HOMMAN KESKUSTELU > Salonki

Onko nuivuus tuottanut ongelmia lähipiirissäsi?

<< < (2/222) > >>

escobar:
Onne siskot tuollasia :-\ minulla nimittäin vähän sama homma. Ihan sama mitä yrittää sanoa tai perustalla, vastaukset tulee jotenki kuin levyltä, eli siis ilman että oikeasti miettisi asioita, ja se levy on juuri sitä mitä media soittaa.

Jouko:
Väittelyjä on synynyt kantakuppilassa. Mutta on puolustajiakin tasapuolisesti. Tämä on niitä asioita jotka jakavat kansaa. En tahtoisi mitään verivihollisuuksia. Mutta sen välttäminen on vaikeaa ellei mahdotonta jos vastapuolena on joku uskonnollis-fanaattinen mokuttaja. Saan kyllä helposti ystävän sellaisesta jolla on ikäviä kokemuksia maahanmuuttajista. Ja kas kummaa: niitä saa kun joutuu tekemisiin somalien kanssa. Mutta täytyy muistaa että meidän ikiaikaiset mustalaisetkin osaavat olla aika ikäviä tapauksia. Se on sitä jälkitietoa, ei ennakkoluuloa.

Kami:
Kavereiden kesken ei ole. Kaikki on osapuilleen samoilla linjoilla ja kuuntelevat. Monet eivät yleisesti ole niin kiinnostuneita asiasta kuin minä, mutta yhtäkään vastakkaista näkemystä en ole kohdannut, paljon rankempiakin ovat osaksi nuivuudessaan.

Siskojen kanssa tiedän ettei keskustelu hyödytä yhtään mitään, enkä naisten kanssa ole asiasta juuri koskaan keskustellut. En ylipäätään jaksa tietyistä asioista keskustella naisten kanssa keskimäärin, sillä ne eivät totutusti johda muuhuin kuin minun henkilökohtaisiin vikoihini ja ymmärtämättömyyteeni. Tosin edellinen tyttöystävä oli samaa mieltä asioista. Aika harvinainen tapaus.

Lemmy:
No mulla on aika paljon maahanmuuttajia tuttuina ja kavereinakin, ja niillä on kyllä joillakin nuivempi asenne kuin mulla. Ja osalla rasistisempi, esimerkiks kun mä olen eestiläisten kanssa ja sisään astelee suojavärissä oleva toinen tuttu niin mustperse tulee heti. Sitten mulla on taas myöskin tuttuina opiskelijoita, pakolaisia jne. afrikasta tulleita ja siinä porukassa niin nuiva asenne ja rasismi vasta joskus leiskuaakin... Joka porukkaan mahtuu myös kukkahattutätejä ja setiä ja joskus me vittuillaan niille urakalla.

Mä olen jokseenkin tunnettu paikallisessa, että jos siellä haahuilee joku "vieras naama" joka on varsinainen maahanmuuttaja, niin mulle sanoo baarimikko, että "onks toi sun kaveris", koska yleensä mulla on joku tuttu tai tutuntuttu joka on tumma tai muuten kumma.

PP:

--- Lainaus käyttäjältä: Vetinari - 20.02.2009, 14:57:02 ---Onko kenelläkään muulla kuin minulla nuivistuminen tuottanut ongelmia ystävä/tuttavapiirissä?

Yksi parhaimmista ystävistäni on paikallisen suvaitsevaisuuspiirin kovaääninen lippulaiva ja kasvatettu Vihreäksi jo pienestä pitäen, ja Homma kaihertaa välejämme pahasti. Minä olen hänen mielestään suvaitsematon rasisti ja islamofobi (en ole kumpaakaan). Minun puolestani hän voi järjestää moku-iltoja ja -tapahtumia, ei heiluta minun venettäni. Mutta minun Scriptanlukemiseni ja islamkriittisyyteni heiluttaa hänen venettään aivan liikaa.
--- Lainaus päättyy ---

Aikoinaan sain sukset pysyvästi ristiin erään naispuolisen ystäväni kanssa, kun erehdyin kertomaan hänelle mielipiteeni feminismistä. Olin kuulemma sovinistisika jne. Ensi alkuun pyysin alkuperäistä mielipidettäni anteeksi, mutta tulin jo seuraavan tunnin kuluessa järkiini ja peruin anteeksipyyntöni. Ilmoitin että mikäli et kykene mitenkään suvaitsemaan tätä perustavaa laatua olevaa mielipide-eroamme ja keskustelemaan siitä normaalien ihmisten tavoin, se on sitten ystävyytemme loppu.

Kuten arvata saattoi, "väärä" mielipiteeni oli jotain sellaista jota ks. ihminen ei voinut sulattaa, joten ystävyytemme päättyi virallisesti siihen. Oma neuvoni on, että vaikka tämä ystäväsi olisi sinulle kuinka tärkeä hyvänsä, sinun ei missään nimessä pidä alkaa pyytelemään mielipiteitäsi anteeksi pelkästään siksi, ettei ystävyyssuhteenne katkeaisi. Minusta ystävyys ei saa perustua "kiristykselle", jossa toinen osapuoli kylmästi sanelee mitä toinen saa ajatella, tai muuten ystävyydelle ei muka ole perusteita.

Mitä julkiseen nuivuuteen tulee, niin pääsääntöisesti olen pitänyt mielipiteeni omana tietonani, mutta suoraan kysyttäessä olen kyllä kertonut mitä mieltä olen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta