UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: Opettaja, opettaja, toi mode kiusaa mua...!  (Luettu 3591369 kertaa)

MW

• Jäsen^^^
  • Liked: 17213
  • Kiltti ja ystävällinen, mutta niin nuiva.
Vs: Opettaja, opettaja, toi mode kiusaa mua...!
« Vastaus #21270 : 16.03.2019, 02:35:16 »
Sinänsä ansiokkaaseen moderaatioon pitäisi laittaa yksi makkaraniska, joka ei olisi niiin suvaitsevainen kuin useimmat - etta ei mene kilpailuksi siitä, että kuka sietää eniten.

Muuten haluan kiittää yksirivisten lisääntyneesta ymmarryksestä..köh.. tyhmintähän se olikin mitä oli netissä kuultu, se mittaaminen metrimitalla. Riviseni ovat toki huonoja, mutta 30k kärpästä ymsjne.

Moderaatio on nyt miehitetty oikeilla kavereilla.  :)

Ykstoista vuotta, kaikki letkeä on jo heitetty, taputeltu ja kätelty.

Uutisvahtina tulisi Hommaa pitää, mutta joskus tunne ottaa vallan. Ja sitten administraatio.

IDA

• Jäsen^^^
  • Liked: 7654
  • qui enim non est adversum vos pro vobis est
« Vastaus #21271 : 16.03.2019, 07:01:54 »
Huomauttaisin siitä, että mikäli moderoidaan englanniksi, niin englantia taitamattomien, mutta saksaa osaavien on ihan kohtuullista pyytää sama saksaksi ilman, että heille annetaan bannia.
qui non est mecum adversum me est

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 17551
  • antikomintern
« Vastaus #21272 : 16.03.2019, 11:45:41 »
Huomauttaisin siitä, että mikäli moderoidaan englanniksi, niin englantia taitamattomien, mutta saksaa osaavien on ihan kohtuullista pyytää sama saksaksi ilman, että heille annetaan bannia.

Näkökulma huomioitu ja tuosta ja muusta moderoinnista (olisi) voi(nut) tulla kyselemään tähän ketjuun, mikä ei ole uusi ja vieras asia.

Tuoreesta Uuden-Seelannin terrori-iskun ketjusta oli ja on lähtenyt niin paljon roskikseen, että ohjausta hoidetaan sitten tarvittaessa kirjoituskielloin, jos kirjalliset ohjeet eivät tepsi.
Kun allah saapuu kaupunkiin
Turkuun, Barcelonaan, Berliiniin,
Brysseliin, Tukholmaan, Pariisiin,
Madridiin, Nizzaan, Manchesteriin,
Pietariin, Lontooseen, New Yorkin World Trade Centeriin...

Veikko

• Jäsen^^^
  • Liked: 12202
  • "Ich bin Jude"
« Vastaus #21273 : 16.03.2019, 21:14:55 »

Ja sama juttu venäjäksi.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Supernuiva

• Jäsen^^^
  • Liked: 3883
« Vastaus #21274 : 16.03.2019, 21:34:41 »

Ja sama juttu venäjäksi.

Jos kieliä lisätään, niin missä tulee raja vastaan? Olemme kuitenkin suomenkielisellä foorumilla.

Lady Deadpool

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 2600
  • Wanda Wilson
« Vastaus #21275 : 16.03.2019, 23:29:55 »
Lainaus
STOP! In the name of love before you break my keyboard. Konfliktijauhanta = EI.

Älämölö lienee tullut tästä allekirjoittaneen sinikynästä. Itse ohjeistushan on ihan suomeksi. Ja niistäkin sitten valitetaan täällä eikä jossain muualla - syy bannille. Kielistä jauhaminen loppuu siis tähän. Kaikenlaisia sitä joutuu...KVG.
"Since you're only slightly less sexy than me, you're obviously in charge of this Motley Crew."

- Deadpool

"Inform and Destroy"

Kommunisti-muslimi

• Jäsen^^^
  • Liked: 391
« Vastaus #21276 : 17.03.2019, 17:06:22 »
Täytyy antaa kiitosta moderaatiotiimille viime aikoina jaettujen runsaiden bannien johdosta. Olin jo huolissani, kun hiljaiseloa oli sillä rintamalla, mutta nyt on aktivoiduttu hienosti.
Esteet tieltä lyömme, monikulttuurisuus on työmme!

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • antikomintern
« Vastaus #21277 : 17.03.2019, 17:35:23 »
Täytyy antaa kiitosta moderaatiotiimille viime aikoina jaettujen runsaiden bannien johdosta. Olin jo huolissani, kun hiljaiseloa oli sillä rintamalla, mutta nyt on aktivoiduttu hienosti.

@Kommunisti-muslimi

Älä palaa tähän ketjuun, jollei sinulla ole mitään asiaa. Tuollaisesta typerästä ajantuhlauksesta liityt sen jatkuessa sinne lomalaisten joukkoon. Olet paskapostannut tähän ketjuun jo tämän vuoden kiintiösi.

decanter

• Jäsen
  • *
  • Liked: 2
« Vastaus #21278 : 20.03.2019, 13:20:08 »
Duoda noin. Muutaman - kieltämättä - one-linerin laittanut, mutta kyllä aihetta ainakin mielestäni on sivuttu. Poistettu, what gives?

Kemolitor

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 3872
  • Understanding is a three-edged sword.
« Vastaus #21279 : 20.03.2019, 13:33:01 »
Duoda noin. Muutaman - kieltämättä - one-linerin laittanut, mutta kyllä aihetta ainakin mielestäni on sivuttu. Poistettu, what gives?

Kumpikin poistetuista viesteistäsi oli laitettu ns. aktiiviseen ketjuun, kumpikin meni aika pahasti aiheen vierestä.

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • antikomintern
« Vastaus #21280 : 20.03.2019, 15:12:58 »

Tunnistat itsekin ongelman, mutta silti valitat ratkaisuista. Se toinen kommentti kansanmurhameemivideoineen ei ole sellaista tavaraa, jota kaivataan muutenkaan. Eli sopii nauttia ihan tykönänsä nuo jatkossa tai pelkkä kommentin poisto ei riitä.

Sepeteus Hiihtäjä

• Jäsen^^^
  • Liked: 1262
« Vastaus #21281 : 21.03.2019, 14:16:44 »
Moi. Esitän kiitoksen moderaatiolle siitä, että poistivat kiihdyksissä kirjoitetun, huonosti asetellun kommenttini oulun raiskuu ketjusta.

Olin tulossa itse poistamaan sen, koska arvelin, että joku mode tai joku muu taho voisi olettaa, että siinä olisi kyse ns. "väkivaltafantasia", vaikka sitä se ei ollut.

Kiitos siis modelle, että ei tarvinnut itse poistaa, tosin kun kirjoitan tätä kommenttia, niin se olisi mennyt siinä samalla, eli periaatteessa ei ollut väliä.  :D

Joo, simmottiis, hyvää kevään alkua homman modeille ja onnea vaaleihin, jos olette ehdokkaana tai kannattamallenne puolueelle.
"Käteen sattuu, polttaa."
"Korostan, että se johtuu vain siitä, että kätesi on nuotiossa. Ei siis mitään syytä huoleen eikä toimenpiteisiin. Sanot vain napakasti, että ei saa polttaa."

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • Liked: 32719
  • Toivo parasta, varaudu pahimpaan.
« Vastaus #21282 : 22.03.2019, 21:33:42 »
OT

@qwerty , älä mene pois! Etkö sä vittu sentään voi jättää moderaatiota rauhaan???

Bänniketjusta:

Lainaus
qwerty, 14 päivää, moderoinnista valittaminen väärässä paikassa.

Edellinen banni annettu hetki sitten, joten nyt tuplana.

Tässä alkaa näköjään hiljalleen lähestyä se piste, että kolmas varoitus ja lopullinen lähtö tulee. Siimaa on annettu, mutta sama meno jatkuu edelleen. Kannattaa nyt yrittää petrata eikä ulista siellä sun täällä siitä miten modet ovat perseestä.
"Kaikkein arvoituksellisin poliittinen kehityssuunta viime vuosikymmenellä on ollut länsimaiden johtajien ilmeinen päätttäväisyys/määrätietoisuus luoda Neuvostoliitto uudelleen Länsi-Eurooppaan."
- Mikhail Gorbachev

dothefake

• Jäsen^^^
  • Liked: 20232
  • Imaaminoloinen kaktuslakkisetä. Rutinuiva.
« Vastaus #21283 : 22.03.2019, 22:27:44 »
Kirjoitin 1975 lyhyen englannin ylioppilaskokeessa magna cum lauden. Sen jälkeen englanti ei ole minua kiinnostanut. Kirjoitin pitkän saksan ja sitä olen puhunut niin paljon, että puhuessani saksaa myös ajattelen suoraan saksaksi. Kysynkin, miksi moderaatio tiedottaessaan määräyksiään englanniksi sortaa monia kieliä. Miksi on niin vaikeaa pysyä esim. suomen kielessä. Ja kun määräys annetaan kielellä, jota en ymmärtänyt ja pyysin ymmärrettävää kieltä, niin sain bannia. Kysynkin, onko se kielirasismia?
Sanokaa Fazer, kun haluatte mamuja.
Suomi, kestitysleirien saaristo.
Olin siellä minäkin.

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • antikomintern
« Vastaus #21284 : 22.03.2019, 22:46:03 »
Kirjoitin 1975 lyhyen englannin ylioppilaskokeessa magna cum lauden. Sen jälkeen englanti ei ole minua kiinnostanut. Kirjoitin pitkän saksan ja sitä olen puhunut niin paljon, että puhuessani saksaa myös ajattelen suoraan saksaksi. Kysynkin, miksi moderaatio tiedottaessaan määräyksiään englanniksi sortaa monia kieliä. Miksi on niin vaikeaa pysyä esim. suomen kielessä. Ja kun määräys annetaan kielellä, jota en ymmärtänyt ja pyysin ymmärrettävää kieltä, niin sain bannia. Kysynkin, onko se kielirasismia?

Kysytty ja vastattu. Siinä ohjeessa luki, että konfliktiijauhanta sai loppua ja ihan suomeksi.

Jos siitä jotain jäi epäselväksi, niin tässä ketjussa olisi kyllä tarkennettu, jos olisit tullut kysymään asiasta tänne, jossa moderoinnista sopii kysyä ja vain täällä.

Lady Deadpoolin vastaus alla ja sen alla minun vastaukseni IDAn kysymykseen tässä ketjussa asiasta. Ja ei, emme ohjeista saksaksi jatkossakaan. Eli nyt vain yli asiasta ja eteenpäin kohti lopullista voittoa.

Lainaus
STOP! In the name of love before you break my keyboard. Konfliktijauhanta = EI.

Älämölö lienee tullut tästä allekirjoittaneen sinikynästä. Itse ohjeistushan on ihan suomeksi. Ja niistäkin sitten valitetaan täällä eikä jossain muualla - syy bannille. Kielistä jauhaminen loppuu siis tähän. Kaikenlaisia sitä joutuu...KVG.

Näkökulma huomioitu ja tuosta ja muusta moderoinnista (olisi) voi(nut) tulla kyselemään tähän ketjuun, mikä ei ole uusi ja vieras asia.

Tuoreesta Uuden-Seelannin terrori-iskun ketjusta oli ja on lähtenyt niin paljon roskikseen, että ohjausta hoidetaan sitten tarvittaessa kirjoituskielloin, jos kirjalliset ohjeet eivät tepsi.

dothefake

• Jäsen^^^
« Vastaus #21285 : 22.03.2019, 22:51:11 »
Lady Deadpoolin vastaus alla ja sen alla minun vastaukseni IDAn kysymykseen tässä ketjussa asiasta. Ja ei, emme ohjeista saksaksi jatkossakaan.

Mutta englanniksi siis kuitenkin?
Olin siellä minäkin.

dothefake

• Jäsen^^^
« Vastaus #21286 : 22.03.2019, 22:56:39 »
Niin ja jos ohjeita on annettu ketjussa aiemmin suomeksi, niin kuinka voin luottaa niihin, kun uusia tulee minulle vieraalla kielellä?
Olin siellä minäkin.

kgb

• Globaali kulttuurimarksisti
  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4591
  • A spherical bastard
« Vastaus #21287 : 22.03.2019, 22:59:21 »
Varmuuden vuoksi kannattaa olla hipihiljaa eikä ainakaan jatkaa mitään sellaista mistä joku saattaisi huomauttaa. Älä jatka asiasta jauhamista enää.
Iku-Routa: Tä? Mitä väliä jollain tykkäyksillä on?

dothefake

• Jäsen^^^
« Vastaus #21288 : 22.03.2019, 23:03:36 »
Noudatan ohjetta.
Olin siellä minäkin.

Sikanez

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 201
« Vastaus #21289 : 23.03.2019, 12:04:07 »
En tiedä, kuuluuko asiani tähän ketjuun vai homma kusee -ketjuun. Saa siirtää.

Huume ja päihdepolitiikka -ketjuun on yhdistetty kannabiksen laillistaminen -ketju. Jälkimmäisessä on äänestys. Mielestäni äänestyksiä ei pitäisi liittää pitkiin kokoomaketjuihin. Mitä tapahtuu, kun tulee uusi äänestyksen sisältävä ketju.
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin

Deputy M

• Nyt on ruuti kuivaa
  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 1890
  • Deputy M ratsasti kaupunkiin
« Vastaus #21290 : 23.03.2019, 13:07:14 »
En tiedä, kuuluuko asiani tähän ketjuun vai homma kusee -ketjuun. Saa siirtää.

Huume ja päihdepolitiikka -ketjuun on yhdistetty kannabiksen laillistaminen -ketju. Jälkimmäisessä on äänestys. Mielestäni äänestyksiä ei pitäisi liittää pitkiin kokoomaketjuihin. Mitä tapahtuu, kun tulee uusi äänestyksen sisältävä ketju.
Totta joo, poistetaan äänestys, kun se ei ole enää tarpeellinen.
Me olemme kansa! - Nuiva ei naivi (Eino.P Keravalta) - On parempi näyttää syylliseltä, kuin kykenemättömältä.

dothefake

• Jäsen^^^
« Vastaus #21291 : 24.03.2019, 19:16:23 »
Aprikoin Uuvattikerjussa, jotta oliko Soinihyökkäys järjestetty. Viesti on nyt poissa ja siitä en valita. Mutta nyt samanlaisia ajatuksia on useissa toisten viesteissä ja niitä ei poisteta. Miksi?
Olin siellä minäkin.

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • antikomintern
« Vastaus #21292 : 24.03.2019, 19:56:01 »
Aprikoin Uuvattikerjussa, jotta oliko Soinihyökkäys järjestetty. Viesti on nyt poissa ja siitä en valita. Mutta nyt samanlaisia ajatuksia on useissa toisten viesteissä ja niitä ei poisteta. Miksi?

Toistakymmentä kommenttia ketjusta on näköjään tänään poistettu. Jäljellä voi olla joku kommentti, jossa kyseenalaistetaan, onko kyseistä hyökkäystä tapahtunutkaan tai nimetään tapaus salaliitoksi, mutta ei siellä sentään nyt syytetä ketään ihan nimeltä hyökkäyksen tilaamisesta, kuten sinä näyt tehneen. Tuollaisen syytöksen pukeminen kysymysmuotoon ei tee siitä yhtään parempaa.

Olet varmasti raportoinut sopimattomat kommentit? Se on tehokkaampaa, kuin tällainen yleinen ja yksilöimätön ihmettely tässä ketjussa.

dothefake

• Jäsen^^^
« Vastaus #21293 : 24.03.2019, 20:07:40 »
Ahaa, niissä muissa ei tainnut olla nimeä, joten ymmärrän nyt. Pahoittelen ajantuhlausta.
Olin siellä minäkin.

Jorma M.

• Jäsen^^^
  • Liked: 7382
  • köyhää suomalaista paskasakkia
« Vastaus #21294 : 26.03.2019, 22:48:11 »

Kirjoitin n 24 h sitten Suldaan-ketjuun postin, missä ihmettelin miksei yhtään kännyvideota ole ilmaantunut julkisuuteen jos kerran keskellä kaupunkia eduskuntavaalikampanjaa käyvää ihmistä ahdistellaan. Nyt en löydä viestiä. Miksi se poistettiin?

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • antikomintern
« Vastaus #21295 : 27.03.2019, 00:49:27 »

Kirjoitin n 24 h sitten Suldaan-ketjuun postin, missä ihmettelin miksei yhtään kännyvideota ole ilmaantunut julkisuuteen jos kerran keskellä kaupunkia eduskuntavaalikampanjaa käyvää ihmistä ahdistellaan. Nyt en löydä viestiä. Miksi se poistettiin?

Eipä se sinun yksirivisihmettelysi siellä mitään asiaa edistänyt enempää kuin muidenkaan vastaavat. Ketjusta on nyt parin päivän aikana poistettu liki 40 kommenttia ja ketju on hieman luettavampi.

Ei se mahdollinen video ilmesty sen nopeammin, vaikka sinne ketjuun kirjoitettaisiin asiasta useampikin kommentti. Ihmeellistä.

Jorma M.

• Jäsen^^^
« Vastaus #21296 : 27.03.2019, 01:52:22 »

Eipä se sinun yksirivisihmettelysi siellä mitään asiaa edistänyt enempää kuin muidenkaan vastaavat. Ketjusta on nyt parin päivän aikana poistettu liki 40 kommenttia ja ketju on hieman luettavampi.

Ei se mahdollinen video ilmesty sen nopeammin, vaikka sinne ketjuun kirjoitettaisiin asiasta useampikin kommentti. Ihmeellistä.

Sinne ketjuun jäi yksirivisiä. Kukaan ei ollut aiemmin kirjoittanut ketjuun sitä pointtia jonka totesin. Vaatiiko moderaatio ettei viesteissä  saa tuoda esiin median, viranomaisten tai mamujen epäloogisuuksia?

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • antikomintern
« Vastaus #21297 : 27.03.2019, 02:11:36 »

Sinne ketjuun jäi yksirivisiä. Kukaan ei ollut aiemmin kirjoittanut ketjuun sitä pointtia jonka totesin. Vaatiiko moderaatio ettei viesteissä  saa tuoda esiin median, viranomaisten tai mamujen epäloogisuuksia?

Yksirivisesi oli muotoiltu siten, että videon olemassaolo olisi edellytys uhkauksen tapahtumiselle. Kirjoita noista median, viranomaisten tai mamujen epäloogisuuksista vähän enemmän kuin pelkkiä yksirivisiä luulojasi. En sattunut kommenttiasi poistamaan, muttei tuollainen kommentti ole mikään arvokas ja originelli näkemys, jota tarvitsee vaalia, vaan enemmänkin sitä perusyksirivisroskaa, jota ilmankin pärjätään.

Ongelma on aina sama, kun jotain uutisoidaan tapahtuneeksi: ketjuun kiirehditään kommentoimaan, ettei ole voinut, koska kommentoija ei ole saanut nähdä asiasta videota omin silmin. Eikä se videokaan aina pelasta, vaikka Christchurchista sellainenkin oli levityksessä. Se siitä taas tällä erää.

Jorma M.

• Jäsen^^^
« Vastaus #21298 : 27.03.2019, 02:46:59 »

En ole puhunut Christchurchista mitään.

Totesin Suldaanista vain, että kumma juttu kun yhtään kännyvideota ei ole ilmestynyt 12 tuntiin vaikka koko maa huutaa että kansanedustajaehdokkaan kimppuun on hyökätty keskellä päivää Hgissä. En väittänyt ettei hyökkäystä ole tapahtunut.

Jos se oli turha yksirivinen niin todella hyvä että se poistettiin.

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • Liked: 32719
  • Toivo parasta, varaudu pahimpaan.
« Vastaus #21299 : 28.03.2019, 21:52:50 »
Eiköhän se puheen keskeyttäminen toimittelijan toimesta tullut jo selväksi. Ei tarvitse spämmätä.

Tilastointia, ei spämmiä.

Koko idea oli nimenomaan laskea puheen keskeyttämisten määrä. Jos et voi mitata sitä, et voi kontrolloida sitä.

“You can't manage what you can't measure.”
 - Peter Drucker
"Kaikkein arvoituksellisin poliittinen kehityssuunta viime vuosikymmenellä on ollut länsimaiden johtajien ilmeinen päätttäväisyys/määrätietoisuus luoda Neuvostoliitto uudelleen Länsi-Eurooppaan."
- Mikhail Gorbachev