UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: Milloin ja miten nuivistuit?  (Luettu 330827 kertaa)

mökkihöperö

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 144
    • Profiili
Vs: Milloin ja miten nuivistuit?
« Vastaus #1230 : 12.09.2017, 20:50:07 »
Olen ollut syntymästä asti sellainen perusnuiva ja ajatellut että maassa maan tavalla. Myös Suomen ja suomalaisten tulevaisuus on ollut aina mielestäni politiikan priorisointi numero 1. En kuitenkaan ennen syksyä 2015 ollut koskaan tajunnut että hallitsematon maahanmuutto on todella suuri uhka ja haitta Suomessakin.  Kun turvapaikanhakijavyöry saapui kaksi vuotta sitten Suomeen ja huomasin hädänalaisten olevan podattuja nuoria miehiä jotka valittavat suomalaisesta puurosta niin menin tutustumaan Halla-ahon Scriptaan. Aiemminkin olin Halla-aholaisista kuullut ja lukenut ohimennen muttei paljon kiinnostanut. Scriptaan lukiessa häkellyin tajutessani miten itsetuhoista länsieurooppalainen maahanmuuttopolitiikka todella on. Nuivaa ehdokasta äänestin ensikertaa vasta kunnallisvaaleissa 2017. Entisenä kepu tai kd äänestäjänä olen siis itsekin syyllistynyt isänmaan tuhoamiseen mutta se oli vahinko.
Suomesta ei löydy oikeustapausta, jossa olisi käsitelty kiihottamista enemmistöryhmää vastaan. Sillä, kenestä sanotaan, on siis ratkaiseva merkitys, ei sillä, kuka sanoo. YLE 19.10.2017

Maalaistollo

• Jäsen
  • *
  • Liked: 88
  • Perunanenä
    • Profiili
« Vastaus #1231 : 13.09.2017, 19:37:12 »
Varhaisin nuivuuskokemukseni lienee 90-luvun alkupuolelta, kun somaleja ilmestyi maahan. Ei tosin meillepäin, sen verran syrjässä ollaan. Saivat kuulemma uudet vaatteet, rahaa ja asunnon tekemättä yhtään mitään. Kummeksuin että mitäs se sellainen on. Kai niillä jokin hätä oli kotimaassaan, mutta kauas olivat matkanneet. Eikö olisi lähempää majoitusta löytynyt? Vaan mitäs näistä, kaupungeissa kun oli kaikenlaista muutakin kummaa aina raitiovaunuista tavarataloihin. Miksei mustia miehiäkin. Sitten kaveri kerran heitti että mitäs jos jokaisen perheen olisi pakko ottaa yksi sellainen asumaan luokseen? En osannut muodostaa loogista argumenttia lapsen järjellä, mutta olemukseni ytimestä kajahti "Ei käy!" vastauksena.

Viime vuodet olen torkkunut omassa arjen harmaudessani. Arabikevät, jaahas. Nyt näitä lappaa ovista ja ikkunoista. Voi kun siellä on köyhää ja kurjaa nyt kun hallitukset on kaadettu sekä diktaattorit syösty vallasta ja milloin mikäkin asejoukko pitää omanlaistaan järjestystä. Ehkä niillä on vielä vaiheessa ja homma hakusessa, ehkäpä demokratioita pian kukoistaa kuin niityllä vehmaalla kukkasia. Tai ehkä ei. Ei hyvältä näytä, kun terveet nuoret miehet kirmaavat Euroopan halki pohjolaan perustuloa penäämään, sen sijaan että yrittäisivät laittaa maansa kuntoon. Täällä ei kukaan sormia napsauttamalla luonut yhtä maailman vakaimmista ja turvallisimmista yhteiskunnista. Siihen meni vuosikymmenien uurastus yhteistuumin. Ja nyt tätä ihmettä nimeltä Suomi ollaan ehdoin tahdoin kampeamassa kumoon, osa tyhmyyttään, osa ahneuttaan. Ei käy.

Heimoveljeni esittäytymisketjussa neuvoi että tyyli vapaa. Kunhan löydän sopivan lajin. Tärkeintä etten enää torkahda - sitä tuskin tapahtuu. Kenties saan heräteltyä muitakin. Nuivistuminen ei paljoa vaadi: riittää kun lukee uutiset ja vähän miettii lukemaansa. Homman löysin puolivahingossa kuluvan vuoden aikana, ja hyvä että löysin. Mitä enemmän luen ah niin monipuolisesta perseilystä, sitä enemmän sieppaa sekä hävettää etten ole osannut kuvitellakaan miten syvän suon reunalla seisotaan jo vesi polvissa.

Bordercollide

• Jäsen^^^
  • Liked: 904
  • The norm is sick.
    • Profiili
« Vastaus #1232 : 02.11.2017, 23:13:31 »
Nuivistumiseni alkoi silloin kun heräsin median toimintatapoihin Halla- ahoon liittyvien vihervasemmistonaisten "raiskaustoive"väitteiden tiimoilta. Tiedostin kyllä jo tuolloin ettei kaikkiin lehtijuttuihin ja lööppeihin ole uskominen. En silti koskaan ollut vielä tajunnut kuinka paljon, ja missä mittakaavassa media oikeasti valehtelee päin näköä tavalliselle hyväuskoiselle kansalaiselle joka ei muuta halua kuin lukea aamun lehdestä mitä maailmalla on (noin suurinpiirtein) tapahtunut.

Tämä median nostattama Halla- ahon raiskaustoiveväite sai aluksi minussa suuren raivon aikaan tuota perkeleellistä, ja silloin vielä tuntematonta Halla- aho- nimistä hahmoa kohtaan. Sitten joku normaali ihminen ihan rauhallisesti nettipalstalla kehotti minua tutustumaan kyseisen kirjoituksen asiasisältöön. Menin, luin, näin, ja tajusin: minua on kusetettu.

Tuon tapauksen jälkeen aloin seurata tiiviimmin netin tarjoamaa informaatiota ja verrata sitä median tarjoamaan tiedotukseen. Tajusin kuinka monenkirjavaa - ja jopa uskottavampaa - tietoa on tarjolla asioista jotka taviksen kannalta ovat ns. virallisia totuuksia. Koko ajan on vuosien varrella tullut selvemmäksi miten media vääristelee asioita, sanomisia ja kieroilee minkä ehtii. Sen olen jo oppinut että jos haluaa tietää mitä on tapahtunut ei kannata uskoa yhtään mitään ensikäden tietoa.

Seuraava harppaus nuivistumista kohti tapahtui kun sain tietää turvapaikanhakijoiden suomalaisiin kohdistamista raaoista rikoksista joista vaikenivat sekä media että poliittiset johtohahmomme. Aloin havahtua siihen miten epätasapuolisesti maahanmuuttoon liittyvistä negatiivisista asioista uutisoidaan. Sitten tuli mm. asema- aukiolla tapahtuneeseen hyppypotkutapaukseen liityvät kohinat ja Peli poikki- marssit joihin katsoi jopa valtion johto tarpeelliseksi osallistua. Miksi yksikään näistä suomalaisuhreista ei ollut Peli poikki- marssin arvoista? heräsi kysymys. Ja erityisen vastenmielistä on ollut lukea miten nämä suomalaisia uhreja esiin nostavat tahot yritetään leimata uhreja omiin agendoihinsa käyttäviksi hyväksikäyttäjiksi jotka eivät oikeasti muka välitä uhriesta ja heidän omaistensa kärsimyksestä. Jostain syystä esim.Sipilää ei syytetä Jimi Karttusen kohtaloa hyväksikäyttäväksi tunteilijaksi jolla epäiltäisiin olleen omat agendansa osallistua kys. marssiin ja käyttää Karttusta tällä tavalla hyväksi.

Viimeinen pisara nuivistumiselle oli Turun terrori- isku, ja etenkin se millä asenteella maamme johto - sekä nykyinen että myös jotkut entiset johtohahmot somessa - asiaan reagoivat. Tällä hetkellä minulle on täysin selvää ja kirkasta että nykyinen hallituksemme ei ole meidän suomalaisten puolella. On hyytävää olla tietoinen että näin de facto on asia. Meillä on säälittävä, munaton, vieraskorea ja selkärangaton lässynläähallitus jolle oman maan ja omien kansalaisten etua tärkeämpää on se että nämä hallituksessa patsastelevat yksilöt itse näyttävät hyviltä ihmisiltä muun maailman silmissä. Ison harppauksen nuivistumiselle tein myös siksi koska turun iskun jälkeen havaitsin miten kuvottavasti meitä tavallisia suomalaisia pyritään johdattelemaan tuntemaan myötätuntoa terroristeja kohtaan joilla oli niin vaikea lapsuus ja elämä. Näin teki mm. Yle vain päivä iskun jälkeen. Aivan absurdia oli lukea joka tuutista mitä tunteita meillä on lupa iskun vuoksi tuntea, ja sanelua siitä mitä meidän pitää asiasta ajatella. Tavallisen suomalaisen normikansalaisen yli marssitaan pilkkalaulu soiden ja me jotenkin pidämme tätä normaalina olotilana.

Sen voin vielä itsestäni sanoa etten kuulu mihinkään puolueeseen ja mielipiteeni pohjautuvat aina individualistiseen periaatteeseen. Ihmiset tulee siis lähtökohtaiesti aina kohdata yksilöinä. Kukaan ei ole vain se viiteryhmä johon on sattuman oikusta syntynyt.
« Viimeksi muokattu: 05.11.2017, 20:18:47 kirjoittanut Bordercollide »
Tie helvettiin on päällystetty hyvillä tarkoituksilla.

Brandis

• Jäsen^^^
  • Liked: 2356
  • Villasukkainen, Silkkihansikkainen
    • Profiili
« Vastaus #1233 : 13.11.2017, 08:32:51 »
Aivan absurdia oli lukea joka tuutista mitä tunteita meillä on lupa iskun vuoksi tuntea, ja sanelua siitä mitä meidän pitää asiasta ajatella. Tavallisen suomalaisen normikansalaisen yli marssitaan pilkkalaulu soiden ja me jotenkin pidämme tätä normaalina olotilana.
Koko kirjoituksesi oli hyvä, mutta nostin siitä lainaukseen nyt vain tämän pienen, yllä olevan pätkän.

Nuivuus perustuu järkeen, eli juuri tuossa prosessissa, minkä kuvasit, on aivan normaalia päätyä siihen johtopäätökseen, että monikulttuurisuutta ajetaan ylhäältä alaspäin päällemme niin voimallisesti, ettei se ole enää moraalisesti oikeaa. Kriittinen, omalta kohdaltaan ajatteleva ihminen näkee tämän ja tekee siitä omat johtopäätöksensä. Varaukseton maahanmuuttomyönteisyys, jollaista esim. juuri RHC-ryhmäläisissä tmv. näkee, perustuu luullakseni valheelliseen käsitykseen todellisuudesta; se on tunnepitoista, se perustuu valheelliselle uutisoinnille, se ei osaa kyseenalaistaa ylhäältä annettua; virallista totuutta, uutisointia, valtamedian johtavia toimintaperiaatteita, monikulttuurisuutta läpileikkaavana teemana.. .
Sen voin vielä itsestäni sanoa etten kuulu mihinkään puolueeseen ja mielipiteeni pohjautuvat aina individualistiseen periaatteeseen. Ihmiset tulee siis lähtökohtaiesti aina kohdata yksilöinä. Kukaan ei ole vain se viiteryhmä johon on sattuman oikusta syntynyt.
Paikallaan oleva loppukaneetti, samaan poliittiseen riippumattomuuteen olen itsekin päätynyt, vaikka hetken olin EK-vaalien 2011 jälkeen Perussuomalaisen puolueen jäsen. On hyvä säilyttää itsellään ajattelun vapaus, ja kyky tarkastella asiaa sen ulkopuolelta.
'Oi Suomi, katso, sinun päiväs koittaa,
Yön uhka karkoitettu on jo pois,
Ja aamun kiuru kirkkaudessa soittaa,
Kuin itse taivahan kansi sois.
Yön vallat aamun valkeus jo voittaa.
Sun päiväs koittaa, oi synnyinmaa..'

Bordercollide

• Jäsen^^^
  • Liked: 904
  • The norm is sick.
    • Profiili
« Vastaus #1234 : 14.11.2017, 19:31:56 »
Paikallaan oleva loppukaneetti, samaan poliittiseen riippumattomuuteen olen itsekin päätynyt, vaikka hetken olin EK-vaalien 2011 jälkeen Perussuomalaisen puolueen jäsen. On hyvä säilyttää itsellään ajattelun vapaus, ja kyky tarkastella asiaa sen ulkopuolelta.

Näin on. Maailmojani mullisti aikoinaan kun luin jutun natseista. Olin aina luullut että natsit olivat pahoja ihmisiä ja Hitler hirviö. Sitten sain kuulla että natsit olivatkin aivan tavallisia tuon ajan saksalaisia ja Hitler oli omasta mielestään pelastamassa maailmaa. Sama logiikka tuntuu vaikuttavan aina kaikkia katastrofaalisia lopputuloksia ennen olivat ne sitten totalitaristisia poliittisia järjestelmiä, tuhokultteja tai vaikkapa karmaisevia lääkinnällisiä toimenpiteitä kuten lobotomia; tarkoitus on yleensä aina hyvä, ja tavoitteena on kärsimyksen vähentäminen ja maailman pelastaminen. Tie helvettiin on todellakin päällystetty hyvillä tarkoituksilla. Vois sanoa että kolme prinsiippiä takaa varman tuhon:

- Varmuus omasta oikeassa olemisesta.
- Vakuuttuneisuus omasta hyvyydestä. Siis siitä että itse on hyvien ihmisten puolella pahaa vastaan.
- Kollektivismi. Yksittäinen henkilö joutuu aina tekemään kompromisseja myönnytyksiä oman ajattelunsa suhteen ryhmänsä hyväksi. Joukkopsykoosissa on helppo juosta ryhmän mukana vaikka jyrkänteeltä alas.

Oma maailmankuvani on kertaalleen muuttunut niin radikaalisti että minusta on tullut päättämätön haihattelija kun pitäisi olla jotain mieltä asioista. En yleensä uskalla muodostaa liian varmoja mielipiteitä oikein mistään ja kyseenalaistan omia käsityksiäni koko ajan. Olen alkanut kammoamaan kollektivismia. Kollektivismi ei mielestäni kuvaa pelkästään yhteisöllistä elämäntapaa vaan se on kokonainen mielentila. Pelkään joukossa tyhmentymistä ja olenkin alkanut karttaa kaikenlaisia ryhmiä. Näin jo painajaisiakin kun tein tänne hommalle tunnukset ja nimmarin alapuolella lukee "jäsen".  ;D  Säikähdin niin pahasti että tein asiasta uuden keskustelunaloituksenkin Kuka lasketaan hommalaiseksi? Mielipiteeni ovat omiani ja edustan vain itseäni. En siis halua että kirjoituksini luetaan "hommalaiset"- nimisen ryhmän mielipiteinä vaan vain ominani.

Mutta aika varma olen nyt tällä hetkellä siitä että olen pahasti nuivistunut ja pidän maahanmuuttovyöryä Eurooppaan ja siihen liittyviä ongelmia isona uhkana koko tulevaisuudelle. Pidätän silti oikeuden itselläni muuttaa mieltäni hetkenä minä hyvänsä mistä tahansa asiasta. En tosin usko että tämä näkemys tulee kovin helposti muuttumaan.
Tie helvettiin on päällystetty hyvillä tarkoituksilla.

Brandis

• Jäsen^^^
  • Liked: 2356
  • Villasukkainen, Silkkihansikkainen
    • Profiili
« Vastaus #1235 : 22.11.2017, 18:24:38 »
Oma maailmankuvani on kertaalleen muuttunut niin radikaalisti että minusta on tullut päättämätön haihattelija kun pitäisi olla jotain mieltä asioista. En yleensä uskalla muodostaa liian varmoja mielipiteitä oikein mistään ja kyseenalaistan omia käsityksiäni koko ajan. Olen alkanut kammoamaan kollektivismia..

Olipa loistavaa, ajatuksia herättävää jatkopohdintaa.

Sitä jäin miettimään tämän asian kohdalla, että jonkinlainen poliittinen voimavarojen keskittäminen lienee kuitenkin paikallaan ja kuten sanoit, kompromisseja on pakko tehdä, jotta asiassa edettäisiin.

On hyvä kyseenalaistaa käsityksiään jatkuvasti, olen samaa mieltä, mutta koen silti, että järkevään lopputulokseen päädytään kun aletaan hahmottamaan nuivuuden kautta, kriittisesti yhteiskuntaa - juuri noita yllä mainitsemiasi lainalaisuuksia (median osuutta, asioiden siloittelua ja parhain päin selittämisiä, vääristelyä, mielipidemanipulaatiota ym. mitä laajamittaisesti harjoitetaan).

Toivoisin, että tämä on ketju, jota Homman ulkopuolelta runsaasti seurataan. Tämä on yksi alustan tärkeimmistä keskustelulangoista.
'Oi Suomi, katso, sinun päiväs koittaa,
Yön uhka karkoitettu on jo pois,
Ja aamun kiuru kirkkaudessa soittaa,
Kuin itse taivahan kansi sois.
Yön vallat aamun valkeus jo voittaa.
Sun päiväs koittaa, oi synnyinmaa..'