UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: Opettaja, opettaja, toi mode kiusaa mua...!  (Luettu 3441863 kertaa)

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 39845
  • Ilon ja toivon admin
Vs: Opettaja, opettaja, toi mode kiusaa mua...!
« Vastaus #20880 : 28.11.2018, 22:27:14 »
Jaahah, ei siis saa pyytää vastausta esittämäänsä kysymykseen isolla fontilla, vaikka normaalifontti ei näkynytkään asianosaiselle. Krim-ketjusta on kyse, jossa minun suuhuni laitetaan jopa maailmansodan syttyminen.

Kiitos, moderaatio, miten meni noin niinkuin omasta mielestänne?

Pelkkää foorumin roskaamista. Yritäpä uudelleen asiallisemmin.
Hommaforumille kirjoittaminen - käytännön ohjeita ja vinkkejä: https://hommaforum.org/index.php/topic,123992.0.html

Lady Deadpool

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 2507
  • Wanda Wilson
« Vastaus #20881 : 29.11.2018, 12:57:48 »
Jaahah, ei siis saa pyytää vastausta esittämäänsä kysymykseen isolla fontilla, vaikka normaalifontti ei näkynytkään asianosaiselle. Krim-ketjusta on kyse, jossa minun suuhuni laitetaan jopa maailmansodan syttyminen.

Kiitos, moderaatio, miten meni noin niinkuin omasta mielestänne?

Meni ilmeisesti päin vittua?

Normaalifontti ei ehkä näkynyt asianosaiselle, mutta oma jättifonttisi taas lasketaan roskaamiseksi. Tekee ketjun lukukelvottomaksi mm. puhelimella surffaaville.
"Since you're only slightly less sexy than me, you're obviously in charge of this Motley Crew."

- Deadpool

"Inform and Destroy"

Golimar

• Jäsen^^^
  • Liked: 15819
  • Ego sum Spartacus
« Vastaus #20882 : 29.11.2018, 21:12:32 »
@Golimar Yksittäisten ihmisten kuvien ja sometilien linkkien postailu ilman kunnollista selitystä, joka kytkee kommentin ketjun teemaan, ei ole tarkoituksenmukaista. Esimerkiksi pelkkä "Katsokaa friikkejä!" ei ole riittävä syy. Ei mennyt oikein Hauskat kuvat -otsikon allekaan, joten siirtämisen sijaan poistin kommenttisi. Poistetun kommentin tilalle EI VOI postata saman kalenterivuorokauden aikana uutta, koska ketjun rajoitus on voimassa.

Lainaus
"Katsokaa friikkejä!"

Ei ollut postaukseni tarkoitus vaan ihmisten elon ja olon monimuotoisuus mutta ei siitä enempää.

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 15136
  • antikomintern
« Vastaus #20883 : 29.11.2018, 21:42:36 »
^ Ok. Tuo ei käynyt ilmi hyvin lyhyestä postauksestasi, eikä edes linkin takaa löytyvää materiaalia vilkaisemalla, joten se motiivi ja varsinainen asia jäivät hämäriksi. Tuo esimerkki oli omani, että miten tuollaisen postauksen voi tulkita. Ja väärin tässä tapauksessa.

Eli vähän enemmän tuollaiseen postaukseen sitä kommentointia ja selitystä mukaan, niin asia tulee paremmin ymmärretyksi, kiitos.
Kun allah saapuu kaupunkiin
Turkuun, Barcelonaan, Berliiniin,
Brysseliin, Tukholmaan, Pariisiin,
Madridiin, Nizzaan, Manchesteriin,
Pietariin, Lontooseen, New Yorkin World Trade Centeriin...

L. Brander

• Jäsen^^^
  • Liked: 2183
« Vastaus #20884 : 02.12.2018, 21:36:02 »
Jos nyt sitten kitisen tässä ketjussa, mikä on kitinää varten.

Minusta moderaatio on liian tiukka suhteessa rikoksen uhriksi joutuneen omaan vastuuseen. Ymmärrän, ettei foorumi halua kusipään mainetta paikkana, jossa vittuillaan rikosuhreille.  Mutta jossain kohtaa siitäkin asiasta pitää aloittaa julkinen keskustelu. Minusta liekaa voisi löysätä hieman.

Tämä sitten kaikella kunnioituksella. En haasta riitaa enkä syyllistä.
Vanhojen sosialistien kädet ovat lasten veressä - punainen viiva kulkee Prahasta Magadaniin.

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • antikomintern
« Vastaus #20885 : 02.12.2018, 22:22:37 »
Kuohuttavat rikokset, kuten joukkoraiskaukset, kuohuttavat meitä kaikkia. Kommentoiminen on silloin itse kullakin normaalia haastavampaa, kun yleisesti meillä ei ole asiaan liittyviä faktoja tiedossa, mutta sitäkin enemmän vihaa ja muita voimakkaita tunteita. Rikostapausketjuissa keskiössä on se tapahtunut rikos ja kyllähän myös rikoksista epäiltyihin, jopa tuomittuihin, kohdistettavaa kommentointia rajataan pidettäväksi kohtuullisella tasolla. Silloin on luonnollista, että uhreilla on vielä suurempi suoja. Uhrin oma toiminta saattaa olla vaikuttanut joissain rikoksissa uhriksi joutumiseen, mutta faktat tulevat pääosin vasta sitten oikeudenkäynnissä julki.

Pitkä linja forumilla on ollut se, ettei noita rikoksen uhreja lähdetä riepottelemaan. Se on ollut ihan hyvä, kun nyt katselee, kuinka asiasta jossain päin nettiä ihan pidäkkeittä kommentoidaan. Sellainen heittää ikävän varjon kommentoijan lisäksi alustan ylle, jolla on kuitenkin toissijainen vastuu esillä olevasta sisällöstä juridisestikin. Sellaista kommentointia ei nyt Hommalla ole näkynytkään, että kovat toimenpiteet olisivat olleet tarpeen, mutta moderointi on osin myös sellaisia tilanteita ennaltaehkäisevää. Moderointi on tietysti aina tapaus- ja tilannekohtaista, mutta tuskin suuri linja rikosuhrien kommentoinnin suhteen merkittävästi muuttuu.

Maija Poppanen

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 7845
  • white trash
« Vastaus #20886 : 02.12.2018, 22:26:31 »
^^ Eikö "rikoksen uhriksi joutuneen oma vastuu" ole oksymoron jo itsessään?

Viimepäivien teemana, kun on ollut raiskaukset - niin olisiko tässä vielä erityisesti kyse raiskatun vastuusta?

Koska lihapala  :-[

L. Brander

• Jäsen^^^
  • Liked: 2183
« Vastaus #20887 : 02.12.2018, 22:31:47 »

Viimepäivien teemana, kun on ollut raiskaukset - niin olisiko tässä vielä erityisesti kyse raiskatun vastuusta?

Ymmärrät nyt niin tahallaan väärin kuin se on mahdollista.
Vanhojen sosialistien kädet ovat lasten veressä - punainen viiva kulkee Prahasta Magadaniin.

Emo

• Jäsen^^^
  • Liked: 18263
« Vastaus #20888 : 02.12.2018, 22:37:51 »

Ymmärrät nyt niin tahallaan väärin kuin se on mahdollista.

Jos aikuinen matupatja joutuu raiskatuksi, niin monissa tapauksissa hänellä itselläänkin on vastuuta tapahtuneesta. Jos tieten tunkee raiskauskulttuuristen seuraan, niin ei voi väittää olevansa 100% uhri ilman omaa syytä. Tämä pitää sanoa.

Maija Poppanen

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • white trash
« Vastaus #20889 : 02.12.2018, 22:58:16 »
Voin mäkin sanoa, et jos raiskatuksi pitäisi tulla matupatjan tai jonkun viattoman puhtaasta sattumuksesta tilanteeseen joutuneen - sallisin tietysti sen matumyönteisen ennemmin tulevan raiskatuksi.

Mut kyllä mä lähtökohtaisesti haluan uskoa edelleen luottamusyhteiskuntaan, missä raiskaus ei ole uhrinsa vika, vaikka vastuuttomasti käyttäytyisi, missä varkaus ei olisi uhrin syy, vaikka tavara olisi helposti otettavissa, missä tappo ei olisi uhrin syy, vaikka sattuisi oleskelemaan samassa tilassa jonkun kuumakallen kanssa jne.

Kari Kinnunen

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 5273
  • Antaa olla. Ei jaksa enää
« Vastaus #20890 : 02.12.2018, 23:11:04 »
Mut kyllä mä lähtökohtaisesti haluan uskoa edelleen luottamusyhteiskuntaan, missä raiskaus ei ole uhrinsa vika, vaikka vastuuttomasti käyttäytyisi, missä varkaus ei olisi uhrin syy, vaikka tavara olisi helposti otettavissa, missä tappo ei olisi uhrin syy, vaikka sattuisi oleskelemaan samassa tilassa jonkun kuumakallen kanssa jne.

Lähtökohtaisesti monikulttuurin saapumisen myötä voi haaveilemallesi luottamusyhteiskunnalle viitata kintaalla. Kaipausta tuntien toki.

Emo

• Jäsen^^^
« Vastaus #20891 : 03.12.2018, 00:10:47 »
Voin mäkin sanoa, et jos raiskatuksi pitäisi tulla matupatjan tai jonkun viattoman puhtaasta sattumuksesta tilanteeseen joutuneen - sallisin tietysti sen matumyönteisen ennemmin tulevan raiskatuksi.

Saahan sitä haluta uskoa, mutta fakta on kuitenkin, että jos et lukitse ovia, niin olet itse syyllinen siihen että varas kävi jne ...  Mutta saa haluta uskoa jos näkee siinä jotain järkeä, minä en tuollaisessa uskossa näe mitään mieltä kun älli sanoo muuta.

Maija Poppanen

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • white trash
« Vastaus #20892 : 03.12.2018, 01:05:34 »
^ Vaan suurimmaksi osaksihan me vieläkin eletään luottaen: omaisuus notkuu ilman muurien peittoa kaiken kuonan kivitettävänä ja tuhottavana. Kuleksitaan itse - ja sallitaan lastemmekin seikkailla samassa ilmatilassa kaikenmaailman raiskaajien, tappajien ja muitten psykojen kanssa - pelkästään luottaen - et noi vastaantulevat ei tee pahaa.

Emo

• Jäsen^^^
« Vastaus #20893 : 03.12.2018, 02:20:08 »
^ Silti minä ainakaan en ole kovin luottavainen ja pyrin opastamaan jälkikasvuakin, että tiettyihin henkilöihin ei kannata luottaa. Tai jos epäluottamus on rasismia, niin ainahan voi luottaa, että näiden tiettyjen tyyppejen kanssa tulee hirvittävän suuria vaikeuksia.

käpykaarti

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 8046
  • Riippumaton selvittelijä
« Vastaus #20894 : 03.12.2018, 19:45:21 »
Joutuuko paljonkin siivoilemaan tuota Oulun keissi -ketjua?

Näyttää varsin siistiltä kommentoinnilta, aihe huomioiden.

Edit:  ;D Sori jos manasin...  :-\
« Viimeksi muokattu: 03.12.2018, 19:49:00 kirjoittanut käpykaarti »
Vasara kädessä kaikki näyttää naulalta.

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Ilon ja toivon admin
« Vastaus #20895 : 03.12.2018, 19:51:55 »
Joutuu ja sitä tullaan myös siivoamaan lisää.

Älkää turhaan roiskiko niitä yksirivisiä, offtopicia, foliohattuilua ja muuta paskaa sinne Oulun raiskaustapausta koskevaan ketjuun, kun se teettää vain ylimääräistä työtä. Tässä olisi parempaakin tekemistä.
« Viimeksi muokattu: 03.12.2018, 19:53:38 kirjoittanut Alaric »
Hommaforumille kirjoittaminen - käytännön ohjeita ja vinkkejä: https://hommaforum.org/index.php/topic,123992.0.html

T-T

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 80
  • Työnsuorittaja/Tuloksentekijä
« Vastaus #20896 : 06.12.2018, 18:14:15 »
Aika valikoivaa tuo Alaricin toiminta kun lukee tuota ketjua, täällä on modejakin ketkä harrastaa onelinereita-ei poistoja, vaatii lainauksia-milloin ne väärin lainattu, milloin himmeleitä.. Todella surkea moderaattori. Nytkii ohjaa ja samalla paskoo.. Huvittavaa kun lukee tuota Homma10v-juttua ja miettii näitä uusia modeja. Tulee pikkaisen ankkalammikko ja ´mun hiekkalaatikko´ mieleen, ja ite forumin pääpyörittelijä vasta ajeleekin kaksilla rattailla ;) Kiroilu, kirjoittelijaan käydyt henkilökohtaisuudet ja jne.. Miniluv, otatko yhteyttä, olisi asiaa, kiitos. Onpa täällä yksi vanhempikin moderaattori mikä on yksityisviestein puolustellut wanhoja kirjoittelijoita ja sanonut antavansa erioikeuksia heille.

Ei oikein mikään yllä olevista rimmaa Homma RY:n sääntöihin eikä forum-codexiin. Siitä päästäänkin siihen että mitä eroa on Homma forumilla ja Homma RY:llä? Jos joku näistä kahden vuoden sisään rekrytyistä modeista avaisi sitä vähän ilman apuja.

Hyvää itsenäisyyspäivää, kaikille, harvoille ja valituille.

hulaq

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 3764
  • The sloganist
« Vastaus #20897 : 06.12.2018, 18:42:46 »
Aika valikoivaa tuo Alaricin toiminta kun lukee tuota ketjua, täällä on modejakin ketkä harrastaa onelinereita-ei poistoja, vaatii lainauksia-milloin ne väärin lainattu, milloin himmeleitä.. Todella surkea moderaattori.
Ihan normaalia linjausta, ollaan varmaan sitten kaikki todella surkeita.
Lainaus
Nytkii ohjaa ja samalla paskoo.. Huvittavaa kun lukee tuota Homma10v-juttua ja miettii näitä uusia modeja. Tulee pikkaisen ankkalammikko ja ´mun hiekkalaatikko´ mieleen, ja ite forumin pääpyörittelijä vasta ajeleekin kaksilla rattailla ;) Kiroilu, kirjoittelijaan käydyt henkilökohtaisuudet ja jne..

Kiitos palautteesta.
Lainaus
Miniluv, otatko yhteyttä, olisi asiaa, kiitos.
Jospa ihan pistät yksityisviestiä hänelle.
Lainaus
Onpa täällä yksi vanhempikin moderaattori mikä on yksityisviestein puolustellut wanhoja kirjoittelijoita ja sanonut antavansa erioikeuksia heille.

Ei oikein mikään yllä olevista rimmaa Homma RY:n sääntöihin eikä forum-codexiin. Siitä päästäänkin siihen että mitä eroa on Homma forumilla ja Homma RY:llä? Jos joku näistä kahden vuoden sisään rekrytyistä modeista avaisi sitä vähän ilman apuja.
Itsellä ei ole mitään tekemistä Homma RY:n kanssa ja siivoilen moderaation kesken sovittujen sääntöjen puitteissa ulinat ja spämmit jne. Jos joku moderaattori ns. vanhana suosii vanhoja kirjoittelijoita, thats fine, itsellä ei ole sellaisesta tietoa ja vaikka olisikin, ei se minulle kuuluisi. Poistan silti kaikki huuhaat mitä vastaan tulee.
Iudex illius ero

T-T

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 80
  • Työnsuorittaja/Tuloksentekijä
« Vastaus #20898 : 06.12.2018, 18:54:54 »
Onko kipuja Hulaqilla? No nyt kun aloit vaikka en sinulta kysynyt muuta kuin mitä eroa RY:llä ja Forumilla, niin olet kyllä surkein näistä uusista Modeista. Ei todellakaan kaikki. Marttyyriyttä, sun hiekkalaatikko?

Top-3 surkimukset uusista: 1.Hulaq 2.Alaric 3: Pullervo

Wanhoja modeja en viitti kehua.. Samaa linjaa??? Kokeile nyt jo päättää, juurihan minua on ohjeistettu että ei yksityisviestein eikä -ilmi anna nappia saa käyttää moderaattoreihin, niin mistä revit tuon että ota ite yhteyttä?

Miten voit toimia modena jos se on Thats fine, suosittelisin opettelemaan Hommaforumin codexin, kiitosta vaan.

hulaq

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • The sloganist
« Vastaus #20899 : 06.12.2018, 18:58:29 »
Jos sulla ei ole muuta sanottavaa niin kiitos palautteesta toistamiseen. @Miniluv varmaan vastailee sitten sulle täällä niin saat mielenrauhan. Paskanjauhaminen ei ole tässäkään ketjussa suotavaa, koska moderaation ajan tuhlaaminen.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2018, 19:27:16 kirjoittanut hulaq »
Iudex illius ero

kgb

• Globaali kulttuurimarksisti
  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4350
  • A spherical bastard
« Vastaus #20900 : 06.12.2018, 18:59:43 »
Meni jo.
Iku-Routa: Tä? Mitä väliä jollain tykkäyksillä on?

ämpee

• Jäsen^^^
  • Liked: 12291
« Vastaus #20901 : 06.12.2018, 19:18:51 »
Onko meillä myyrä valvonnassa joka estää sananvapautta siellä mistä sitä ei ensimmäisenä arvaisi etsiä ?
Kommentoin jäsen @heleena :n kommenttia jossa valinnan vaihtoehtoja oli mukamas vain kaksi, vaikka todellisuudessa niitä on enemmän.

Miksi kommenttini katosi ?
Jäseneltä ISO: "Kotouttaminen on hölmöläisten puuhaa, kotiutuminen ja yhteiskuntaan integroituminen on maahantulijoiden omalla vastuulla."

hulaq

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • The sloganist
« Vastaus #20902 : 06.12.2018, 19:27:51 »
Onko meillä myyrä valvonnassa joka estää sananvapautta siellä mistä sitä ei ensimmäisenä arvaisi etsiä ?
Kommentoin jäsen @heleena :n kommenttia jossa valinnan vaihtoehtoja oli mukamas vain kaksi, vaikka todellisuudessa niitä on enemmän.

Miksi kommenttini katosi ?

Poistelin turhia natsitteluja, meni lapsiveden mukana koska lainaus.
Iudex illius ero

ämpee

• Jäsen^^^
  • Liked: 12291
« Vastaus #20903 : 06.12.2018, 19:31:22 »
Kiitos nopeasta ja tyhjentävästä vastauksesta !!
Jäseneltä ISO: "Kotouttaminen on hölmöläisten puuhaa, kotiutuminen ja yhteiskuntaan integroituminen on maahantulijoiden omalla vastuulla."

Kemolitor

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 3553
  • Understanding is a three-edged sword.
« Vastaus #20904 : 06.12.2018, 22:22:31 »
Aika valikoivaa tuo Alaricin toiminta kun lukee tuota ketjua, täällä on modejakin ketkä harrastaa onelinereita-ei poistoja, vaatii lainauksia-milloin ne väärin lainattu, milloin himmeleitä.. Todella surkea moderaattori. Nytkii ohjaa ja samalla paskoo..

Vähän mietin, että kannattaako vastata, kun sinulla taitaa olla joku känkkäränkkä-vaihe päällä ja silloin yleensä on ihan sama, mitä aikuinen sanoo. Mutta yritetään nyt kuitenkin.

Aivan samoilla linjoilla täällä muutkin moderaattorit ovat. Alaric (tai sitten Pullervo) useimmiten ohjeistaa ketjuihin sinivärillä tai sitten vastailee tähän ketjun saaden sitten känkkäränkkien vihat päälleen.

Mutta sitä samaa sisällöttömien onlinerien, ketjun aiheeseen liittymättömien jorinoiden tai hulppeiden pyramidien poistoja tekevät kaikki muutkin moderaattorit. Tosin minä välillä sorrun siihen, että toisin kuin Alaric, en jaksa siistiä karmeata pyramidihäkkyrää vaan nakkaan koko viestin roskiin. 

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • Liked: 29339
  • Toivo parasta, varaudu pahimpaan.
« Vastaus #20905 : 06.12.2018, 22:31:46 »
Mode:
Lainaus
Tosin minä välillä sorrun siihen, että toisin kuin Alaric, en jaksa siistiä karmeata pyramidihäkkyrää vaan nakkaan koko viestin roskiin.

Kannattaa jättää lainaamatta omassa viestissään sitä osaa kaverin viestistä, joka tulee lentämään roskikseen. Näin oma viesti lennä historian roskakoriin.
Euroopan parlamentin … "strategia" on ollut kutsua maailma kylään. Se on 3. maailmansodan jälkeen nopein tapa tuhota … koko Eurooppa.
- Jäsen Roope

Ketään ei saa laittaa takaisin, eikä kenenkään tuloa estää ja tulijoille on annettava samat edut kuin maan kansalaisille - Merkelin politiikka pähkinänkuoressa.
- Akez

Beef Supreme

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 983
  • Oma porukka turvassa!
« Vastaus #20906 : 07.12.2018, 01:44:51 »
https://hommaforum.org/index.php/topic,351.msg2971692.html#msg2971692

Viikko väkivaltafantasiasta.

Tämä ketju todistaa väkevästi että asiakas on aina väärässä, mutta on pikkuisen kiukuttanut olla jäähyllä ilmeisesti viestistä jonka avainsana oli "väkivallaton." Siis "väkivallaton."

Voin pyydettäessä konsultoida rankaisijaani suomen kielessä.

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • antikomintern
« Vastaus #20907 : 07.12.2018, 02:23:13 »
^ Aika valikoiva muisti. Minä sentään luin viestisi jo silloin ja nyt vielä uudestaan. Niinpä sait viikon väkijoukkoon autolla ajelemisesta. Jos ei soi mikään hälytyskello itsellä tuollaisia kirjoitellessa, niin se ei liene moderaation vika. Seuraavassa virkkeessä sijaitsi sana "väkivallaton", joka ei liittynyt mitenkään edellä mainittuun väkivallantekoon, vaan toiseen yhteyteen.

Pyydämme konsultaatiotanne, jos emme ymmärrä suomen kieltä, mutta älkää ottako yhteyttä meihin, me otamme tarvittaessa yhteyttä teihin.

P.S. Koko tilanteessa oli oikeastaan arvioitavana vain se, että saatko viikon, vain kaksi pakkolomaa. Pahoittelen, jos viikko ei riittänyt. Ensi kerralla saat sitten enemmän.

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Ilon ja toivon admin
« Vastaus #20908 : 07.12.2018, 02:42:23 »
Aika valikoivaa tuo Alaricin toiminta kun lukee tuota ketjua, täällä on modejakin ketkä harrastaa onelinereita-ei poistoja, vaatii lainauksia-milloin ne väärin lainattu, milloin himmeleitä.. Todella surkea moderaattori. Nytkii ohjaa ja samalla paskoo..

Mielipiteenne on rekisteröity. Kiitos osallistumisesta.

Beef Supreme

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 983
  • Oma porukka turvassa!
« Vastaus #20909 : 07.12.2018, 08:19:24 »
@Pullervo Julkaise se viesti niin muukin maailma näkee ettet osaa lukea. Tai laita se edes minulle niin voin yrittää ymmärtää miten näit siinä väkivaltaa. Kyse oli kadunvaltaajien raivaamisesta pilaamalla heidän bileensä, esimerkiksi yksinkertaisesti kantamalla heidän äänentoistolaitteensa pois kadulta. Väkivallattomasti.

Ymmärrän että teillä siellä moderaatiossa on tuntosarvet tiukalla, mutta vakuutan etten haaveile väkivallasta vaikka lakia saattaakin joutua rikkomaan. Sehän oli koko jutun pointti: ne toiset ovat valmiita vankilaan. Mitä tällaiset normot voivat tehdä ettei heidän oikkujaan tarvitse kumartaa? Sitä hain.

Mutta kuten sanottua, asiakas on aina väärässä joten anna olla jos on liian vaikeaa. Olipa hauskaa seurata vuoden jännintä uutisviikkoa pimennosta joten tattis vaan.