Kirjoittaja Aihe: 2009-11-01 Egypt Today: Tervetuloa Suomeen!  (Luettu 34748 kertaa)

FadeAway

• Jäsen^^^
  • Liked: 1335
2009-11-23 US: Arabilehti Suomesta: Muslimien taivas
« Vastaus #30 : 23.11.2009, 17:44:20 »
Uudessa Suomessa käännös ja lyhelmelmä:
http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/77741-arabilehti-ylistaa-suomea-muslimien-taivas
Koko alkuperäinen artikkeli Egypt Todayssa:
http://www.egypttoday.com/article.aspx?ArticleID=8708

Lainaus
Egyptiläinen Magazine of Egypt luo marraskuun numerossaan Suomesta kuvan muslimien taivaana. Pitkän feature-artikkelin perusviesti on, että monessa muussa Euroopan maassa egyptiläiset saattavat kohdata rasismia tai islamkammoa, mutta Suomessa muslimit otetaan avosylin vastaan.

Lehti kertoo Suomen erottuvan eurooppalaisista maista suvaitsevaisuudellaan etnisiä ja uskonnollisia vähemmistöjä kohtaan. Tästä kiitetään hallituksen selkeää ja tarkasti toimeenpantuja tasa-arvolakeja sekä ihmisten perusluonnetta, jota kuvataan uteliaaksi ja ystävälliseksi.

Lehti on haastatellut useita Suomessa asuvia muslimeita, jotka kaikki kertovat Suomesta todella positiivisia esimerkkejä.

- Kaikki muut Euroopan maat vetivät ovet kiinni nenämme edessä, ja ollakseni rehellinen, yritimme asua eräässä arabimaassa eikä meitä kohdeltu kovin hyvin, Irakin poliittista tilannetta Suomeen paennut 42-vuotias Kawther Mohamed kertoo.

- Seitsemän vuoden aikana en ole kokenut yhtään ahdistelua tai syrjintää missään tapauksessa tai missään muodossa, 25-vuotias kurdinainen Tara Ahmed kertoo.
Otsikkoon tosin on livahtanut pieni kirjoitusvirhe: "Tervetuloa Sumomeen!"

Suomalaista oikeuslaitosta kehuu puolestaan 60-vuotias egyptiläinen liikemies, Fathy Khadr.

- Syyttäjä haastoi suomalaisen henkilön oikeuteen, koska hänen kirjoituksensa loukkaavat islamia. Miestä ei haastanut arabi, muslimi tai lähi-idästä kotoisin oleva henkilö - hänet haastoi suomalainen viranomainen. Tämä on hämmästyttävää, Khadr kehuu Jussi Halla-ahon blogista nousseeseen oikeustapaukseen viitaten.

Muslimeille ongelmallisina maina nostetaan esiin Ranska ja Italia, joissa muslimipopulaatio on paljon suurempi kuin Suomessa.

Lehti ylistää Suomen veronmaksajien maahanmuuttajille tarjoamia sosiaalietuja. Suomi tarjoaa maahanmuuttajille ilmaiseksi kielikurssit, asumisen, terveydenhuollon perheille ja koulutuksen lapsille. Tämän lisäksi aikuiset saavat 367 euroa käyttörahaa kuukaudessa, kunnes he saavat töitä ja alkavat itse tienata.

Ulkoministeriön huomautetaan katsovan maahanmuuttajat tarpeellisiksi, ei taakaksi yhteiskunnalle.

Jutun lopussa egyptiläislehden lukijat toivotetaan tervetulleiksi Suomeen suomeksi. Otsikkoon tosin on livahtanut pieni kirjoitusvirhe: "Tervetuloa Sumomeen!"

EDIT: linkki unohtui. Juttu on julkaistu Uudessa Suomessa.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2009, 17:56:59 kirjoittanut FadeAway »
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

helmi

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 0
Vs: 2009-11-01 Egypt Today: Tervetuloa Suomeen!
« Vastaus #31 : 23.11.2009, 17:46:43 »
Annoin omasta puolestani hieman palautetta toimittajalle ja hän vastasi, että on kirjoittanut vain sen tiedon minkä on saanut viranomaisilta (mikä tietysti oikein, eihän tietoa saa vääristellä) ja esimerkiksi koulutuksesta saatu tieto on peräisin mm. koulutusministeriltä. Että onko sitten koulutusministerin tai muiden haastateltujen tahojen käyttämä sana ollut todella "ilmainen". Onpa siis hauskaa, että tämä asenne lähtee jo näin korkealta taholta.

Lisäksi toimittaja painotti, että jutussa kyllä mainitaan Suomessa maksettavista veroista, joten asian pitäisi sitä kautta tulla selväksi.

VMJ

• Jäsen^^^
  • Liked: 99
  • In Homma we trust!
Vs: 2009-11-23 Arabilehti Suomesta: Muslimien taivas
« Vastaus #32 : 23.11.2009, 17:49:39 »
Onko tämä julkaistu Suomessa vai onko tämä oma käännöksesi?

Vaikka juttu on sinänsä hyväntahtoinen on pakko lisätä loppuun sanat: "Eikä Suomessa eläminen maksa mitään."
Homma ^^!!

Ernst

• Asiantuntija
  • Jäsen^^^
  • Liked: 20167
« Vastaus #33 : 23.11.2009, 17:55:56 »

Vaikka juttu on sinänsä hyväntahtoinen on pakko lisätä loppuun sanat: "Eikä Suomessa eläminen maksa mitään."

Siguainesta!
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

FadeAway

• Jäsen^^^
  • Liked: 1335
Vs: 2009-11-23 US: Arabilehti Suomesta: Muslimien taivas
« Vastaus #34 : 23.11.2009, 18:06:19 »
Lainaus
The government also provides immigrants with a free home, health care for their family and education for their children. In addition, they get a monthly stipend of 367 per adult to cover expenses until they start earning their own living.

Koko juttu on Suomea kehuva.
Täällä saa myös näköjään stipendin, joka kuukausi. Tosin vain siihen saakka kunnes alkaa tienaamaan.

Halla-Ahosta oli seuraava pätkä:
Lainaus
Khadr says what he likes most about Finland is the tolerance of ethnic minorities. “A prosecutor here in Finland charged a Finnish person just because his writings are insulting to Islam. The man wasn’t charged by an Arab or a Muslim or a Middle Eastern — he was charged by a Finnish official. This is amazing,” he says.

Khadr is referring to the case last August when Finnish Prosecutor Simo Kolehmainen filed charges against Jussi Halla-Aho for “publicly defaming Islam in his writings and blogging,” according to Finnish papers. While many online activists considered it oppression of freedom of expression, many people interviewed for this story said they were relieved as they think Halla-Aho’s writings could lead to unwanted disharmony in their country.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2009, 18:10:14 kirjoittanut FadeAway »
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

Äänestäjä

• Jäsen^^^
  • Liked: 4
  • aka mölyapina (alouatta)- "Don't be silent"
« Vastaus #35 : 23.11.2009, 18:06:45 »
Lainaus
The government also provides immigrants with a free home, health care for their family and education for their children. In addition, they get a monthly stipend of 367 per adult to cover expenses until they start earning their own living. The government is able to pay for these services due to a progressive tax rate that can exceed fifty percent of a person’s income.

Boldattu lause varmasti houkuttelee kaikkia, jotka haluavat menestyä työllään. Tule Suomeen - maksa puolet palkastasi veroja!

Tämä lehtijuttu houkuttelee Suomeen ihmisiä, jotka eivät välitä niin kovasti työnteosta ja vastaavasti pyrkii näköjään ehkäisemään ahkerien työtätekevien Suomeen muuton. Menkööt jälkimmäiset vaikkapa USA:han, vai mikä tässä on tavoite?.

Lisäksi opiskelijoista halutaan haalia aines, jolla ei ole rahaa maksaa opinnoistaan mitään ja joka ei halua tehdä läksyjä, eli haluavat päästä mahdollisimman helpolla. Antaa lahjakkaimpien ja ahkerimpien opiskelijoiden mennä vaikkapa USA:han, niinkö?.

Jutussa on tietoa, joka on tullut suoraan suomalaisilta virkamiehiltä ja/tai poliitikoilta. Voisi olettaa, että myös haastateltujen kontaktitiedot on saatu jotenkin suomalaisten edustajien kautta. Kenties he ovat jopa perinteisellä mokutustyylillä valittuja 'ihanne-haastateltavia'. Jos tämän jutun taustalla ja vaikuttajina on ollut suomalaisia virkamiehiä ja poliitikkoja, niin tällainen lähentelee omasta mielestäni jo maanpetosta.

Onko tietoa onko tämän uutisen takana suomalaisia ja jos on, niin keitä?

EDIT: Helmi mainitsi opetusministerin. Tarkoittaako tuo siis sitä, että jutun yksi lähde ja kenties taustavaikuttaja on Suomen opetusministeri?

« Viimeksi muokattu: 23.11.2009, 18:12:12 kirjoittanut Äänestäjä »
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

kohmelo

• Jäsen^^^
  • Liked: 172
  • Olutkellarissa kyyhöttävä hompanssi - SKP
« Vastaus #36 : 23.11.2009, 18:07:42 »
Lainaus
The government also provides immigrants with a free home, health care for their family and education for their children. In addition, they get a monthly stipend of 367 per adult to cover expenses until they start earning their own living.

Koko juttu on Suomea kehuva.
Täällä saa myös näköjään stipendin, joka kuukausi. Tosin vain siihen saakka kunnes alkaa tienaamaan.
Mutta ilmainen kämppä säilyy?

slange

• Vieras
« Vastaus #37 : 23.11.2009, 18:11:48 »
Lainaus
Rakas Veli Ibrahim !

Nyt päättä minä kirjoitta kotti minun suku. Minä olla montavuotta Suomessa nyt. Minä voi hyvä, oikke hyvä. Se on nyt kaksi vuotta kirjoittanut viimeksi. Ei hyvä. Kuinka iso olla meidä perhe nyt? Minä matkusti koti pois meillä 98 yhteen laskettu. Teitä paljon enemmän nyt, luulla minä.

Minä hankkinu oma perhe. Suomilainen tyttö. Hän olla hyvä, oikken hyvä. Suomilaiset tytöt pittä kovi mesomalit. Vaimo saada lapsi, minä saada raha Suomi valtio. Hän saada uus lapsi, minä saada lisää raha Suomi valtio.

Minu hyvä Suomessa. Jos minä kipeä, soitta puhelin 112, saada kaksi kantaja ja ne viedä minut sairaala hieno Mersu vie, ajja luja. Minu oma lääkäri sano minulle, ei niin paljon työtä. Te väsy muute. Minä toimi nyt Kansaneläke laitos. Hyvin hyvä firma. Haarakonttori ja toimisto kaik puoli Suomi. Ei paljo työtä, minä mennä vaan firma, ne anta mulle raha. Ja minä myös työ toinen Suomin firma, sosiaalitoimisto. Iso firma, helppo työ. Vain saada raha.

Suomi kansa hyvä. Vain tyhmä. Ei saada pitää vuohi tai kana asunto. Se olla tyhmä, mitä? Suomi miehet kummalliset. Ne vain teke aina työ. Minä ei ymmärtä. Suomi mies ei sanoa mittä kun me ravintola valita vaimoja. Hän ei tulla hullu.

Vain nuori Suomimies pystytukka tulla hullu kun minä käydä tervehtimässä häne tyttö. Sanoa minä raiska tyttö, riehu kovasti. Silloin minä soitta 112. Ja polliisi tulee korja pois rähinämies. Suomi turvalinen maa, oikken hyvä.

Minulla hieno asunto. Me ulkomaalainen ain iso hieno asunto. Ne on oikke kallis. Suomi mies ei ansaita niin paljon kuin minä. Hän vain paljon työ. Koko päivän hän ansaita vähän raha joka mene valtio joka anta sen minun firmat. Se olla hyvin hyvä. Jos minä ei pidä tapetti väri tai keittiö kaappi, vain sotke tapetti ja potki mäsäks koko kaappi, kaupunki lähettä mies laittaman uude hienomma.

Tulka koko suku tänne Soomi. Osta lentolippu Eesti ja otta siel yks pikku laiva tänne. Hävittä lenton lippu kun te tulla Soomi. Piilotta rahat ennen Soome, sitte saada tääl minu firma paljonraha.

Soomi paljon kylmä, mutta valtio anta kaikille paljon vaate. Pakolais lapset saada Luhta haalari Luhta hyvä merkki. Suomilaiset ei vara osta Luhta. Aikuiset saada nahkatakki ja Levi housu, Adidas tossu. Oikken hyvä merkki, kallis. Meillä pitä olla tyyli vaate, kun me paljon istu baari ja pela hedelmäpeli. Sosiaalitoimisto anta pelimerkki. Suomilainen ei ehdi istu baari ja pelata, kun niin paljon työ.

Ne rakentaa uusitalo tänne. Oikke hieno, kallis. Suomilainen ei vara asua siinä. Me saada koko perheelle. Jos vain somali asu siinä, voi pitää vuohi tai kana parvekkeella. Se olla hyvä, mitä? Kukkaa Suomilainen ei varaa asua siinä. Tulka kaik tänne, minä huomenna puhua siitä mun firma kanssa.

Terve tuloa kaikki Soomi, hyvä maa.

Jumalan siunausta.

Veljes Mahmud

Hauska ja voisi olla tottakin.. Tai no, kukapa siellä kotomaassa Suomaliassa tätä soomea jummartaisi?

http://jaga.blogit.uusisuomi.fi/2009/11/23/mamupolitiikan-uudet-tuulet/#comment-3394

kohmelo

• Jäsen^^^
  • Liked: 172
  • Olutkellarissa kyyhöttävä hompanssi - SKP
« Vastaus #38 : 23.11.2009, 18:23:55 »
Lainaus
While Egyptians in some European countries face racism, Islamophobia and isolation, those in Finland enjoy a warm welcome
On se perunanenistä niin kauniisti sanottua.

KTM

• Jäsen^^^
  • Liked: 4632
« Vastaus #39 : 23.11.2009, 18:28:59 »
Lainaus
Jutun lopussa egyptiläislehden lukijat toivotetaan tervetulleiksi Suomeen suomeksi. Otsikkoon tosin on livahtanut pieni kirjoitusvirhe: "Tervetuloa Sumomeen!"

Egyptiläisten olisi ehdottomasti pitänyt liittää tämän jutun yhteyteen jokin esimerkki suomalaisesta kulttuurista, esim. Karin pilakuva

http://i43.tinypic.com/dxxpnb.gif

Kullervo Kalervonpoika

• Jäsen^^^
  • Liked: 35
  • Omaa parastaan ymmärtämätön hallintoalamainen
    • Kullervo Kalervonpoika
« Vastaus #40 : 23.11.2009, 19:40:04 »
Tavja Suurihan siellä juuri kävi.

'Lähi-idän matka alkoi Egyptistä, jossa presidentti Halonen tapasi tiistaina 20. lokakuuta Egyptin presidentin Hosni Mubarakin. Presidentit keskustelivat pitkään ja yksityiskohtaisesti tilanteesta Lähi-idässä.'

Tavjan seurueeseen on luultavimmin kuulunut myös Ritva Viljanen? Elinkeinoelämän edustajia ei seurueessa ollut. EK:n kaverit nimittäin häpeävät maamme päämiestä sen verran... ;D.

Eli nopeasti se Tavja on saanut tuloksia aikaan. On meillä sitten hieno presidentti.

On meillä hieno presidentti. Sen otuksen jäljiltä ei ole kohta mitään muuta Suomesta jäljellä kuin savuava raunio.
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

mannym

• Jäsen^^^
  • Liked: 22878
  • et fabrum untolerant sensitivo
« Vastaus #41 : 23.11.2009, 19:48:02 »
Ken nyt kertoisi Matti "Ei pitäisi julkisesti sanoa" Vaikkuselle että nyt on sitten suomi taidettu löytää ja suurella alkukirjaimella!
“I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned.”

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

“Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free.”

mishrak

• Vieras
« Vastaus #42 : 23.11.2009, 20:44:46 »
Lainaus
Muslimeille ongelmallisina maina nostetaan esiin Ranska ja Italia, joissa muslimipopulaatio on paljon suurempi kuin Suomessa.

Miksi Suomi on muslimien taivas? Johtuuko se siitä, että meillä on hyvin pieni muslimivähemmistö? Miksi Ranska ei ole muslimien taivas? Johtuuko se siitä, että Ranskassa on n.5 miljoonaa muslimia jotka ovat onnistuneet luomaan Ranskaan juuri ne samat ongelmat joita he ovat alunperin lähteneet karkuun.

Pidetään Suomi jatkossakin muslimien (ja suomalaisten) taivaana ja pidetään muslimit pienenä vähemmistönä.

Hippo

• Vieras
« Vastaus #43 : 23.11.2009, 20:56:02 »
Ja tämä juttu muistuttaa jo enemmänkin painajaista.

Ano Nyymi

• Jäsen^^^
  • Liked: 1120
  • Suvaitse tai saat turpaas!
« Vastaus #44 : 23.11.2009, 21:02:14 »

Koskee sitten vain maahanmuuttajia, ei pottuneniä...

Mutta joo, kohta on satamat täynnä ääriään myöten maahanmuuttajilla pakattuja matkustaja- ja rahtilaivoja. Suomalaiset ajetaan muutamaan vastaanottokeskukseen ja uudet tulijat suomalaisten entisiin koteihin, muuten ei vastaanottoa saada sujumaan ollenkaan hyvin.

Al-Juzar

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 71
« Vastaus #45 : 23.11.2009, 21:14:50 »
Jotenkin haiskahtaa koko juttu siltä, että takana on taas suomalainen mokukoneisto. Nyt on Astridilla ja kumppaneilla kiire saada turvapaikanhakijoiden määrä nousemaan useisiin kymmeniin tuhansiin, että Suomen tuhoamiseen saadaan vauhtia ennen seuraavia vaaleja ja uutta eduskuntaa & hallitusta.

Lemmy

• Jäsen^^^
  • Liked: 1494
  • "je m’en fous"
« Vastaus #46 : 23.11.2009, 21:18:53 »
Juoppohullun päiväkirjaa lukeneena voin sanoa, että tämä on ihan sfinksin sfonksin...
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Kullervo Kalervonpoika

• Jäsen^^^
    • Kullervo Kalervonpoika
« Vastaus #47 : 23.11.2009, 21:37:12 »
Juoppohullun päiväkirjaa lukeneena voin sanoa, että tämä on ihan sfinksin sfonksin...

... tai ainakin aleikum keikun...
---
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---

slange

• Vieras
« Vastaus #48 : 23.11.2009, 21:55:51 »
Ken nyt kertoisi Matti "Ei pitäisi julkisesti sanoa" Vaikkuselle että nyt on sitten suomi taidettu löytää ja suurella alkukirjaimella!

Jospa ottaisit sen kynän ihan OMAAN pikku kätöseesi ja raapustaisit Vaikkuselle jotain..

Puhelin: (09) 432 3185. Sähköposti: matti.vanhanen[at]eduskunta.fi.

(hemmetin uusavuttomat..)

mannym

• Jäsen^^^
  • Liked: 22878
  • et fabrum untolerant sensitivo
« Vastaus #49 : 23.11.2009, 22:03:51 »

Jospa ottaisit sen kynän ihan OMAAN pikku kätöseesi ja raapustaisit Vaikkuselle jotain..

Pistin viestiä Vaikkuselle jo ennen tuota. Tosin työporukalla raapustettiin oikein ryhmäviesti. odotellaa vastausta..
“I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned.”

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

“Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free.”

Kullervo Kalervonpoika

• Jäsen^^^
    • Kullervo Kalervonpoika
« Vastaus #50 : 23.11.2009, 22:18:15 »

Pistin viestiä Vaikkuselle jo ennen tuota. Tosin työporukalla raapustettiin oikein ryhmäviesti. odotellaa vastausta..

Ja pitkään saatte odotella. Monoa Matille on ainoa ratkaisu. Valtakunnanoikeus ja linnaan on se tie.
---
---
---

Sami Aario

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 365
  • Pundit
    • Kiva Lending Team Homma^^^
« Vastaus #51 : 23.11.2009, 22:18:30 »
On meillä hieno presidentti. Sen otuksen jäljiltä ei ole kohta mitään muuta Suomesta jäljellä kuin savuava raunio.

Tulipahan mieleeni että ennen Rhodesiana tunnettu Zimbabwen valtio on saanut nimensä samannimisistä raunioista. Nimen antoi nykyinen presidentti Robert Mugabe...

Octavius

• Jäsen^^^
  • Liked: 117
  • Kiljuhuuruinen maallikko (via tyhmyri)
    • Octavius
« Vastaus #52 : 23.11.2009, 23:07:26 »
The government is able to pay for these services due to a progressive tax rate that can exceed fifty percent of a person’s income.

Kyllä täytyy kiittää kaikkia Jumalia siitä, että on siunaantunut ha´rvinaisen musta huumorintaju. Olen nauranut tälle vedet silmissä.

Voisi kuvitella, että olisi muitakin vaihtoehtoja.

Tämä on ehdottomasti vuoden sitaatti. Ei perkele...
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

Kullervo Kalervonpoika

• Jäsen^^^
    • Kullervo Kalervonpoika
« Vastaus #53 : 23.11.2009, 23:13:02 »
The government is able to pay for these services due to a progressive tax rate that can exceed fifty percent of a person’s income.

Kyllä täytyy kiittää kaikkia Jumalia siitä, että on siunaantunut ha´rvinaisen musta huumorintaju. Olen nauranut tälle vedet silmissä.

Sinun täytyy niskasi hiessä ja niin edelleen...

Nyt alkaa tuntua siltä, että tietty määritys lähimmäisestä alkaa olla karannut jo aika kauas luterilaisesta Suomesta...

Ihan islamilaiseen Egyptiin saakka sitä on pitänyt lähteä hakemaan (unohtaen samalla kaikki Suomen vähä- ja kovaosaiset)...

Sellaista se teettää - se päättäjien huono itsetunto Euroopassa.
---
---
---

helmi

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #54 : 23.11.2009, 23:42:31 »
Onko tietoa onko tämän uutisen takana suomalaisia ja jos on, niin keitä?

EDIT: Helmi mainitsi opetusministerin. Tarkoittaako tuo siis sitä, että jutun yksi lähde ja kenties taustavaikuttaja on Suomen opetusministeri?

Jutun kirjoittaneen toimittajan sähköpostissa vilahteli tällaisia mainintoja lähteistä; the minister of education and the counselor of the board of directors - - - officials both Finnish and Egyptian - - - average citizens and immigrants...

Opetusministeri tuskin suinkaan on kaiken väärän informaation takana, tekstistä ymmärsin, että jutut on saatu kunkin aihealueen tuntevalta virkamieheltä ts jutussa olleet koulutukseen liittyvät asiat olisivat opetusministeriltä jne. Toimeentulotukea koskevat asiat taas virkamieheltä joka tuntee ne jutut.

Futuristi

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 10
« Vastaus #55 : 24.11.2009, 00:19:50 »

Sinun täytyy niskasi hiessä ja niin edelleen...

Nyt alkaa tuntua siltä, että tietty määritys lähimmäisestä alkaa olla karannut jo aika kauas luterilaisesta Suomesta...

Ihan islamilaiseen Egyptiin saakka sitä on pitänyt lähteä hakemaan (unohtaen samalla kaikki Suomen vähä- ja kovaosaiset)...

Sellaista se teettää - se päättäjien huono itsetunto Euroopassa.

Kansanterveyslaitoskin on vaihtalut nimensä orwellilaiseksi Terveyden ja hyvinvoinnin laitokseksi. Kansa kun on käsitteenä muuttunut epämuodikkaaksi.

RP

• Jäsen^^^
  • Liked: 16460
« Vastaus #56 : 24.11.2009, 01:02:03 »
Lainaus
Somalian Abdinasir Mohamed Ali, 41, head of Al-Rabeta Al-Islamia Fe Finlanda (The Islamic Association in Finland), says that as long as Muslims or minorities don’t break the law, they will be treated well.

Mitä, missä rasissmi!?

Lainaus
Kawther Mohamed, 42, who came to Finland one year ago to escape political instability in Iraq says, “All the other European countries locked the door in our face and, to be honest, we tried living in one Arab country and we weren’t treated very well.”

Tulikohan tämä kiertolaisuusmainittua turvapaikkahakemuksessa?

Lainaus
“A prosecutor here in Finland charged a Finnish person just because his writings are insulting to Islam. The man wasn’t charged by an Arab or a Muslim or a Middle Eastern — he was charged by a Finnish official. This is amazing,”

Bloody amazing

Lainaus
Generally speaking, the system does not put a lot of pressure on students. Outside school, there are no further studies, homework or assignments.

löysäksi mennyt koulunkäynti Suomessa?
Edit: Ei se käsittääkseni yleisesti ihan noin löysää ole. Mistähän tämä "tieto" on peräisin. Haastatelluilta muslimimamuilta vai (myöskin haastatellulta) meidän arvoisalta opetusministeriltämme?

Lainaus
Like most immigrants, Ahmed and her husband took advantage of the free Finnish language lessons offered by the government, which pays immigrants 8 per day to attend. The government also provides immigrants with a free home, health care for their family and education for their children. In addition, they get a monthly stipend of 367 per adult to cover expenses until they start earning their own living. The government is able to pay for these services due to a progressive tax rate that can exceed fifty percent of a person’s income.

Kiva, saisinko minäkin? Nykyisen kustantaminen vie nettopalkasta ikävän suuren osan.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2009, 03:06:52 kirjoittanut RP »
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

gloaming

• Jäsen^^^
  • Liked: 1052
  • sosiokulttuurinen epätasapaino
« Vastaus #57 : 24.11.2009, 01:17:23 »
Töitä ei tartte tehrä, kun kerran valde maksaa, eikä oikeastaan tarvi opiskellakaan. Jos palkkatöihin erehtyy, joutuu maksamaan pahimmillaan >50% veroa.

Mmmmmm.

Abdi on oikeastaan älykkäämpi kuin ensivaikutelma antaa ymmärtää.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

requiem

• Jäsen^^^
  • Liked: 29
  • Arvotonta rikkautta
« Vastaus #58 : 24.11.2009, 01:27:37 »
Lainaus
“A prosecutor here in Finland charged a Finnish person just because his writings are insulting to Islam. The man wasn’t charged by an Arab or a Muslim or a Middle Eastern — he was charged by a Finnish official. This is amazing,”

Bloody amazing

Khadrin toteamus on kyllä allekirjoitusainesta.
"If all men are created equal, that is final. If they are endowed with inalienable rights, that is final. If governments derive their just powers from the consent of the governed, that is final." - Calvin Coolidge

domokun

• Jäsen^^
  • **
« Vastaus #59 : 24.11.2009, 01:48:47 »
Ironiamittari paukahti rikki, varmaan menossa jo korjaus kelvottomaksi.

Sinällään ei ole kovinkin yllättävää että haastatellut mamut olivat kaikki aikas pitkään maassa olleita, niitä poikkeuksia jotka vahvistavat säännön muslimi mamuista.

Tagit: