UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: Avoin keskustelu moderaatiolinjasta ja "homman" sisäisestä kritiikistä  (Luettu 15119 kertaa)

reino

• Vieras
Koska ei ole mitään intressiä osallistua tilastointien tekoon tai teorian kehittämiseen sellaisella foorumilla, jolla moderaatioperusteet voivat olla mielivaltaisia, niin sanon Blut und Boden (jokuhan saman jo totesi suomeksi, mutta sen viestiketjun reino kävi henk. koht. siunaamassa, että tällainenkin mahtuu tervetuloa vain)! Näin se homma valtavirtaistuu.

TOINEN VAROITUS.

Sinun kanssasi on niin helppo toimia, koska käytöksesi on näinkin lyhyen yhteisen nettihistorian perusteella täysin ennakoitavissa. ;D

Minun puolestani olet edelleen hyvin tervetullut osallistumaan tilastointien tekoon tai teorian kehittämiseen, mutta pyrkimyksesi yrittää määrätä mitä muut saavat sanoa ja ajatella on jatkossakin tuomittu epäonnistumaan. Eikä se ole mitenkään minusta kiinni.

Ihan ystävällisenä ehdotuksena: jos nyt käyt vaikka välillä pari viikkoa koristelemassa Oden komentokorsua asettelemalla sinne sellaisia pyöreitä koepalloja polunvarsille. Sovitaan, että sillä vältät kenttäoikeuden. Tule sitten takaisin, kun olet vähän vetänyt henkeä ja on parempi fiilis. Siinä vaiheessa täälläkin on varmasti tilanne paljon rauhallisempi ja pelottavat nazzetkin ovat ryömineet takaisin Sudenpesään.

Avrelivs

• Ankallismielinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 5
Avrelivs hyvä, olet nyt edellisellä sivulla tuon kommentin kanssa. Reino jo myönsi varoituksen pohjanneen vieraskirjaan ja tuolta pohjalta on selvä, että toinen ja kolmas ovat vain ajan kysymys, jos se reinosta on kiinni. Mikä on kantasi tähän?

No, toinenhan tuossa jo tuli, mutta sitä sinä kyllä hakemalla hait, ja se olisi ollut helppo välttää. Sääli sinänsä, että meidän jotka olemme suurelta osin samalla asialla pitää tuhlata niin paljon aikaa keskinäiseen turhaan riitelyyn ja kulkusillepotkintaan.

Minun kantani nykyiseen moderaatiolinjaan on se, että moderaatiolinja on tottakai "huono" kun sitä ei tosiasiallisesti juuri ole perstuntuman ulkopuolella. Sitä on todellakin tarkoitus kehittää, niin että modejen tarvitsee lotota vähemmän ja sen sijaan voidaan viitata sääntöihin enemmän. Mutta nyt toistaiseksi olisi helvetin kiva jos kaikki voisivat yrittää tehdä vähän kompromisseja ilmaisussaan, välttää ihania kärjistyksiä ja kaunailua.

Vai olemmeko tosiaan niin pikkumaisia, että oman egon ja ylpeyden pönkitys on Suomen asiaa tärkeämpää?
Bears on a Submarine

surreal

• Vieras
pyrkimyksesi yrittää määrätä mitä muut saavat sanoa ja ajatella on jatkossakin tuomittu epäonnistumaan. Eikä se ole mitenkään minusta kiinni.

Ihan ystävällisenä ehdotuksena: jos nyt käyt vaikka välillä pari viikkoa koristelemassa Oden komentokorsua asettelemalla sinne sellaisia pyöreitä koepalloja polunvarsille. Sovitaan, että sillä vältät kenttäoikeuden. Tule sitten takaisin, kun olet vähän vetänyt henkeä ja on parempi fiilis. Siinä vaiheessa täälläkin on varmasti tilanne paljon rauhallisempi ja pelottavat nazzetkin ovat ryömineet takaisin Sudenpesään.

Mitä ihmettä oikein selität? Ymmärrätkö kritiikin määräämiseksi? Onko scripta 230 kirjoitusta punavihreiden naisten määräilyä ja tuomittu epäonnistumaan?

Väitän, että sinulla on pahimman sortin sisäryhmä-fiksaatio, etkä itse henk. koht. tiedosta ja kykene analysoimaan tätä rationaalisella tasolla.

Onko Jussin toiminta sinusta kritiikin yläpuolella ja siihen kohdistuva arvostelu "määräilyä", "nillittämistä" jne.?

Vai oletko edelleen tuimistunut siitä, että pidn kirjoitustasi Aishasta täysin mielenvikaisena, jossa peniksen jöpöttämistä myöten kuvailit yksityiskohtaisesti kuinka aikuinen mies yhtyy 9-vuotiaaseen lapseen?

Oliko sekin määräilyä, jos totesin, että tuo kirjoituksesi ei kyllä anna kovin hyvää kuvaa kriittisistä?

surreal

• Vieras

No, toinenhan tuossa jo tuli, mutta sitä sinä kyllä hakemalla hait, ja se olisi ollut helppo välttää. Sääli sinänsä, että meidän jotka olemme suurelta osin samalla asialla pitää tuhlata niin paljon aikaa keskinäiseen turhaan riitelyyn ja kulkusillepotkintaan.

Minun kantani nykyiseen moderaatiolinjaan on se, että moderaatiolinja on tottakai "huono" kun sitä ei tosiasiallisesti juuri ole perstuntuman ulkopuolella. Sitä on todellakin tarkoitus kehittää, niin että modejen tarvitsee lotota vähemmän ja sen sijaan voidaan viitata sääntöihin enemmän. Mutta nyt toistaiseksi olisi helvetin kiva jos kaikki voisivat yrittää tehdä vähän kompromisseja ilmaisussaan, välttää ihania kärjistyksiä ja kaunailua.

Vai olemmeko tosiaan niin pikkumaisia, että oman egon ja ylpeyden pönkitys on Suomen asiaa tärkeämpää?

Olemme hyvin ilmeisesti. Reinolla on hampaan kolossa vieraskirjasta, kuten hän myönsikin. Siksi on aivan turha lähteä väittämään, että voisin välttää varoituksia. Käytä järkeäsi.

Avrelivs

• Ankallismielinen
  • Jäsen^^^
Olemme hyvin ilmeisesti. Reinolla on hampaan kolossa vieraskirjasta, kuten hän myönsikin. Siksi on aivan turha lähteä väittämään, että voisin välttää varoituksia. Käytä järkeäsi.

Sitä tässä olen yrittänyt käyttää. Käytäpä sinäkin sitä, ja perustele sitten minulle, miten tuo toisen varoituksesi aiheuttanut B&B-kommentti oli a) tarpeellinen, b) hyödyllinen, c) rakentava tai d) järkevä. Olisit ihan hyvin voinut jättää sen kirjoittamatta.

Jos joku muu, vaikkapa Avrelivs itse, onkin pikkumainen, tarvitseeko sen vuoksi sinunkin olla? Rauhoitutaan, ja lopetetaan se henkilökohtaisuuksiin meno ja vanhojen kaunojen kaivelu. Se ei ole rakentavaa.
Bears on a Submarine

surreal

• Vieras

Sitä tässä olen yrittänyt käyttää. Käytäpä sinäkin sitä, ja perustele sitten minulle, miten tuo toisen varoituksesi aiheuttanut B&B-kommentti oli a) tarpeellinen, b) hyödyllinen, c) rakentava tai d) järkevä. Olisit ihan hyvin voinut jättää sen kirjoittamatta.

Jos joku muu, vaikkapa Avrelivs itse, onkin pikkumainen, tarvitseeko sen vuoksi sinunkin olla? Rauhoitutaan, ja lopetetaan se henkilökohtaisuuksiin meno ja vanhojen kaunojen kaivelu. Se ei ole rakentavaa.

Kohdistaisit kommenttisi vanhojen kaivelusta oikealla henkilölle. Tuon blut und boden kommentin toistamisen jeesustelu on täysin turhaa, ymmärsit sen kyllä asiayhteydessään. Reinon mielivaltaisuutta en rupea nöyristelemään. Mielivaltaisuutta ei myöskään selitä, että sivusto on juuri avattu.

Reinolla on henk. koht. agenda, mikä on moderaation käytäntö tällaisten suhteen? Voitko vastata tähän sen sijaan, että sanot jotain tyyliin "emmekö voisi kaikki vain". Joku kun ei ole voinut olla antamatta jo kahta varoitusta täysin tyhjästä.

Hiekkalaatikkoleikit eivät kiinnosta.

Pöllämystynyt

• Jäsen^^^
  • Liked: 7645
  • uskon hyvän voittoon
    • Yövartija
Täytyy sanoa että pidän surrealista. En edelleenkään tunne hänen Halla-aho -kritiikkiään tai keskustelupostauksia Ha:n vieraskirjaan, vaan tarkoitan tätä toimintaa täällä. Surreal "simuloi" meille turvallisen sisäpiirin kesken millaisia olisivat äärimmäiset reaktiot täysin vihamieliseltä taholta. Jos joku asia menee surrealin seulasta läpi, se lienee salonkikelpoista tekstiä. Paljon parempi, että tuomio tulee surrealilta nyt, kuin myöhemmin sadaltatuhannelta kaduntallaajalta.

Surreal ei varmaan pidä siitä, kun kutsuin häntä sisäpiirin jäseneksi, mutta en osannut kätevämmin muotoilla tuota lausetta muuten. Se ei ollut kannanotto surrealin sisäpiiri-statuksen osalta, joka sinänsä on vain yhdentekevä määrittelykysymys.

Tosin vaikka pidän surrealista äsken mainitsemallani tavalla, yhdyn muihin siinä, että myös Homman sisäisessä kritiikissä tulee muistaa, että meitä tarkkaillaan. Sisäinenkin kritiikki voidaan esittää poliittisesti korrektissa muodossa. Esimerkiksi jos jonkun mielestä jokin juttu tuo liiaksi mieleen "veren ja maaperän" tms., hän voisi ilmaista sen esimerkiksi niin, että se on poliittisesti epäkorrektiä tai aatteellisesti epäilyttävää. Ei tässä ilmaisussa tarvitse kaivaa esiin omia poliittisesti epäkorrekteja kuvauksia.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

surreal

• Vieras
Pöllämystynyt, tämä kirjoitus tiivistää em. kritiikin, jota reino on kutsunut määräilyksi, nillittämiseksi jne. http://halla-aholaisuuden-kritiikki.blogspot.com/

Avrelivs

• Ankallismielinen
  • Jäsen^^^
Kohdistaisit kommenttisi vanhojen kaivelusta oikealla henkilölle. Tuon blut und boden kommentin toistamisen jeesustelu on täysin turhaa, ymmärsit sen kyllä asiayhteydessään. Reinon mielivaltaisuutta en rupea nöyristelemään. Mielivaltaisuutta ei myöskään selitä, että sivusto on juuri avattu.

Reinolla on henk. koht. agenda, mikä on moderaation käytäntö tällaisten suhteen? Voitko vastata tähän sen sijaan, että sanot jotain tyyliin "emmekö voisi kaikki vain". Joku kun ei ole voinut olla antamatta jo kahta varoitusta täysin tyhjästä.

Hiekkalaatikkoleikit eivät kiinnosta.

Olen kohdistanut kommentit vanhojen kaivelusta kaikille henkilöille. "Kaikki" tarkoittaa minun kielenkäytössäni kaikkia, alkaen Avrelivksesta ja päättyen jonnekin Öströmin tienoille. Minä en hyväksy kenenkään henkilökohtaista kaunailua toisia kirjoittajia kohtaan, mutta en minä voi ajatuspoliisikaan olla.

Olen sanonut toistamiseen, että moderaatiolinjaukset ovat vielä täysin auki. Nyt mennään perstuntumalla. Sen vuoksi myös alkuvaiheessa mahdollisesti annettavat bännit ovat väliaikaisia.

Hiekkalaatikkoleikiksi tämä menee, jos kukaan ei anna periksi mistään.

Minusta on helvetinmoinen sääli, että taitavat kirjoittajat tuhlaavat niin paljon aikaa keskinäiseen kyräilyyn. Surreal (A.N. & az & vihreä ja potentiaalisesti muitakin?) on kirjoitellut fiksuja mm. Oden blogissa. Juuri sitä se Reinokin kaipailee lisää, ja vähemmän tarkoituksellista riidanhaastamista.

Ei täällä kukaan ole yläpuolella arvostelun, eivät modet eikä Jussi Halla-ahokaan. Mutta onhan se vähän surullista, jos muita henkilöitä epäasiallisista ilmaisuista kritisoiva henkilö itse käyttää epäasiallisia ilmaisuja.
Bears on a Submarine

Vääräpää

• Jäsen^^
  • **
  • Bannattu poltergeist

Kontu ja veri -viestiketju Peräkammarissa on Peräkammarissa, toisin sanoen sillä foorumin osastolla, jonne tällä hetkellä tungetaan kaikki skenehuumorista täyteen hörhöilyyn ja off-topiciin. Siellä se on jotenkuten ymmärrettävä aihe. Mutta Tuvan saati Salongin puolella ei ole mitään syytä vajota sille tasolle.

No ei sen alkuperäinen tarkoitus ollut muuta kuin herättää keskustelua tulevaisuuden skenaarioista, omien vakaumuksellisten lasieni läpi toki teksti suoltui sellaiseen kirjalliseen muotoon kuin missä se on nyt nähtävissä.

Silloin, kun sen kirjoitin, ei ollut vielä mitään erityisiä kieltoja Bed&Breakfast sanojen käyttämisestä, ei saksaksi, suomeksi tai swahiliksikaan. Foorumin avatarakokoelmissa oli Sonnenradkin vielä siinä vaiheessa.

Edelleen toivon että se ketju poikisi mahtavia tulevaisuudenskenaarioita, mieluiten käyttökelpisia ja sellaisia mitkä ovat Suomelle, suomalaisille ja suomalaisten kulttuurille eduksi pidemmälläkin tähtäimellä.

Kaikki on mahdollista, mahdottomassa menee vain pitempään.

"Vääräpää on kyllä ihmeen hyvä tyyppi vaikka onkin joskus vetäny sieniä ja salaattia." -NxS

reino

• Vieras
Reinolla on hampaan kolossa vieraskirjasta, kuten hän myönsikin. Siksi on aivan turha lähteä väittämään, että voisin välttää varoituksia.

Nimenomaan toiminnastasi Jussin Vieraskirjassa on hampaankolossa. Ei yleisestä kritiikistäsi "halla-aholaisuutta" kohtaan eikä missään tapauksessa (täysin Vihreät naiset -luokkaa olevasta ;D ;D ) kritiikistäsi jotain mun ikivanhaa kirjoitustani kohtaan (jota en muuten edes muistanut).

Sinulla on 2 varoitusta. Voit välttää kolmannen varoituksen (ja bannauksen) siten, että ET kirjoita sitä, mitä minä olen moderaattorin roolissa nimenomaisesti ja toistuvasti kieltänyt sinua tarkoituksellisesti kirjoittamasta.

Sinulla on siis kaksi vaihtoehtoa:
a) Kirjoitat uhmalla sen mitä sinua on kielletty kirjoittamasta, jolloin minä päästän sinut tuskistasi jäähylle.
b) Lopetat tämän jauhamisen, etkä myöskään jatka turhanpäiväistä muiden tekemisistä nillitystä, vaan keskityt esim. parin seuraavan viikon ajan tilastojen ja teorioiden kehittämiseen, jolloin aurinko paistaa kaikille, ruoho on makoisaa ja linnut laulavat huumaavasti.
c) Canada.

Mä en nyt jaksa tätä jauhamista enää tältä illalta. Mahdollinen bänni , jos sen päätät ottaa, alkaa huomisaamusta, kunhan opettelen, että miten se teknisesti tehdään. Pistetäänkö 2 viikkoa noin aluksi?

P.S. Vääräpäätähän tässä ei ole syytetty missään vaiheessa. Hän on toiminut parhaan tietonsa mukaan nopeasti muuttuvassa moderointipoliittisessa ympäristössä. Ja johan nyt on vittu, jos koti, kontu ja verimakkara ovat täällä kiellettyjä sanoja. Eihän sen jälkeen enää voi puhua edes hobiteista tai Tampereesta!!11

Avrelivs

• Ankallismielinen
  • Jäsen^^^
No ei sen alkuperäinen tarkoitus ollut muuta kuin herättää keskustelua tulevaisuuden skenaarioista, omien vakaumuksellisten lasieni läpi toki teksti suoltui sellaiseen kirjalliseen muotoon kuin missä se on nyt nähtävissä.

Silloin, kun sen kirjoitin, ei ollut vielä mitään erityisiä kieltoja Bed&Breakfast sanojen käyttämisestä, ei saksaksi, suomeksi tai swahiliksikaan. Foorumin avatarakokoelmissa oli Sonnenradkin vielä siinä vaiheessa.

Edelleen toivon että se ketju poikisi mahtavia tulevaisuudenskenaarioita, mieluiten käyttökelpisia ja sellaisia mitkä ovat Suomelle, suomalaisille ja suomalaisten kulttuurille eduksi pidemmälläkin tähtäimellä.

Jep, ymmärrän ja tiedostan tämän. Tällaista tämä tuppaa olemaan niin kauan kunnes säännöt saadaan jokseenkin jäsentyneeseen muotoon. Mutta eiköhän tämä tästä, kärsivällisyydellä. :)
Bears on a Submarine

Vääräpää

• Jäsen^^
  • **
  • Bannattu poltergeist

P.S. Vääräpäätähän tässä ei ole syytetty missään vaiheessa. Hän on toiminut parhaan tietonsa mukaan nopeasti muuttuvassa moderointipoliittisessa ympäristössä. Ja johan nyt on vittu, jos koti, kontu ja verimakkara ovat täällä kiellettyjä sanoja. Eihän sen jälkeen enää voi puhua edes hobiteista tai Tampereesta!!11
Onneksi Kesäilmamarsalkka sentään pitää pienen ihmisen puolta.  ;D

"Vääräpää on kyllä ihmeen hyvä tyyppi vaikka onkin joskus vetäny sieniä ja salaattia." -NxS

Vääräpää

• Jäsen^^
  • **
  • Bannattu poltergeist
Jep, ymmärrän ja tiedostan tämän. Tällaista tämä tuppaa olemaan niin kauan kunnes säännöt saadaan jokseenkin jäsentyneeseen muotoon. Mutta eiköhän tämä tästä, kärsivällisyydellä. :)

Sama vika Rahikaisella. Kyllä tämä tästä.  8)

Sitä paitsi pahimmat trollit ovat vielä vihreiden ;) metsien kätköissä eivätkä ole olleet tarpeeksi nälkäisiä, mutta veikkaan ettei kestä montaakaan päivää niin saamme nähdä mehukasta perseilyä ja räyhäämistä. Toki vain hetken aikaa, mutta kumminkin.

surreal

• Vieras
Nimenomaan toiminnastasi Jussin Vieraskirjassa on hampaankolossa. Ei yleisestä kritiikistäsi "halla-aholaisuutta" kohtaan eikä missään tapauksessa (täysin Vihreät naiset -luokkaa olevasta ;D ;D ) kritiikistäsi jotain mun ikivanhaa kirjoitustani kohtaan (jota en muuten edes muistanut).

Sinähän vieraskirjassa olit aina ensimmäisenä itkemässä, jos joku sanoi jotain kriittistä Jussista. Jokaikinen kerta. Kuin lapsi, jonka äitiä arvostellaan.

Lainaus
Sinulla on 2 varoitusta. Voit välttää kolmannen varoituksen (ja bannauksen) siten, että ET kirjoita sitä, mitä minä olen moderaattorin roolissa nimenomaisesti ja toistuvasti kieltänyt sinua tarkoituksellisesti kirjoittamasta.

Minua ei kiinnosta moderaattorin roolisi, koska käytät sitä väärin. Blut und boden on saksaksi se, mistä sinä kävit varta vasten toteamassa, että sopii tänne foorumille kyllä. Moderaattorin toiminnaksi toimintasi on täysin kohtuutonta, ja pelkästään henkilökohtaisuuksien motivoimaa.

Lainaus
Sinulla on siis kaksi vaihtoehtoa:
a) Kirjoitat uhmalla sen mitä sinua on kielletty kirjoittamasta, jolloin minä päästän sinut tuskistasi jäähylle.
b) Lopetat tämän jauhamisen, etkä myöskään jatka turhanpäiväistä muiden tekemisistä nillitystä, vaan keskityt esim. parin seuraavan viikon ajan tilastojen ja teorioiden kehittämiseen, jolloin aurinko paistaa kaikille, ruoho on makoisaa ja linnut laulavat huumaavasti.
c) Canada.

Ei, minulla on tässä yksi vaihtoehto. En kirjoita tänne enää yhtään mitään.

Lainaus
Mä en nyt jaksa tätä jauhamista enää tältä illalta. Mahdollinen bänni , jos sen päätät ottaa, alkaa huomisaamusta, kunhan opettelen, että miten se teknisesti tehdään. Pistetäänkö 2 viikkoa noin aluksi?

Ihan mitä huvittaa, voit poistaa tunnukseni saman tien. Ei voisi vähempää kiinnostaa.

Sivari

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 0
Taistelu häiriintyy kun vääpeli riitaantu alaisten kanssa. ::) >:(
Hänen Nuudelisen Ulokkeensa koskettama.

Avrelivs

• Ankallismielinen
  • Jäsen^^^
Sinähän vieraskirjassa olit aina ensimmäisenä itkemässä, jos joku sanoi jotain kriittistä Jussista. Jokaikinen kerta. Kuin lapsi, jonka äitiä arvostellaan.

Niin no, tuon voi tulkita itkemisenä, tai sitten oman mielipiteen ilmaisuna ja kritiikkinä. Kun sinä kritisoit Jussia, se on kritiikkiä. Kun herra X kritisoi sinua, se on itkemistä?

Lainaus
Minua ei kiinnosta moderaattorin roolisi, koska käytät sitä väärin. Blut und boden on saksaksi se, mistä sinä kävit varta vasten toteamassa, että sopii tänne foorumille kyllä. Moderaattorin toiminnaksi toimintasi on täysin kohtuutonta, ja pelkästään henkilökohtaisuuksien motivoimaa.

Huomauttaisin tässä vaiheessa muille lukijoille, että tuo mistä käytiin varta vasten toteamassa, oli Peräkammari-osastolla, ei Tuvassa, joka on tarkoitettu hieman asiallisempaan keskusteluun.

Lainaus

Ihan mitä huvittaa, voit poistaa tunnukseni saman tien. Ei voisi vähempää kiinnostaa.

Minäpä toivon että kirjoittaisit tulevaisuudessakin, aiemmin mainituista syistä: analyysisi on välillä todella hyvää ja valaisevaa. Kukaan ei voi tietenkään pakottaa ketään kirjoittamaan. Olisi mielestäni sääli jos et kirjoittaisi tällä forumilla. Ymmärrän että riitely ärsyttää, mutta olihan sitä vieraskirjassakin, ja sinne jaksoit aina välillä palata nimimerkillä jos toisella. Jos et aio jatkaa kirjoittamista, sittenpä toivotaan muuten vain erittäin hyvää jatkoa ja onnea taisteluun järjetöntä islamilaista massamaahanmuuttoa vastaan.
Bears on a Submarine

MustaLeski

• Vieras
Aikuiset miehet, aijai. Kootkaa nyt ihmeessä ittenne, Pupet.

Toisaalta, tässä on hyvä esimerkki siitä, miksi olen aina ajatellut olevan vain hyvästä jos modet ovat ns. hiljaisia taustalaisia. Tämä on niin nähty. Jatkakaa.

Zngr

• Jäsen^^^
  • Liked: 114
  • Yhteiskunta-akselien välejä varjostava juopa
surreal: nythän on kuitenkin kyseessä moderoitu foorumi (eli altis ylilyönneille kummaltakin suunnalta) - johon suurin osa kirjoittajista ei ole panostanut mitään. Jos joku moderaattori kokee jonkun viestit asiattomiksi tai toivoo ettei vastaavia nyt heti kirjoitella ainakaan lisää, vastaan inttäminen on aika turhaa. Pitäisi pystyä noudattamaan sellaista linjaa, ettei jatketa vaan antaa olla ja yrittää viestittää muulla tavoin asiansa. Muuten meillä on samanlainen foorumi kuin nyyssit. Tosin moderoinnin takia näin ei pääse käymään ja se on pidemmän kaavan kanssa oikeastaan ainoa mahdollinen vaihtoehto, muuten mm. joka ikisestä varoituksesta tai mistä tahansa moderoinnista pitää riidellä loputtomasti.

Se ei hyödytä ketään asianomaista pitkässä juoksussa.
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

Vääräpää

• Jäsen^^
  • **
  • Bannattu poltergeist
Joillain foorumeilla on muuten niin natsimeininki, että siellä ei voi edes keskustella moderaattorien tekosista tai päätöksistä ääneen.

Vähän niinkuin Judge Dredd sanoisi asian: "I'm the law!"

sunimh

• Jäsen^^^
  • Liked: 161
  • Epäilyttäviä taipumuksia omaava fundamentalisti

No sehän on hyvä että ei "voisi vähempää kiinnostaa". Miksi h*tissä sitten kulutit 4 sivua keskustelua täysin turhaan jauhantaan? Oliko vaan pakko yrittää saada viimeinen sana ja sitten lopuksi heittää lusikka nurkkaan. Ketä kiinnostaa?
Finland - the small Nordic nation, known for its high suicide rates, heavy drinking and domestic violence.
   - Fox News, 31.12.2009

Vääräpää

• Jäsen^^
  • **
  • Bannattu poltergeist
Tän varmaan voi jo lukottaa?

PK

• Ennntinen stalinisti
  • Jäsen^^^
  • Liked: 2
En ole kauheasti kerennyt seuraamaan tätä kiihkeää draamaa, joten voin puhua paskaa, mutta sanon kuitenkin lyhyesti seuraavaa, liittyi se keskustelijoihin, tai ei:

Tälläisellä keskustelufoorumilla on oltava jonkinlaiset säänöt siitä, miten keskustellaan, koska muuten keskustelu vajoaa hyödyttömälle tasolle. Säännöistä päättävät yleensä ne henkilöt, jotka ovat nähneet omaa vaivaa keskustelumahdollisuuden luomiseen. Jos käyttäjä kokee nämä säännöt epäkelvoiksi, voi hän niistä keskustella sääntöjä noudattaen. Jos ylläpito pitäytyy omissa säännöissään, jotka eivät keskustelijaa miellytä, voi hän omalla vaivalla perustaa oman keskustelufoorumin ja houkutella paremmilla säännöillä parempia keskustelijoita.

En ymmärrä, millä logiikalla keskustelija voi vaatia muille keskustelijoille tiukempia sääntöjä ja samaan aikaan olettaa, että säännöt eivät kosketa häntä itseään. Jos haluaa, että muut noudattavat sääntöjä, pitäisi jokaisen myös itse olla valmis noudattamaan sääntöjä, olivat ne säännöt kuinka epäreiluja hyvänsä. Jokaisen mielestä juuri niitä omia lempiaktiviteetteja rajoittavat säännöt ovat niitä epäreiluimpia.

:-* ;)
« Viimeksi muokattu: 21.12.2008, 03:14:32 kirjoittanut PK »

Tagit: