Kirjoittaja Aihe: Opettaja, opettaja, toi mode kiusaa mua...!  (Luettu 2267287 kertaa)

Alaric

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 21474
  • Kepu ja Soini pettävät aina
    • Profiili
Vs: Opettaja, opettaja, toi mode kiusaa mua...!
« Vastaus #17670 : 19.04.2017, 20:34:52 »
Jätä ajatuksistasi pois punapapit ja kaikki mokutukset ja mieti tuota lausuntoa uudestaan. Siinä sanotaan ei koskaan.

En mä sitä odotakaan, että pappi kehottaisi ihmisiä eroamaan kirkosta, mutta tuohan on nyt silti aivan tolkuttoman typerä lausunto. Esimerkiksi se, ettei usko kirkon opetuksiin, ei ilmeisesti ole Kivelän mielestä hyvä peruste eroamiselle.

Eikös tämäntyyppinen keskustelu ole kiellettyä tällä foorumilla? Muistaakseni säännöissä sanotaan, että uskonnot ja ateismi silloin kun eivät liity maahanmuutto/monikulttuurinäkökulmiin, ns. ikuisuus- tai paremmuuskysymyksinä on kielletty aihe.

https://hommaforum.org/index.php/topic,59339.0.html

Ja aina vaan ja aina vaan sinä, Alaric, ja pari muuta änkyräateistia jatkatte valitsemallanne tiellä. Tällä foorumilla on kristittyjä ja ei-kristittyjä ja siksi on yksinkertaisesti typerää jankata siitä, miksi ei ole (tai miksi on) järkeä uskoa Jeesukseen. Siitä ei kukaan tule hullua hurskaammaksi ja oman kokemukseni ja monien muiden kokemusten mukaan tämänkaltainen paremmuusjankkaus harvoin myöskään palvelee mitään tarkoitusperiä, koska ihmiset eivät yleensä koskaan muuta vakaumustaan minkään väittelyn perusteella.

Sinä olet jo ilmaissut monessa kohden, että et ole kristitty ja se asia on varmaan tullut jo kaikille selväksi. Tässä ketjussa ei keskustella siitä, onko järkeä olla kristitty vai ei.

Kannattaa hyväksyä se, että meitä kristittyjä on tällä foorumilla (ja tämän foorumin ulkopuolella) ja imaista siitä aiheutuva vitutus takaisin sinne, mistä se on tullutkin. Kokemukseni mukaan me kristityt ja te ei-kristityt me mahdumme kaikki oikein hyvin tänne. Meillä on yhteinen asia, jota me vastustamme ja se on länsimaiden ja oman rakkaan kotimaamme islamisoituminen. Tämän foorumin tavoitteena EI OLE kristinuskon poiskitkeminen länsimaisesta kulttuurista.

Voisitko siis ystävällisesti pitää kristinuskonvastaiset mielipiteesi siellä puolen näyttöä? Sama koskee muitakin, jotka luulevat, että Homma on perustettu vastustamaan kristinuskoa.   

Vastasin vain jäsenen Sheo kysymyksiin ja vastaukseni liittyi siihen mitä postaamassani uutisessa Kimmo Kivelä asiasta sanoi. Hän sanoi, ettei kirkosta eroamiselle koskaan ole koskaan hyviä perusteita, joka on mielestäni erittäin hölmö väite. Eihän nyt uskonnolliseen organisaatioon ole mitään syytä kuulua, jos ei usko sen opetuksiin. En ottanut mielestäni kristinuskoon, ateismiin tai niiden paremmuuksiin ylipäätään sen enempää kantaa, joten melko pienestä pillastuit. Näyttäisi olevan jotain vanhoja kaunoja taustalla.

En ilmaissut tuossa mitenkään, että kristittyjen läsnäolo foorumilla vituttaisi enkä sitä onko järkeä uskoa Jeesukseen vai ei. Luepa uudestaan ja mieti hetki.

Ja jälleen kerran: paina sitä Ilmoita valvojille -nappia, jos viestistäni tuli peppu kipeäksi äläkä ulise noin joutavanpäiväisiä.
« Viimeksi muokattu: 19.04.2017, 20:38:31 kirjoittanut Alaric »
"Ajatus siitä, että loikkaisin perustamastani puolueesta on mieletön." - Timo Soini, 3.6.2017

"Pidän loikkareita luusereina." - Timo Soini, 3.6.2017

kgb

• Globaali kulttuurimarksisti
  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 2782
  • A spherical bastard
    • Profiili
« Vastaus #17671 : 19.04.2017, 21:04:51 »
Eikös tämäntyyppinen keskustelu ole kiellettyä tällä foorumilla? Muistaakseni säännöissä sanotaan, että uskonnot ja ateismi silloin kun eivät liity maahanmuutto/monikulttuurinäkökulmiin, ns. ikuisuus- tai paremmuuskysymyksinä on kielletty aihe.

Onpa jätkällä otsaa tulla avautumaan tuollaisesta asiasta, kun on ensin itse toistuvasti joutunut pastankeittelyistään enemmän tai vähemmän framille. Sanoisin jopa, että Matt. 23:28 sopii tähän kuin nenä päähän.

Ja jälleen kerran: paina sitä Ilmoita valvojille -nappia, jos viestistäni tuli peppu kipeäksi äläkä ulise noin joutavanpäiväisiä.

Kuten Alaric sanoi.

stefani

• Jäsen^^^
  • Liked: 556
    • Profiili
« Vastaus #17672 : 19.04.2017, 21:20:55 »
Tervehdys kaikille; en ole valittelutuulella, mutta muuten vain ajattelin kysyä, että mitä tarkalleen sanoilla "spagetti" ja "pasta" oikein tarkoitetaan. Kun näin joskus sanat "spagettivapaa ketju", ajattelin sen tarkoittavan, että kyseisessä ketjussa ateisteilta olisi ollut kielletty spagettiuskonnosta puhuminen, koska sen oli arvioitu laskevan keskustelun tasoa. Toisin sanoen "spagettikortti" oli kielletty. Myöhemmin ilmaisu "pastan vääntäminen" ja muut vastaavat tuntuivat myös tarkoittavan spagettikortin käyttöä. Tästä huolimatta näyttää kuitenkin nykyään melkein sille, että sanat "spagetti" ja "pasta" voivatkin jo viitata kumman tahansa puolen argumentteihin, eli myös uskovaisten uskontoaan puolustelevien sanotaan vääntävän pastaa, vaikka se ei tunnu täysin loogiselle.

kgb

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • A spherical bastard
    • Profiili
« Vastaus #17673 : 19.04.2017, 21:25:21 »
@jostwix Sama sirkus, eri liput. Ihan se ja sama kummalta laidalta asiaa lähestyy, lopputulos on aina sama eli ei-toivottu.

Jochanan

• Jäsen^^^
  • Liked: 397
    • Profiili
« Vastaus #17674 : 19.04.2017, 22:41:27 »
Onpa jätkällä otsaa

Täytyy myöntää.  ;D

Gleb

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 62
    • Profiili
« Vastaus #17675 : 20.04.2017, 06:00:30 »
Olisin tiedustellut, miltä osin herra Lokan kolmatta päivää jatkunut one-linerointi ei täytä foorumin sääntöjen kohtaa Forum ei ole chattityökalu?

Deputy M

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 1478
  • Deputy M ratsasti kaupunkiin
    • Profiili
« Vastaus #17676 : 20.04.2017, 10:05:38 »
Olisin tiedustellut, miltä osin herra Lokan kolmatta päivää jatkunut one-linerointi ei täytä foorumin sääntöjen kohtaa Forum ei ole chattityökalu?
Mielenkiintoinen aspekti toveri Gleb. Olen ollut havaitsevinani, että myös jäsen Gleb suhtautuu Lokkaan vähän  kriittisesti. Ketju on Juneksen kanssa käytävää keskustelua varten ja jos jollakulla keittää hieman yli, niin Junes tavallisesti vastaa kysyvällä onelinerillä. Olkoon niin. Mode on poistanut paljon postauksia ja silti Junes-ketju on vähän sekava. Näinhän se menee.
Tuo KGB:n siteerama raamatunlause "Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta" sopii moneen tarkoitukseen  ;)
Me olemme kansa! - Nuiva ei naivi (Eino.P Keravalta) - On parempi näyttää syylliseltä, kuin kykenemättömältä.

b_kansalainen

• Jäsen^^^
  • Liked: 3254
  • Asiam tuntija
    • Profiili
« Vastaus #17677 : 20.04.2017, 10:13:05 »
Ketju on Juneksen kanssa käytävää keskustelua varten ja jos jollakulla keittää hieman yli, niin Junes tavallisesti vastaa kysyvällä onelinerillä. Olkoon niin.
?

Juneksen ylösnouseminen Hommaforumille muutti ketjun alkuperäisen tarkoituksen ja nyt siellä on voimassa Juneksen säännöt? Eiköhän minä ja muut keskustella siellä Junekseen liittyvistä asioista ihan kuten ennenkin ja oletamme, että kaikkia kohdellaan tasapuolisesti.
« Viimeksi muokattu: 20.04.2017, 10:17:39 kirjoittanut b_kansalainen »

Gleb

• Jäsen^^
  • **
    • Profiili
« Vastaus #17678 : 20.04.2017, 10:26:22 »
Mielenkiintoinen aspekti toveri Gleb. Olen ollut havaitsevinani, että myös jäsen Gleb suhtautuu Lokkaan vähän  kriittisesti. Ketju on Juneksen kanssa käytävää keskustelua varten ja jos jollakulla keittää hieman yli, niin Junes tavallisesti vastaa kysyvällä onelinerillä. Olkoon niin.

Ko. henkilö on toki oma luku sinänsä, mutta tiedustelu juontaa kyllä ainoastaan siitä, että näyttää kuin henkilöllä olisi foorumilla omat säännöt. En jaksa uskoa, että suunnilleen kenenkään muun vastaavaan "keskustelu"tyyliin ei olisi puututtu jo hyvä tovi sitten.

hulaq

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 2263
  • The sloganist
    • Profiili
« Vastaus #17679 : 20.04.2017, 10:47:43 »
Ko. henkilö on toki oma luku sinänsä, mutta tiedustelu juontaa kyllä ainoastaan siitä, että näyttää kuin henkilöllä olisi foorumilla omat säännöt. En jaksa uskoa, että suunnilleen kenenkään muun vastaavaan "keskustelu"tyyliin ei olisi puututtu jo hyvä tovi sitten.

Siihen on puututtu jo hyvä tovi sitten. Ei muutakuin silmät käteen ja lukemaan niitä tällä värillä väritettyjä postauksia.
Iudex illius ero

kgb

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • A spherical bastard
    • Profiili
« Vastaus #17680 : 20.04.2017, 10:53:36 »
Eiköhän minä ja muut keskustella siellä Junekseen liittyvistä asioista ihan kuten ennenkin ja oletamme, että kaikkia kohdellaan tasapuolisesti.

Ei se nyt vaan onnistu ihan kuten ennenkin, koska ketjun subjekti ja objekti on korkeimman henkilökohtaisesti kanssanne keskustelemassa. Joten vaikka Junes kirjoittaisi jäsenneltyjä ja mietittyjä puolen sivun esseitä, ketjun dynamiikka on kuitenkin ratkaisevasti muuttunut siitä, mitä se tässä välillä on ollut.

b_kansalainen

• Jäsen^^^
  • Liked: 3254
  • Asiam tuntija
    • Profiili
« Vastaus #17681 : 20.04.2017, 11:02:55 »
Okei. Meille retardeille jatkossa siis eri säännöt kuin erityissuojelua kaipaaville kommunikointirajoitteisille kunnanvaltuutetuille  :P

Gleb

• Jäsen^^
  • **
    • Profiili
« Vastaus #17682 : 20.04.2017, 11:09:07 »

Siihen on puututtu jo hyvä tovi sitten. Ei muutakuin silmät käteen ja lukemaan niitä tällä värillä väritettyjä postauksia.

Puuttumisella en ehkä tarkoittanut useampia huomautuksia ketjussa (muitakaan ei huomautella montaa kertaa - joitain ei kertaakaan), trollaamisen sallimista, tai sitä, että henkilö voi antaa palautetta moderoinnille ko. ketjussa, eli muualla kuin täällä, jollaiseen toimintaan puututaan muissa tapauksissa kohtuullisella innokkuudella.
« Viimeksi muokattu: 20.04.2017, 11:11:56 kirjoittanut Gleb »

kgb

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • A spherical bastard
    • Profiili
« Vastaus #17683 : 20.04.2017, 11:20:17 »
Omalla nimellään esiintyviä kohtaan on aina ollut hieman eri säännöt.

dothefake

• Jäsen^^^
  • Liked: 14183
  • Imaaminoloinen kaktuslakkisetä. Rutinuiva.
    • Profiili
« Vastaus #17684 : 20.04.2017, 19:02:00 »
En enää kirjoita Junesketjuun mitään, liian vaarallista. Muut tehköön tietysti halunsa mukaan.
Sanokaa Fazer, kun haluatte mamuja.
Suomi, kestitysleirien saaristo.
Olin siellä minäkin.

Maija Poppanen

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4910
  • white trash
    • Profiili
« Vastaus #17685 : 21.04.2017, 07:30:41 »
Impi Waaran huorittelu-väitöksille löytyy kyllä todisteet samassa ketjussa Hohtavan Mamman hiukan aiemmin linkkaamassa "Ylen joku huora soitti 2.11." , linkin nimenkin edustaessa Juneksen omia sanoja.
"Saatan kuvitella hänen viimeiset päivänsä, elämänhallinnan menettäneenä, kaikkialla röykkiöittäin pesemättömiä, vanhentuneita pelikonsoleita ja jostain mystisesti aineellistunut kiiluva asearsenaali, joka kuiskii pahoja korviinsa" MW 17.2.2015

kgb

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • A spherical bastard
    • Profiili
« Vastaus #17686 : 21.04.2017, 11:15:12 »
Impi Waaran huorittelu-väitöksille löytyy kyllä todisteet samassa ketjussa Hohtavan Mamman hiukan aiemmin linkkaamassa "Ylen joku huora soitti 2.11." , linkin nimenkin edustaessa Juneksen omia sanoja.

Tuo on aivan totta ja peruutin bannin.

hulaq

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • The sloganist
    • Profiili
« Vastaus #17687 : 21.04.2017, 12:38:47 »

Juu, kiitos korjauksesta. Tuossa kävi itselle fiba, pahoittelut @Impi Waara ja kiitos tietty kgblle. Katsoin ehkä liian hätäisesti, että kyseessä oli edelleen sama huorittelucase mitä aiemmin olisi väitetty vaaliteltalla tapahtuneen.
Iudex illius ero

Maija Poppanen

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4910
  • white trash
    • Profiili
« Vastaus #17688 : 21.04.2017, 12:54:40 »
^ tajusin ton.

Meinasin kyllä lisätä jotain ehdotuksia eri huoracaustien erottelemiseksi mut rupes näyttään jo omaan silmäänkin pahalta  ;D
"Saatan kuvitella hänen viimeiset päivänsä, elämänhallinnan menettäneenä, kaikkialla röykkiöittäin pesemättömiä, vanhentuneita pelikonsoleita ja jostain mystisesti aineellistunut kiiluva asearsenaali, joka kuiskii pahoja korviinsa" MW 17.2.2015

Impi Waara

• Jäsen^^^
  • Liked: 6687
    • Profiili
« Vastaus #17689 : 21.04.2017, 13:05:23 »
Nimeni mainittiin, joten voiko joku ystävällisesti kertoa mistä on kysymys?
Totuus kuulostaa vihapuheelta heistä, jotka vihaavat totuutta.

Sananvapaus ei ole oikeutta kertoa ihmisille, mitä he haluavat kuulla. Sananvapaus on vapautta kertoa ihmisille, mitä he eivät halua kuulla.

10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

hulaq

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • The sloganist
    • Profiili
« Vastaus #17690 : 21.04.2017, 13:13:08 »

Annoin huorittelu-keskustelusta 3 päivän sanktiot sinulle. Yleisön ääntä kuunnellen kgb poisti bannit kun olin töissä. Kts. myös http://hommaforum.org/index.php/topic,243.msg2604657.html#msg2604657
Iudex illius ero

Impi Waara

• Jäsen^^^
  • Liked: 6687
    • Profiili
« Vastaus #17691 : 21.04.2017, 13:19:21 »
Asia selvä. Kiitos.
Totuus kuulostaa vihapuheelta heistä, jotka vihaavat totuutta.

Sananvapaus ei ole oikeutta kertoa ihmisille, mitä he haluavat kuulla. Sananvapaus on vapautta kertoa ihmisille, mitä he eivät halua kuulla.

10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

M.K

• Jäsen^^^
  • Liked: 328
    • Profiili
« Vastaus #17692 : 21.04.2017, 13:49:19 »

Annoin huorittelu-keskustelusta 3 päivän sanktiot sinulle. Yleisön ääntä kuunnellen kgb poisti bannit kun olin töissä. Kts. myös http://hommaforum.org/index.php/topic,243.msg2604657.html#msg2604657

Tsih. Hyvinpä olet perillä skenen kausteista.

hulaq

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • The sloganist
    • Profiili
« Vastaus #17693 : 21.04.2017, 14:25:02 »
Tsih. Hyvinpä olet perillä skenen kausteista.

Olen kyllä, tarkkaavainen huomio sinulta.
Iudex illius ero

Hankala Tapaus

• Jäsen^^^
  • Liked: 1838
  • Muumimuki-fettari
    • Profiili
« Vastaus #17694 : 23.04.2017, 18:42:07 »
Meidän pitäisi pysyä myös sellaisten väkivaltafantasioiden ulkopuolella, mitä esim. jäsen Hankala Tapaus edustaa.

Haluaisin tiedustella, miksi ylläpito on katsonut tarpeelliseksi poistaa vastaukseni tähän törkeään, suorastaan järjettömään syytökseksi naamioituun valeeseen. Vastaus oli toki yksirivinen, mutta mielestäni pyyntö näyttää toteen väittämässä esitetty "edustamani" väkivaltafantasiointi ei edellytä kovin monisanaista muotoa.

Juu. Olen eliitin salaliitto ja salainen agentti.

Nyt kun tätä ei tarvitse enää arvailla, voidaanko mennä asiaan?

Deputy M

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 1478
  • Deputy M ratsasti kaupunkiin
    • Profiili
« Vastaus #17695 : 23.04.2017, 19:17:31 »
Kiitos vihjeestä, täytyy tarkistaa tuo KJ:n postaus. Niin, ketjusta on poistettu joitakin viestejä ja tuo oneliner on yksi syy samoin sisällöttömyys tai poikkeaminen ketjun aiheesta. Olet kysynyt ja saanut vastauksen, ei jatketa tästä enempää.
Me olemme kansa! - Nuiva ei naivi (Eino.P Keravalta) - On parempi näyttää syylliseltä, kuin kykenemättömältä.

Jochanan

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #17696 : 27.04.2017, 00:59:15 »
Vastaukseni nimimerkin Tiskirätti ot-viestiin ketjussa "Tieteelliset tosiasiat hylätään humpuukina, jos ne horjuttaa omaa maailmankuvaa". Laitan sen tänne, vaikka en suoranaisesti valita, että viestini poistettiin, mutta asia sliippaa moderointia ja sopii siksi tänne: 

Vaikka en tykkääkään vasikoista, niin tässä tapauksessa olen vasikan ja moden kanssa samoilla linjoilla: pitääkö se jumala tunkea joka jumalan rakoon sielläkin, missä siitä ei olla kiinnostuneita? Mikäli engelska sujuu, suosittelen jotain jenkkilän Bible Beltin suunnan keskustelupalstaa, niin pääset toteuttamaan itseäsi ja maailmankuvaasi ystävällisemmässä seurassa.

Vastaus kysymykseesi: artikkelissa, johon aloitusviestissä viitataan, käsitellään evoluutioteoriaa - ja juuri siltä näkökannalta, kuin itse viestissäni kirjoitin, joten en ole "tunkenut" mihinkään rakoon mitään sellaista, mitä sinne ei olisi tarkoitus alunperinkään tunkea. Joten voit tunkea syytöksesi ihan omaan rakoosi.

Tiedän, että foorumin säännöissä on kielletty "evoluutio- ja kreationismikeskustelut", mutta tarkoitukseni ei ollut keskustella aihepiiristä sinänsä, vaan ainoastaan ja vain yhden viestin verran kommentoida lehtiartikkelia ja tuoda siihen oma kristityn näkökulmani, siinä missä muut ovat tuoneet omiin maailmankuviinsa ja tieteenfilosofisiin paradigmoihinsa perustuvat näkemyksensä.   

Minä en ole kysynyt sinulta, missä pääsen toteuttamaan itseäni. Tieteellisen maailmankuvan omaavana länsimaisena ja länsimaista kulttuuria puolustavana kristittynä pääsen toteuttamaan itseäni oikein hyvin tällä foorumilla, jolla ajetaan länsimaiden parasta. Se on myös minun tavoitteeni. Tämä on julkinen keskustelufoorumi ja kirjoitan tänne, jos minulla on jotakin asiaa, en siksi, että täällä on niin "ystävällistä porukkaa".

Ja kun nyt kerran nostit asian esiin, niin salli minun kertoa sekin, että englanti sujuu oikein hyvin ja sen lisäksi 7 muutakin vierasta kieltä, mutta olen mukana vain parilla valitulla suomalaisella keskustelupalstalla, koska tavoitteeni on vaikuttaa tässä maassa (eikä Jenkkilässä). Kiitos!

dothefake

• Jäsen^^^
  • Liked: 14183
  • Imaaminoloinen kaktuslakkisetä. Rutinuiva.
    • Profiili
« Vastaus #17697 : 27.04.2017, 01:07:44 »
Osaat siis puhua kielillä?
Sanokaa Fazer, kun haluatte mamuja.
Suomi, kestitysleirien saaristo.
Olin siellä minäkin.

stefani

• Jäsen^^^
  • Liked: 556
    • Profiili
« Vastaus #17698 : 27.04.2017, 01:10:20 »
Tiedän, että foorumin säännöissä on kielletty "evoluutio- ja kreationismikeskustelut", mutta tarkoitukseni ei ollut keskustella aihepiiristä sinänsä, vaan ainoastaan ja vain yhden viestin verran kommentoida lehtiartikkelia ja...

Eli jos keskustelu olisi jatkunut evoluutio- ja kreationismikeskusteluun, syy ei olisi ollut sinun, vaan hänen, joka olisi vastannut viestiisi?  :P

Helsingin Sanomat voivat käsitellä evoluutio- ja kreationismiaihetta, ja Hommaforumille voidaan laittaa linkkejä HS:n juttuihin, mutta tällöin foorumilaisten täytyy tietenkin osata diplomaattisesti ja taktisesti kaartaa aiheesta pois päin turvavälin ja yhteisymmärryksen takaamiseksi.

Jochanan

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #17699 : 27.04.2017, 01:12:46 »
Osaat siis puhua kielillä?

Osaan toki ja mulla on monia muitakin armolahjoja, mutta nyt en puhu niistä. Tarkoitin kieliä, joita olen opiskellut. Kielilläpuhumisen armolahjaa ei hankita opiskelemalla, vaan se annetaan, kenelle annetaan. Enempää en jatka tästä aiheesta tässä ketjussa. Kiitos!