Täällä kyseltiin millaista porukkaa hommamiiteissä käy, ja että raaskiiko niihin mennä. Itse olen tähän mennessä ollut tasan yhdessä tapaamisessa, eli viime itsenäisyyspäivänä baarissa Tampereella, ja silmämääräisesti arvioiden paikallaolijat olivat jotain kolmenkympin molemmin puolin olevia miehiä. Jos joku siellä oli sisulainen niin en ole tietoinen tästä, sillä eihän sisulaisuus ulospäin näy. Miittaajat olivat ihan tavallisia ihmisiä ja jos en olisi etukäteen tiennyt että he ovat kauheita hommarasistinatseja, niin en olisi erottanut heitä muista baarissa olijoista (paikalle saapuessani päädyin ensimmäisinä sanoinani kysymään miittaajilta, että onko tämä nyt se tapaaminen mistä netissä puhuttiin). Lisäksi siellä oli ainakin kaksi henkilöä jotka tiedän kaupunginvaltuutetuiksi. En hirveästi tutustunut ihmisiin tai esitellyt henk.koht. tietojani muille, vaan lähinnä keskityin juttelemaan politiikkaa porukoiden kanssa.
Olin enemmistöä nuorempi, miitin vähemmistösukupuolta (paikalla parikymmentä miestä ja muutama nainen), olen aina ollut ujo, enkä pidä baareista. Mutta kaikista näistä tekijöistä huolimatta oloni oli kotoisa ja viihdyin tapaamisessa valtavasti. Oli kiva päästä juttelemaan ihmisten kanssa maahanmuuttoasioista, ja aion mennä myöhemminkin järjestettäviin tapaamisiin kunhan vain pääsen.
En tiedä miten muut tapaamiset järkätään, mutta siihen tsekkaamaani tapaamiseen ilmoitettiin aika/paikka etukäteen netissä, ja ihmiset tulivat ja menivät omia aikojaan sinne. Juotiin kaljaa ja juteltiin vierustoverien kanssa politiikkaa. Siellä ei tehty mitään ylhäältäpäin organisoitua toimintaa vaan pelkästään rupateltiin. Ainoita hiukan organisoituja juttuja olivat reinon lyhyt puhe, sekä yhden lehtijutun kierrätys miittaajien kesken.
Itse vietin tapaamisessa pari-kolme tuntia jos oikein muistan, ja lähdin enemmistöä aiemmin kotiin päin koska en halunnut kauhean myöhään notkua kaupungilla.
Jos joku ujostelee mennä tapaamiseen tai potee sisu-allergiaa, niin voihan sitä silti mennä kurkkaamaan. Itse menin tapaamiseen nimenomaan kurkkaamaan uteliaisuudesta millainenkohan se tapaaminen se on. Koska homma vaikutti kivalta, niin jäin pitemmäksi aikaa. Jos joku toinen kurkkaamaan tuleva taas on pettynyt menoon, niin sitten voi palata kotiin päin; ei kukaan tätä estä, vaan oman kotiinmenoaikansa voi päättää itse.
Tiedän myös aiempien (Hommaan liittymättömien) miittikokemuksieni perusteella että itse kukin voi jännittää ja ujostella kun menee miittiin. Jos ei uskalla paljon jutella vieraiden ihmisten kanssa niin miittaaminen ei ole kovinkaan hauskaa. Joskus taas tuntee tosi kivan nettikaverin mutta sitten kun tapaa hänet oikeassa elämässä niin henkilökemiat vain eivät synkkaa, ja olo on molemmin puolin hiukan kiusaantunut. Odotuksia mistään nettimiitistä ei siis kannata hilata turhan ylös ennen lähtöä ettei tule pettymystä.
Mutta pointtini on, että ei sitä omaa mielipidettään miitistä voi tietää ellei mene paikalle itse tsekkaamaan millaista siellä on.