Kirjoittaja Aihe: Muutokselta tiedote koskien tapahtumia Sellossa?  (Luettu 25372 kertaa)

RP

• Jäsen^^^
  • Liked: 15035
Vs: Muutokselta tiedote koskien tapahtumia Sellossa?
« Vastaus #90 : 06.01.2010, 09:53:15 »
Tästä voi tietysti toisaalta johtaa sen ajatuksen, että onko karkottaminenkaan rangaistus? Senhän voi nähdä vain toimenpiteenä, jolla olemassaoleva oleskelulupa lopetetaan tai peruutetaan?

Aivan. Pitäisi ymmärtää, että ulkomaalaisilla (erityisesti EU:n ulkopuolisten maiden kansalaisilla) ei ole mitään subjektiivista oikeutta asua Suomessa. Säännöt, joiden perusteella heidän oleskelunsa sallitaan, pitäisi olla perusteltavissa suomalaisten omalla edulla.

"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Libertine

• Jäsen
  • *
  • Liked: 0
« Vastaus #91 : 06.01.2010, 11:08:25 »
Olen sitä mieltä, että jos on rikosrekisteri, silloin ei tule saada kansalaisuutta. Rikosrekisterin saa, jos saa joko ehdollista tai ehdotonta vankeutta. Jos ihmisellä on sakkorangaistuksia ja nämä sakkorangaistukset ovat vanhentuneet, silloin niiden ei tule estää kansalaisuuden saantia.

Tämä linjaus ainekin omasta mielestäni kuulostaa jo paljon fiksummalta ja realistisemmalta kuin Muutoksen tiedotteeseen painettu linja, että "Suomen kansalaisuutta ei missään tapauksessa pidä myöntää sellaiselle henkilölle, jolla on tilillään yksikin rikos."
-----------------
Olen niin totuudenasialla politiikassa kuin olin totuudenasialla pappina. - "Isä" Mitro Repo

Miniluv

• Jäsen^^^
  • Liked: 13432
« Vastaus #92 : 07.01.2010, 10:16:30 »
Muutoksen sivuilta ei ilmeisesti vielä löydy tätä lausuntoa?
"Luulisi että tähän ikään mennessä olisi edes jotain tajunnut elämästä ja yhteiskunnasta." Rosa Meriläinen, HS 30.9.2014

Viestistäsi tulee minulle ilmoitus, jos kirjoitat tekstiin @Miniluv. Tai laita yksityisviesti.

Tagit: