Kirjoittaja Aihe: Onko nuivuus tuottanut ongelmia lähipiirissäsi?  (Luettu 362442 kertaa)

siviilitarkkailija

• Jäsen^^^
  • Liked: 16362
  • covfefe
    • Profiili
Vs: Onko nuivuus tuottanut ongelmia lähipiirissäsi?
« Vastaus #900 : 16.09.2017, 16:34:51 »
Töissä annettiin taannoin käsky ettei saa puhua politiikkaa tai rasistisia mielipiteitä. En tiedä tuliko käsky keskijohdolta vai ylempää.

luultavasti joltain jolla on järkeä. Rasismi ja politiikka tekee bisnekselle pahaa.

Maailma joka olisi puhdas markkinatalous olisi luultavasti paratiisi jossa yksikään työpaikka ei olisi poliittisen loisijan puuhamaa kuten monet kuntien ja valtion virastot. Täynnä mm suomalaisia vastaan rasistisesti suhtautuvaa henkilöstöä joka on valittu virkaansa pelkän poliittisen ansion perusteella.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Vertigo

• Jäsen
  • *
  • Liked: 64
    • Profiili
« Vastaus #901 : 16.09.2017, 20:51:34 »
Sama joukko muuten näkee sateenkaariväen vielä toteutumattomat oikeudet suurimpana epäkohtana maailmassa ja puhuvat sujuvasti tätä kummallista feminististä uuskieltä: Tässä taannoin satuin samaan tilaan kahden edellä kuvattuun ryhmään kuuluvan henkilön kanssa ja siinä vaiheessa aloin kuunnella, mitä puhuivat, kun toinen korjasi sanomaansa: "...mies..tai siis mies-oletettu..." Meinasin heittää väliin jonkun hupaisan kommentin, mutta nielaisin sen, kun näin mimmin ilmeen. Erehdyin selvästi luullessani, että kyse oli vitsailusta. Hipsin sitten vaan ihan kiltisti omaan työhuoneeseeni.

Olisi mielenkiintoista tietää, että ketkä oikeasti tuota miesoletettu-ilmaisua oikein käyttävät. Feministit, jotka eivät suostu ideologisista syistä tunnustamaan sukupuolten olemassaoloa? Jotkut transaktivistit? Ainakaan en ole koskaan kuullut kenenkään homomiehen käyttävän tällaista ilmaisua edes vitsinä (en nyt laske sitä, että olen vitsinä käyttänyt itse sitä Hommaforumilla).

No, jos ihan rehellisiä ollaan, en usko että edes tapaukseni henkilöt puhuvat todellisuudessa sujuvasti tätä kieltä. En usko, että kukaan puhuu. Kyseessä on tietoinen vaikuttamiseen pyrkivä kielipeli, jolla ei ole todellisuuden kanssa välttämättä mitään tekemistä.

Toisaalta diskurssissa samanmielisten kanssa pitää yhteisesti omaksuttujen käsitteiden käytön hallinnalla todistaa muille niin oma fiksuutensa kuin joukkoon kuulumisensa. Luultavasti keskustelu, josta nappasin pätkän, käsitteli ylipäätään jotakin sukupuolisensitiivistä aihetta, ja siinä kontekstissa puhujalle tuli kiire korjata lipsahduksensa uskottavuutensa säilyttääkseen.

Toisessa tilanteessa samoille naisille ei tuota mitään vaikeuksia jättää nuo oletettu-etuliitteet pois ja puhua miehistä kollektiivina, johon voi projisoida jos jonkinlaista ennakkoluuloa. Sukupuoli on tällöin hyvin vahvasti olemassa niin mielessä kuin kielessä. Mutta silloin kuin tavoitellaan vaikuttamista, kieli muuttuu oitis.

Feministejä tädit epäilemättä ovat, mutta muuten en haluaisi taustoja tarkemmin avata. Pyrkimyksenä on turvata sekä oma että työnantajan anonymiteetti ja siksi sekä tämän että toisen kertomani tapauksen kontekstit jäävät tarkentamatta.

Lainaus käyttäjältä: Pentecost
Itse olen joutunut puoliavoimeen konfliktiin vanhojen hesalaisten ystävieni kanssa, jotka kaiketi ystävyydestä eivät ole hyökänneet täysin avoimesti. He ovat juuri tälläisiä hyviä ihmisiä ja sanon sen kaikella vilpittömyydellä, että he uskovat omaan asiaansa ja osittain kannattamansa asiat ovat ihan hyviä.

Vaikka olen samaa mieltä siitä, että useimmiten tämä porukka ihan aidosti uskoo tekevänsä hyvää ja ovat noin lähtökohtaisesti ihan kunnon ihmisiä, niin toisaalta omien havaintojen ja kaiken kuulemani pohjalta olisin myös valmis sanomaan, että se hyväntahtoisuus ihmisiä kohtaan ei välttämättä ulotu kovin kauas oman kuplan rajojen ulkopuolelle. Riittävän eri tavalla ajattelevista voidaan puhua hyvinkin ilkeään ja vastenmieliseen sävyyn.

Semiurbaani

• Jäsen^^^
  • Liked: 32
    • Profiili
« Vastaus #902 : 27.09.2017, 00:34:40 »
Epäilen etten saanut jatkoa erääseen pätkätyöhön kun kritisoin avoimesti toisen työntekijän avointa rasismia. Sikäli aika absurdia kun olen itse maahanmuuttovastainen. Mutta ei vaan kestä kun kaikkia erisävyisiä parjataan ilman perusteita.
"- Aiheen tarkkarajaisuus tekee siitä vaikeasti määriteltävän "