Kirjoittaja Aihe: Birminghamin posti järjesti joulujuhlat työntekijöilleen  (Luettu 7360 kertaa)

Onnensoturi

• Vieras
15 muslimia oli kutsuttu mukaan, totta kai.

Runsas tarjoilu sisälsi myös typpillistä buffet-herkkua; skottilaisia munia:

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0e/Scotch2.jpg/180px-Scotch2.jpg)

Lohkotut munat kääritään herkulliseen makkaraan ja maistuihan tämä muslimeillekin. Kunnes joku arvasi epäillä, että onkohan siinä sianlihaa.  Lue itse (englanniksi).

SoulBrother

• Vieras
Vs: Birminghamin posti järjesti joulujuhlat työntekijöilleen
« Vastaus #1 : 30.12.2009, 01:23:42 »
Kyllä minuaki vegetaristina ketuttaisi jos kasvisvaihtoehdossa olisi lihaa.  :P Olenkin sen verran uppiniskainen että mikäli ruokapaikassa ei kertakaikkiaan ole mitään lihatonta vaihtoehtoa, en ala tilaamaan mitään siihen tyyliin että "saisko ton ilman.." vaan äänestän jaloillani.

myötäjuoksija

• Jäsen^^^
  • Liked: 17
  • Sufficiently organized online troll
« Vastaus #2 : 30.12.2009, 01:45:59 »
Mitenköhän ihmeessä muslimit olivat joulujuhlaan päätyneet alunperinkään?
Homman nousu on ihanaa, luonnollista ja väistämätöntä!

http://sverigedemokraterna.se

SoulBrother

• Vieras
« Vastaus #3 : 30.12.2009, 01:49:10 »

Mutta mikäli tosiaan näin oli, niin tuohan on aivan fantastinen skenaario. Integraatiota kauneimmillaan.

Veli Karimies

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 315
  • Tampere
« Vastaus #4 : 30.12.2009, 02:05:08 »
Kyllä minuaki vegetaristina ketuttaisi jos kasvisvaihtoehdossa olisi lihaa.  :P Olenkin sen verran uppiniskainen että mikäli ruokapaikassa ei kertakaikkiaan ole mitään lihatonta vaihtoehtoa, en ala tilaamaan mitään siihen tyyliin että "saisko ton ilman.." vaan äänestän jaloillani.

Siksipä minä juuri en perustakaan millekään absolutialle minkään asian suhteen. Etenkään jos sille ei ole mitään järkeviä perusteita.

SoulBrother

• Vieras
« Vastaus #5 : 30.12.2009, 02:12:29 »
Kyllä minuaki vegetaristina ketuttaisi jos kasvisvaihtoehdossa olisi lihaa.  :P Olenkin sen verran uppiniskainen että mikäli ruokapaikassa ei kertakaikkiaan ole mitään lihatonta vaihtoehtoa, en ala tilaamaan mitään siihen tyyliin että "saisko ton ilman.." vaan äänestän jaloillani.

Siksipä minä juuri en perustakaan millekään absolutialle minkään asian suhteen. Etenkään jos sille ei ole mitään järkeviä perusteita.

Kukin arvioikoon järkevät perusteet keskenänsä. Toisaalta tuohon voisi ehdottaa että ehkä et uskalla sitoutua mihinkään? Minä olen ollut vegetaristi niin pitkään etten edes ajattele koko asiaa, se on vain osa minua ja arkielämääni. Nuorena vihaisena miehenä tälle linjalle lähtiessäni mukana varmasti oli kaikenlaista naiivia ideologiaa, mutta nyt yli kymmenen vuoden jälkeen se on kasvanut niin oleelliseksi elämäntavaksi minulle ettei se tunnu "rajoitteelta" millään muotoa. Kukin taaplaa tyylillään.

PaulR

• Vieras
« Vastaus #6 : 30.12.2009, 02:14:19 »
Olematta erityisen perso ruoalle, vaan siitä kieltäytymään kykenevänä vegetaristit hieman... säälittävät.

Ettekö tiedä mistä jäätte paitsi!1
« Viimeksi muokattu: 30.12.2009, 02:16:09 kirjoittanut PaulR »

SoulBrother

• Vieras
« Vastaus #7 : 30.12.2009, 02:16:01 »
Olematta erityisen perso ruoalle, vegetaristit hieman... säälittävät.

Ettekö tiedä mistä jäätte paitsi!1

Vatsanpuruista ja ummetuksesta?  :P

PaulR

• Vieras
« Vastaus #8 : 30.12.2009, 02:18:08 »
Höpsis! Lihhaa sen olla pitää.

Pula-ajan ihmisen ohje ruoan lautaselle jättäjälle oli, että kaiken voit jättää, paitsi lihan.

Veli Karimies

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Tampere
« Vastaus #9 : 30.12.2009, 03:32:32 »
Nyt on kuitenkin vakavasta asiasta kyse, eli 15 muslimilta kielletty 70 neitsyttä ja paratiisi. Minkälaiset korvaukset Birminghamin postin pitäisi järjestää muslimeille? Ei riitä nyt 70 neitsyttä eikä paratiisi, koska jäljellä olevat elinvuodet ja iänkaikkeus paratiisissa ovat sen verran eripituinen aikamääre.

Veli Karimies

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Tampere
« Vastaus #10 : 30.12.2009, 03:35:20 »
Kukin arvioikoon järkevät perusteet keskenänsä.

Järkevä peruste on järkevä peruste jos sillä on jotain järkevää tekemistä reaalimaailman kanssa. Se mikä on yleisesti järkevää, ei tuskin voida arvioida erikseen?

Lainaus
Toisaalta tuohon voisi ehdottaa että ehkä et uskalla sitoutua mihinkään?

Sitoudun sillon kun sitoutumiselle on järkevät perusteet.

Lainaus
Minä olen ollut vegetaristi niin pitkään etten edes ajattele koko asiaa, se on vain osa minua ja arkielämääni. Nuorena vihaisena miehenä tälle linjalle lähtiessäni mukana varmasti oli kaikenlaista naiivia ideologiaa, mutta nyt yli kymmenen vuoden jälkeen se on kasvanut niin oleelliseksi elämäntavaksi minulle ettei se tunnu "rajoitteelta" millään muotoa. Kukin taaplaa tyylillään.

Rajoittaako se silloin kun vahingossa tajuat nauttineesi lihaa?

desperaato

• Jäsen^^^
  • Liked: 524
« Vastaus #11 : 30.12.2009, 05:58:56 »

Ilmaista alkoholia tarjolla?

Ernst

• Asiantuntija
  • Jäsen^^^
  • Liked: 20167
« Vastaus #12 : 30.12.2009, 07:50:38 »

Parempi meininki on silloin, kun muslimi tulee joulujuhlaan kuin silloin, jos joulujuhlaa ei järjestetä muslimien takia.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Ernst

• Asiantuntija
  • Jäsen^^^
« Vastaus #13 : 30.12.2009, 07:52:18 »
Höpsis! Lihhaa sen olla pitää.

Pula-ajan ihmisen ohje ruoan lautaselle jättäjälle oli, että kaiken voit jättää, paitsi lihan.

Vanhan jyväskyläläisen sananlaskun mukaan aikuinen mies ei jätä lautaselle.

Ernst

• Asiantuntija
  • Jäsen^^^
« Vastaus #14 : 30.12.2009, 07:53:06 »

Ilmaista alkoholia tarjolla?

Toive ilmaisesta pimpasta?

RP

• Jäsen^^^
  • Liked: 16460
« Vastaus #15 : 30.12.2009, 08:38:38 »

Itse olen osallistunut ulkomailla isäntieni mukana ollessani erilaisiin paikallisiin seromonioihin, joista osa on ollut selkeästi enemmän uskonnollisia luonteeltaan kuin työpaikan joululounas. En oikein ole koskaan ymmärtänyt mikseivät muslimimaahanmuuttajien lapset voisi osallistua koulun joulujuhliin. Ainahan sitä voi jättää laulamatta selkeästi kristillistä uskoa tunnustavat laulut (jotka ovat joka tapauksessa vähemmistönä joululaulujen joukossa). Länsimaiset valtionpäämiehet vierailevat moskeijoissa islamilaisssa maissa ollessaan - isännät eivät oleta heidän siellä rukoilevan, vieraat eivät katso tunnustavansa islamin uskoa vain paikan päällä olemalla.

Onhan se munaus (tietäen, että työntekijöissä on muslimeja) tarjota tuollaisessa tilanteessa sianlihaa väittäen, että ruoka ei sisällä lihaa - vaikkakin toisaalta, olisi luullut olevan aika helppoa ihan näköaistin varassa sanoa, että kyseinen ruokalaji luultavasti ei ole vegetaristinen, ihan riippumatta siitä mitä vadin viereisessä lapussa lukee.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Ernst

• Asiantuntija
  • Jäsen^^^
« Vastaus #16 : 30.12.2009, 08:49:46 »

Itse olen osallistunut ulkomailla isäntieni mukana ollessani erilaisiin paikallisiin seromonioihin, joista osa on ollut selkeästi enemmän uskonnollisia luonteeltaan kuin työpaikan joululounas. En oikein ole koskaan ymmärtänyt mikseivät muslimimaahanmuuttajien lapset voisi osallistua koulun joulujuhliin. Ainahan sitä voi jättää laulamatta selkeästi kristillistä uskoa tunnustavat laulut (jotka ovat joka tapauksessa vähemmistönä joululaulujen joukossa). Länsimaiset valtionpäämiehet vierailevat moskeijoissa islamilaisssa maissa ollessaan - isännät eivät oleta heidän siellä rukoilevan, vieraat eivät katso tunnustavansa islamin uskoa vain paikan päällä olemalla.

Onhan se munaus (tietäen, että työntekijöissä on muslimeja) tarjota tuollaisessa tilanteessa sianlihaa väittäen, että ruoka ei sisällä lihaa - vaikkakin toisaalta, olisi luullut olevan aika helppoa ihan näköaistin varassa sanoa, että kyseinen ruokalaji luultavasti ei ole vegetaristinen, ihan riippumatta siitä mitä vadin viereisessä lapussa lukee.

Minusta on vieraana kunnia saada osallistua tai päästä käymään sellaiseen tapahtumaan tai sellaisessa paikassa, joka on isäntäväelle tärkeä ja merkityksellinen heidän elämässään. Hyvä isäntä tietysti opastaa ja ohjaa vierasta näissä tapojen ja kulttuurien mahdollisissa törmäyskohdissa. Birminghamin postin työntekijät eivät kuitenkaan ole mitään vieraita, jotka tarvitsisivat erityistä ohjausta tai neuvontaa ruokapöydässä. Taas tätä erityisasemaprovosointia heidän taustayhteisöltään.  
« Viimeksi muokattu: 30.12.2009, 08:51:24 kirjoittanut M »

Julmuri

• Jäsen^^^
  • Liked: 7
  • En ole enää nuiva
« Vastaus #17 : 30.12.2009, 08:50:19 »
Ruokailussa on sattunut selvä virhe, ei siinä sen kummempaa. Tuskin posti tahallaan sikaa muslimeille syötti. Sinänsä tietysti ruoan pitäisi sisältää sitä, mitä sen sanotaan sisältävän.

Koulujen joulujuhliin ja muihin minusta kyllä voisi muslimitkin osallistua. Kristillisen sanomansa lisäksi joulu on nykyisin kyllä niin maallinen juhla, että ei sitä voi uskonnolla perustella. Osallistuvathan ET oppilaatkin joulujuhliin.

Ernst

• Asiantuntija
  • Jäsen^^^
« Vastaus #18 : 30.12.2009, 09:01:08 »
Yleisesti ruokavalioista: Minusta ei nimittäin ole mitenkän kadehdittava jobi yrittää tarjoilla ruokaa useammalle henkilölle. Yhdellä on keliakia, toinen on laktoosi-intolerantti tai merkonomi, kolmas vegaani, neljäs laktovegaani, viidennelle käy kaikki paitsi sianliha ja kuudes moittii siitä, että jotakin ei tarjoilla. Kai tämä hiljalleen menee vähemmistöjen diktatuuriin, jossa kohta koko ruoan tarjoamisen perinne häviää, kun tarjoamisessa ei oikeastaan voi onnistua. Motiivi menee.

SoulBrother

• Vieras
« Vastaus #19 : 30.12.2009, 10:17:18 »

Minä olen ollut vegetaristi niin pitkään etten edes ajattele koko asiaa, se on vain osa minua ja arkielämääni. Nuorena vihaisena miehenä tälle linjalle lähtiessäni mukana varmasti oli kaikenlaista naiivia ideologiaa, mutta nyt yli kymmenen vuoden jälkeen se on kasvanut niin oleelliseksi elämäntavaksi minulle ettei se tunnu "rajoitteelta" millään muotoa. Kukin taaplaa tyylillään.

Rajoittaako se silloin kun vahingossa tajuat nauttineesi lihaa?

Ei tällaista tapahdu. Miksi tapahtuisi? Koska et ole minkäänlaiseen elämäntapaan tai näkemykseen sitoutunut, tajuan kyllä ettet ymmärrä, mutta se on vähän sama kuin jos vahingossa tajuaisin nauttineeni nauloja. En ymmärrä missä tilanteessa näin voisi käydä.

Lemmy

• Jäsen^^^
  • Liked: 1494
  • "je m’en fous"
« Vastaus #20 : 30.12.2009, 10:29:06 »
No jos purkissa lukee, että parsaa ja sinä menet ja syöt siinä pystyssä olevia rautanauloja onko se purkin vika?
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Eino P. Keravalta

• Jäsen^^^
  • Liked: 42756
  • The Buddha of Kerava
« Vastaus #21 : 30.12.2009, 10:29:44 »
Turhaan ovat nyt muslimit jälleen suuttuneet. Kyllä muslimikin saa syödä sikaa ja juoda viinaa, mikäli hän ei tiedä niin tekevänsä. Vahingossa nautitun porsaan tai viinahuikan antaa Allah anteeksi. Seuratkoot siis musulmaanit Allahin esimerkkiä ja antakoot anteeksi, että heille on vahingossa tarjottu porsasta.
« Viimeksi muokattu: 30.12.2009, 10:39:21 kirjoittanut Eino P. Keravalta »
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Ernst

• Asiantuntija
  • Jäsen^^^
« Vastaus #22 : 30.12.2009, 10:42:08 »
Turhaan ovat nyt muslimit jälleen suuttuneet. Kyllä muslimikin saa syödä sikaa ja juoda viinaa, mikäli hän ei tiedä niin tekevänsä. Vahingossa nautitun porsaan tai viinahuikan antaa Allah anteeksi. Seuratkoot siis musulmaanit Allahin esimerkkiä ja antakoot anteeksi, että heille on vahingossa tarjottu porsasta.

Ja lukekoot* musut koraaninsa oikein! Minun koraanissani kun lukee, että jokaisen pitäisi katsella uhkapelien, viinin ynnä muun suhteen hyötyjä ja haittoja. Se oppi jos mikä on maltillista muslimiutta! Jos vahingossa syö skottilaista perinneruokaa con sika, niin mitä sitten! Oliko haittaa? Mikä se haitta oli? Oliko haitta suuri vai pieni?

*sorry, minulta unohtui tuosta lukemispointista saarnatessani se tosiasia, että hyvin suuri osa länsimaihin asettautuneista muslimeista ei osaa lukea arabiaakaan edes välttävästi saati sivistyskieliä. Heidän siis pitäisi KUULLA koraaniansa resitoitavan oikein. Mites kuulet oikein, kun et ymmärrä kunnolla arabiaa eikä resitoija puhu kyläsi murretta.
« Viimeksi muokattu: 30.12.2009, 10:50:52 kirjoittanut M »

Simo Hankaniemi

• Jäsen^^^
  • Liked: 120
« Vastaus #23 : 30.12.2009, 11:55:20 »
Missä muslimi, siellä ongelma.

V

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 1
  • Triplaokulääri
« Vastaus #24 : 30.12.2009, 16:39:46 »
Ne, jotka ovat ruokavaliotaan vapaahetoisesti rajoittaneet ottakoot itse vastuun siitä, että pysyvät rajoituksissaan. Tietysti inhimillisten virheiden vuoksi vahinkoja sattuu, mutta jos haluaa olla tarkka, nin silmä käteen ja tarkastamaan itse, jos erikoisruoka vaikuttaa epäilyttävältä.

Nimim. Kasvissyöjä itsekin
"Whatever the thinker thinks, the prover proves." - Robert Anton Wilson

Malla

• Jäsen^^^
  • Liked: 3093
« Vastaus #25 : 30.12.2009, 16:57:10 »
Scotch eggs? Mistä lähtien kananmunat ovat olleet kasvisruokaa?

Blondihko Tihko

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 3
  • Patologista väärinajattelua jo 80-luvulta.
« Vastaus #26 : 30.12.2009, 17:38:14 »
Too bad, sano...  ;D Eikös muslimi myös pysty hengenvoimalla muuttamaan sian naudaksi/lampaaksi ihan ruokailun aikanakin? http://hommaforum.org/index.php/topic,16837.0.html

Itsellä ei ole ikinä ollut varaa olla nirso. Lapsena ei annettu hylkiä ruokia ja nykyään ei vaan huvita olla ylikranttu. Syön mitä tahansa kun on tarpeeksi nälkä. Sika ei kyllä maistu yhtään hyvältä ja jotkut mausteet aiheuttavat ihottumaa. En silti ala vaatimaan erityiskohtelua joka paikassa.

Ernst

• Asiantuntija
  • Jäsen^^^
« Vastaus #27 : 30.12.2009, 17:41:16 »
Missä muslimi, siellä ongelma.

Missä ongelma, siellä muslimi?

PaulR

• Vieras
« Vastaus #28 : 30.12.2009, 17:42:01 »
"Vaikka pikkukiviä, kun on tarpeeksi nälkä."  :D

Käsi ylös, joka tuntee, mitä on nälkä.

P

• Jäsen^^^
  • Liked: 27560
« Vastaus #29 : 30.12.2009, 17:45:49 »
Kyllä minuaki vegetaristina ketuttaisi jos kasvisvaihtoehdossa olisi lihaa.  :P Olenkin sen verran uppiniskainen että mikäli ruokapaikassa ei kertakaikkiaan ole mitään lihatonta vaihtoehtoa, en ala tilaamaan mitään siihen tyyliin että "saisko ton ilman.." vaan äänestän jaloillani.

Lihaan käärityt kananmunat ovat kasvivaihtoehto;D Eikö ihmisillä ole silmiä päässä? ???  Itse tuppaan kyllä visuaalisesti tarkastamaan ensin mitä pistän suuhuni.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Tagit: birmingham posti joulu