UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: Opettaja, opettaja, toi mode kiusaa mua...!  (Luettu 4069574 kertaa)

hulaq

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 5899
  • The sloganist
Vs: Opettaja, opettaja, toi mode kiusaa mua...!
« Vastaus #22260 : 06.05.2020, 14:46:24 »
Viestissä nr. 1 tämän ketjun osalta kerrotaan varmaan kaikki oleellinen:

Lainaus
Tähän pysyväisluonteiseen keskustelusäikeeseen voivat väärinymmärretyt jäsenet tulla avautumaan ja purkautumaan, sekä hakemaan lohtua ja paijausta kohtalotovereiltaan. Jos siis koet, että tuhma kalapuikkoviiksinen Mode-setä on ollut ilkeä, niin kerro omakohtaisesti kohtaamastasi huutavasta vääryydestä täällä meille kaikille.

Ilkeät fasistimoderaattori-siat lupaavat kyllä lukea kaikki avautumiset, mutta eivät takaa vastinetta, ja pidättävät selitysvelvollisuuden itsellään.

Minä myös kehotan kaikkia väärinymmärrettyjä jäseniä tulla tänne avautumaan ja purkautumaan. Ketjua ei tarvitse avata.
Sinne kuitenkin kaikki hoopot käy kirjoittelemassa ja sitten pitää tuhman kalapuikkoviiksisen Mode-sedän antaa banaania moderaation arvostelusta väärässä paikassa.
Iudex illius ero

Vellamo

• Jäsen^^^
  • Liked: 21040
« Vastaus #22261 : 07.05.2020, 00:08:20 »
Saako tässä ketjussa kehuakin? @hulaq on tehnyt päivästä ja viikosta toiseen sisukkaasti ja korvauksetta hommia eeppisiin mittoihin kasvaneen Wuhan-ketjun moderoinnin kanssa. Eli: KIITOS.
Remember to look up at the stars and not down at your feet. Try to make sense of what you see and wonder about what makes the universe exist. Be curious. And however difficult life may seem, there is always something you can do and succeed at. It matters that you don't just give up. - Stephen Hawking

koojii

• Jäsen^^^
  • Liked: 5999
« Vastaus #22262 : 07.05.2020, 11:46:45 »
Eikö tuota avointa kirjettä voi nyt julkaista kokonaan tuossa ketjussa?

https://hommaforum.org/index.php/topic,130224.msg3182138.html#msg3182138

Laitoin koko kirjeen esille, mutta moderaattori söi sen.

Kemolitor

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4727
  • Understanding is a three-edged sword.
« Vastaus #22263 : 07.05.2020, 11:52:47 »

Ketjun edellisessä viestissä oli  osa kirjeesta sekä allekirjoittaneiden nimilista sekä myös linkki sinne, mistä teksti oli kopioitu. Sinun viestistäsi puuttui linkki kokonaan, se lähti poistoon.

Oliko sinulla joku erittäin hyvin perusteltu syy jättää linkki pois vai oliko kyseessä "Modet lisäilkööt linkkejä, minen viitti"?

koojii

• Jäsen^^^
  • Liked: 5999
« Vastaus #22264 : 07.05.2020, 12:08:49 »

Ketjun edellisessä viestissä oli  osa kirjeesta sekä allekirjoittaneiden nimilista sekä myös linkki sinne, mistä teksti oli kopioitu. Sinun viestistäsi puuttui linkki kokonaan, se lähti poistoon.

Oliko sinulla joku erittäin hyvin perusteltu syy jättää linkki pois vai oliko kyseessä "Modet lisäilkööt linkkejä, minen viitti"?

Kirjeen alkuperäistä lähdettä en onnistunut 10 minuutin etsimisellä löytämään internetistä. Löytyi vain Iltasanomien juttu jossa se oli lainattu ilman lähdeviitettä. Sähköpostiin sen kirjeen tekstin sain jo pari tuntia sitten   yhdeltä allekirjoittaneelta. Lienee Iltasanomien toimitukseen kirje päätynyt samalla tavalla.

Sama se kuka kyseisen avoimen kirjeen pistää esille ketjuun. Ehkä siihen ketjussa nyt olevaan osittaiseen kirjeen lainaamiseen sen kirjeen voisi moderoida niin että kopioi sen koko kirjeen siihen lyhyen lainauksen tilalle?

Kyseessä on avoin kirje, niin kirjeen lainaaminen poikkeuksellisesti kokonaisuudessaan lienee paikallaan?

Kemolitor

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
« Vastaus #22265 : 07.05.2020, 12:24:59 »
Ehkä siihen ketjussa nyt olevaan osittaiseen kirjeen lainaamiseen sen kirjeen voisi moderoida niin että kopioi sen koko kirjeen siihen lyhyen lainauksen tilalle?

Kyseessä on avoin kirje, niin kirjeen lainaaminen poikkeuksellisesti kokonaisuudessaan lienee paikallaan?

Tein noin. Kyseessä on todellakin avoin kirje, ei siinä taida olla mitään toimituksellista aineistoa, joten poikkeuksellisesti laitoin kirjeen kokonaisuudessaan.

Hohtava Mamma

• Jäsen^^^
  • Liked: 29640
  • O Kurwa
« Vastaus #22266 : 10.05.2020, 00:45:31 »
Mitä täällä @hulaq tapahtuu? Minun viestini koronaketjussa 00:31 liittyi tasan tarkkaan THL:n ja valtion firmojen toimintatapoihin, joka on enemmän kuin koronakriisin hoitamisen keskiössä. Nyt vähän tarkkuutta siihen kärpäslätkän roiskimiseen. Minä en muuten ihan joka aiheesta tällä palstalla valita. Ehkä toisen kerran kymmeneen vuoteen.
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools. -Thucydides

hulaq

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • The sloganist
« Vastaus #22267 : 10.05.2020, 00:49:08 »
Juu, palaute huomioitu. Ehkä se vielä sieltä tulee huomenna eetteriin kunhan saan koneen alle ja tehtyä asioita. Rauhassa vaan, runosi on tallessa. Täytyy vaan raakalla kädellä puuttua nyt tai huomenna on nelinkertainen työ.
Iudex illius ero

zupi

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 2777
« Vastaus #22268 : 10.05.2020, 02:01:38 »
Tuossa juuri kirjoittelin noin parin tunnin sepustuksen. Kun lähetin sen, että niin sinne näköjään hävisi bittiavaruuteen. Ei ainakaan Hommalle ilmestynyt. Mitä tapahtui?

Huolestunut Kansalainen

• Jäsen^^^
  • Liked: 151
« Vastaus #22269 : 10.05.2020, 13:27:05 »
Saako tässä ketjussa kehuakin? @hulaq on tehnyt päivästä ja viikosta toiseen sisukkaasti ja korvauksetta hommia eeppisiin mittoihin kasvaneen Wuhan-ketjun moderoinnin kanssa. Eli: KIITOS.

Kieltämättä koko modekaartille tulisi myöntää purppurasydän tai vastaava ansiomerkki. Ei ainakaan itsellä riittäisi rahkeet tämän skenen seuraamiseen ja paikkojen siivoukseen päivästä päivään, korvauksetta.
Mursu: "Siis vertaatko ihan tosissasi sitä, että amerikkalaiset lopettivat toisen maailmansodan atomipommeilla säästäen siten satojen tuhansien elämän siihen, että natsit murhasivat miljoonia juutalaisia ja valloittivat noin kymmenen itsenäistä valtiota?"
Kekkeruusi: "Kyllä se on täysin oikeudenmukainen näkemys."

Vaniljaihminen

• Jäsen^^^
  • Liked: 7046
  • ...ääni kun on, nyt Kansanradion!
« Vastaus #22270 : 10.05.2020, 15:04:57 »

Kieltämättä koko modekaartille tulisi myöntää purppurasydän tai vastaava ansiomerkki. Ei ainakaan itsellä riittäisi rahkeet tämän skenen seuraamiseen ja paikkojen siivoukseen päivästä päivään, korvauksetta.

Tuo on tekopyhä väite, sillä moni nimenomaan tulee tänne koska on kyllästynyt seuraamaan sensaatiouutisia siitä kuinka joku uuninpankkopoika tai muu ******* yrittää ***** itseään **********.
"sanotaan se vielä kerran: rakenteellinen rasismi on ongelma Suomessa. valkoiset ihmiset hyötyvät siitä edelleen. on etuoikeutettujen velvollisuus tiedostaa etuoikeutensa."

"tue värillisten suomalaisten yrityksiä"

- Roope Salminen

Huolestunut Kansalainen

• Jäsen^^^
  • Liked: 151
« Vastaus #22271 : 10.05.2020, 15:15:53 »

Tuo on tekopyhä väite, sillä moni nimenomaan tulee tänne koska on kyllästynyt seuraamaan sensaatiouutisia siitä kuinka joku uuninpankkopoika tai muu ******* yrittää ***** itseään **********.

En kyllä esittänyt muuta väitettä kuin että palstan moderoiminen on taatusti kovaa hommaa, enkä näe siinä mitään tekopyhää. Varmaan joku moderaatiostakin tämän voi vahvistaa.  :D
Mursu: "Siis vertaatko ihan tosissasi sitä, että amerikkalaiset lopettivat toisen maailmansodan atomipommeilla säästäen siten satojen tuhansien elämän siihen, että natsit murhasivat miljoonia juutalaisia ja valloittivat noin kymmenen itsenäistä valtiota?"
Kekkeruusi: "Kyllä se on täysin oikeudenmukainen näkemys."

Skeptikko

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 15761
« Vastaus #22272 : 10.05.2020, 16:01:23 »
Tuossa juuri kirjoittelin noin parin tunnin sepustuksen. Kun lähetin sen, että niin sinne näköjään hävisi bittiavaruuteen. Ei ainakaan Hommalle ilmestynyt. Mitä tapahtui?

Olisiko voinut tapahtua joku tekninen häiriö tai timeout? Ainakaan poistetuissa viesteissä ei minusta tuollaista näy. Erityisen pitkät viestit kannattaa muuten kirjoittaa jossain erillisessä tekstieditorissa tai ainakin kopioida teksti sellaiseen talteen ennen kuin koettaa lähettää viestin, siltä varalta että jonkinlainen tekninen häiriö syökin sen viestin.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Dangr

• Jäsen^^^
  • Liked: 2368
  • Vihtaasi on kustu!
« Vastaus #22273 : 10.05.2020, 19:01:37 »
Lainaus käyttäjältä: Skeptikko link=topic=243.msg3183202
[b
...ainakin kopioida teksti sellaiseen talteen...
Aina ennen lähetystä ctrl+a ja ctrl+c. Sitten teksti on tallessa jos jotain tapahtuu. Aikaa tuo yhdistelmä vie pari sekuntia.
"– Me emme halua riisua kansalaisiamme aseista tällaisena aikana, kun Euroopan turvallisuustilanne huononee, sosiaalidemokraattien sisäministeri Milan Chovanec sanoi Tšekin parlamentissa keskiviikkona." Kansalainen.fi
Bhutan: "One Nation, One People"

hulaq

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • The sloganist
« Vastaus #22274 : 10.05.2020, 22:00:53 »
@Siener opettelee ulisemaan moderaatiosta oikeassa ketjussa. Toisilla ei ole aikaa korjata puhelimella kirjoitettuja virheitä kun täytyy paimentaa väärään ketjuun huutelijoita, joilla ei ole pinintäkään käryä asiasta.
Iudex illius ero

Hiekkapaperi

• Jäsen
  • *
  • Liked: 5
« Vastaus #22275 : 11.05.2020, 18:54:18 »
@Hiekkapaperi jos meinaa jatkaa forumilla niin nyt on se hetki kun pitää skarpata."

En ymmärrä. Ja olen ihan tosissani: yhdessä viestissä yhtä forumilaista loukkasin, muutoin olen sanonut vain mitä ajattelen. Satun olemaan tällainen vanhan kansan fasisti ja sosiaalidarwinisti. Ikävää, jos tuon asian suhteen pitää skarpata.

hulaq

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • The sloganist
« Vastaus #22276 : 11.05.2020, 19:44:00 »
Täällä ei hirveän kauan katsella rotulätinöitä ja puolifantasioita.
Iudex illius ero

Kemolitor

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
« Vastaus #22277 : 11.05.2020, 19:46:36 »
@Hiekkapaperi jos meinaa jatkaa forumilla niin nyt on se hetki kun pitää skarpata."

En ymmärrä. Ja olen ihan tosissani: yhdessä viestissä yhtä forumilaista loukkasin, muutoin olen sanonut vain mitä ajattelen. Satun olemaan tällainen vanhan kansan fasisti ja sosiaalidarwinisti. Ikävää, jos tuon asian suhteen pitää skarpata.

Sinä nakkelet Korona-ketjuun sisällöttömiä epämäärisiä heittoja. Tutkaile Peräkammaria, sieltä voisi löytyä parempia ketjua sellaisille viesteille.

Jos aloitat viestisi sanoilla: "Tämä viesti varmaan poistetaan", niin eikö siinä vaiheessa kannattaisi miettiä jotain muuta ketjua viestille, esimerkiksi tämä on oikein hyvä ketju:
https://hommaforum.org/index.php/topic,129829.0.html

Toiseksi sinä käytät Lainaus-painiketta, vaikka et osaa sitä käyttää. Jos alkuperäinen viesti on pitkä etkä lainatessasi osaa poistaa siitä mitään ja tuikkaat pari sanaa perään, niin kyllä se viestisi aika nopeasti roskakoriin kulkeutuu. Käytä Vastaa-toimintoa tai opettele poistamaan osa lainaamastasi viestistä.

Tämä siis lähinnä, jos ihmettelet, miksi viestisi menevät roskiin. 

Hiekkapaperi

• Jäsen
  • *
  • Liked: 5
« Vastaus #22278 : 11.05.2020, 20:18:34 »
Täällä ei hirveän kauan katsella rotulätinöitä ja puolifantasioita.

En kyllä roduista ole milestäni puhunut, ja nuo "puolifantasiatkin" tulevat realisoitumaan tulevaisuudessa. Kemolitorille pahoiittelen  että teknistä puolta en hallitse, mutta mielestäni ajatukseni eivät edusta epämääräisiä heittoja, vaan sitä mitä sanoinkin. Tuskin ne siitä ihmeellisemmäksi muuttuvat tulevaisuudessa, sen enempää ajatkukset, kuin tekniikkakaan. Jotenkin vaan tulee mieleen, että avoimen  (itsestä alkavan) fasismin hyväksymisessä on ongelma, mutta ei siinäkään mitään; teidän forumi, teidän säännöt.

kgb

• Globaali kulttuurimarksisti
  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4898
  • A spherical bastard
« Vastaus #22279 : 11.05.2020, 21:55:16 »
mutta ei siinäkään mitään; teidän forumi, teidän säännöt.

Jep. Olet kirjoittanut 17 viestiä joista näkyvillä on neljä, joista kolme tässä ketjussa ja yksi muualla. Pikaisella laskutoimituksella tarjoankin 13 päivän lomaa sen miettimiseen, miten oman ulosantinsa saisi paremmin sopimaan sääntöihin.
Aivoton ja päätön maan johto on

Ei kun
Päät pois tai hirteen
Päät pois tai hirteen
Päät pois tai hirteen
Sitä mieltä minä oon

Deputy M

• Nyt on ruuti kuivaa
  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 1946
  • Deputy M ratsasti kaupunkiin
« Vastaus #22280 : 11.05.2020, 22:02:07 »
...En kyllä roduista ole milestäni puhunut, ja nuo "puolifantasiatkin" tulevat realisoitumaan tulevaisuudessa. Kemolitorille pahoiittelen  että teknistä puolta en hallitse, mutta mielestäni ajatukseni eivät edusta epämääräisiä heittoja, vaan sitä mitä sanoinkin. Tuskin ne siitä ihmeellisemmäksi muuttuvat tulevaisuudessa, sen enempää ajatkukset, kuin tekniikkakaan. Jotenkin vaan tulee mieleen, että avoimen  (itsestä alkavan) fasismin hyväksymisessä on ongelma, mutta ei siinäkään mitään; teidän forumi, teidän säännöt.
Korjataan hieman. Forum on meidän kaikkien ja ainoa mitä pyydetään on että sääntöjä noudatetaan. Tutustu sääntöihin kaikessa rauhassa. Vaikka kuten se yks kaveri joka oli löytänyt Hymy-lehden roskiksesta. Hyppäsi roskikseen ja tutustui lehteen kaikessa rauhassa.
Jos sääntöjä ei noudateta, niin meillä on käytössä kirjoituskielto ja varoitukset. Natsi- ja fasismijutut on kielletty säännöissä, mutta tutustu ihmeessä niihin. Kannattaa seurata forumin konkareita ja toimia samalla tavalla. Kattellaan nyt  ;)
Kas kas kgb ehtikin ensin  :)
« Viimeksi muokattu: 11.05.2020, 22:04:26 kirjoittanut Deputy M »
Me olemme kansa! - Nuiva ei naivi (Eino.P Keravalta) - On parempi näyttää syylliseltä, kuin kykenemättömältä.

l'uomo normale

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 7348
  • Je suis. Sivistysporvari. Ihmisenä ja kuluttajana.
« Vastaus #22281 : 19.05.2020, 21:44:49 »
https://hommaforum.org/index.php/topic,121517.msg3185242.html#msg3185242

Laitoin viestini, joka käsitteli Maria Lohelan kitkeryyttä perussuomalaisia kohtaan hänen nykyisimmän poliittisen kotinsa, eli Liike Nyt:in asioita käsittelevään ketjuun. Moderaatio oli siirtänyt viestini uuvattiketjuun, mutta viestin otsikko viittaa edelleen Liike Nytiin. Nyt jäsen Roope on postittanut vastauksena Liike Nyt-aiheisen viestin uuvattiketjuun. Ehdotan selkiyttäviä toimia.

Voisin tietysti korjata oman viestini otsikon uuvattiketjun otsikoksi, mutta varmaan parempi, ettei useampi taho koske ketjuun.
« Viimeksi muokattu: 19.05.2020, 22:04:34 kirjoittanut l'uomo normale »
And madness and despair are a force.
Socially distancing.

kgb

• Globaali kulttuurimarksisti
  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4898
  • A spherical bastard
« Vastaus #22282 : 20.05.2020, 21:54:42 »
Kas, mun moka. Ruksi jäi. Korjattu.

Ei kun
Päät pois tai hirteen
Päät pois tai hirteen
Päät pois tai hirteen
Sitä mieltä minä oon

Mikke70

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 99
« Vastaus #22283 : 24.05.2020, 20:01:22 »
Ei mua kukaan kiusaa (tai siihen pysty), mutta ilmeisesti viimeinen viestini poistettiin, jossa kerroin kuulleeni Vapaavuoren törttöilystä hänen tultuaa ministeriksi. Jos näin kävi, niin mikä lie siihen syy?

Deputy M

• Nyt on ruuti kuivaa
  • Administrator
  • Jäsen^^^
« Vastaus #22284 : 24.05.2020, 21:48:15 »
Ei mua kukaan kiusaa (tai siihen pysty), mutta ilmeisesti viimeinen viestini poistettiin, jossa kerroin kuulleeni Vapaavuoren törttöilystä hänen tultuaa ministeriksi. Jos näin kävi, niin mikä lie siihen syy?
Lainauspyramidi ja oneliner. Lainaa vain sitä juttua johon vastaat ja oneliner ei ole kovin haluttu.   8)
Me olemme kansa! - Nuiva ei naivi (Eino.P Keravalta) - On parempi näyttää syylliseltä, kuin kykenemättömältä.

Mikke70

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 99
« Vastaus #22285 : 24.05.2020, 22:25:12 »
Lainauspyramidi ja oneliner. Lainaa vain sitä juttua johon vastaat ja oneliner ei ole kovin haluttu.   8)

Poistin pyramidin ja ei oneliner. Nyt ok?

Deputy M

• Nyt on ruuti kuivaa
  • Administrator
  • Jäsen^^^
« Vastaus #22286 : 25.05.2020, 01:15:08 »
Poistin pyramidin ja ei oneliner. Nyt ok?
OK.

pienivalkeapupu

• Jäsen^^^
  • Liked: 2194
  • Elämältä piilopaikan saanut ahistunu pupu
« Vastaus #22287 : tänään kello 13:13:07 »
Mihinkäs viestini (Antifa kirjeestä) Minneapolis'n mellakoista katosi?
"I believe in the death of the emotions and the triumph of the imagination."   - JG Ballard

Kemolitor

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
« Vastaus #22288 : tänään kello 14:02:32 »
Mihinkäs viestini (Antifa kirjeestä) Minneapolis'n mellakoista katosi?

Roskikseen, kuten sisällöttömille viesteille yleensäkin käy.