HOMMAN KESKUSTELU > Tupa

Milloin ja miten nuivistuit?

(1/268) > >>

Rutja:
Kuinka poliittinen herätyksesi tapahtui? Eksyitkö Jussin sivuille ja aloit lukemaan, koit monikulttuurisuutta arjen kohtaamisissa, tulit yllätteän kulttuuririkastetuksi jollain kujalla vai oletko sittenkin aina ollut vähän netsiviritteinen?

Lazer Apparaten:
Olen nähnyt rikastajia livenä turhankin läheltä  >:(

NxS:
Yläasteella se alkoi, huomasin että säännöt eivät ole samat suomalaiselle kuin somalille.

Rinnakkaisluokkalainen somali päätti avautua kesken luokkatunnin puheviastani jonka kuittasin hänen väriviallaan. Naps, samantien rehtorin puhutteluun ja kaksi tuntia jälki-istuntoa.

Kuitenkin tämä somali tajusi että kaikki ei mennyt ihan niinkuin piti mennä, eikä enää avautunut, vaan käyttäytyi tapauksesta eteenpäin minua kohtaan hillityn kohteliaasti, minä tein saman.

Onkko:
Itse olin aikanaan aika antinuiva ja ei minusta vieläkään ole mikään ongelma että tänne tullaan töitä tekemään samoilla säännöillä. Tästä lieneen kiittäminen paikallista palestiinalaista joka oli ainoa "varsinainen" maahanmuuttaja ja hyvä tyyppi. Paria ruottalaista ja savolaista ei kai lasketa ;)

Nuiviintuminen alkoi ensin kun paikkakunnalle tuli pakolaiskeskus ja sukulainen oli töissä siellä. Ne jutut mitä kuuli aivan paikanpäältä antoi alun.
Lopullisesti nuivahin kun muutin etelään, tutustuin ihmisiin jotka työskentelevät mitä erilaisimmissa nuivaantumisaltteissa ammateissa ja juttelin heidän kanssa samalla itse nähden mitä tapahtuu. Joku raja toisten kulttuurien kunnioittamiselle.

IDA:
Itse olin nuorempana melko anarkistinen yksilö, joka ei oikein piitannut mistään. Merillä aloin muuttua hyvin isänmaalliseksi, mutta aika epämääräisellä tavalla ja olin hyvinkin demari, joka ajatteli, että politiikasta ei kannata välittää yhtään mitään.

Varsinaisesti aloin nuivistumaan, kun menin silloiselle Sisun keskustelupalstalle soittamaan poskeani ja huomasin aika pian, että eivät muut keskustelijat olekaan mitään pönttöjä vaan paremminkin päinvastoin. Siitä kesti vielä aika pitkään ennen kuin aloin tutustumaan kansallismielisyyteen ihan oikeasti ja huomasin, että se sopii omiin kokemuksiini ja ajuksiini erittäin hyvin ja siitä rakentui sitten hiljalleen enemmän tai vähemmän kokonainen ja ehyt maailmankatsomus.

Nyt olen siis ihan puhdasoppisesti nuiva ja joka muuta väittää, niin häpeä sille  ;)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta