutellut, kertonut miten mielestäni vapaa siirtolaisuus kehitysmaista on erittäin haitallista, he eivät tule työllistymään ja täällä pelkällä läsnäolollaan, valtion tissin varassa elätettävinä, aiheuttavat epäoikeudellisuuden tunnetta suomalaisten parissa, isoisäni oli kaikesta samaa mieltä, ja "parempi olisi, että pysyisivät kotimaissaan". Olen melkoisen varma siitä, mikäli hän ja Halla-aho keskustelisivat, he varmasti olisivat samaa mieltä lähes kaikesta! Mutta näin vain kansallinen valemedia on onnistunut hänet aivopesemään, ajattelemaan, että Halla-ahon ja PS:n tavoite on aiheuttaa kahtiajakautumista ja kylvää pelkoa ja vihaa.

En tiedä, miten oikein saisin hänelle perille sen, että Yle on täysin puolueellinen media, jonka antama kuva Perussuomalaisista on läpeensä värittynyt.

Suosittele hänelle Jussi Halla-Ahon parhaita paloja/servauksia -nimisiä youtube-videoita (osat 1-3). Niistä käy hyvin ilmi, mitä Halla-aho on oikeasti sanonut, ja miten naurettavalla tavalla opponentit ja toimittajat yrittävät vääristellä hänen sanomisiaan, ja miten järjettömiä argumentteja heillä on Halla-ahon pointteja vastaan.

Väitän, että useimmat "kyllä se Halla-aho on ihan kauhea"-tyypit eivät ole koskaan lukeneet Halla-ahoa tai katsoneet hänen haastatteluitaan.

Toki monet voivat olla eri mieltä Halla-ahon kanssa myös luettuaan hänen kirjoituksiaan tai katsottuaan hänen haastatteluitaan, mutta kukaan kyseisistä asioista eri mieltä oleva ei kuitenkaan voi pitää Halla-ahoa aivan hirveänä, demonimaisena hahmona perehdyttyään siihen, mitä hän on oikeasti sanonut. Oikeastaan mikään hänen sanomisistaan ei ole suomalaisen suuren yleisön mainstream-mielipideklusterin ulkopuolella.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Puskistahuutelija

• Jäsen^^^
  • Liked: 2075
  • Vastustan ääriaatteita yleisesti.
« Vastaus #1003 : 24.01.2019, 17:54:00 »
Joskus olen tähän ketjuun kirjoittanut, mutta teen jonkinlaisen tilannepäivityksen.

Ei ongelmia kotirintamalla. Lähimmät ystäväni ovat nuivistuneet entisestään vuosien varrella. Tuo Oulun mätäpaiseen puhkeaminen on kirvoittanut sellaisiltakin ihmisiltä, jotka ovat olleet hyvin epäpoliittisia niin kauan kuin olen heidät tuntenut, hyvin nuivaa tekstiä. Lisäksi runsaasti tulee vakuuttelua siitä, että aikoo äänestää perussuomalaisia tulevissa vaaleissa. Tulee myös kyselyitä, että mitä puoluetta kannattaa äänestää. Perussuomalaisia ohjeistan äänestämään, mikäli haluavat muutosta nykylinjaan maahanmuuttopolitiikassa.

Niille ihmisille, joita tunnen vähemmän, en ole poliittista puoltani paljastanut juuri lainkaan. Parin tapauksen kohdalla aukaisin sanaisen arkkuni ja puhuin mielipiteeni tuopin äärellä puhtaaksi. He olivat varsin hämmentyneitä. Eivät siksi, että näkökulmani olisivat olleet rasismifasismia vaan siksi, etteivät olisi uskoneet minun olevan poliittinen ihminen. En näytä kuulemma ihmiseltä, jonka suusta voisi uskoa tulevan tällaisia puheenvuoroja.

Olen kokenut tämän monessa tilanteessa hyödyksi. Pystyy tarkkailemaan muita ihmisiä ja heidän mielipiteitään ilman, että itse annan itsestäni ulos mitään. En näe pointtia argumentoinnissa jonkun punavihreän unelmatättähäärän kanssa. Se ei johda mihinkään. Parempi puhua sitten niille, jotka eivät ole mielipiteiltään niin jyrkkiä, vaikka eivät täysin samaa mieltä olisikaan. Pienikin taivuttelu omalle puolelle on jo voitto.
"Only resolute and urgent action will avert it even now. Whether there will be the public will to demand and obtain that action, I do not know. All I know is that to see, and not to speak, would be the great betrayal."

- Enoch Powell

Ernst

• Asiantuntija
  • Jäsen^^^
  • Liked: 16922
« Vastaus #1004 : 18.02.2019, 14:50:58 »
Tapasin vast'ikään velipoikani pitkästä aikaa. Hän oli bongannut allekirjoittaneen nuivuutta somessa ja otti asian puheeksi. Kysyin:

-Häiritseekö?
-Ei, vastasi hän.

Valotin hiukan maahanmuuttoteeman merkitystä ja tärkeyttä ja totesin olevani niissä asioissa 1:1 halla-aholainen. Sanoi olevansa siitä ihan samaa  mieltä - hän, vanha vassari.

Moitti kuitenkin PS:ia yksinkertaisista ratkaisuehdotuksista monimutkaisiin asioihin. Kysyin vastakysymyksen, että onko tähän asti ne monimutkaisemmat keinot tepsineet.

Keskustelu jatkuu..
Listen to me! Lift your eyes and look on God's blessed and unflyblown truth! If you don't vote, you don't matter! You are a hick and ain't nobody never helped a hick but hick hisself.

Swen OF Sweden

• Jäsen^^^
  • Liked: 1421
« Vastaus #1005 : 18.02.2019, 17:34:19 »
Perhepiirissä ei ongelmia juuri ole ollut, vaikka erinlaisia näkemyksiä asiasta on ollut, mutta työelämässä muutamia kertoja vaikeuksia on ollut.

Useita vuosia sitten otin osaa JHL ammattiliitton järjestämään luottamushenkilö kurssiin, joka järjestettiin jossain
kurssikeskuksessa ja kurssi kesti joitakin päiviä.
Kursille osaa ottanut nainen alkoi tunneilla kertomaan näkemyksiään perussuomalaisista kielteiseen sävyyn ja julisti olevansa kotipaikallaan aktiivi demari.
Kyllästyin kyseisen hörhön julistuksiin ja vastapainoksi aloin tuoda esiin demareiden mädännäisyyttä ja huolen siitä, miten se vaikuttaa kielteisesti työttömiin, köyhiin jne..
Tämä johti sitten kerran kesken oppituntia dramaattiseen hysteeriseen itkukohtaukseen, koska olin syvästi halveksinut kuulemma tämän demarinaisen eettistä vakaamusta jne.. hän vaati minun erottamista liitosta.
En ollut tästä moksiskaan ja kieltäydyin jyrkästi pyytämästä mitään sanomaani anteeksi, koska mitään anteeksi pyydettävää ollut. Asia jäi sikseen, koska mitään perustetta erottamiseen ei ollut, kunhan olin antanut perustellusti takaisin samalla mitalla, mutta paremmilla perusteilla.

Edellä mainittua episodia aikasemmin jouduin työpaikalla esimiesteni puhutteluun, koska olin työpaikan kahvihuoneessa pidempää aikaan määrätietoisesti haukkunut sosiaalidemokraatteja.
Esimieheni ilmoittivat, että jos en lopeta haukkumista, niin he antavat minulle asiasta kirjallisen varoituksen.
Myönsin toimineeni edellä mainitulla tavalla ja ilmoitin, että tulen jatkossakin haukkumaan sosiaalidemokraatteja kahvihuonekeskusteluissa ja mielelläni haluan asiasta kirjalllsen varoituksen tai vaikka potkut työstäni.
Muistutin esimiehiäni siitä, että kuinka usein he ovat puuttuneet ja antaneet varoituksia siitä, että muutamat demarit työpaikalla ovat vuosia haukkuneet toisia puolueita vuosikaudet kahvihuoneessa todella törkeästi ja tehneet eräästä paikallispolitiikon naamakuvasta tikkataulun työpaikan tiloihin, joka on muuten oli henkilökohtainen ystäväni.
Selvitin, että niin pitkään kuin kahvitiloissa saa haukkua polittikkoja ja puolueita, niin myös minulla on siihen oikeus yhdenvertaisuuden nimissä. Puhuttelu loppui tähän ja asiaan ei enään palattu.

Tosin JHL sai kostonsa tai luuli saavansa. Erottivat minut liitosta, mutta joutuivat jälkeenpäin nöyrästi anteeksi pyydelleen ottamaan minut takaisin jäsenekseen. 8)(erottamis asiaa en jaksa tässä kertoa)

Jaska Brown

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 256
    • Jaskan pauhantaa
« Vastaus #1006 : 18.02.2019, 17:40:44 »
Olen ollut samassa tilanteessa eli demarien haukkumisesta on syytetty. Totesin että en ole haukkunut demareita, ainoastaan kertonut kuten asia on. Ei ole minun vikani jos tämä haukkumiseksi koetaan, demareitahan siitä pitää syyttää. Pyysin osoittamaan missä kohtaa olisin poikennut tosiasioista. Tuli hiljaista ja asiaan ei sen koommin palattu.
« Viimeksi muokattu: 18.02.2019, 17:43:11 kirjoittanut Jaska Brown »
Jos islamilaisessa kulttuurissa olisi jotain ihastelemisen arvoista, Euroopasta muutettaisiin siirtolaisiksi Lähi-Itään eikä päinvastoin.
http://jaskanpauhantaa.blogspot.com/search/label/Mokutus

Ernst

• Asiantuntija
  • Jäsen^^^
  • Liked: 16922
« Vastaus #1007 : 18.02.2019, 20:47:42 »
Lähipiirissä on syytä olla rehellinen.  Minä olen edennyt sitä kautta, että menen ns. perustelut ja faktat edellä ja päätelmiä ja toimenpide-ehdotuksia vedän perässäni - tai siis mieluummin sanon vanavedessäni.

Lähipiiri näet ei ole sokea, eli kai ne huomaavat sentään sunnuntain kahvipöydän reunalla (sattumalta) olevan uusimman Suomen Uutisten numeron, jossa vastaanottajan nimi. Vähän niinku keskustelun avausrepliikki.  :)
Listen to me! Lift your eyes and look on God's blessed and unflyblown truth! If you don't vote, you don't matter! You are a hick and ain't nobody never helped a hick but hick hisself.

Näkkileipä

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 331
« Vastaus #1008 : 20.02.2019, 19:41:00 »
Olin ennen muinoin töissä eräässä ns. Monikulttuurisessa-ravintolassa ja työkaverini löysi sanomalehdestä hauskan pilakuvan, jossa ulkomaalainen leipuri rukoili hellan ääressä: "Älä tule paha kakku, tule hyvä kakku" ja näytti sen minulle ja kaikille muillekin.

Kukaan työntekijöistä ei loukkantunut kuvasta, eikä syyttänyt rasismista, vaan kaikki kulttuuritaustasta riippumatta nauroivat pilakuvalle, kunnes eräs suomalainen pomo näki pilakuvan, veti välittömästi säkillisen herneitä nenäänsä ja kielsi näyttämästä rasistista pilakuvaa kenellekään, "ettei vaan kellekään tule tosi paha mieli..."
Sananvapaus kuuluu kaikille, eikä vain niille jotka ovat kanssani kaikesta samaa mieltä.

acc

• Jäsen^^^
  • Liked: 2043
« Vastaus #1009 : 22.02.2019, 21:30:50 »
Jonkin verran olen naispuolisissa lähipiiriläisissä havainnut puolustuskannalle asettumista, kun olen lievästi nuivahdellut. Mutta toisaalta... jos joku on onnellinen nukkuessaan, niin en raaski herättää ellei se ole hänen itsensä kannalta täysin välttämätöntä.
Nimimerkki heppa kommentoi:
Aikanaan salaisesta Paavo Ilmolan v. 1958 silloisen stipendityön ja nyt julkaistusta Maanpuolustuskorkeakoulun uusiojulkaisusta löytyy käytännön ohjeita ohjeita (s.142-143).
https://blogit.iltalehti.fi/tuula-malin/2017/01/16/vierailu-on-paattynyt/#comment-12633

Soljuvainen

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 157
« Vastaus #1010 : 21.03.2019, 20:45:05 »
Ei vielä, koska en ole kertonut. Veikkaan, että tuttavat järkyttyisivät, jos kertoisin hiljattain heränneistä "nuivista" ajatuksistani.

Lähes kaikki tuttavani ja ystäväni edustavat ns. vihervasemmistolaisten akateemista ryhmittymää. FB-kutsuja satelee ilmastotalkoisiin, metsänsuojeluhankkeisiin ja "löydä sisäinen jumalattaresi" -työpajoihin. Näkyviä persututtavia edustaa lähinnä provokatiivinen serkkupoika, joka jakelee FB:ssä "muslimit hirteen" -tyyppisiä meemejä.

Olen parille persuhenkiselle kaverille kertonut "nuivuusherätyksestäni" ja he ovat reagoineet siihen asiallisen hyväksyvästi. Eniten minut on yllättänyt se, kuinka "intohimottomasti" he loppujen lopuksi suhtautuvat aiheeseen. Kiitosta sataa kyllä Halla-ahon argumentaatiotaidoille mutta heitä ei erityisemmin kiinnosta pohtia esimerkiksi kansallismielisen politiikan hyviä ja huonoja puolia ja nykyisen maahanmuuttopolitiikan pitkäaikaisvaikutuksia.

Silloin kun vielä elin ns. puhavihreän kuplani sisällä, he käyttivät runsaasti aikaa ja energiaa kanssani argumentoimiseen. Nyt kun olen samalla puolella, aihe ei tunnu kiinnostavan heitä yhtään. En tiedä, aikovatko he edes äänestää.
Tunne omat rajasi, luo parempi maailma.

Zakhal

• Jäsen
  • *
  • Liked: 15
« Vastaus #1011 : 23.03.2019, 23:09:10 »
Poliittisesti aktiivisista vasurikavereista täytyi luopua. Alkujaan keskustelu oli mielenkiintoista mutta vuosien varrella kaveri upposi niin syvälle omaan kuplaan että ei osaa muuta kuin vittuilla yhtenään. Ei voi puhua vapaasti tai edes vitsailla mistään, ei sellaisen kaverin kanssa jaksa jutella. Pitäisi koko ajan miettiä omia sanomisiaan.

Tagit: