HOMMAN KESKUSTELU > Salonki

Onko nuivuus tuottanut ongelmia lähipiirissäsi?

<< < (3/222) > >>

Embo:
Nuivuus ja Homma (ymmärtäköön ne kukin miten haluaa) aiheuttaa tunne-elämäpitoisia mielipiteitä niitä vastaan. Nykyihmisille, varsinkin nuorille, tuntuu olevan vieras ajatus, että jonkin monimutkaisen asian herättämä tunnereaktio ei ole useinkaan riittävä peruste asian arvioinnille, eivätkä tunnereaktiot muuta maailmaa. Wishing doesn't make it so, sanotaan englanninkielisessä maailmassa. Jos maahanmuuton ongelmista puhuminen aiheuttaa ikäviä olotiloja, eivät ongelmat siitä poistu, vaikka niistä puhuminen lopetettaisiin, tai vaikka niihin keksittäisiin joku lonkalta vedetty syy ja ratkaisu.

Itse keskustelin taannoin naisen kanssa, joka on periaatteessa samaa mieltä monista asioista Halla-ahon kanssa, mutta kieltäytyy lukemasta tämän kirjoituksia, koska "on niin törkeää toivoa jonkun naisen tulevan raiskatuksi, edes oikeutetusti, että en halua lukea moisia kirjoituksia". No, se mamuillan somalinainen sitten nuivisti tätäkin naista melko tavalla.

Itse tunnen paljon maahanmuuttajia, ja vedän asemani vuoksi asioissa matalaa profiilia, en allekirjoittele adresseja tai liity Facebook-ryhmiin suuntaan taikka toiseen. Äänestän kyllä, mutta senkin siksi että voin tehdä sen salaa. Oikeaa rasismia olen kyllä vastustanut avoimesti ja teoin. Myös silloin, kun rasismi kohdistuu maahanmuuttajien taholta valtaväestöön.

Julistamisen asemesta teen salakähmäistä anti-islamistista käännytystyötä. En julista enkä paasaa, vaan käytän sokraattista metodia - esitän pohdiskelevia kysymyksiä esimerkiksi siitä, miksi terroristit ovat usein muslimeja ja harvoin buddhalaisia, ja kun niihin tulee standardivastauksia, niin pohdin niitä taas uudella kysymyksellä. Tällainen pohdiskeleva ote tuntuu olevan aika tehokas tapa aktivoida kanssakeskustelijan omaa ajattelua.

Veli Karimies:
Tiedättekö nuo lapset? Jotka ovat juuri oppinet puhumaan ja yrittävät ilmaista itseään. Jos joku ei joskus oikein pahasti ole niin kuin pitäisi ruvetaan hokemaan näitä mantroja.. mm. vaikka nukkumaan mennessä "laita peitto päälle" kun lapsi on itse sen ensin potkinut monta kertaa pois. Mantra saattaa jatkua jopa useita tunteja. Jossain vaiheessa lapsi on niin kiihottuneessa tilassa ettei edes itsekään muista miksi aloitti tuon matran hokemisen, hokee vaan, kun on paha mieli, eikä varmasti lopeta vaikka mikä olisi.

Kuvaus sopii hyvin suvaitsevaiseen.

Mulla oli yksi tällänen ystävä, mutta siitäkin päästiin eroon jo vaihaisessa vaiheessa. Hän pisti välit poikki koska en ollut samaa mieltä kun hän.

M.E:
Itselläni on ollut lieviä ongelmia muttei mitään niin pahaa kuin joillakin täällä kirjoittaneista. Koko isäni puolen suku on todella nuivaa mutta äitini menee ihan "musta tuntuu pahalta" -linjalla. Pikku-siskoni (19v) on oikea tuuliviiri: välillä se on ihan samaa mieltä ja sitten seuraavana päivänä syyttää rasisti natsiksi ja kun häviää väittelyn asia argumenteilla niin sitten se lähtee ovet paukkuen ja rasistikortit viuhuten menemään.

Lähimmät ystäväni ovat nuivia ja tietävät mitä ajattelen. Heistä ajatukseni hyväksyy kaikki muut (mukaan lukien eräs muslimi) paitsi yksi tiedostaja, jolle somalit ja muslimit on jalustalla mutta sillä itsellään on tosi nuivia mielipiteitä romaneista. Olen huomauttanut, että hänen asenteessaan on ristiriita mutta hän ei kykene sitä näkemään.

Jotkin kaverini, joille olen puhunut maahanmuutosta päivittelevät kauhuissaan "rasistisia" asenteitani mutta kukaan ei ole mitään ultimaatumeja jättäneet koska he tietävät, että jo pelkkä uhkavaatimus minulle riittää välien poikkipistämiseen. Niinpä he vain pyrkivät välttämään maahanmuutosta puhumista kanssani.

Nationalisti:

--- Lainaus ---opittavaa heiltä yhteisöllisyydestä ja vanhusten kunnioittamisesta
--- Lainaus päättyy ---

Ei välttämättä heiltä, mutta opittavaa on. Kansalaisyhteiskunnan alasajo oli suuri tragedia yhteiskunnallemme.

CaptainNuiva:
"Yksi parhaimmista ystävistäni on paikallisen suvaitsevaisuuspiirin kovaääninen lippulaiva ja kasvatettu Vihreäksi jo pienestä pitäen, ja Homma kaihertaa välejämme pahasti. Minä olen hänen mielestään suvaitsematon rasisti ja islamofobi (en ole kumpaakaan). Minun puolestani hän voi järjestää moku-iltoja ja -tapahtumia, ei heiluta minun venettäni. Mutta minun Scriptanlukemiseni ja islamkriittisyyteni heiluttaa hänen venettään aivan liikaa."

Väittäisin että ystäväsi ei ole todellinen ystäväsi vaan haluaa rakentaa ympärilleen oman fantasiansa todeksi jotta tämä ympäröivä "Pienoismaailmansa" taas sitten ruokkisi hänen vakumustaan.Fantasiaan ei sovi kukaan tai mikään eri mieltä oleva ja mistään asiasta,josta hän on vakaumuksellisesti ja vahvasti jotain mieltä, ei saa keskustella tai sitä ei saa asettaa kyseenalaiseksi, muutoin "Ystävä" pistetään vaihtoon.
Valittetavasti sinut halutaan omistaa ja jos lelu(Sinä) ei toimi niin tarvitsee hankkia uusi ja vanha heittää pois.
Samalla periaattella menee tämä maailmanparantaminen ja kaiken halailu, tässä fantasiassa pakolaiset/turvapaikanhakijat eivät ole ihmisiä vaan lemmikkejä (Omillaan toimeentulevia maahanmuutajia sen sijaan ei haluta halata koska heitä ei pystytä sijoittamaan fantasian vision jossa jokainen tulija tarvitsee juuri fantasian rakentajalta oman halauksensa, semmoinen kun ei käy että joku tulisi maahan ensin ruokkimatta suvaitsevaisen omatuntoa paremmaksi).

Apropoo....Todellinen ystävä ei uhkaile tai kiristä toisen mielipiteillä tätä vastaan.
Kokeileppa "Ystäväsi" kanssa jotain toista aihetta josta tiedät hänen olevan jyrkästi jotain mieltä ja jos taas loukkaantuu, olet valitettavasti vain olemassa hänen egoaan varten.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta