Kirjoittaja Aihe: Opettaja, opettaja, toi mode kiusaa mua...!  (Luettu 4110448 kertaa)

diipadaapa

• Jäsen^^^
  • Liked: 1826
  • GCM - löyhä sopimus
Vs: Opettaja, opettaja, toi mode kiusaa mua...!
« Vastaus #20910 : 12.01.2019, 21:54:24 »
Anteeksi, että kykenen kirjoittamaan ainoastaan onelinereita, ÄO:ni on jotain 65-85 väliltä. Osaan kuitenkin mennä itseeni. Kiitos.
"Empä tiiä, mutta tämmöstä se on, ja kaiken maailman muslimit täällä hilluu ja kyykkii tuolla ja huutaa...ootahan kohta on minareetti tuossa ukko huutaa siellä tolpassa... öööaaaah! Aamusella viiden aikaa alottaa, sitä on mukava kuunnella."
-Teuvo Hakkarainen-

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 23351
  • antikomintern
« Vastaus #20911 : 12.01.2019, 21:58:17 »
Voi kyynel. Molemmat tapaukset sitten loppuunkäsiteltyjä. Ei tarvitse jatkaa.

Kemolitor

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4789
  • Understanding is a three-edged sword.
« Vastaus #20912 : 12.01.2019, 22:05:37 »
Mikset sitten poista niitä yksirivisiä sieltä Oulu-ketjusta?
Poistat minulta aiheeseen kuuluvan vastaukseni Vellamolle samantien, mutta jätät vaikka kuinka paljon sisällöltään vastaavaa tai turhempia onelinereita ketjuun.

Toisten pitäisi kirjoittaa kuin runeberg, mutta toiset saavat chattailla ja hassutella pippelikommenteillaan. Reilu linja, kiitos.

Kyseiseen ketjuun tulee sellaista vauhtia uusia viestejä, ettei niitä kukaan ehdi koko ajan päivystämään. Käytä Ilmoita valvojille -painiketta, kun pippelikommentteja tulee vastaan.

eskonaama

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 506
« Vastaus #20913 : 12.01.2019, 23:33:28 »
Ilmeisesti Oulu-ketjusta on poistettu viestini, jonka en koe ollut olevan oneliner, ja on mielestäni ollut aiheeseen liittyvää (Orpon julkisten kommenttien kyseenalaistaminen hänen ja vaimonsa toimintahistorian perusteella).

Mikäli mahdollista saada esim. yksityisviestillä syy viestini poistamiseen, arvostaisin tätä.
The most important aspect of arguing is that you counter your opponents argument, not that you start insulting your opponent.

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • antikomintern
« Vastaus #20914 : 13.01.2019, 00:00:49 »
Ilmeisesti Oulu-ketjusta on poistettu viestini, jonka en koe ollut olevan oneliner, ja on mielestäni ollut aiheeseen liittyvää (Orpon julkisten kommenttien kyseenalaistaminen hänen ja vaimonsa toimintahistorian perusteella).

Mikäli mahdollista saada esim. yksityisviestillä syy viestini poistamiseen, arvostaisin tätä.

Valitukset käsitellään näin julkisesti. Tuota Orpon vaimoa, lakitoimistoa, työpaikkaa Migrissä ja sen jälkeen Turun hallinto-oikeudessa on puitu vaikka kuinka paljon forumilla aikoinaan.

Kävin lukemassa poistuneen viestisi, eikä Oulun lastenraiskausketjuun ei tuokaan pohdinta kuulu. Se ei ole sateenvarjoketju kaikelle mahdolliselle, vaan fokus on ihan ja juuri noihin rikoksiin liittyvissä tapahtumissa ja niiden käsittelyssä.

eskonaama

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 506
« Vastaus #20915 : 13.01.2019, 00:28:41 »
Ketju on täynnä kommentointia suuntaan ja toiseen mm. Orpon ja Mykkäsen julkitulemista Oulun rikosten suhteen, ja mielestäni Orpo & Co. kumppaneiden historian nosto esiin julkisuudessa olisi tehokas tapa paljastaa faktat että Orpo on ollut itse aiheuttamassa ongelmaa, eikä kyse ole mistään muusta kuin damage controllista.

Jos viestini on antanut käsityksen, että olen yrittänyt ohjata keskustelun käsittelemään nimenomaan Orpon aiempia toimia, tämä ei ollut tarkoitus, vaan nimenomaan aiheuttaa vastareaktiota Orpon julkikommentteihin. Juurikin näistä aiemmista taustoista muistan lukeneeni homman muilta ketjuilta. Mutta mikäli tämä ei liity ketjun aiheeseen niin sitten olen ilmeisesti käsittänyt jotakin väärin.

Narinat tässä tältä erää, case closed.
The most important aspect of arguing is that you counter your opponents argument, not that you start insulting your opponent.

Uuno Nuivanen

• Jäsen^^^
  • Liked: 35938
  • Tervalaivan orja
« Vastaus #20916 : 13.01.2019, 00:37:18 »
Poistosormi on nykyään varsin herkällä. Tuossa(kin)han on kaksi puolta; kuka viitsii enää sydänverellä vääntää viestiä, kun se kuitenkin poistetaan. Onhan se liian lyhyt, tai 'asian' vierestä, tai lainaus puuttuu, tai se lainaus on liian pitkä tai lyhyt tai sopiva. Aina on jotain pielessä. Siis mitä välii.
Iltapäivälehdillä voisi olla valmis lööppipohja, jossa lukee: "Persu mokasi jälleen". Siihen alapuolelle sitten vain vaihdettaisiin nimi ja paikkakunta.  - Jussi Halla-aho

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 57753
  • Ei maata ilman kansaa, ei kansaa ilman verilinjaa
« Vastaus #20917 : 13.01.2019, 00:46:23 »
Poistosormi on nykyään varsin herkällä. Tuossa(kin)han on kaksi puolta; kuka viitsii enää sydänverellä vääntää viestiä, kun se kuitenkin poistetaan. Onhan se liian lyhyt, tai 'asian' vierestä, tai lainaus puuttuu, tai se lainaus on liian pitkä tai lyhyt tai sopiva. Aina on jotain pielessä. Siis mitä välii.

Sanotaanko näin yleisohjeena ja myös sinulle erityisesti, että sen "yhden rivin" jälkeen viestin roskiin päätymisen todennäköisyys alkaa laskea huomattavasti.

En usko, että olet sydänvertasi kovin paljoa niihin poistettuihin roiskaisuihin vuodattanut ;)
Äänestys: Etnonationalismi, kyllä vai ei? Eli kannatatko vai etkö? Käy antamassa äänesi!

https://hommaforum.org/index.php/topic,129465.0.html

Uuno Nuivanen

• Jäsen^^^
  • Liked: 35938
  • Tervalaivan orja
« Vastaus #20918 : 13.01.2019, 00:52:52 »
Sanotaanko näin yleisohjeena ja myös sinulle erityisesti, että sen "yhden rivin" jälkeen viestin roskiin päätymisen todennäköisyys alkaa laskea huomattavasti.

En usko, että olet sydänvertasi kovin paljoa niihin poistettuihin roiskaisuihin vuodattanut ;)

Muna vai kana.. tämähän ei vars. ollut ns. vihapuhe. Sille en koskaan saanut kyllä selvitystä, että miksi pitkä paskapuhe on parempi kuin lyhyt, ja siksi pitkä jätetään..? Vaikka loogisesti ajatellen, siinähän on enemmän paskaa.  ???  No, eihän minua ole modeksi pyydetty - enkä kyllä huolisikaan!1!1  ;)
Iltapäivälehdillä voisi olla valmis lööppipohja, jossa lukee: "Persu mokasi jälleen". Siihen alapuolelle sitten vain vaihdettaisiin nimi ja paikkakunta.  - Jussi Halla-aho

kgb

• Globaali kulttuurimarksisti
  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4906
  • A spherical bastard
« Vastaus #20919 : 13.01.2019, 10:55:39 »
Täällä on sellainenkin keino käytössä jolla voidaan asettaa käyttäjäkohtainen viestimääräkatto vuorokaudessa. Luulisi paskansuoltamisen innon vähenevän jos ei voi määräänsä enempää kirjoittaa ja ne vaivalla puserretut kikkareetkin joutuvat laaduntarkkailun hampaisiin.
Aivoton ja päätön maan johto on

Ei kun
Päät pois tai hirteen
Päät pois tai hirteen
Päät pois tai hirteen
Sitä mieltä minä oon

ikuturso

• Jäsen^^^
  • Liked: 25609
  • Easter Worshipper
« Vastaus #20920 : 13.01.2019, 11:13:02 »
Suolsin vitutuksissani eilen mukanokkelan yksirivisen ouluketjuun (kekomäki alkoi nyppiä) ja se poistui aika nopeasti.

Poistaminen oli oikein. Minä tuohduksissani töppäilin. Pahoittelen aiheuttamaani lisätyötä moderaatiolle.

Omia viestejään kun ei saa itse poistaa, niin näitä joskus lipsuu. Olisin itse poistanut sen samoin tein, mutta kun ei onnistu.

Toki sen tilalle voi laittaa pelkän pisteen tai "saa poistaa" -viestin, mutta kun se ei vähennä moderaattoreiden työtä, jotka niitä sitten siivoavat.

Toimisiko katumuspillerinappi? Jos oman viestin poisto olisi mahdollista vuorokauden. Tai vaikka muutaman tunnin. Aamulla voisi poistaa illan känvitutuspostauksensa ihan itse. Jos sitä viestiä on jo kommentoitu, niin olkoon. Modeille tulee hommia mahdollisesti kuitenkin - oli se alkuperäinen viesti olemassa tai ei - mikäli siis sinne kommenttien lainauksiinkin on tullut asiattomuuksia.

Tämä vain näin ajatuksena. Mutta kun omien viestien poistoaikaa ensin rajattiin ja sitten poistomahdollisuus kokonaan poistettiin, uskoisin, että tämä muutaman tunnin tai vuorokauden katumusmallikin on jo kertaalleen käyty läpi.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

kgb

• Globaali kulttuurimarksisti
  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4906
  • A spherical bastard
« Vastaus #20921 : 13.01.2019, 12:34:44 »
Vähemmän siitä ”saa poistaa”-viestistä on vaivaa kun siihen tuskin kukaan vastaa mitään yhtä nokkelaa.

Ei kun
Päät pois tai hirteen
Päät pois tai hirteen
Päät pois tai hirteen
Sitä mieltä minä oon

Hämeenlinnan Oraakkeli

• Jäsen^^^
  • Liked: 4135
  • لا يوجد إله غيره من الشيطان والنبي محمدا أو خادمته
« Vastaus #20922 : 13.01.2019, 20:53:00 »
No nyt on kyllä lapsellista ruveta uhkailemaan banneilla monen viestin voimalla.  Ja mitä tuolta sitten edes pitäisi liittää??
Ei kait se linkin klikkaaminen niin vaarallista ole jotta sitä ei voisi tehdä?
Varmaan yksi syy miksi kirjoittajat vähenee kun jonninjoutavien syiden takia uhkaillaan banneilla.

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 57753
  • Ei maata ilman kansaa, ei kansaa ilman verilinjaa
« Vastaus #20923 : 13.01.2019, 20:59:11 »
^ Laitat ne lainaukset kiltisti kuten muutkin. Minua ei kiinnosta, että tuliko mahdollisesti loukattua jonkun tunteita. Kun ei ylläpidon ohje tehoa, niin sitten laitetaan hieman uhkausta kehiin ja kappas, sehän tehosi (ainakin siten että huomasit ohjeistuksen).

Hetki sitten tuli toiselle jäsenelle kirjoitettua pari pointtia lainauksista. Lukaisepa siitä ajatuksella:

Poistin viestin, koska siinä oli pari sanaa ja pelkkä linkki. Ei siis lainausta linkin sisällöstä. Muokkasin pari päivää sitten erään aloittamasi ketjun ensimmäiseen viestiin lainauksen näkyviin, mutta tällä kertaa ajattelin, että poisto saattaisi herättää. Emme jaksa jatkuvasti olla väsäilemässä lainauksia, vaan se on kirjoittajien itse tehtävä.

Kun postaatte foorumin ulkopuolisia linkkejä, niin laittakaa näkyviin myös lainaus, jossa on oleelliset osat linkin sisällöstä näkyvissä (ei siis koko juttua).

Pari pointtia miksi näin on syytä toimia:

1) Foorumin lukeminen on käyttäjäystävällisempää ja mukavampaa, kun kirjoittajat ovat valmiiksi nostaneet lainaukseen ne oleelliset kohdat sieltä uutisista/blogeista/jne. Jokaisen ei tarvitse klikkailemaan linkkejä auki ja itse alkaa lukemaan koko juttua, vaan viestissä olevasta lainauksesta näkee suoraan jonkin verran sitä sisältöä. Sitten jos kiinnostaa enemmänkin, niin voipi lueskella jutun kokonaan.

2) Vähänkään vanhemmilla uutisilla on toisinaan tapana kadota bittitaivaaseen tai siirtyä maksumuurin taakse, jolloin niistä pelkistä linkeistä ei ole yhtään mitään hyötyä myöhemmin tarkastellessa. Moniin Homman ketjuihin on kuitenkin kerätty tietoa vuosien ajan ja sitä tietoa myös käytetään usein uudemmissa kirjoituksissa. Jos linkkien sisällöistä ei ole mitään "jälkeä" foorumilla, niin niiden hyödyntäminen voi myöhemmin olla hankalaa tai mahdotonta.

« Viimeksi muokattu: 13.01.2019, 21:03:37 kirjoittanut Alaric »
Äänestys: Etnonationalismi, kyllä vai ei? Eli kannatatko vai etkö? Käy antamassa äänesi!

https://hommaforum.org/index.php/topic,129465.0.html

Sepeteus Hiihtäjä

• Jäsen^^^
  • Liked: 1378
« Vastaus #20924 : 15.01.2019, 18:20:15 »
Poistelin puhtaita spekulaatioita jonkun mahdollisesta päihteiden käytöstä. Ellei ole sekä todisteita että näyttöä, että vaikuttaa toimintaan, niin saunakaljoja tms turha vatvoa.

Kerrannii ollaa Pullervon kans sammaa mieltä. Tästä SKE sihteerin huumehommasta on nyt youtuben videoiden chateissä ja joissain striimeillä SKE:tä kohtaan katkerat henkilöt puhuneet paljon ja jankuttaen.
On kysytty chateissä ja olen itsekin kysynyt, että missä fakta, missä tieto, että on varmasti sama henkilö, kun sen nimisiä henkilöitä on suomessa todella paljon, niin kukaan ei vastaa, vaan sanoo "koska ollaan nähty paperi ja siellä on nimi". Eli en usko tuota juttua lainkaan, koska sitä huhua levittää katkerat ihmiset ja mitään faktaa ei ole tullut, vaikka kuinka on pyydetty.
Eli kyseessä on mustamaalaus ja se on aivan hanurista.
"Käteen sattuu, polttaa."
"Korostan, että se johtuu vain siitä, että kätesi on nuotiossa. Ei siis mitään syytä huoleen eikä toimenpiteisiin. Sanot vain napakasti, että ei saa polttaa."

Emo

• Jäsen^^^
  • Liked: 25628
« Vastaus #20925 : 16.01.2019, 02:00:23 »
Eikö tuo nyt ole liian överiä, että jouluketju on lukittu?  :o
Ihmisen pitää päästä jouluketjuun läpi vuoden, esimerkiksi jos kesällä poimit jouluomput tai teet jouluvihdat, niin pitää olla mahdollista päästä kirjoittamaan siitä jouluketjuun.
Ketju auki! Öppna gedju!

@hulaq

hulaq

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 5963
  • The sloganist
« Vastaus #20926 : 16.01.2019, 06:22:52 »
Eikö tuo nyt ole liian överiä, että jouluketju on lukittu?  :o
Ihmisen pitää päästä jouluketjuun läpi vuoden, esimerkiksi jos kesällä poimit jouluomput tai teet jouluvihdat, niin pitää olla mahdollista päästä kirjoittamaan siitä jouluketjuun.
Ketju auki! Öppna gedju!

@hulaq

Avatkaa uusi oikealla vuosiluvulla, helpompi ihmisten seurata kun ei rönsyile päivämääristä. Pistää häiritsevästi silmään kun joulu meni jo.
Iudex illius ero

Elemosina

• Jäsen^^^
  • Liked: 12006
  • Sosiaalisesti konstruktiivinen citysilakka
« Vastaus #20927 : 16.01.2019, 06:48:33 »
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

guest15586

• Vieras
« Vastaus #20928 : 19.01.2019, 17:11:31 »
Mulle mode-sedät mitenkään ilkeitä ole ollut (ei ne pysty siihen), mutta josko tuota Trump-keskustelua vähän avattaisiin, kun tuo kuumekin tuntuu laskenee?

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • antikomintern
« Vastaus #20929 : 19.01.2019, 17:55:59 »
Trump-ketjun rajoituksen hölläämistä tai sen poistamista on pohdittu jo jonkin aikaa.

Rajoitus on nyt poistettu toistaiseksi, mutta palaa hyvin pian, jos keskustelu ketjussa lähtee lapasesta ja sellaiseen suuntaan, jonka vuoksi tuollaiset rajoitukset ylipäänsä ovat tarpeen joissakin ketjuissa.

Kaikenlainen tyhjänpäiväinen keskinäinen nokittelu, typerä jankkaaminen, onelinerit yms. katsotaan ketjun paskomiseksi. Älä ole se kommentoija, jonka takia rajoitus joudutaan laittamaan taas päälle.

Järkevää ja asiallista keskustelua, kiitos.
« Viimeksi muokattu: 19.01.2019, 18:05:10 kirjoittanut Pullervo »

guest15586

• Vieras
« Vastaus #20930 : 19.01.2019, 20:10:58 »
Trump-ketjun rajoituksen hölläämistä tai sen poistamista on pohdittu jo jonkin aikaa.

Rajoitus on nyt poistettu toistaiseksi, mutta palaa hyvin pian, jos keskustelu ketjussa lähtee lapasesta ja sellaiseen suuntaan, jonka vuoksi tuollaiset rajoitukset ylipäänsä ovat tarpeen joissakin ketjuissa.

Kaikenlainen tyhjänpäiväinen keskinäinen nokittelu, typerä jankkaaminen, onelinerit yms. katsotaan ketjun paskomiseksi. Älä ole se kommentoija, jonka takia rajoitus joudutaan laittamaan taas päälle.

Järkevää ja asiallista keskustelua, kiitos.

Kiitän. Mikäli ketjun keskustelua joudutaan taas rajoittamaan, niin syypäällehän voisi laittaa pidemmän banniin. Jos vaikka hillitsisi avautumista?

J. Lannan haamu

• Jäsen^^^
  • Liked: 7673
« Vastaus #20931 : 20.01.2019, 12:41:19 »
Mitä Helvettiä, juuri olin tulossa kommentoimaan Tulevaisuuden aivan älyttömän hyvää viestiä ja se on hävinnyt jonnekin bittiavaruuteen. Onko tämä ainoastaan minun pään sisällä, vai poistetaanko näitä viestejä nykyään aika helposti? Ulkopuolistenkin tulee saada nähdä mistä asiat johtuvat.

Minkä takia moderaation liipasinsormi on niin herkässä? Onko se niin paha jos aiheeseen liittyvä asia jätetään ketjuun jolloin muutkin voivat jatkaa keskustelua ja pohdintaa?
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Golimar

• Jäsen^^^
  • Liked: 22855
  • Ego sum Spartacus
« Vastaus #20932 : 20.01.2019, 12:52:12 »
Ennen Ylen uutiset sai kopioida hommalle kokonaan mutta nykyään ei, onko käytännön muutokseen joku tietty syy?

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • antikomintern
« Vastaus #20933 : 20.01.2019, 12:52:31 »
Mitä Helvettiä, juuri olin tulossa kommentoimaan Tulevaisuuden aivan älyttömän hyvää viestiä ja se on hävinnyt jonnekin bittiavaruuteen. Onko tämä ainoastaan minun pään sisällä, vai poistetaanko näitä viestejä nykyään aika helposti? Ulkopuolistenkin tulee saada nähdä mistä asiat johtuvat.

Minkä takia moderaation liipasinsormi on niin herkässä? Onko se niin paha jos aiheeseen liittyvä asia jätetään ketjuun jolloin muutkin voivat jatkaa keskustelua ja pohdintaa?

Sitä helvettiä, että kyseinen ketju on kotimaan uutinen tuoreesta seksuaalirikoksesta. Siellä on ehditty jo käsitellä (ja heittää roskiin) mm. tavanomaiset onelinerit, feminismi, pakkolääkitseminen, uhrin syyllistäminen, hipsterit, metroseksuaalit, kenttäoikeudet, homoseksuaalit ja muu teeman ohi menevä.

Ei tule kenellekään yllätyksenä, että uutisketju ei ole chatti tai Pankko, jossa annetaan tajunnan virrata. On olemassa myös muita alueita ja ketjuja, joissa asioista voi keskustella, eikä kaikkea tarvitse tunkea tuoreisiin uutisketjuihin.

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • antikomintern
« Vastaus #20934 : 20.01.2019, 12:59:22 »
Ennen Ylen uutiset sai kopioida hommalle kokonaan mutta nykyään ei, onko käytännön muutokseen joku tietty syy?

Tekijänoikeudet koskevat myös Yleä, vaikkei se ehkä ensimmäisenä tulekaan kohtuuden ylittävistä lainauksista valittamaan ja viemään käräjille. Sen kun lainaa sieltä uutisesta sen oleellisen ja loput löytyy linkistä. Aika harvoin sellainen muotoilematon copy-paste-lainaustekstiseinä kommentissa houkuttelee lukemaan sitä. Osa ei sitten hahmota sitä, että jos Ylestä voi vetäistä kaiken lainaukseen, niin miksei muualta.

Onhan tuosta linkittämisestä ja lainaamisesta ihan selkeä maininta säännöissäkin ja lisäksi lähetellään YV:llä ohjeita koko ajan ja toivotaan, että se kantaisi jatkossa hedelmää parempina lainauskäytäntöinä.

J. Lannan haamu

• Jäsen^^^
  • Liked: 7673
« Vastaus #20935 : 20.01.2019, 13:06:19 »

Sitä helvettiä, että kyseinen ketju on kotimaan uutinen tuoreesta seksuaalirikoksesta. Siellä on ehditty jo käsitellä (ja heittää roskiin) mm. tavanomaiset onelinerit, feminismi, pakkolääkitseminen, uhrin syyllistäminen, hipsterit, metroseksuaalit, kenttäoikeudet, homoseksuaalit ja muu teeman ohi menevä.

Ei tule kenellekään yllätyksenä, että uutisketju ei ole chatti tai Pankko, jossa annetaan tajunnan virrata. On olemassa myös muita alueita ja ketjuja, joissa asioista voi keskustella, eikä kaikkea tarvitse tunkea tuoreisiin uutisketjuihin.

En jatka tätä aihetta enempää, mutta sen verran voisin huomauttaa, että ei tuo Tulevaisuuden kommentti liity hipstereihin, onelinereihin tai muuhun uhrin syyllistämisen. Eikä tuo mielestäni ollut mitään tajunnanvirtaa, vaan tuo liittyi olennaisesti siihen miksi olemme tällaisessa tilanteessa. Olen sitä mieltä, että kommentti liittyi aiheeseen. Jos lähdetään sille linjalle, että kaiken täytyy aina liittyä suoraan ja tismalleen aiheeseen niin tarkkana joutuu moderaation silmä olemaan kaikissa ketjuissa. Mutta kiitos vastauksesta.
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

duc

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 8929
« Vastaus #20936 : 20.01.2019, 13:16:46 »
Myös minua hiemän harmittaa puheenvuoroni poisto, jossa kenttäoikeuden mainitsin. Se ei ollut kehotus suomalaisten ko. tavalla "oikeutta" harjoittamaan, vaan päinvastoin, mutta hyväksyn toki Pullervon moderoinnin ja pahoittelen aiheuttamaani vaivaa tämän aiheen parissa, jo toisen kerran. Mea culpa.

Jos sopii, perustan Peräkammariin mies-aiheisen ketjun, johon ylläpito antanee luvan ja jossa jäsen Tulevaisuuden esille nostamaa länsimaisten miesten munaa tai munattomuutta voi pohtia.
Turvaton on tulevaisuus. Ystävän erottaminen vihollisesta on vaikeaa ellei mahdotonta.

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • antikomintern
« Vastaus #20937 : 20.01.2019, 13:22:49 »
Kyllä Hommalta löytyy jo heti Tuvasta ja Kylänraitilta yleisempään jutusteluun teemasta sopivia ketjuja ja lisää sopii perustaa, vaikka sitten Peräkammariin nyt kaivattuun pohdintaan länsimaisten miesten miehisyydestä tai sen puutteesta ja sen vaikutuksesta yhteiskuntaan.

Lisätään vielä tämä: Ei se, että joku kommentti lentää roskiin yhdestä ketjusta, tarkoita sitä, ettei koko asiasta saisi missään tällä alustalla keskustella. Kaikesta ei nyt vain voi keskustella juuri siellä, missä itse lystää. Koko jako eri alueisiin ja ketjuihin pyrkii pitämään asioita edes hieman järjestyksessä kaaoksen keskellä.
« Viimeksi muokattu: 20.01.2019, 13:28:27 kirjoittanut Pullervo »

O. M. Hietamaa

• Sutkauttelija
  • Jäsen^^^
  • Liked: 1928
« Vastaus #20938 : 20.01.2019, 16:27:30 »
Sen jälkeen kun Twitter-upotukset otettiin käyttöön, on forumilla alkanut näkyä häiritsevän paljon sellaisia viestejä, jotka koostuvat vain niistä upotuksista – usein pitkinä sarjoina, pahimmillaan jopa kolmekymmentä samassa viestissä – ilman mitään omaa lisättävää asiaan. Erityisen paljon niitä on uuvattiketjussa ja Salehzadeh-ketjussa. Mielestäni tämä ei edistä tervehenkistä keskustelukulttuuria. Forumin tehtävä on tuottaa omaa keskustelullista sisältöä eikä toimia muualla tuotetun sisällön varmuusvarastona. Muualla käytyä keskustelua (tai yksinpuhelua) on sopivaa kommentoida muttei kopioida. Ilmoitan asiasta tässä sen sijaan, että käyttäisin ”Ilmoita valvojille” -toimintoa, koska kysymys ei ole vain yksittäisestä viestistä, ja koska minua kiinnostaa tietää mikä on moderaation arvovaltainen kanta tähän asiaan.

Veikko

• Jäsen^^^
  • Liked: 16923
  • White Lives Matter
« Vastaus #20939 : 20.01.2019, 16:40:27 »
Minusta ainakin Salehzadeh-ketjussa olleet Twitter-upotukset ovat täyttäneet tehtävänsä, jos tähän ylipäätään saa vastata näin tavallisten hommalaisten kaikkein arvovallattomimpana jäsenenä.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos