Kirjoittaja Aihe: Onko nuivuus tuottanut ongelmia lähipiirissäsi?  (Luettu 350443 kertaa)

antero

• Jäsen^^^
  • Liked: 458
  • Suomi Nousuun^^^!
    • Profiili
Vs: Onko nuivuus tuottanut ongelmia lähipiirissäsi?
« Vastaus #870 : 15.01.2017, 21:31:03 »
En nyt muista olenko tähän ketjuun jo kertonut, mutta kummankin siskon kanssa meni välit poikki poliittisten mielipiteideni vuoksi. Ylläripylläri molemmat asuvat Kehä kolmosen sisäpuolella.
Minkä ikäisiä?
Hetero voittaa aina!

Porcius

• Jäsen^^^
  • Liked: 1395
  • Asiantuntija ilman papereita
    • Profiili
« Vastaus #871 : 16.01.2017, 00:26:17 »
Mädättäjä on aika kova ilmaus ihmisestä, joka vain seuraa poliittisia muotivirtauksia, varsinaisesti ottamatta osaa varsinaiseen poliittiseen toimintaan.

Siinä tapauksessa kyseessä ei ole mädättäjä, vaan hyödyllinen idiootti. Heidät pitää pyrkiä käännyttämään.
"On helvetin tyhmää mennä helvettiin, kun taivaaseenkin pääsisi"

-Jouko Piho

Tuulenhenki

• Jäsen^^^
  • Liked: 2769
  • Saatanantaja, enkelintäjä
    • Profiili
« Vastaus #872 : 16.01.2017, 07:27:17 »
En nyt muista olenko tähän ketjuun jo kertonut, mutta kummankin siskon kanssa meni välit poikki poliittisten mielipiteideni vuoksi. Ylläripylläri molemmat asuvat Kehä kolmosen sisäpuolella.
Minkä ikäisiä?
Noin 25 ja noin 35
Don't despair
Show no fear
Life your life without regrets

Maailmanmies

• Jäsen^^^
  • Liked: 1310
    • Profiili
« Vastaus #873 : 16.01.2017, 12:01:46 »

Toisen mielestä olen homofobinen, koska en varauksettomasti kannata homojen adoptio-oikeutta. Näin ollen minut saa dissata ja minua saa haukkua mielin määrin, eikä mitään mielipidettäni tarvitse enää ottaa huomioon.

Toisen mielestä taas olen rasistifasistinatsipaska, koska mielestäni nurkat ja niqabit sun muut tunnistamisen estävät rätit eivät kuulu Suomeen. Viimeisessä puhelinkeskustelussamme hän rupesi tivaamaan, että montako prosenttia se huivi sitten saa peittää naamasta jotta se kelpaa minulle. Hänen päähänsä ei millään mahtunut, että on täysin eri asia peittää huivilla hiukset kuin koko naama. Sen keskustelun lopuksi sain kuulla, että mun mielipiteeni ovat niin hirveää paskaa, ettei hän pysty enää kuuntelemaan, ja löi luurin korvaan. Eipä olla puhuttu sen jälkeen.

Sellaista on nuivuus aiheuttanut minun lähipiirissäni.

Ja kaikkein huvittavinta tässä on se, etten ole mennyt henkilökohtaisuuksiin, vaan puhunut asioista yleisellä tasolla. Tuli kyllä järkytyksenä se miten henkilökohtaisesti jotkut ottavat toisten mielipiteet.

On ihan uskomattoman järkyttävää, että jopa läheisiä sukulaissuhteita ollaan valmiita katkaisemaan oman ideologian vuoksi.  Mikä saa jonkun sokaistumaan ja raivostumaan niin paljon, että epämiellyttävä mielipide maahanmuutosta saa maailman hajoamaan ja oman veljen muuttumaan veriviholliseksi?

xor_rox

• Jäsen^^^
  • Liked: 9838
  • Päässänne on kontrolleja
    • Profiili
« Vastaus #874 : 16.01.2017, 12:09:45 »
Joulupukki toi paketin, joka sisälsi Saska Saarikosken toimittaman Donald Trump -kirjan. Paketin avattuani olin yksinkertaisesti niin äimänä, että räjähdin nauramaan. Nyt on sitten hieman viieleätä kyseisen joulupukin kanssa.

nimetönkeskustelija

• Jäsen^^^
  • Liked: 1735
    • Profiili
« Vastaus #875 : 13.06.2017, 00:25:49 »
Nyt on kyllä työpaikalla alkanut oikea kukkahattujen esiinmarssi. Viime aikoina kritiikkiä on saanut Trump ja yllättäen nyt myös Halla-Aho. No edelleen nuiviakin kommentteja tulee tietyiltä ihmisiltä jotka tiedän ennestään nuiviksi. Oletteko muut huomanneet samaa?
Isänmaallisuus ja kansallinen yhtenäisyys on mahdollisuus ja voimavara ei uhka.

Monikulttuurisuus on uskonto siinä missä kristunusko tai islam. Sitä ei saa kritisoida ja oppeja ei voi kyseenalaistaa esimerkiksi tilastojen tai tutkimusten perusteella.

Skeptikko

• Jäsen^^^
  • Liked: 7714
    • Profiili
« Vastaus #876 : 13.06.2017, 01:00:04 »
Toisen mielestä olen homofobinen, koska en varauksettomasti kannata homojen adoptio-oikeutta. Näin ollen minut saa dissata ja minua saa haukkua mielin määrin, eikä mitään mielipidettäni tarvitse enää ottaa huomioon.

Melkoisen herkkähipiäisiä siskoja. Kannattaisi yrittää kertoa hänelle, ettei läheskään kaikki homotkaan suhtaudu täysin varauksettomasti homojen adoptio-oikeuteen. Tässä yksi esimerkki:

Homojen adoptio-oikeudesta
https://ranneliike.net/keskustelu.php?act=rthrd&grpid=20&thrdid=11648

Lainaus
Vaikka gay olenkin suhtaudun erittäin kriittisesti homojen adoptio-oikeuteen.Tämä on taas sitä tasa-arvo hömpötystä ,jota mm.Sateenkaariperheaktivistit propagandoivat. Kun kuuntelee varsinkin lesbojen palopuheita ko. aiheesta ,niin kyllä siitä lapsen edusta veisataan viis.Monet näistä lapsi minulle ja heti-aktivisteita ovat niin fanaattisia omissa mielipiteissään,että talibanitkin kalpenevat suvaitsevuudessaan.Monille heistä en antaisi edes kyykäärmettä terraariossa hoidettavaksi, saatikka sitten lasta.
Kyllä asenneilmaston on Suomessa gayperheinstituutiota kohtaan paljon muututtava ennenkuin aletaan edes puhua homojen adoptio-oikeudesta.Aika opettaa.Niin oli laita myöskin rekisteröintihomman kanssa.Asiaan totuttiin ja se tuli tutummaksi.Asia järjestyi gaypopulan mieleiseksi.
Otetaan 1000 lapsen otos ja kysytään heiltä ,moniko heistä haluaisi kasvaa gayperheessä (homoperheessä).Uskon,että 99.99% valisisi se perinteisen perheen.Siis erittäin pieni vähemmistö.Pitäisi se mennä tyhmemmänkin kaaliin ,että lapsi ei halua olla näin rajulla tavalla erilainen.Kyllä lapsia kiusataan vähemmästäkin.
Gayporukoilla kellä on lapsia hoitakoon heitä, mutta mitään yleistä adoptiojärjestelmää ei pidä mielestäni ruveta edes organisoimaan.
Itse kasvoin hetskuperheessä ja suurin osa tämän palstan lukijoistakin .Kyllä isä ja äiti-instituutio on ihan toimiva. En olisi mistään hinnasta halunnut kahta isää yhtä aikaa tai kahta äitiä.Enkä tunne ketään gay-ystäväänikään ,joka sellaista perhemuotoa olisi kaipaillut.
Meillä gaypiireissä on vähän sellainen ajattelukaava, että jos kuulut homojen adoptio-oikeuden kannattajiin olet hyvä gay sädekehä pään päällä.Jos olet vastustaja olet paha gay. Kuulun niihin pahoihin ,enkä yhtään sitä häpeile ,enkä peittele. Eivät tuota tunnu gay-ystäväni kovin pahana pitävän .Suuri osa on kanssani täysin samaa mieltä.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

ike60

• Jäsen^^^
  • Liked: 1036
  • ketku intelletku
    • Profiili
    • Bloginpoikanen
« Vastaus #877 : 16.06.2017, 22:14:56 »
Nyt on kyllä työpaikalla alkanut oikea kukkahattujen esiinmarssi. Viime aikoina kritiikkiä on saanut Trump ja yllättäen nyt myös Halla-Aho. No edelleen nuiviakin kommentteja tulee tietyiltä ihmisiltä jotka tiedän ennestään nuiviksi. Oletteko muut huomanneet samaa?

Omalla työpaikallani on kyllä Trumpia kritisoitu, mutta se ei vielä paljon kerro. Miehen toiminnassa, puheissa ja käyttäytymisessä on paljon kritisoitavaa rutinuivallekin. Halla-aho ei ole tullut esille.

Nuivuus ei kuitenkaan ole valtavirtaa työpaikallani. Kahvihuoneessa on useampi kuin yksi ihminen tullut esittämään minulle sangen nuivia näkemyksiä, ja olen käynyt muutaman hyvän keskustelun maahanmuuttoasioista. Näissä tilanteissa kuitenkin poikkeuksetta juttu on alkanut niin, että olen ollut kulloisenkin henkilön kanssa kahdestaan ja keskustelun avaaja on aloittanut keskustelun matalalla äänellä. Kun paikalla on monta ihmistä, kukaan ei nosta mitään maahanmuuttoaihetta keskustelun kohteeksi.

illmaninati

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 50
    • Profiili
« Vastaus #878 : 17.06.2017, 22:17:15 »
Itse asiassa nykyään aika vähän nuivuus vaivaa lähipiiriä - nyt kun on aikaa kulunut viime vastauksesta tähän ketjuun. Tässä välissä on tullut ero ja sitten treffielämä tutuksi.

Ja olen ollut yllättynyt, että esim. suomenruotsalaisen RKP:n äänestäjän, erittäin vihreän opiskelijan ja vaikkapa nykyisin tapailemani humaanin rokkitytön kanssa ollaan aina voitu puhua politiikasta jopa ekoilla treffeillä. Ennemmin tulee kehuja että on oma perusteltu mielipide, eikä jää myötäilemään. Ja sieltä tulee aina semmoisia nuivia mielipiteitä viiteryhmästä riippumatta, eli kaikki someraivoaminen on aivan poissa, kun ihmisen tapaa silmästä silmään.
Sananmuunnosvapauden edistämiseksi:
Pentti ulos Tonista!

Tulevaisuus

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 519
    • Profiili
« Vastaus #879 : 29.07.2017, 23:46:20 »
Ei ole nuivuus varsinaisesti aiheuttanut hämminkiä kun olen ollut asian kanssa enemmän tai vähemmän "kaapissa" toki olen asiaa silloin tällöin varovasti raottanut tietyille tahoille. En kuitenkaan voi olla avoimesti sitä mitä olen eli todella nuiva, nuivaakin nuivempi. Koska olen palkkatyöläinen enkä tiedä yhtään työnantajan asennetta tähän asiaan. Sitten on lapset, kaikki elämä ja ihmiset jotka ovat linkittyneet minuun. Pitäähän miettiä myös niitä. Koen olevani tämän asian suhteen enemmän kuin paskahousu mutta tiedän toisaalta suvakkien alhaiset tavat ottaa yhteyttä työnantajaan tai muutenkin tuoda "naama julki". Jos olisin taloudellisesti riippumaton ja asuntovelaton voisin karjua tämän asian vaikka taivaisiin asti mutta nyt kädet on sidottu. Riittävän monen ihmisen pitäisi yhtä aikaa näyttää väriä, niin monen ettei yksittäisen kohteen tuhoaminen olisi mahdollista kuten se nyt on.Suvakit ovat lähes aina töissä julkisella puolella ja siten niiden toimeentulo on turvattu, sieltä turvasta on helppoa olla niin pirun suvaitsevainen ja ihana (tosin toisten rahoilla).

Uimakoulutettava

• Jäsen^^^
  • Liked: 3677
  • Kukkahattubingoava kristitty eli väärämielinen VHM
    • Profiili
« Vastaus #880 : 29.07.2017, 23:56:24 »
Kahvihuoneessa on useampi kuin yksi ihminen tullut esittämään minulle sangen nuivia näkemyksiä, ja olen käynyt muutaman hyvän keskustelun maahanmuuttoasioista. Näissä tilanteissa kuitenkin poikkeuksetta juttu on alkanut niin, että olen ollut kulloisenkin henkilön kanssa kahdestaan ja keskustelun avaaja on aloittanut keskustelun matalalla äänellä. Kun paikalla on monta ihmistä, kukaan ei nosta mitään maahanmuuttoaihetta keskustelun kohteeksi.

...paitsi silloin, jos on kyseessä mokuttaminen.

Tällöinhän äänilaji on kirkuminen ja mahdollisuuksia keskusteluun ei tosiasiallisesti ole.

Oi suuri ja mahtava Eurostoliitto.
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

simppali

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 497
    • Profiili
« Vastaus #881 : 30.07.2017, 00:17:00 »
Otsikon kysymykseen vastaus; ei ole..en kailota omaa suhtautumistani nuivuuteen työpaikalla, koska neutraali on sana, joka on tallennettu takaraivoon ,yli kolmekymmentä vuotta sitten, nyt vanhana ukkona ei minun enään tarvitse olla kaikkeen lämpimin käsin suhtautuva.

Sator Arepo

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 521
  • Syyllistävä piilorakenne
    • Profiili
« Vastaus #882 : 30.07.2017, 16:30:38 »
Reaktioita omaan nuivailuuni on ollut monenlaisia. Jotkut ovat olleet myönteisiä, tai rakentavalla tavalla kriittisiä. Pari lähipiiriin kuulunutta reagoi taannoin koepalloon hivenen jäätävästi ja vaihtoivat aihetta, mutta näiden kohdalla toiseuden kohtaaminen sittemmin murensi ennakkoluuloja. Ei heitä nuiviksi voi sanoa vieläkään, mutta kupla on kyllä poksahtanut. Sitten on muutama tyyppi, joiden kanssa pidän ihan suosiolla suuni kiinni, vaikka en itse mitenkään rutinuiva olekaan. He eivät yksinkertaisesti näe sellaisia eroja. On vain hyvät ihmiset ja pahat rasistit. Sinänsä ei kiinnosta, jos minusta tulee joidenkin tättähäärien silmissä persona non grata, mutta noin muuten ovat ihan huvittavaa seuraa ja vanhoja tuttuja, enkä muutenkaan ole niin "sisäpiiriä", että joutuisin aktiivisesti liputtamaan #Unelman puolesta. Pari neutraalia äännähdystä, ympäripyöreä lausahdus jostain ihmisarvon tärkeydestä, ja keskustelun ohjaaminen muualle on riittänyt.

Suvaitsevaisia on karkeasti jaoteltuna kolmea tyyppiä kokemukseni mukaan:

1. Tapasuvaitsevaiset. Näille "monimuotoisuuden rikkaus", "jakamaton ihmisarvo" jne. ovat pelkkiä truismeja, joita he toistelevat, koska kaikki heidän tuttunsa ja TV-naamatkin tekevät niin. Äänestävät esim. Vihreitä, koska he ovat koulutettuja, urbaaneja kosmopoliitteja, ja Vihreet nyt on sellanen puolue, joka niinqu edustaa näitä hyviä asioita. Nämä tyypit saattavat olla yllättävänkin häijyjä nuivia ajatuksia kohtaan, nimenomaan siksi, että he eivät ole yhtään ajatelleet koko asiaa. Rasistit ovat tyhmiä öyhöjä, Halla-aho huutaa jotain ihan kauheita, ja niin edelleen. Sitten kun vastaan tulee rauhallisesti esitetty asia-argumentti, maailmankuva järkkyy, ja usein myös itsetunto. Vaikka olisi kuinka älykäs ja koulutettu ihminen tahansa, vastaväitteitä on vähän vaikea käsitellä, jos ei ole koskaan altistanut itseään niille, ja jopa vakuuttanut itsensä siitä, ettei niitä oikeastaan voi olla edes olemassa. Filosofian maisteria ei niin vain nöyryytetä panemalla hänelle jauhot suuhun, ei ainakaan ilman seurauksia. Eivät kuitenkaan ole yleensä kovin pitkävihaisia, elleivät satu olemaan muutenkin ikäviä ihmisiä, ja kun nuo on kerran saatu ajattelemaan asiaa, he saattavat muuttaa mieltään.

2. Maltilliset suvaitsevaiset. Näillä on näkemyksilleen mietittyjä perusteita, jotka ovat mielestäni parhaimmillaankin kyseenalaisia, mutta menevät kuitenkin standardiargumentteja syvemmälle. Usein eroavat nuivista luonteeltaan, eli ovat vähän boheemeja tyyppejä, jotka nimenomaan pitävät siitä, ettei ympäristö ole täysin ennakoitavissa, vaan kaupungilla saattaa törmätä johonkin täysin outoon ja vähän järkyttäväänkin. Tai sitten ovat töissä jollain kansainvälisellä alalla, ja sinänsä ymmärrettävästi lähtevät järkeilemään siitä lähtöpisteestä, että tällainen maahanmuutto ja monikulttuuri on hyödyllistä. Näiden kanssa tulee yleensä kyllä juttuun, jos ei itse edusta mitään "kivenkova rasisti, fasisti ja sadisti" -linjaa, ja keskustelut heidän kanssaan ovat hyvää ehkäisevää lääkettä nuivakuplaan sairastumiselle. Saattavat myös muuttaa mieltään nuivempaan suuntaan keskustelujen seurauksena.

3. Suvakit, SJW:t, Gutmenschit... Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Näistä on jauhettu niin paljon täällä, ja Scriptassa tehty sen verran huolellinen ruumiinavaus, että en ala itse sen ihmeemmin analysoimaan. Näitä ei voi järkipuhein vakuuttaa, eikä heihin yleensä tehoa edes omalle kohdalle osunut rikastus. Toistuvat kokemukset saattavat tehota, mutta yksi kerta antaa lähinnä tilaisuuden moraalisäteillä sillä, että hepäs eivät annakaan traumaattisen kokemuksen sorruttaa heitä vihan syövereihin. Voi heidät tietysti lytätä julkisesti, jos kokee sen mielekkääksi, eikä pelkää että viikon päästä pomo kertoo, ettei meillä ole mitään valittamista työstäsi, mutta olemme nyt saaneet useita yhteydenottoja siitä, että sinun näkemyksesi eivät sovi yrityksemme arvopohjaan...

Haastavaksi tilanteen tekee tietysti se, että nuo kulkevat usein samoissa piireissä, eikä heillä ole mitään numerolappuja otsissaan. Sitten onkin hauskaa, kun erehdyt luulemaan ykköstä kakkoseksi, ja kiukkuuntuneena tämä valittaa sinusta kolmoselle. Jos ei halua ongelmia, varminta on vain pysyä hiljaa, samalla kun antaa epistolan valua yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Siis ehkä jossain Peräjärven baarissa ei kannata liikaa punavihreitä mielipiteitään esitellä, mutta etenkään täällä pääkaupunkiseudulla ei ole kyllä havaittavissa mitään ujoutta niiden suhteen, vaikka äärioikeiston vainokampanjoista kovasti valitetaankin.
Kansa on pettänyt hallituksen luottamuksen ja voisi sen voittaa takaisin vain kahta suuremmalla uurastuksella. Eikö olisi kaikille helpompaa, että hallitus hajoittaisi kansan ja valitsisi uuden?

valkka

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 66
    • Profiili
« Vastaus #883 : 30.07.2017, 21:53:13 »
Veljeni vaimon kaveripiiri on umpisuvakkia. Perhettäni ei kutsuta esim. lasteni serkkujen syntymäpäivien jatkoille kun mummo -ikäiset ovat lähteneet koteihinsa. Menkööt nuivatkin himaansa.

Huscarl

• Jäsen^^^
  • Liked: 960
    • Profiili
« Vastaus #884 : 30.07.2017, 22:48:06 »

On ihan uskomattoman järkyttävää, että jopa läheisiä sukulaissuhteita ollaan valmiita katkaisemaan oman ideologian vuoksi.  Mikä saa jonkun sokaistumaan ja raivostumaan niin paljon, että epämiellyttävä mielipide maahanmuutosta saa maailman hajoamaan ja oman veljen muuttumaan veriviholliseksi?

Ihmiset triggeroituvat matukysymyksestä rajusti, koska se osuu aivan ihmisen selviytymisvaiston ytimeen. DNA-tasolla kehomme varoittaa meitä vaarasta ja reagoi inholla, jos tapaamme ihmisen joka edustaa tämän kysymyksen vastakkaista näkemystä.

Kun nuivaihminen tapaa suvakin, hänen (terve) tunnejärjestelmänsä hälyttää jotakuinkin näin:

"Edessäni on hullu, joka haluaa tuoda vihamielisiä päänkatkojia heimoomme syömään mammuttimme ja raiskaamaan lapsemme. Lisäksi hän haluaa lisääntyä ko. vihollisheimon kanssa ja siten hänen lapsistaan tulee lastemme vihollisia.  "

Suvakin liskoaivo taas on punavihreällä aivopesulla vinoutettu, ja se dekoodaa tapaamansa nuivaihmisen näin:

"Tuossa on paha rasisti joka haluaa kaasuttaa eriväriset. Hitler oli rasisti ja kaasutti miljoonia ihmisiä. Rasismi on siis hirvein paha maailmassa, koska koulussa ja hesarissa sanottiin niin. Telkkarissa sanottiin myös että Suomi kuuluu kaikille ja ruskeat ihmiset ovat yhtähyviä. Minun kuuluu siis vihastua koska en missään tapauksessa saa hyväksyä rasismia koska Hitler. Rasistiksi leimautuminen on siis pahinta mitä minulle voi tapahtua koska haluan olla sosiaalisesti hyväksytty."

Tavan

• Jäsen^^^
  • Liked: 3696
    • Profiili
« Vastaus #885 : 30.07.2017, 22:50:45 »
Jos suvakit surutta hyödyntävät sosiaalista painetta ja sulkemista meitä kohtaan, on meidän tehtävä sama heille. Katkaista suhteet ja polttaa sillat. Muutoin annamme aseet yksipuolisesti vastustajan käsiin ja häviämme kuten aina ennenkin.
The stranger within my gate, he may be true or kind. 
  But he does not talk my talk: I cannot feel his mind.
I see the face and the eyes and the mouth,
  But not the soul behind.

JP73

• Jäsen^^^
  • Liked: 322
  • Nuivana syntynyt
    • Profiili
« Vastaus #886 : 01.09.2017, 21:41:21 »
Terrori-iskun jälkeen maanantaina kiinnitin huomiota työpaikalla käytävään kahvitaukokeskusteluun. Ainakin kolme naispuolista ja perheellistä, vanhempaa työntekijää oli huolissaan terrori-iskun jälkeen maahanmuuttajiin mahdollisesti kohdistuvasta vihapuheesta ja vihamielisestä asenteesta. Vastaavasti löytyi myös naisia varustettuna terveellisen nuivalla asenteella. Pidin jokseenkin matalaa profiilia, koska halusin ns. "todeta kortit".

M.K

• Jäsen^^^
  • Liked: 425
    • Profiili
« Vastaus #887 : 01.09.2017, 23:38:32 »

Omalla työpaikallani on kyllä Trumpia kritisoitu, mutta se ei vielä paljon kerro. Miehen toiminnassa, puheissa ja käyttäytymisessä on paljon kritisoitavaa rutinuivallekin. Halla-aho ei ole tullut esille.

Nuivuus ei kuitenkaan ole valtavirtaa työpaikallani. Kahvihuoneessa on useampi kuin yksi ihminen tullut esittämään minulle sangen nuivia näkemyksiä, ja olen käynyt muutaman hyvän keskustelun maahanmuuttoasioista. Näissä tilanteissa kuitenkin poikkeuksetta juttu on alkanut niin, että olen ollut kulloisenkin henkilön kanssa kahdestaan ja keskustelun avaaja on aloittanut keskustelun matalalla äänellä. Kun paikalla on monta ihmistä, kukaan ei nosta mitään maahanmuuttoaihetta keskustelun kohteeksi.

Tuo kuvastaa aika hyvin tilannetta myös minunkin työpaikallani, jossa kollegat ovat lähtökohtaisesti suvakkikategoriassa. Vähänkin isommissa porukoissa maahanmuuttoaiheet eivät ole juuri koskaan esillä. Jos joku yrittää nostaa esiin maahanmuuttoaihetta, ympärillä olevat keskustelijat joko vaikenevat tyystin tai kommentoivat vain varovaisesti ja yleensä neutraalisti kunnes keskustelu siirtyy nopeasti toiseen aiheeseen.

Itse ajattelen tätä ilmiötä hyvin klassisesti: hiljaa aiheesta pysyvät ovat salaa nuivia tai toisaalta eivät ole kiinnostuneet koko aiheesta. Toiseksi ihmiset ovat hyvin mukavuudenhaluisia. Harva viitsii ottaa riskiä, että tulehduttaisi välit työkaverin kanssa mahdollisen väittelyn koittaessa.

Titus

• Jäsen^^^
  • Liked: 3431
    • Profiili
« Vastaus #888 : 02.09.2017, 12:21:50 »

Olin hgin yliopiston oikeustieteellisen epävirallisessa tilaisuudessa ja olin positiivisesti yllättynyt kuinka umpinuivaa porukka oli. Olin aiemmin
jäänyt käsitykseen, että :flowerhat: :t olisivat vallanneet alan mutta päinvastoin, heti kun pakollinen hymistely oli ohi (ja vähän punkkua alla)
niin ihan korvia punotti kuunnella muutamia avautumisia jotka esim somessa esitettynä saattaisivat olla jopa rasistisia.

Liekkö sitä kohtaamisteorian toteutumista   8)

Tell me something, it's still "We the people," right ?

Vaniljaihminen

• Jäsen^^^
  • Liked: 2520
  • Moraalinen syyllinen puukotusonnettomuuteen
    • Profiili
« Vastaus #889 : 11.09.2017, 16:21:42 »
Sijaisloukkaannuin nyt vaan äskettäin erään kaverini puolesta. Tämä kyseinen tyttö oli alun perin sellainen puolihullu teinipunkkari, mutta sittemmin hän viisastui oikeasti ja nykyään hän on enemmän konservatiivinen ja nuiva, tai ainakin sellainen joka kyseenalaistaa asioita. Tämän kesän aikana kuitenkin kävi niin, että suvaitsevammat yhteiset tuttavamme jättivät hänet kollektiivisesti ainakin somessa. Se mikä järkytti erityisesti oli tietenkin se, että hän ei mitään provokatiivista koskaan edes ilmaissut. Järkyttävää kuinka vähästä sitä sosiaalinen side nykyään katkeaakin.

Erityisen loukkaavaa oli kuitenkin se, että häneen myöhemmin viitattiin öyhöttävänä natsityttönä. Jumalauta pistää vihaksi.
Totta vai taqiyyaa?

Malla

• Jäsen^^^
  • Liked: 3056
    • Profiili
« Vastaus #890 : 11.09.2017, 16:49:24 »
Sijaisloukkaannuin nyt vaan äskettäin erään kaverini puolesta. Tämä kyseinen tyttö oli alun perin sellainen puolihullu teinipunkkari, mutta sittemmin hän viisastui oikeasti ja nykyään hän on enemmän konservatiivinen ja nuiva, tai ainakin sellainen joka kyseenalaistaa asioita. Tämän kesän aikana kuitenkin kävi niin, että suvaitsevammat yhteiset tuttavamme jättivät hänet kollektiivisesti ainakin somessa. Se mikä järkytti erityisesti oli tietenkin se, että hän ei mitään provokatiivista koskaan edes ilmaissut. Järkyttävää kuinka vähästä sitä sosiaalinen side nykyään katkeaakin.

Erityisen loukkaavaa oli kuitenkin se, että häneen myöhemmin viitattiin öyhöttävänä natsityttönä. Jumalauta pistää vihaksi.

Kurjaa. Mieleen tulevat lahkot, joista kyseenalaistajat saavat kenkää, usein paheksunnalla kuorrutettuna. Etenkin nuorelle rankkaa. Mihin on kadonnut ajatus siitä (muistaakseni Simone Weilin, lainaus ulkomuistista ja kehno käännös, sori): "Älkäämme antako erimielisyyden estää ystävyyttämme. Älkäämme antoko ystävyyden estää erimielisyyttämme."?
Somekiusaaminen (blokkaaminen, kaverisuhteen irtisanominen) on kiusaamisen uusi muoto.

Hulluuden huippu on, jos pelkän tykkäämisnpappulan painamisen takia tulee hylätyksi. Tuttupiirissä meillä on sopimus, että "tykkääminen" (paremman namiskan puuteessa) tarkoittaa yksinkertaisesti: "Näin ja luin." Joillekuille on tärkeä tietää, että joku on nähnyt ja lukenut.

Elemosina

• Jäsen^^^
  • Liked: 7776
    • Profiili
« Vastaus #891 : 11.09.2017, 18:45:56 »
Lainaus käyttäjältä: Malla
Kurjaa. Mieleen tulevat lahkot, joista kyseenalaistajat saavat kenkää, usein paheksunnalla kuorrutettuna. Etenkin nuorelle rankkaa. Mihin on kadonnut ajatus siitä (muistaakseni Simone Weilin, lainaus ulkomuistista ja kehno käännös, sori): "Älkäämme antako erimielisyyden estää ystävyyttämme. Älkäämme antoko ystävyyden estää erimielisyyttämme."?
Somekiusaaminen (blokkaaminen, kaverisuhteen irtisanominen) on kiusaamisen uusi muoto.
Kauniisti sanottu ja noinhan sen pitäisi toimia.

Minulla on jonkin verran erimielisiä ystäviä, siis erimielisiä nimenomaan näitten nuiva-asioiden osalta.
Joidenkin kanssa ollaan kinasteltu kerjäläisistä, mukapakolaisista ja USAn vaaleista ja oltu eri mieltä. Lopuksi todettiin, yksinkertaisesti että ollaan erimielisiä.Eii se kinastelu ja erimielisyys meidän ystävyyteemme vaikuta, sillä meillä on monta monta muuta yhteistä asiaa, joista olemme yhtä mieltä.

Sanoisin, nyt näin subjektiivisen kokemukseni perusteella, että nämä erimielisyyden hyväksyvät kaverit ovat fiksuja ihmisiä ja varmaankin myös sosiaalisesti älykkäitä. Luultavasti eniten painaa kuitenkin kaikki ne yhteiset asiamme.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Vertigo

• Jäsen
  • *
  • Liked: 63
    • Profiili
« Vastaus #892 : 16.09.2017, 13:12:24 »
Omalla työpaikalla isointa ääntä pitävät punavihreän kuplan sisäänsä imaisemat suvaitsevat hyvät ihmiset. Tässä joukossa on niitäkin, jotka ovat osallistuneet oikeus elää -miekkareihin ja pakkopalautusten vastustamisiin. Maahanmuuttokriitikoista käytetään yksiyhteen nimitystä natsit - sellaisten suulla, joiden ammattietiikka jo edellyttää mahdollisimman suurta pyrkimystä objektiivisuuteen. Tuollaisten natsittelijoiden kykyyn puolueettomiin analyyseihin en itse ihan hirveästi luota.

Sama joukko muuten näkee sateenkaariväen vielä toteutumattomat oikeudet suurimpana epäkohtana maailmassa ja puhuvat sujuvasti tätä kummallista feminististä uuskieltä: Tässä taannoin satuin samaan tilaan kahden edellä kuvattuun ryhmään kuuluvan henkilön kanssa ja siinä vaiheessa aloin kuunnella, mitä puhuivat, kun toinen korjasi sanomaansa: "...mies..tai siis mies-oletettu..." Meinasin heittää väliin jonkun hupaisan kommentin, mutta nielaisin sen, kun näin mimmin ilmeen. Erehdyin selvästi luullessani, että kyse oli vitsailusta. Hipsin sitten vaan ihan kiltisti omaan työhuoneeseeni.

Koska mokutus on avointa ylätasoa myöten, en työpaikalla toistaiseksi kovin avoimesti ole nuivia kommentteja esittänyt. Joskus joudun tosissaan hillitsemään naamanvääntelyjäni, kun kuulen täysin absurdeja väittämiä asioihin liittyen. Mm. suurin ongelma alaikäisten turvapaikan hakijoiden kohdalla on se, että suomalaiset tytöt ahdistelevat heitä...

Että tällaista täällä. :flowerhat:
« Viimeksi muokattu: 17.09.2017, 16:06:40 kirjoittanut Vertigo »

Pentecost

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 426
  • Totuuden Suurlähettiläs
    • Profiili
« Vastaus #893 : 16.09.2017, 14:20:21 »
Enää ei tiedä, mikä on totta ja mikä ei. Nimimerkki Vertigon esittämä keskustelukuvaus voisi olla täysin satiiria tai sarkasmia, mutta valitettavasti olemme siirtyneet absurdiuden aikakauteen, missä mikään ei ole enää mahdotonta.

Itse olen joutunut puoliavoimeen konfliktiin vanhojen hesalaisten ystävieni kanssa, jotka kaiketi ystävyydestä eivät ole hyökänneet täysin avoimesti. He ovat juuri tälläisiä hyviä ihmisiä ja sanon sen kaikella vilpittömyydellä, että he uskovat omaan asiaansa ja osittain kannattamansa asiat ovat ihan hyviä.

Ongelma tulee siinä, etteivät he mielestäni näe kokonaisuutta eli metsää puilta. He uskovat kaiken pahan vaikka Donald Trumpista ja ihmisoikeuksien polkemisesta Suomessa (sic!). Ovat täysin hesarin ja valtamedian narratiivin vietävissä.

Viimeksi eilen kekustelin hesassa töissäolevan veljeni kanssa, joka on naimisissa yhden kalliolaisen viherhipsterin kanssa. Hän ei uskalla ilmaista omaa mielipidettään avoimesti ei vaimolleen eikä ystäväpiirille työympäristöstä puhumattakaan, joten puramme paineita juttelemalla puhelimessa. Itse oma lähin ystäväni on SDPn valtuutettu ja vaikka olemme hyvin suorapuheisia, niin jätän eräät maahanmuuton aspektit käsittelemättä.

Tilanne on surullinen. Siitä mistä ei voi puhua, on vaiettava. Tämä tulee näkymään jakolinjoina politiikassa ja kaikessa muussakin. Väärinajattelevia ahdistetaan nurkkaan jo työpaikoilla ja erilaisissa yhteisöissä. Tämä ei anna kovin suurta luottamusta tulevaisuuteen. Olemme itsensensuurin kohteena yhteiskunnallisesti verrattavissa täysin Neuvostoliiton arvosteluun muutama vuosikymmen sitten. Sisältä hajanainen kansakunta ilman mahdollisuutta itseanalyysiin ja totuuden käsittelyyn voi johtaa ihan mihin tahansa totalitarismista sisällissotaan. En olisi koskaan uskonut vielä 1990 -luvulla, että tähän päädytään.

Mutta tässä seison enkä muuta voi.
Kun puhuu totuuden sanoja tulee tukala olo niille, jotka ovat käyttäneet valhetta keppihevosenaan.

Tavis

• Jäsen^^^
  • Liked: 384
    • Profiili
« Vastaus #894 : 16.09.2017, 15:03:34 »
Koska mokutus on avointa ylätasoa myöten, en työpaikalla toistaiseksi kovin avoimesti ole nuivia kommentteja esittänyt. Joskus joudun tosissaan hillitsemään naamanvääntelyjäni, kun kuulen täysin absurdeja väittämiä asioihin liittyen. Mm. suurin ongelma alaikäisten turvapaikan hakijoiden kohdalla on se, että suomalaiset tytöt ahdistelevat heitä...

Että tällaista täällä. :flowerhat:

Tämä viesti (joka toki heijastaa ties kuinka monta kertaan vastaan tullutta teemaa) tuo minulle mieleen hiljattain pähkäilemäni (tavallaan naurettavan simppelin) toiminta-ajatuksen, jota saattaisin puskea korkeammallakin profiililla:

Joissain sopivissa asetelmissa työpaikoilla tai harrastuspiireissä ym., jos tuntuu, että oma tilanne sallii riskinottoa, niin voisi 1) tunnustaa jossakin keskustelussa kiihkottomasti jotain asennetta, jonka tietää sotivan nykyvasemmiston uutta ortodoksiaa vastaan, mahdollisesti tuottaen 2) kohtuuttoman reaktion jossakussa kyseisen aatteen kannattajassa, kaikenlaisine epämääräisine syytöksineen ym.. Monesti täysin ymmärrettävästi tämä johtaa siihen, että väärinajattelija vain liennyttää ja ikään kuin perääntyy ja toivoo, että ei tule saamaan aivan loputonta ryöppyä niskaansa. Ehdotan harkittavaksi (jos siis tuntuu, että oma tilanne saattaisi sallia) vaihtoehtoista polkua 3), jossa sanotaankin muiden kuullen jotain tämän tapaista: "En tunnusta velvoitetta hyväksyä tuollaisia syytöksiä, ja jos on muita, jotka ovat samalla kannalla, niin minulle voi tulla juttelemaan."

Tällaiset tilanteet nimittäin saattavat toimia tilaisuuksina vahvojen siteiden luomiseen ja järjestäytymiseen, mikä on luullakseni myös kenelle tahansa tuollaista vastaliikettä todistavalle intuitiivisesti selvää, mikä saattaa jo itsessään saada kohkaavat vasurit epäröimään.

Yksi aspekti tässä on myös se, että tuollainen vastaus asettaa tyypillisen 'uhriasetelman' implisiittisesti päälaelleen -- sekoittaen vasemmistolaisen ajatuspakkaa -- ilman, että siinä on annettu purettavaksi mitään väitettä, jota voisi ilkkua 'uhriutumisena'.

(Edit: Pahoittelut siitä, että olen tässä jo moneen kertaan pikkuisen muokkaillut tätä viestiä. Olen kuitenkin aika varma, että en ole tehnyt muutoksia, jotka synnyttävät mitään sekaannuksia.)
« Viimeksi muokattu: 16.09.2017, 15:26:57 kirjoittanut Tavis »

Skeptikko

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #895 : 16.09.2017, 15:13:31 »
Sama joukko muuten näkee sateenkaariväen vielä toteutumattomat oikeudet suurimpana epäkohtana maailmassa ja puhuvat sujuvasti tätä kummallista feminististä uuskieltä: Tässä taannoin satuin samaan tilaan kahden edellä kuvattuun ryhmään kuuluvan henkilön kanssa ja siinä vaiheessa aloin kuunnella, mitä puhuivat, kun toinen korjasi sanomaansa: "...mies..tai siis mies-oletettu..." Meinasin heittää väliin jonkun hupaisan kommentin, mutta nielaisin sen, kun näin mimmin ilmeen. Erehdyin selvästi luullessani, että kyse oli vitsailusta. Hipsin sitten vaan ihan kiltisti omaan työhuoneeseeni.

Olisi mielenkiintoista tietää, että ketkä oikeasti tuota miesoletettu-ilmaisua oikein käyttävät. Feministit, jotka eivät suostu ideologisista syistä tunnustamaan sukupuolten olemassaoloa? Jotkut transaktivistit? Ainakaan en ole koskaan kuullut kenenkään homomiehen käyttävän tällaista ilmaisua edes vitsinä (en nyt laske sitä, että olen vitsinä käyttänyt itse sitä Hommaforumilla).
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Skeptikko

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #896 : 16.09.2017, 15:22:14 »
Ongelma tulee siinä, etteivät he mielestäni näe kokonaisuutta eli metsää puilta. He uskovat kaiken pahan vaikka Donald Trumpista ja ihmisoikeuksien polkemisesta Suomessa (sic!). Ovat täysin hesarin ja valtamedian narratiivin vietävissä.

Usein ei-nuivilla on todella yksinkertainen ja pahvimainen maailmankuva, missä nyansseille tai asioiden pohtimiselle eri näkökulmistä ei ole juuri sijaa.

Tulee mieleen omalta kohdaltani tapaus pian Perussuomalaisten puoluekokouksen jälkeen. Olin lähettänyt terveisiä eräälle tuttavalleni, jonka kautta juoru oli kiirinyt lähisukulaiselleni siitä, että olin ollut Perussuomalaisten puoluekokouksessa. Tämä lähisukulaiseni sitten otti minuun yhteyttä ihmeissään, että ei kai tällainen nyt voi mitenkään pitää paikkaansa, että kaikista ihmisistä minä nyt tuollaista tekisin. Vaikka onkin ystävällinen ihminen, paras ystävä muslimitaustainen maahanmuuttaja ja homo, niin ei se tarkoita sitä, että aivot pitäisi jättää narikkaan ja äänestää jotain Emma Karia.

« Viimeksi muokattu: 16.09.2017, 15:29:00 kirjoittanut Skeptikko »

Tavis

• Jäsen^^^
  • Liked: 384
    • Profiili
« Vastaus #897 : 16.09.2017, 15:23:06 »
Yksi aspekti tässä on myös se, että tuollainen vastaus asettaa tyypillisen 'uhriasetelman' implisiittisesti päälaelleen -- sekoittaen vasemmistolaisen ajatuspakkaa -- ilman, että siinä on annettu purettavaksi mitään väitettä, jota voisi ilkkua 'uhriutumisena'.

Tästä vielä jatkan, että ilkkuminen ei toimi, koska (toisin kuin pelkässä väittelyssä, jossa ilkkumisella voi tehdä toisen sanat tehottomaksi kuulijan korvissa), ilkkumisella ei voi estää sitä, että joku on samaa mieltä ja menee myöhemmin luomaan siteitä.

Golimar

• Jäsen^^^
  • Liked: 10884
  • Ego sum Spartacus
    • Profiili
« Vastaus #898 : 16.09.2017, 15:56:16 »
Töissä annettiin taannoin käsky ettei saa puhua politiikkaa tai rasistisia mielipiteitä. En tiedä tuliko käsky keskijohdolta vai ylempää.

MW

• Jäsen^^^
  • Liked: 12692
  • Kiltti ja ystävällinen, mutta niin nuiva.
    • Profiili
« Vastaus #899 : 16.09.2017, 16:24:20 »
Töissä annettiin taannoin käsky ettei saa puhua politiikkaa tai rasistisia mielipiteitä. En tiedä tuliko käsky keskijohdolta vai ylempää.

Meillä ei mitään käskytettyä käytäntöä ole, mutta aika harvoin politiikasta töissä puhutaan. Se vähä sivulauseissa on selkeän nuivaa. Ylhäältä asti.