HOMMAN KESKUSTELU > Salonki

Monikulttuurin positiiviset puolet

<< < (2/98) > >>

Leopold:
Minun mielestäni on mukava tutustua henkilökohtaisesti ulkomaalaisiin ihmisiin. Pari läheistä ystävääni ovat kotoisin eräästä Suomelle erittäin vieraasta kulttuurista (molemmat sattumalta samasta, vaikka sieltä ei niin hirveästi maahanmuuttajia Suomessa olekaan). Heihin ja heidän perheisiinsä tutustuminen on ollut erittäin positiivinen kokemus ja ehdottomasti laajentanut omaa maailmankuvaani. He myös muistuttavat minua jatkuvasti siitä kuinka hienoa ja yritteliästä väkeä maahanmuuttajien joukosta löytyy, ja siitä, kuinka suomalaiseen yhteiskuntaan on mahdollista integroitua erittäin hyvin ja silti säilyttää erittäin omaleimainen kulttuuri ja omaleimaiset tavat.

Petrus:
Itse pidän japanilaisista manga sarjakuvista sekä animesta.

Kiinalaisista ravintoloista saa hyvää ruokaa edullisesti.

Siinä pari hyvää puolta  :)

botti:
Toisaalta nälkäpalkalla työskentelevät kebabin pitäjät ja työntekijät pystyvät myymään ruokaa niin halvalla, että paikalliset mukakulttuurimme ravintolat joutuvat lopettamaan kannattamattomina.

Kouvolan ravintolat:
Suomalainen                   1kpl
Turkki- tai Kurdilainen       8kpl(korjatkaa jos olen väärässä)
Kiinalainen                   3kpl
Thaimaalainen                 1kpl
Espanjalainen                 1kpl

Lisäksi Rosso ja Huviretki, mutta ne ovat molemmat säilykeruoka ravintoloita.

Asukkaita siis 30 000.

Kulttuurinköyhdyttäjä:
Itsellä on ainakin yksi asia mielessä, johon mielelläni hakisin apua ulkomailta, mieluiten Ruotsista tai USAsta, koska sen he parhaiten osaavat. Se asia on markkinointi ja ulkomaankauppa (tais tulla kaksi asiaa, mutta kulkevat käsi kädessä).

Itse asun ulkomalla (Norjassa) ja usein yritän tukea kotimaatani ostamalla tuotteita Suomesta. Lähinnä teollisuus-tuotteita, eli puhutaan paljon suuremmista summista kuin loppukäyttäjille suunnatuista päivittäistavarakaupoista. Karkeasi voi kuitenkin sanoa, että 80% kyselyistä päättyy siihen, että eivät toimita Suomen ulkopuolelle. Vastaavaa vastatusta en ole ikinä saanut Ruotsista tai Tanskasta.

Tähän tietenkin auttaisi näin aluksi laittaa edes yksi kurssi insinööreille ulkomaankaupasta ammattikorkeakouluun.

weekendsoldier:
Eikös meille nykyisin esitellä esim. television välityksellä vieraita kulttuureja päivittäin? Ihmettelen vaan, että tarvitseeko pääkaupunkiseudulle rahdata 200 000 muslimia, vain että voisimme tutustua heidän kulttuuriinsa?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta